۷ سال پیش

افزایش ۲۰ درصدی حقوق شامل کدام بازنشستگان می شود ؟
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

افزایش ۱۲ تا ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار مربوط به اخبار حقوق بازنشستگان اینجا کلیک کنید


روز گذشته اعلام خبر مصوبه دولت درخصوص افزایش ۲۰درصدی حقوق بازنشستگان در برخی رسانه‌ها موجب خوشحالی بازنشستگان شد، ولی واقعیت چیز دیگری بود و افزایش ۲۰درصدی حقوق شامل حال همه بازنشستگان نمی‌شود.

بسیاری از بازنشستگان در تماس با همشهری نسبت به انعکاس این خبر در برخی رسانه‌ها اعتراض کردند، در همین حال دبیر هیأت دولت نیز با اذعان به این اشتباه، آن را «غیر دقیق» خواند و توضیحاتی در این‌باره ارائه کرد.

افزایش۱۲ تا ۲۰ درصدی

هیأت دولت در جلسه شامگاه یکشنبه ۹اردیبهشت، مصوبه‌ای درخصوص افزایش حقوق بازنشستگان، ‌وظیفه بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری داشت. آن طورکه در گزارش روزنامه دولت درج شده، «وظیـفه‌بـگـیران و مـشتـرکـان صندوق‌های بازنشستگی کشوری، سازمان تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح شامل افزایش ۲۰درصدی می‌شوند.«همچنین با تصویب دولت، حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح تا سقف ۱۵میلیون ریال تا ۲۰درصد با کاهش نیم درصد به ازای هر ۵۰۰هزار ریال نسبت به سال ۹۴و مازاد بر ۱۵میلیون ریال، ۱۲درصد نسبت به سال گذشته افزایش می‌یابد.»

اعلام خبر افزایش ۲۰درصدی حقوق بازنشستگان طوری بود که گویی این افزایش ۲۰درصدی مشمول حال همه بازنشستگان می‌شود. پس از انتشار جزئیات این خبر مشخص شد که تنها به حقوق بازنشستگانی که حداقل‌ حقوق را دریافت می‌کنند، ۲۰درصد افزوده می‌شود و این میزان افزایش با توجه به سطوح مختلف حقوق متفاوت است. برای نمونه اگر بازنشسته‌ای سال گذشته حداقل حقوق یعنی ۷۵۰هزارتومان را دریافت می‌کرده، امسال و بهترین وضعیت دریافتی‌اش به ۹۰۰هزار تومان خواهد رسید. به این ترتیب حقوق حداقل بگیرها به آنچه پیش‌تر رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور یعنی حـداقـل حقوق بازنشستگان به یک میلیون و ۵۰هزار تومان نمی‌رسد.

با انعکاس نادرست این خبر، دبیر هیأت دولت مجبور به ارائه جزئیات میزان افزایش حقوق بازنشستگان شد. در خبری که روز گذشته روی پایگاه اطلاع‌رسانی دولت درج شده چنین آمده‌است:« انتخاب تیترهای غیردقیق برای پوشش خبری این مصوبه سبب برداشت نادرستی از میزان دقیق افزایش حقوق شده است. براساس مصوبه هیأت دولت، افزایش حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران، مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح بسته به اینکه حداقل حقوق یعنی۷میلیون و۵۰۰هزار ریال دریافت می‌کرده‌اند یا حقوق آنها بالاتر از ۱۵میلیون ریال بوده، بین ۱۲تا ۲۰درصد تعیین شده‌است.»

محسن حاجی میرزایی، با بیان اینکه افزایش ۲۰ درصدی حقوق، تنها متعلق به آن دسته از بازنشستگانی است که حداقل حقوق یعنی مبلغ ۷میلیون و ۵۰۰هزار ریال را دریافت می‌کرده‌اند توضیح داد: «به هر میزان که فرد بازنشسته از این رقم بیشتر دریافت می‌کرده، درصد افزایش حقوق او نیز از ۲۰درصد کمتر خواهد شد. بیشترین میزان افزایش، یعنی ۲۰درصد متعلق به افرادی است که حداقل حقوق را دریافت می‌کرده‌اند و کمترین آن یعنی ۱۲درصد متعلق به افرادی است که ۱۵میلیون ریال به بالا دریافت می‌کرده‌اند. »

به گفته دبیر هیأت دولت به‌طور مثال فردی که ۷میلیون و ۵۰۰هزار ریال حقوق بازنشستگی دریافت می‌کرده، افزایش حقوق۲۰درصدی و فردی که دریافتی او۱۰میلیون ریال بوده افزایشی۱۷درصدی و فردی که دریافتی او ۱۵میلیون ریال به بالا بوده، افزایشی ۱۲درصدی خواهدداشت.

هزار وعده خوبان

منوچهر بابایی، یکی از بازنشستگان با بیان اینکه میانگین حقوق بازنشستگان ۱۴درصد افزایش می‌یابد و این همان چیزی است که پیش‌تر مسئولان اعلام کرده بودند گفت:‌ «در واقع حقوق حداقل بگیران ۱۵۰هزار تومان افزایش خواهدداشت. به این ترتیب ما ۳۰۰هزار تومان بابت ماه‌های فروردین و اردیبهشت از سازمان تأمین اجتماعی طلب داریم.تنها امیدواری ما این است که دولت بدهی هایش را به موقع بپردازد و ماجرای هزار وعده خوبان نشود، زیرا سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرده معوقات افزایش حقوق فروردین و اردیبهشت را با حقوق خرداد، بین ۲۰تا ۲۷خرداد پرداخت می‌کند.»

افزایش تنها ۱۵۰هزارتومانی حقوق بازنشستگان حداقل‌بگیر درحالی است که سخنگوی دولت دی۹۴ در جمع خبرنگاران درخصوص حقوق بازنشستگان گفت: در بودجه سال۹۵ تلاش کرده‌ایم حقوق آنها [بازنشستگان] به‌صورت واقعی افزایش یابد و حداقل حقوق بازنشستگان را از ۷۵۰هزار تومان به بالای یک میلیون تومان می‌رسانیم.

نوبخت همچنین در یک برنامه زنده تلویزیونی تایید کرد که اکثریت بازنشستگان حقوق ۷۵۰هزارتومان تا ۱/۵ میلیون تومانی دریافت می‌کنند که این رقم بسیار ناچیز است و هر قدر به سمت ۱/۵ میلیون تومان برود، کمتر افزایش می‌یابد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=607341
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد