• ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
  • 1k نظر «نمایش»

افزایش ۵۰ درصدی حقوق برای کارمندان دانشگاه‌ های کشور اعمال می‌شود؟

افزایش ۵۰ درصدی حقوق برای کارمندان دانشگاه‌ های کشور اعمال می‌شود؟

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۱ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

 همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی وزارت علوم

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار افزایش حقوق اعضای هیات علمی اینجا کلیک نمایید
جهت ورود به صفحه اصلی اخبار میزان افزایش حقوق کارکنان اینجا کلیک نمایید


 

خبر 2 اردیبهشت 99: افزایش 50 درصدی حقوق برای کارمندان دانشگاه‌ های کشور اعمال می‌شود؟

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، کریم عباسی کارمند رسمی شاغل در ستاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به این سوال که «آیا افزایش ۵۰ درصد برای کارمندان دانشگاه‌های کشور اِعمال می‌شود؟ » ، گفت: بخشنامه افزایش حقوق ۵۰  درصد فصل دهم قانون خدمات کشوری اولین بار ۲۱ اسفند سال ۹۵ از سوی هیأت وزیران تصویب و ابلاغ شد اما کارمندان برخی از دستگاه ها که بدلیل عدم اعتبار شامل این بخشنامه نشده بودند اعتراض کردند که در نهایت در ۳۰ بهمن سال گذشته بخشنامه دیگری مبنی بر افزایش حقوق کارمندان از سوی سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد.

وی افزود:  متاسفانه افزایش حقوق ۵۰  درصد فصل دهم قانون خدمات کشوری که  در وزارت علوم، همتراز با  ۵۰ درصد فصل پنجم آئین نامه استخدامی اعضای غیر هیات علمی است، بصورت کامل و با ۵۰ درصد قید شده در قانون اجرا نگردید. در واقع  مسئولین وزارتی  با تهیه  صورت جلسه واحد هیات امنا به تاریخ  ۳ اسفند سال ۹۸ و ارسال آن طی  نامه مورخه ۲۰ اسفند سال گذشته  به تمام دانشگاه‌ها و بخش های تابعه و متعاقب برآورد مالی تامین اعتبار صورت پذیرفته،  طبق اعلام خود ۱۹ الی ۲۰ درصد و درعمل تنها حدود ۱۵ در صد افزایش را در حقوق کارمندان اعمال کردند.

عباسی ادامه داد: مسئوولین همچنین همزمان و با اندیشه همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی وزارت علوم  با حقوق اعضای هیات علمی وزارت بهداشت و از محل همان سقف ردیف اعتباری اعلام شده در بخشنامه سراسری مورخ  ۳۰ بهمن سال گذشته  معاون ریاست جمهور، ضرایب حق جذب آنان را به میزان قابل توجهی افزایش داده و نتیجه اینکه ضمن نقض بخشنامه سراسری مزبور، و ایجاد کسری در تامین اعتبار لازم جهت افزایش حقوق کارمندان، شکاف بین حقوق های دریافتی کارمندان و اعضای هیات علمی بیش از گذشته افزایش یافت.

کارمند رسمی شاغل در ستاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: باید بگویم وزارتخانه از فرصت بخشنامه معاون اول رئیس جمهور برای افزایش حقوق اعضای هیأت علمی بهره گرفت. این اقدامات فشرده و هماهنگ یک ماهه، در حالی انجام گرفت که با دستور وزیر بهداشت که قبلاً از معاونین سازمان برنامه و بودجه بوده اند احکام کارکنان وزارت بهداشت، مطابق بخشنامه دولت و بر مبنای ۵۰ در صد افزایش قانونی، صادرشده است و مسئوولین وزارتخانه، هیچ اشاره ای به همسان سازی حقوق کارمندان وزارت علوم با  حقوق کارمندان وزات بهداشت نکرده اند! متاسفانه در دستگاه های دیگر  اینگونه شاهد اجرای تبعیض آمیز این بخشنامه نبوده ایم.  طبق بند ۹ اصل سوم قانون اساسی تبعیض ناروا ممنوع است. همچنین این اقدام خلاف عدالت و ناروای مسئولین وزارتی، مغایر با ماده ۳۰ قانون برنامه توسعه ششم می باشد.

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=1802076
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k