• ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
  • 0k نظر «نمایش»

اخبار آزمون دستیاری پزشکی

اخبار آزمون دستیاری پزشکی

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

آزمون دستیاری 1403

در این صفحه آخرین و بروزترین اخبار و اطلاعیه های آزمون دستیاری اطلاع رسانی می‌گردد. جهت مشاهده هریک از اخبار منتشر شده به آرشیو اخبار موجود در این صفحه مراجعه نمایید. همچنین می‍توانید سوالات خود را در بخش نظرات همین صفحه از دیگر کاربران و کارشناسان ایران استخدام جویا شوید.


فهرست مطالب مهم

جهت مشاهده مطالب روی لینک های زیر کلیک کنید

آگهی های آزمون دستیاری

در ادامه این بخش جدیدترین آگهی های مربوط به آزمون دستیاری درج و اطلاع رسانی می گردد.

اعلام جزئیات آزمون دستیاری تخصصی دندانپزشکی سال 1403

خبر 2 اسفند 1402:  اعلام جزئیات آزمون دستیاری تخصصی دندانپزشکی سال 1403
آزمون پذیرش دستیار در رشته‌های تخصصی دندانپزشکی سال ۱۴۰۳ در مردادماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. دفترچه راهنمای آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی سال ۱۴۰۳ در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد. شرایط عمومی و اختصاصی لازم برای پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی اعلام شده است.
مهلت ثبت نام از 14 الی 21 اسفند ماه 1402 می باشد.

شرایط عمومی

داوطلبانی مجاز به شرکت در آزمون هستند که دارای شرایط عمومی زیر در تمام ادوار تحصیلی و مراحل شغلی باشند:
الف) برخورداری از سلامت و توانایی جسمی به تناسب رشته انتخابی و عدم اعتیاد به مواد مخدر
ب) واجد کلیه شرایط عمومی متداول در آزمون های مختلف کشور
ج) اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان مندرج در قانون اساسی
د) پذیرفتن قانون اساسی و عدم مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران
ه) عدم وابستگی تشکیلاتی به احزاب و گروه های محارب و ملحد و هواداری از آنها
و) نداشتن سوءپیشینه کیفری
ز) عدم اشتهار به فساد اخلاقی

شرایط اختصاصی

الف) داشتن مدرک دکتری عمومی دندانپزشکی، یا دانشجویان سال آخر دندانپزشکی عمومی مشروط بر این که تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ فارغ التحصیل شده و مشمول یکی از بندهای زیر باشند:
۱- مشمولان آیین نامه «تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان استعداد درخشان به مقاطع بالاتر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مصوب ۱۴۰۰/۰۹/۲۷». داوطلبان فقط یک نوبت می توانند با استفاده از این تسهیلات در آزمون شرکت کنند. جزییات آیین نامه در سایت gta.behdasht.gov.ir موجود است.
توجه: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس موارد مندرج در بند ۱-۳ ماده ۳ به غیر از بند «ط» این آیین نامه و رعایت سایر شرایط آیین نامه، می توانند از تسهیلات این آیین نامه بهره‌مند شوند. در غیر این صورت، استفاده از تسهیلات آیین نامه مذکور برای ایشان امکانپذیر نیست.
۲- دانشجویان دندانپزشکی عمومی متأهل (به استناد قانون تسهیل ازدواج جوانان). این افراد در صورتی که از این فرصت در دوره دانشجویی استفاده نکرده باشند، می توانند حداکثر تا یک سال پس از فراغت از تحصیل، از این تسهیلات استفاده کنند. داوطلبان فقط یک نوبت می توانند با استفاده از این تسهیلات در آزمون شرکت کنند.
۳- دانشجویان دندانپزشکی عمومی که (به هر دلیل) از انجام خدمات طرح نیروی انسانی معاف هستند. این افراد در صورت قبولی، باید گواهی معافیت های مورد اشاره را به دانشگاه محل قبولی ارائه کنند. در غیر این صورت، قبولی آنان کان لم یکن خواهد شد.
تبصره ۱: دانشجویان سال آخر در صورت قبولی در آزمون، چنانچه تا تاریخ اعلام شده فارغ التحصیل نشوند، قبولی آنان لغو خواهد شد.
تبصره ۲: دانشجویان فقط یک بار «دانشجوی سال آخر» محسوب شده و می توانند با این عنوان در آزمون شرکت کنند؛ خواه تنها از پایان نامه دفاع نکرده یا واحد باقیمانده داشته باشند.
تبصره ۳: تاریخ ارزشیابی مدرک تحصیلی دانش آموختگان دندانپزشکی خارج از کشور توسط وزارت بهداشت، تاریخ فراغت از تحصیل محسوب می شود.
۴- مشمولان خدمت نظام وظیفه (شامل دانشجویان سال آخر و فارغ التحصیلان در فرجه یک ساله یا در حین خدمت) که از نظر مقررات وظیفه عمومی مرتکب تخلفی نشده اند (موضوع مصوبه سی و چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تکمیلی و تخصصی وزارت بهداشت مورخ ۱۴۰۱/۰۶/۱۵).
ب) ارائه گواهی وضعیت طرح نیروی انسانی (مربوط به فارغ التحصیلان مقطع دندانپزشکی عمومی)
۱: ارائه گواهی معافیت یا پایان خدمات موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان (طرح نیروی انسانی)
۲: مشمولان قانون خدمات پزشکان و پیراپزشکان در صورتی که خدمات موضوع قانون مذکور را حداکثر تا ۳ ماه بعد از تاریخ فراغت از تحصیل و در مناطقی با ضریب محرومیت چهارپنجم و محرومتر شروع کرده و در صورت قبولی در آزمون، خدمت مشمول تا زمان شروع دوره دستیاری تداوم یابد.
۳: ارائه گواهی نشاندهنده پایان خدمات موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان (طرح نیروی انسانی) حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ که به تأیید معاونت های توسعه، بهداشتی، درمان یا آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مربوطه رسیده باشد. این افراد در صورت قبولی، موظف به ارائه گواهی پایان طرح هستند و در غیر این صورت، قبولی آنان کان لم یکن تلقی خواهد شد.
گواهی مربوط به وضعیت طرح نیروی انسانی که توسط شبکه بهداشت و درمان یا سازمان نظام پزشکی صادر شده باشد، پذیرفته نمی شود.
ج) استفاده کنندگان از سهمیه مناطق محروم، بومی، تعهد خاص، استانی و قانون برقراری عدالت آموزشی در دوره دندانپزشکی عمومی با رعایت ضوابط مندرج در قوانین مربوطه می توانند در آزمون شرکت کنند.
۱: ارائه گواهی اشتغال به کار در حال حاضر از استان محل تعهد یا گواهی پایان تعهدات استانی برای افرادی که از سهمیه استانی در مقطع دکتری عمومی دندانپزشکی استفاده کرده اند، با رعایت تمام مقررات شرکت در آزمون، الزامی است.
۲: بر اساس «قانون اصلاح بند ۳ ماده واحده قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تکمیلی و تخصصی مصوب ۱۳۹۲/۷/۱۰» مجلس شورای اسلامی، دانش آموختگان رشته دندانپزشکی عمومی که با استفاده از قانون مذکور در آزمون سراسری پذیرفته شده اند، تنها در صورت گذراندن حداقل نیمی از دوره تعهد خود می توانند در آزمون ورودی دوره های تخصصی شرکت کنند.
تبصره: این مصوبه شامل ورودی های سال ۱۳۹۳ و پس از آن می شود و ورودی های پیش از آن مشمول این محدودیت نیستند.
۳: توزیع متعهدانی که با استفاده از این سهمیه در دوره دندانپزشکی عمومی پذیرفته شده و در آزمون پذیرش دستیار تخصصی قبول می شوند، بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده و صرفنظر از نوع تعهد دوره دستیاری، به عنوان متخصص به استان محل تعهد دوره عمومی معرفی می شوند. جزییات این آیین نامه در بخش مصوبات و آیین نامه های وزارت بهداشت موجود است.
د) مشخص بودن وضعیت خدمت نظام وظیفه عمومی - ویژه آقایان
ه) برای شرکت در آزمون محدودیت سنی وجود ندارد.
و) امکان ورود و ادامه تحصیل دانش آموختگان رشته های تخصصی بالینی و Ph.D در رشته های دیگر تخصصی بالینی، به شرط پرداخت شهریه و پس از انجام کامل تعهدات قانونی، بلامانع است.
ز) امکان ورود و ادامه تحصیل دانش آموختگان رشته های تخصصی بالینی به رشته های تخصصی پایه (بیماری های دهان و فک و صورت و آسیب شناسی دهان و فک و صورت) به شرط عضویت در هیأت علمی، بلامانع است.

شیوه اجرایی آزمون، ثبت نام و ارسال مدارک اینترنتی

داوطلبان می توانند از ساعت ۱۲ ظهر دوشنبه ۱۴ اسفند تا ساعت ۱۲ ظهر دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی و ارسال مدارک (که آنها را پیشتر اسکن و آماده کرده اند) و تکمیل فرم ثبت نام، برای شرکت در آزمون نام نویسی کنند.
تذکر ۱: در صورت عدم ارسال یا نقص مدارکِ مربوط به سهمیه در بازه ثبت نام (و زمان ارفاقی تکمیل مدارک)، سهمیه مورد درخواست برای داوطلب لحاظ نخواهد شد.
تذکر ۲: پس از پایان مهلت ثبت نام، تغییر سهمیه به هیچ وجه امکان پذیر نیست.
آزمون سی و هشتمین دوره دستیاری تخصصی دندانپزشکی رأس ساعت ۹ صبح پنجشنبه ۴ مردادماه ۱۴۰۳ در تعدادی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور برگزار می شود.

اعلام نتایج

نتایج اولیه و اسامی واجدان شرایط پذیرش، پس از آماده شدن توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی، از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام خواهد شد.
تبصره ۱: کسب نمره حد نصاب برای کلیه سهمیه ها تابع مقررات مربوط به خود است.
تبصره ۲: متقاضیان واجد شرایط استفاده از سهمیه های رزمندگان و استعداد درخشان، در صورت کسب حد نصاب پذیرش داوطلبان آزاد در رشته/ محل انتخابی، به صورت آزاد پذیرش خواهند شد.
به عبارت دیگر، رشته/ محل های انتخابی این داوطلبان ابتدا همانند داوطلبان آزاد مورد سنجش قرار می گیرد و در صورت قبولی، جزء پذیرفته شدگان آزاد محسوب می شوند و در صورت پذیرفته نشدن، در بالاترین اولویت ممکن در سهمیه های مورد اشاره به رقابت می پردازند.

انتخاب رشته / محل تحصیل

رشته/محل انتخابی هر داوطلب، ابتدا در سهمیه آزاد سنجش شده و در صورت عدم قبولی، آن رشته/ محل با لحاظ کردن سهمیه مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت عدم قبولی، این فرآیند برای اولویت انتخابی بعدی داوطلب تکرار می شود.
کارنامه حاوی نمره و رتبه (صرف نظر از این که داوطلب مجاز یا غیر مجاز به انتخاب رشته باشد) از طریق سایت در اختیار داوطلبان قرار می گیرد و تنها داوطلبانی که ضمن دارا بودن سایر شرایط، موفق به احراز نمره حد نصاب علمی شوند، مجاز به انتخاب رشته خواهند بود و می توانند رشته/ محل های مورد علاقه خود را به ترتیب اولویتِ دلخواه، در فرم انتخاب رشته/ محلی که در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی همراه کارنامه به آنها ارائه می شود، انتخاب کنند.
داوطلب می تواند یک رشته را در تمام دانشگاه ها یا ترکیبی از چند رشته را در چند دانشگاه، انتخاب کند.
تذکر: در صورتی که داوطلب اقدام به انتخاب رشته/ محل نکند، منصرف محسوب شده و واجد شرایط پذیرش نخواهد بود.

سهمیه های آزمون

*سهمیه های آزمون سی و هشتمین دوره دستیاری تخصصی دندانپزشکی :
الف- سهمیه آزاد
ب- سهمیه رزمندگان
ج- سهمیه بومی
و سهمیه های مازاد:
الف- سهمیه مشمولان آیین نامه «تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان استعداد درخشان به مقاطع بالاتر مصوب ۱۴۰۰/۰۹/۲۷» (تا معادل ۱۰ درصد ظرفیت پذیرش سهمیه آزاد).
ب- سهمیه کادر نیروهای مسلح (تا ۲.۵ درصد ظرفیت کل)

ثبت نام

+ دانلود دفترچه شرایط (PDF) 


تقویم آزمون:
شروع ثبت نام: از 14 اسفند 1402
مهلت ثبت نام: تا 21 اسفند 1402
زمان برگزاری آزمون: 4 مرداد 1403


توجه: لینک ثبت نام از 14 اسفند ماه 1402 فعال خواهد شد.

پذیرش دستیار فلوشیپ دندانپزشکی - 12 دی 1402

خبر 12 دی 1402: فراخوان پذیرش دستیار فلوشیپ دندانپزشکی اعلام شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی  به نقل از معاونت آموزشی، دانشکده دندانپزشکی براساس ضوابط و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت برای پذیرش دستیار در مقطع فلوشیپ رشته ارتوسرجری(یک نفر)، جراحی ایمپلنت‌های پیشرفته(دو نفر) و پروستوایمپلنت(یک نفر) در 24 بهمن ماه سال جاری آزمون برگزار می‌کند. ثبت نام متقاضیان از 16 دی ماه تا 18 بهمن ماه 1402 درمحل دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، مدیریت امورتحصیلات تکمیلی انجام می شود. طول دوره مذکور حداقل 12 ماه و حداکثر 18 ماه است و اولویت پس از قبولی- در شرایط یکسان- با اعضای هیئت علمی دانشکده‌های دندانپزشکی کشور می باشد. تاریخ ثبت نام پذیرفته‌شدگان و شروع دوره متعاقبا اعلام می‌شود.
شروع دوره منوط به پرداخت شهریه است.
آزمون به زبان فارسی و انگلیسی و در سه مرحله شامل آزمون کتبی، شفاهی و presentation برگزار می‌شود.
شرکت‌کنندگان در آزمون باید دارای دانشنامه تخصصی(بورد تخصصی) در رشته مربوطه بوده و تمام تعهدات قانونی را گذرانده باشند.
پیش نیاز شرکت در آزمون فلوشیپ رشته ارتوسرجری رشته ارتودنسی، پیش نیاز شرکت در آزمون فلوشیپ رشته جراحی ایمپلنت‌های پیشرفته رشته جراحی دهان و فک و صورت و پیش نیاز شرکت در آزمون فلوشیپ رشته پروستو ایمپلنت رشته پروتزهای دندانی است.
مدارک مورد نیاز:
فتوکپی حکم استادیاری (رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی، پیمانی و یا قراردادی) برای اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور.
اصل و فتوکپی دانشنامه تخصصی و یا گواهی قبولی در آزمون دانشنامه
فتوکپی گواهی اتمام کلیه تعهدات قانونی دوره تخصصی.
دو سری فتوکپی شناسنامه از تمام صفحات.
پنج قطعه عکس 4×3
دو سری فتوکپی کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم برای آقایان.
داوطلبان باید پیش از شروع امتحان، CV خود را به آموزش دانشکده دندانپزشکی تحویل دهند.
واریز مبلغ 900 هزار ریال به حساب شماره 4001071103000057 شناسه واریز 354078782140104008001637100000 شماره شباIR260100004001071103000057  معاونت آموزشی دانشگاه نزد بانک رفاه کارگران کد 196.

ثبت نام پنجاه‌ و یکمین آزمون دستیاری تخصصی - 4 دی 1402

آگهی 4 دی 1402: آغاز ثبت‌نام پنجاه‌ و یکمین آزمون دستیاری تخصصی
فرصت ثبت‌نام در پنجاه‌ویکمین دره آزمون دستیاری تخصصی از ساعت 10 صبح یکشنبه 2 دی ماه آغاز شده و تا روز شنبه 9 دی ماه ادامه دارد. دفترچه راهنمای پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی در این آزمون ثبت‌نام کنند. آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ مبتنی بر قوانین و مقررات موجود (بر اساس مصوبات شورای آموزش پزشکی تخصصی و قانون برقراری عدالت آموزشی و اصلاحیه آن مصوب مجلس شورای اسلامی) مطابق مندرجات راهنمای ثبت نام در ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

شرایط عمومی (مشاهده)

۱- برخورداری از سلامت و توانایی جسمی به تناسب رشته انتخابی و عدم اعتیاد به مواد مخدر
۲- واجد کلیه شرایط عمومی متداول در آزمون های مختلف کشور
۳- اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان مندرج در قانون اساسی
۴- پذیرفتن قانون اساسی و عدم مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران
۵- عدم وابستگی تشکیلاتی به احزاب و گروه های محارب و ملحد و هواداری از آنها
۶- نداشتن سوء پیشینه کیفری
۷- عدم اشتهار به فساد اخلاقی
۸- تأیید صلاحیت عمومی طبق ضوابط شورای عالی انقلاب فرهنگی

شرایط اختصاصی (مشاهده)

الف) دارا بودن مدرک فراغت از تحصیل در رشته پزشکی عمومی یا دانشجویان سال آخر پزشکی عمومی مشروط بر اینکه تا مورخ ۱۴۰۳/۶/۳۱ فارغ التحصیل شده و مشمول یکی از بندهای ذیل باشند:
بند ۱: کلیه مشمولین آیین نامه تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان استعداد درخشان به مقاطع بالاتر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجاز هستند، فقط در یک نوبت و حداکثر تا ۲ سال پس از فراغت از تحصیل با رعایت مفاد مندرج در آیین نامه مذکور (http://gta.behdasht.gov.ir) شرکت کنند.
بند ۲: یک درصد رتبه اول (صدک ۹۹ تا ۱۰۰)، یک درصد رتبه دوم (صدک ۹۸ تا ۹۹) و یک درصد رتبه سوم (صدک ۹۷ تا ۹۸) دانشگاه های علوم پزشکی می توانند قبل از انجام خدمات قانونی با رعایت مقررات مربوطه در آزمون پذیرش دستیار شرکت کنند.
بند ۳: مطابق موضوع ۱۳ رای صادره در نود و سومین نشست شورای آموزش پزشکی به دانشجویان دارای مدال نقره المپیاد دانشجویی کشوری اجازه داده می شود یکبار در آزمون پذیرش دستیاری قبل از شروع طرح شرکت کنند.
بند ۴: مطابق موضوع ۱۵ رای صادره در نود و هشتمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت به دانشجویان دارای مدال برنز المپیاد دانشجویی کشوری اجازه داده می شود قبل از فارغ التحصیلی و شروع به طرح یک بار در آزمون پذیرش دستیار تخصصی شرکت کنند.
بند ۵: به استناد قانون تسهیل ازدواج جوانان، پزشکان عمومی متأهل (با تاریخ عقد دائم قبل از فراغت از تحصیل)، صرفا برای یک بار و با رعایت موارد ذیل، قبل از شروع به خدمت نظام وظیفه و خدمات لایحه طرح نیروی انسانی مجاز به شرکت در آزمون پذیرش دستیار تخصصی هستند. (ترخیص مشمولان خدمت نظام وظیفه مندرج در این تبصره برعهده وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی نیست.)
۱- دانشجویان پزشکی عمومی متأهل (اعم از خانم و آقا) که حداقل تا تاریخ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ مشغول به تحصیل بوده و حداکثر تا پایان ۱۴۰۳/۶/۳۱ فارغ التحصیل می شوند.
۲- کلیه فارغ التحصیلان پزشکی عمومی متأهل (با تاریخ عقد دائم قبل از فراغت از تحصیل)، که تاریخ فارغ التحصیلی ایشان از ۱۴۰۱/۱۰/۲۰ تا ۱۴۰۲/۱۰/۲۰ است. توجه: صحت مدارک تاهل بعد از ثبت نام مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
بند ۶: بر اساس موضوع ۵ نود و هشتمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱ مجوز شرکت در آزمون پذیرش دستیار تخصصی صرفا در رشته های تخصصی بیهوشی و طب اورژانس فقط یک نوبت قبل از شروع خدمات طرح نیروی انسانی به پزشکان عمومی که حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریورماه سال منتهی به شروع دوره آموزشی دستیاری مربوطه فارغ التحصیل می شوند، داده می شود.
این گروه از پذیرفته شدگان امکان تغییر رشته در طول دوره دستیاری را نخواهند داشت و در صورت انصراف، برای شرکت مجدد در آزمون پذیرش دستیاری رشته های تخصصی مانند سایر داوطلبان، مشمول انجام خدمات طرح نیرو ی انسانی خواهند بود.
ب) داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت برای آقایان
تبصره ۱: آن دسته از داوطلبان فارغ التحصیل که کارت پایان خدمت داشته و دارای کسر از خدمت به هر دلیلی هستند باید از اداره طرح خدمات نیروی انسانی، مدرک معافیت از طرح خود را دریافت، اسکن و ارسال کنند.
تبصره ۲: آن دسته از داوطلبان فارغ التحصیل که خدمت نظام وظیفه خود را شروع نکرده اند در صورتی می توانند در آزمون شرکت کنند که تا تاریخ ۱۴۰۳/۶/۳۱ فرصت یکساله تحصیلی از نظام وظیفه داشته باشند. لذا الزامی است گواهی مبتنی بر تاریخ فارغ التحصیلی (شرط فارغ التحصیلی لازم و ضروری است) در زمان ثبت نام اسکن و بارگذاری شود (در غیر اینصورت ثبت نام ابطال خواهد شد و کارت ورود به جلسه آزمون برای این افراد صادر نخواهد شد).
داوطلبانی که فرصت یکساله تحصیلی آنها قبل از تاریخ ۱۴۰۳/۶/۳۱ به پایان می رسد باید جهت شرکت در آزمون برگه سبز اعزام به خدمت خود را حداکثر به تاریخ ۱۴۰۳/۴/۳۱ در مدارک خود بارگذاری کرده و مطابق با برگه سبز اعزام، شروع به دوره سربازی کنند. (زمان ثبت نام در دانشگاه محل پذیرش باید ترخیص از دوره خدمت سربازی ارائه شود)
کلیه داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی که در حال انجام خدمت نظام وظیفه و خدمات طرح نیروی انسانی هستند، در صورت کسب قبولی نهایی، تا تاریخ ۱۴۰۳/۶/۳۱ ملزم به دریافت گواهی پایان خدمت، ترخیص، یا معافیت تحصیلی هستند. در صورت عدم صدور گواهی ترخیص و یا معافیت تحصیلی تا تاریخ ۱۴۰۳/۶/۳۱ قبولی این افراد کان لم یکن تلقی خواهد شد.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هیچگونه مسؤولیتی در زمینه ترخیص یا معافیت تحصیلی مشمولین در حال انجام خدمت نظام وظیفه بعهده نخواهد داشت.
آن دسته از داوطلبان فارغ التحصیل که کارت پایان خدمت داشته و دارای کسر از خدمت به هر دلیلی هستند باید از اداره طرح خدمات نیروی انسانی، مدرک معافیت و یا پایان طرح خدمات خود را تا تاریخ ۱۴۰۳/۶/۳۱ دریافت کرده و گواهی مربوطه را در زمان ثبت نام بارگذاری کنند.
کلیه افراد واجد شرایط شرکت در آزمون پذیرش ملزم به اتمام دوره آموزشی حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۳/۶/۳۱ هستند. در غیر این صورت قبولی ایشان کان لم یکن تلقی می شود.
تبصره ۳: کلمه معافیت به مفهوم معافیت دائم است و داوطلبان دارای معافیت موقت پزشکی و یا کفالت با مسؤولیت خود می توانند در آزمون پذیرش دستیار شرکت کنند. در صورت فراخوانده شدن به انجام خدمت نظام وظیفه، این وزارتخانه هیچگونه تعهدی برای ترخیص آنان بعهده نخواهد داشت و طبق مقررات با اینگونه افراد برخورد خواهد شد.
توجه: داوطلبانی که معافیت موقت آنها تا قبل از شروع به دوره دستیاری به پایان می رسد موظف هستند دوره خدمت نظام وظیفه خود را شروع و تا اعلام نتایج نهایی ادامه دهند. (ملزم به اتمام دوره آموزشی حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۳/۶/۳۱ هستند، در غیر این صورت قبولی ایشان کان لم یکن تلقی می شود)
ج) داشتن گواهی قبولی در آزمون صلاحیت بالینی پایان دوره پزشکی عمومی (مختص فارغ التحصیلان شهریور ماه سال ۱۳۹۶ و بعد از آن)
توجه: ارائه این مدرک در زمان ثبت نام الزامی است و چنانچه بعد از پذیرش مشخص شود داوطلب فاقد این مدرک است قبولی داوطلب ملغی اعلام می شود.
د) ارائه معافیت از خدمات قانونی و یا گواهی اتمام خدمات قانونی (خدمت نظام وظیفه عمومی، خدمات موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان، پیام آوران بهداشت) تا تاریخ ۱۴۰۳/۶/۳۱ به استثناء تبصره های ذیل:
تبصره ۴: مشمولین کمیسیون موضوع مواد ۲ و ۳ آیین نامه اجرایی قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان مورخ ۱۳۸۶/۱۲/۲۰ درخصوص تسهیلات اعطایی به استعدادهای درخشان
تبصره ۵: فارغ التحصیلان رشته پزشکی در حال خدمت نظام وظیفه عمومی (وزارت بهداشت هیچگونه مسؤولیتی در قبال ترخیص این دسته از داوطلبان بر عهده ندارد)
تبصره ۶: داوطلبان ذکور دارای گواهی اتمام خدمات قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان و یا معافیت از آن می توانند با رعایت قوانین نظام وظیفه در آزمون این دوره شرکت کنند. در صورت عدم رعایت مفاد مقررات مذکور داوطلب مشمول قانون خدمت پزشکان و پیرا پزشکان شناخته می شود.
*مدارک مربوطه اعم از شروع خدمت نظام وظیفه و یا معافیت از خدمت نظام وظیفه (در صورت داشتن گواهی اتمام خدمات قانونی و یا معافیت از آن) باید در زمان ثبت نام اسکن و ارسال شود.
تبصره ۷: فارغ التحصیلان رشته پزشکی مشمول کمیسیون بند (ج) موضموع مواد ۲ و ۳ آیین نامه اجرایی قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان
تبصره ۸: بانوان متأهل مشمول قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان که قبل از ۱۳۸۰/۹/۱ فارغ التحصیل شده اند، بدون نیاز به ارائه نامه عدم نیاز از دانشگاه علوم پزشکی محل سکونت بعنوان مازاد بر نیاز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از انجام خدمات موضوع قانون پزشکان و پیراپزشکان معاف شناخته می شوند.
هـ) عدم اشتغال به تحصیل داوطلب در یکی از رشته های تخصصی پزشکی، PhD، کارشناسی ارشد و همچنین نداشتن مدرک تخصصی پزشکی بالینی
و) سلامت جسمی و روانی متناسب با رشته انتخابی و فقدان نقص عضو و یا بیماری مؤثر حرفه ای بر حسب رشته
تبصره ۹: در صورتی که داوطلب بدون توجه داشتن به نقص عضو مؤثر حرفه ای که مانع از تحصیل و یا انجام خدمات بعد از فراغت تحصیل شود، در رشته ای پذیرفته شود ولی توسط گروه آموزشی به دلیل این نقص عضو مجاز به شروع آموزش شناخته نشود، امکان تغییر رشته توسط دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی مقدور نیست و اعتراضی پذیرفته نمی شود.
ز) داوطلبانی که در استخدام وزارتخانه ها، نهادها و سازمانها هستند باید نامه ای از بالاترین مقام مسؤول سازمان متبوع خود مبنی بر موافقت بی قید و شرط با ادامه تحصیل ایشان در دوره دستیاری را دریافت و به دانشگاه محل قبولی ارائه کنند.
داوطلب باید علاوه بر انتخاب گزینه مربوطه در فرم ثبت نام، نسبت به بارگذاری تصویر اسکن شده حکم کارگزینی و فرم پیوست شماره ۱۴ اقدام کند. تعهدات این افراد به سازمان محل اشتغال، براساس ضوابط همان سازمان خواهد بود. پذیرفته شدگانی که در استخدام وزارتخانه ها، نهادها و سازمانها هستند، موظفند تا حکم مأموریت آموزشی با امضای بالاترین مقام دستگاه را جهت شروع دوره دستیاری ارائه دهند.
لازم به ذکر است کارکنان قبل از ثبت نام و شرکت در آزمون های سراسری، در خصوص شرایط ادامه تحصیل و نحوه اعمال مدرک تحصیلی بالاتر، اطلاعات لازم را کسب و مجوزهای لازم را اخذ کنند.
تبصره ۱۰: بر اساس دستور معاون آموزشی نیروهای مسلح، ثبت نام و شرکت کارمندان رسمی شاغل در نیروهای مسلح در آزمون پذیرش دستیار تخصصی، به عنوان سهمیه بورسیه نیروهای مسلح و یا به صورت آزاد صرفا با مجور و موافقت محل استخدام صورت می پذیرد.
ح) افرادی که با استفاده از سهمیه بومی مناطق محروم در دوره پزشکی عمومی پذیرفته شده اند، مطابق قانون برقراری عدالت آموزشی، صرفا در صورت گذراندن حداقل نیمی از مدت تعهدات خود مجاز به شرکت در آزمون مقطع بالاتر خواهند بود.
تبصره ۱۱: این مصوبه شامل ورودی های سال ۱۳۹۳ و پس از آن می شود و ورودی های پیش از آن مشمول این محدودیت نیستند.
تبصره ۱۲: براساس قانون اصلاح قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی مصوب ۱۴۰۱/۱۱/۱۸ مجلس شورای اسلامی ماده ۳ دانش آموختگان مقاطع پزشکی عمومی پذیرفته شده سهمیه این قانون که حائز شرایط آیین نامه های استعداد درخشان مصوب وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند، صرفا در همان سال فارغ التحصیلی مجازند در آزمون های دستیاری تخصصی در رشته مورد نیاز دانشگاه/ دانشکده علوم پزشکی محل تعهد شرکت کنند و در صورت قبولی، مجموع تعهدات دو مقطع را پس از فارغ التحصیلی در محل تعهد به صورت آموزشی یا درمانی سپری کنند.
نکته: جهت اطلاع از جزییات قانون اصلاح قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی مصوب ۱۴۰۱/۱۱/۱۸ مجلس شورای اسلامی به بخش قوانین آزمون ها مندرج در سایت sanjeshp.ir مراجعه شود.

مدارک مورد نیاز (مشاهده)

متقاضیان شرکت کننده در آزمون از تاریخ سوم دی ماه ۱۴۰۲ می توانند با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی، نسبت به پرداخت مبلغ ۳۲۰ هزار تومان (۳ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال) و ۳ هزار تومان (۳۰ هزار ریال) بابت خدمات پیام کوتاه اقدام کرده و با دریافت کد پرداخت، مراحل ثبت نام را آغاز کنند و فرم تقاضانامه را تکمیل کنند. (مبلغ پرداختی غیرقابل استرداد است)
الف) یک قطعه عکس ۳ × ۴ که در سال جاری گرفته شده باید اسکن و با توجه به راهنمای ثبت نام اینترنتی در محل مربوطه ارسال شود. (در ابعاد ۳۰۰ × ۴۰۰ px با فرمت jpg و حجم ۲۰-۱۰۰ kb)
توجه: در صورت ارسال عکسی مغایر با تصویر پرسنلی داوطلب، ثبت نام ابطال خواهد شد و کارت ورود به جلسه آزمون صادر نخواهد شد.
ب) اسکن کارت ملی با حجم ۱۰۰-۳۰۰ kb
ج) اسکن صفحه اول شناسنامه با حجم ۱۰۰-۳۰۰ kb
د) اسکن گواهی مبین طی دوره پزشکی عمومی با حجم ۱۰۰-۳۰۰ kb. (در این قست می توان تصاویر پروانه دائم و یا موقت پزشکی عمومی/ گواهینامه پزشکی عمومی/ گواهی صادره از سوی دانشگاه محل آموزش با مضون اتمام دوره پزشکی عمومی حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۳/۶/۳۱/ معرفی نامه جهت شروع خدمت مطابق قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان و یا گواهی معافیت یا اتمام آن/ معرفی نامه جهت شرکت در آزمون از سوی مرکز خدمات آموزشی را اسکن و ارسال کرد).
هـ) اسکن گواهی قبولی در آزمون صلاحیت بالینی پایان دوره پزشکی عمومی با حجم ۱۰۰-۳۰۰ kb. (مختص فارغ التحصیلان شهریورماه ۱۳۹۶ و بعد از آن، آیین نامه و ضوابط اجرایی آن به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شده است)
و) گواهی مربوط به وضعیت طرح نیروی انسانی
ز) مدرک نشان دهنده وضعیت خدمت نظام وظیفه (ویژه آقایان)
داوطلبان دارای کسری از خدمت باید مدرک پایان طرح خدمات پزشکی را نیز از اداره طرح نیروی انسانی دریافت و بارگذاری کنند.
ح) فارغ التحصیلان خارج از کشور و اتباع غیر ایرانی در صورت دریافت معرفی نامه از مرکز خدمات آموزشی در زمان ثبت نام جهت شرکت در آزمون، می توانند بصورت اینترنتی در آزمون ثبت نام کنند. (تصویر معرفی نامه مذکور باید همراه سایر مدارک اسکن و ارسال شود).
ط) متقاضیان استفاده از قانون تسهیل ازدواج جوانان، ملزم به ارسال اسکن صفحات اول و دوم و سوم شناسنامه داوطلب و شناسنامه همسر و تکمیل و ارسال پیوست شماره ۱۵ و یا ۱۶ نشان دهنده تاریخ فارغ التحصیلی هستند.
ی) اسکن فرم تکمیل شده استفاده از سهمیه مناطق محروم موضوع قانون برقراری عدالت آموزشی جهت متقاضیان استفاده از سهمیه مذکور. داوطلبان باید جهت ارائه مدارک مربوط به هر بند، به بخش سهمیه ها/ شرایط استفاده از سهمیه مناطق محروم مراجعه کنند و تمامی مدارک را به طور کامل بارگذاری کنند.
ک) اسکن و بارگذاری فرم تعهد نامه سهمیه بومی مناطق محروم (مختص داوطلبان پذیرفته شده با سهمیه بومی مناطق محروم در مقطع پزشکی عمومی)

اطلاعات آزمون
تقویم آزمون:
مهلت ثبت نام: تا 9 دی 1402
زمان برگزاری آزمون: 13 اردیبهشت 1403


توجه: مهلت ثبت نام به پایان رسیده است.

اعلام جزئیات آزمون دستیاری فوق تخصصی پزشکی

آگهی 3 دی 1402: جزئیات آزمون دستیاری فوق تخصصی پزشکی اعلام شد
جزئیات چهل و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار رشته های فوق تخصصی بالینی پزشکی اعلام شد. داوطلبان تا سوم دی ماه فرصت دارند در این آزمون ثبت‌نام کنند.
آزمون کتبی چهل و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی در رشته‌های مصوب در ساعت ٩ صبح روز پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ به صورت متمرکز در شهر تهران برگزار می شود و کارت ورود به جلسه آزمون در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۲۶ و ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲ از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی توزیع می شود.
آزمون شفاهی براساس جدول زمانبندی که در هنگام توزیع کارت ورود به جلسه ارائه می شود، برگزار خواهد شد.
توجه ۱: متقاضیان می‌توانند مطابق با آئین نامه آموزش دوره های فوق تخصصی و مفاد راهنما ثبت‌نام کنند.
توجه ۲: در این دوره محدودیت سنی برای شرکت در آزمون وجود ندارد.

شرایط عمومی (مشاهده)

۱- تأیید صلاحیت عمومی طبق ضوابط شورای عالی انقلاب فرهنگی
تبصره: اعضای هیأت علمی رسمی (قطعی یا آزمایشی) برای تحصیل در دوره‌های فوق تخصصی نیاز به گزینش عمومی مجدد ندارند.
۲- داشتن مدرک دانشنامه تخصصی رشته پیشنیاز یا گواهی قبولی آن از دانشگاهها یا مراکز مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی. مرجع بررسی کننده قبولی در آزمون دانشنامه تخصصی مرکز سنجش آموزش پزشکی است.
تبصره: طبق مفاد قانون برقراری عدالت آموزشی مصوب مجلس شورای اسلامی دانش آموختگان رشته‌های تخصصی که با استفاده از مزایای سهمیه بومی مناطق محروم (قانون برقراری عدالت آموزشی) دوره خود را طی کرده اند، صرفا در صورت گذراندن حداقل نیمی از مدت تعهدات خود مجاز به شرکت در آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی خواهند بود.
۳- داشتن گواهی پایان تعهدات برای پزشکان مشمول خدمات ضریب k حداکثر تا مورخ ۲۵ شهریور ۱۴۰۳
۴- داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت از خدمت وظیفه عمومی برای آقایان (سایر تبصره های این بند در راهنمای ثبت نام ذکر شده است)
۵- شرکت و قبولی در آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی
۶- نداشتن نقص عضو موثر حرفه ای برحسب رشته
۷- عدم اشتغال به تحصیل در یکی از رشته‌های فوق تخصصی پزشکی و دوره های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) و دکتری تخصصی (Ph.D)
تبصره ۱: دارندگان مدرک دانشنامه فوق تخصصی و قبولشدگان آزمون نهایی و گواهینامه فوق تخصصی در یکی از رشته های پزشکی بالینی مجاز به شرکت مجدد در آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی نیستند.
مجوز شرکت در آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی برای داوطلبانی که در حال انجام خدمات هستند باشند صرفاً با مجوز معاون درمان وزارت بهداشت و  مرکز امور هیات علمی معاون آموزشی وزارت بهداشت (حسب مورد) است و دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی هیچ گونه مسؤولیتی در این باره نخواهد داشت.

شرایط اختصاصی (مشاهده)

۱- مشمولین استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران: ۳۰ درصد از ظرفیت پذیرش در هر رشته – محل به مشمولین استفاده از سهیمه رزمندگان و ایثارگران با رعایت شرایط اعلامی در راهنمای ثبت نام تعلق خواهد یافت.
از پذیرفته شدگان با استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران مطابق سایر پذیرفته شدگان به صورت آزاد با رعایت سایر مقررات مرتبط تعهد محضری اخذ خواهد شد.
۲- مشمولین شیوه نامه پذیرش دانشجویان بومی توسط دانشگاهها با اولویت مناطق محروم: فرد متقاضی استفاده از سهمیه بومی مناطق محروم موضوع قانون برقراری عدالت آموزشی باید بطور کامل دارای یکی از شرایط اعلامی در راهنمای ثبت نام براساس رای صادره در چهاردهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد.
ظرفیت پذیرش در مناطق محروم و نیز رشته های مورد نیاز متعاقباً در هنگام انتخاب رشته- محل اعلام خواهد شد.
پذیرفته شدگان بر مبنای این شیوه نامه از بدو ورود مکلف به تودیع سند تعهد محضری به میزان دو برابر مدت تحصیل در شهرستان، بخش یا روستاهای مورد نیاز دانشگاه های محل تعهدی که در آن پذیرفته شده اند خدمت کنند.
داوطلبان واجد شرایط می توانند تا ۳ دی ماه ۱۴۰۲ با مراجعه به سایت اینترنتی سنجش پزشکی و با توجه به رشته تخصصی پیشنیاز و در نظر گرفتن وضعیت شرکت در آزمون (آزاد، بومی و یا رزمنده) صرفاً یکی از رشته های فوق تخصصی را انتخاب و براساس مفاد راهنما ثبت نام کنند.
داوطلبان حایز رتبه های برتر آزمون دانشنامه تخصصی در رشته های پیشنیاز در سال تحصیلی ۱۴۰۲ که مشمول خدمت وظیفه عمومی هستند باید مراتب را در فرم ثبت نام اینترنتی اعلام کنند.
در صورتی که افراد مورد بحث برای خدمت نظام وظیفه اعزام شده باشند این وزارت هیچگونه تعهدی در قبال اخذ معافیت تحصیلی به عهده نخواهد داشت. بدیهی است در صورتی که داوطلب با استفاده از ماده ١ قانون نحوه تأمین اعضای هیأت علمی جذب شده و مشغول به خدمت باشد مطابق مقررات از خدمت ترخیص خواهد شد.
ثبت نام بیش از یک بار مجاز نبوده و باعث حذف نام داوطلب از لیست داوطلبان شرکت در آزمون می شود. پس از ثبت نام و انتخاب رشته، تغییر رشته به هیچ عنوان مجاز نیست.
صرفاً به مدارک ثبت نامی که در مهلت مقرر ثبتنام و از طریق وب سایت اینترنتی مربوطه ارسال گردد ترتیب اثر داده خواهد شد.

مدارک مورد نیاز ثبت نام (مشاهده)

مراحل ثبت نام پس از پرداخت اینترنتی مبلغ ۶۳۰ هزار تومان (۶ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال) و خدمات پیام کوتاه هزار و ۲۰۰ تومان (۱۲ هزار ریال) از طریق سایت سنجش پزشکی و در یافت کد مجاز آغاز می شود.
* تبصره: وجه فوق قابل استرداد نیست
تمامی مدارک اعلام شده در راهنمای ثبت نام باید به صورت اسکن شده با فرمت jpg و حجم ١٠٠-٣٠٠ kb ارسال شود.

نحوه برگزاری آزمون (مشاهده)

آزمون در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار می شود.
آزمون مرحله کتبی: با تاکید بر منابع آزمون اعلام شده در سایت اینترنتی سنجش پزشکی برای تمامی رشته‌های فوق تخصصی که دارای رفرانس مشابه هستند (با توجه به رشته پیش نیاز در هر گروه آموزشی) صرفاً یک دفترچه سؤال به تفکیک گروه‌های آموزشی تهیه و در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.
با توجه به رشته انتخابی داوطلب، سؤالات اختصاصی رشته فوق تخصصی مربوطه در مقایسه با سایر سؤالات دفترچه آزمون دارای ضریب به شرح زیر خواهد بود:

*مطابق موضوع ١٧ نود و نهمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی طول دوره رشته فوق تخصصی جراحی عروق و درمان های داخل عروقی از ٣٠ماه به ۳۶ ماه در شورا مطرح و به تصویب رسید.
تعداد سؤالات اختصاصی تمامی رشته های فوق تخصصی در دفترچه سؤالات هر گروه آموزشی به صورت مساوی است.
رشته‌های آلرژی و ایمونولوژی بالینی، مراقبتهای ویژه ، روانپزشکی کودک و نوجوان و طب اورژانس کودکان با توجه به رفرانس اعلامی هرکدام به طور مجزا دارای دفترچه سؤالات با ضریب یکسان در تمامی سؤالات خواهند بود.
آزمون شفاهی: تمامی داوطلبانی که حدنصاب نمره کتبی تراز شده را کسب کنند با رعایت تمامی مصوبات و مقررات مجاز به شرکت در آزمون شفاهی همین دوره هستند. آزمون شفاهی در تمامی رشته های فوق تخصصی به صورت منفرد یا ترکیبی از روشهای PMP ،OSCE، مصاحبه ساختارمند یا سایر روش های نوین ارزشیابی و اختصاصی مرتبط با رشته خود با رعایت سایر مقررات در هر رشته برگزار می شود.
نحوه پذیرش دستیار رشته های فوق تخصصی بالینی پزشکی
در این دوره از آزمون تمامی شرکت کنندگان اعم از مشمولین استفاده از مزایای سهمیه رزمندگان و ایثارگران، مشمولین پذیرش براساس شیوه نامه پذیرش دانشجویان بومی با اولویت مناطق محروم و نیز سایر متقاضیان پذیرش به صورت آزاد که در مرحله آزمون کتبی موفق به کسب حدنصاب حداقل ۶۰ درصد نمره تراز شده آزمون مربوطه شده اند و با شرکت در آزمون شفاهی از بالاترین نمره کل تراز شده با رعایت تمامی مقررات آزمون و نیز مندرجات این دستورالعمل مورد پذیرش قرار خواهند گرفت.
برای شرکت در مراحل پذیرش، هر داوطلب علاوه بر کسب حد نصاب ۶۰ درصدنمره تراز شده مرحله کتبی، ملزم به کسب ۶۰ درصدنمره کل تراز شده آزمون نیز هستند. نمره مکتسبه در مرحله شفاهی، صرفا در صورت کسب حدنصاب حداقل ۶۰ درصدنمره تراز شده داوطلب در مرحله کتبی قابل محاسبه خواهد بود.
متقاضیان تحصیل در رشته های فوق تخصصی بالینی پزشکی براساس نمره کل تراز شده مکتسبه داوطلبین آزمون پذیرش مربوطه از بالاترین نمره کل تراز شده (براساس ٢/٣ آزمون کتبی و ١/٣ آزمون شفاهی) صورت می گیرد.
تبصره ١: در آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی، از بین داوطلبین آزاد که نمره کل تراز شده مکتسبه ایشان با یکدیگر برابر باشد، فردی که نمره آزمون کتبی وی بالاتر باشد، در اولویت خواهد بود و در صورت مساوی بودن نمره آزمون کتبی تراز شده مربوطه، نمره کل آزمون دانشنامه تخصصی، ملاک پذیرش قرار خواهد گرفت.
تبصره ٢: در مواردی که تعداد شرکت کنندگان در آزمون کتبی کمتر از کل ظرفیت اعلام شده در هر رشته باشد محل آموزش دستیاران پذیرفته شده توسط هیأت ممتحنه مربوطه تعیین و توسط دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی با رعایت سایر مقررات اعلام می شود.
دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی هیچ گونه مسؤولیتی در قبال صدور احکام مأموریت آموزشی و سایر مسائل اداری مرتبط با افراد پذیرفته شده در این دوره از آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی بر عهده نخواهد داشت. تمامی  پذیرفته شدگان ملزم به اجرای مفاد قانونی در زمینه تعهدات محضری مندرج در دستورالعمل خواهند بود.
داوطلب پذیرفته شده موظف به تکمیل و ارائه فرم هیات مرکزی گزینش به همراه دیگر مدارک لازم برای شروع دوره به دانشگاه محل آموزش خود هستند. (به غیر از اعضای هیأت علمی رسمی آزمایشی یا قطعی).
تمامی پذیرفته شدگان آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی به صورت آزاد و یا مشمولین پذیرش با استفاده از سهمیه ایثارگران (به غیر از مشمولین قانون برقراری عدالت آموزشی) ملزم به سپردن تعهد محضری عام به میزان برابر مدت تحصیل به نفع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند. تعهد نامه باید حداکثر تا مورخ ١۴٠٣/٧/٣٠ تحویل دانشگاه محل آموزش شود.
سند تعهد محضری خدمت پذیرفته شدگان (با در نظر گرفتن شرایط پذیرش) مطابق مقررات باید در بدو شروع به آموزش به دانشگاه محل تحصیل ارائه شود از آموزش افرادی که سند تعهد محضری را در موعد مقرر ارائه نکنند جلوگیری به عمل خواهد آمد.
تمامی پذیرفته شدگان در قالب سهمیه بومی مناطق محروم موضوع قانون برقراری عدالت آموزشی، ملزم به سپردن تعهد محضری به میزان دو برابر مدت آموزش، به منظور ارائه خدمت در مناطق محروم تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مربوطه (محل تعهد) هستند.
سایر موارد تعهدات در راهنمای ثبت نام درج شده است.
براساس موضوع ٢ هشتاد و چهارمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی در این دوره داوطلبان شرکت کننده واجد شرایط در آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی، مجاز به شرکت در آزمون دوره های تکمیلی تخصصی آتی نخواهند بود. چنانچه داوطلبان بنا به هر دلیل از ثبت نام در دانشگاه محل پذیرش خودداری کنند به عنوان منصرف از تحصیل شناخته می‌شوند.

اطلاعات آزمون

تقویم آزمون:
مهلت ثبت نام: تا 3 دی 1402
زمان دریافت کارت آزمون: 26 و 27 دی 1402
زمان برگزاری آزمون: 28 دی 1402


توجه: مهلت ثبت نام به پایان رسیده است.

اطلاعیه نام نویسی اولیه پذیرفته شدگان مرحله تکمیل ظرفیت دستیاری تخصصی

آگهی 30 آذر 1402: اطلاعیه نام نویسی اولیه پذیرفته شدگان مرحله تکمیل ظرفیت دستیاری تخصصی دانشگاه علوم پزشکی همدان
نام نویسی اولیه پذیرفته شدگان مرحله تکمیل ظرفیت دستیاری تخصصی به صورت اینترنتی از امروز آغاز شد. به گزارش وب‌دا همدان به نقل از روابط عمومی معاونت آموزشی دانشگاه، ضمن عرض تبریک و تهنیت جهت موفقیت در آزمون دستیاری تخصصی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به اطلاع کلیه پذیرفته شدگان محترم در مرحله تکمیل ظرفیت می رساند ثبت نام اولیه صرفا به صورت اینترنتی  انجام می گیرد.

جهت انجام ثبت نام اینترنتی (مشاهده)
جهت انجام ثبت نام اینترنتی از مورخ ۲۹۰۹/۱۴۰۲ لغایت ۱/ ۱۰/۱۴۰۲به آدرس https://www.umsha.ac.ir/  یا لینک https://hamava.umsha.ac.ir/CAS/Account/Login را در نوار آدرس مرورگر مراجعه نموده و ابتدا تصویر مدارک ذیل را اسکن وبا فرمت Jpeg ذخیره نمایید. ضمنا"حجم (Size ) فایل نباید ازKB۱۵۰ بیشتر باشد. در ارسال تصویر کارت ملی دقت فرمایید تصویر پشت و روی کارت ملی را اسکن کرده و به صورت فایل یکجا ارسال نمایید.
مدارک مورد نیاز (مشاهده)

1. اسکن یک قطعه عکس جدید ۴*۳(خواهران با پوشش اسلامی کامل )
2. اسکن  صفحه اول شناسنامه
۳. اسکن کارت ملی پشت و رو
۴ – اسکن کارت پایان خدمت ، معافیت، برگ سبز اعزام به خدمت ، یا گواهی حین خدمت سربازی از محل خدمت (جهت برادران)
۵ –اسکن  آخرین مدرک تحصیلی
تمام فرم های موجود در سایت ثبت نام اینترنتی دانشگاه را دانلود کرده و پس از تکمیل در زمان تحویل مدارک اصلی به دانشگاه همراه مدارک خود تحویل دهید.
جهت ثبت­نام حضوری و تحویل مدارک از مورخ 1402/10/02 لغایت 1402/10/03 به آدرس بلوار شهید فهمیده، ساختمان ستاد دانشگاه علوم پزشکی، معاونت آموزشی مدیریت تحصیلات تکمیلی مراجعه نمایید.
مدارک مورد نیاز تحویل دستیاران پزشکی  پذیرفته شده:
۱- اصل شناسنامه + ۴ سری تصویر از تمام صفحات آن
۲- اصل کارت ملی + ۴سری تصویر پشت و روی کارت
۳- ۸ قطعه عکس ۳*۴
۴- اصل پایان یا معاف یا ترخیص از طرح + ۲ سری تصویر آن
۵- ارائه نامه از محل استخدام مبنی بر موافقت با ادامه تحصیل در صورت داشتن حکم ماموریت آموزشی یا مرخصی بدون حقوق
۶- اصل پروانه دائم در صورت داشتن + ۲ سری تصویر آن
۷- تسویه حساب صندوق رفاه - ۲ سری تصویر آن
۸- اصل کارت نظام پزشکی + ۲ سری تصویر آن
۹- اصل سند محضری مطابق با سهمیه پذیرش ( بعد از معرفی و هماهنگی با دفترحقوقی دانشگاه )
((معرفی دستیار به دانشکده پزشکی جهت شروع دوره صرفا بعد از ارائه اصل سند محضری خواهد بود.))
۱۰- گواهی مبنی بر فراغت از تحصیل تا ۳۱/۶/۱۴۰۲ برای دانشجویان ترم آخر
۱۱- کارنامه آزمون دستیاری
۱۲- اصل کارت پایان خدمت ،معافیت ،برگه سبز آماده به خدمت یا نامه حین انجام خدمت سربازی+ ۲ سری تصویر آن
تذکر مهم: دستیار  گرامی جهت آشنایی با مقررات آموزشی لازم است آیین نامه آموزشی مربوط به رشته و مقطع خود را از سایت معاونت آموزشی دانشگاه (پانل آیین نامه های آموزشی) دانلود کرده و بر حسب مورد استفاده نمایید.

نکات مهم (مشاهده)

۱) دستیاران پسری که مشمول خدمت سربازی هستند و از معافیت تحصیلی استفاده می کنند ،لازم است برگه درخواست معافیت تحصیلی را از سایت دانلود و تکمیل نمایند  و با الصاق یک قطعه عکس ۳*۴ همراه مدارک مورد نیاز در زمان مقرر به دانشگاه تحویل دهند.
۲) عدم مراجعه جهت تحویل مدارک در تاریخهای مذکور به منزله انصراف قطعی پذیرفته شده تلقی می گردد.
۳) درصورت وجود نقص مدارک خواسته شده ثبت نام  پذیرفته شده انجام نخواهد گردید.
۴) باتوجه به اینکه ممکن است پس از ثبت نام دستیار در دوران تحصیل به تصویر مدارک نیاز داشته باشد توصیه موکد می گردد، حداقل یک نسخه از مدارک تحصیلی برای خود تهیه نمایید.
۵) تشکیل پرونده از پذیرفته شدگان فقط براساس برنامه اعلام شده و با ارائه اصل شناسنامه و اصل کارت ملی و پس از شناسایی و تائید واحد مربوطه انجام می گردد. بنابراین اگر پذیرفته شده محترم ثبت نام الکترونیکی را انجام نداده باشد، تشکیل پرونده وی در موعد تعیین شده امکان پذیر نخواهد بود.
۶) بدیهی است در هر زمان که دانشگاه ثبت نام دستیار رابه علت مغایرت با مقررات یا نقص مدارک مهم غیرمجاز تشخیص دهد، بلافاصله از ادامه تحصیل پذیرفته شده جلوگیری به عمل خواهد آورد.
۷) درصورت درخواست پذیرفته شدگان برای دریافت گواهی اشتغال به تحصیل، پس از تشکیل پرونده این امر امکان پذیر خواهد بود.
لازم به ذکر است که معاونت دانشجویی دانشگاه تعهدی در قبال واگذاری خوابگاه ندارد. (شماره تماس معاونت دانشجویی  ۳۸۳۸۰۶۱۷-۰۸۱ –۳۸۳۸۱۰۱۸-۰۸۱)
در صورت بروز اشکال در ثبت نام اینترنتی  می توانید با شماره تلفن ۳۱۳۱۱۱۵۴-۰۸۱ و ۳۱۳۱۱۱۵۵-۰۸۱ و۳۱۳۱۱۱۵۶ -۰۸۱ واحد  IT دانشگاه تماس حاصل فرمایید.

شماره تماس (مشاهده)

واحد تحصیلات تکمیلی دانشگاه:  ۳۱۳۱۱۱۸۵-۰۸۱

دفتر حقوقی دانشگاه: ۳۱۳۱۵۰۴۰-۰۸۱

دانشکده پزشکی:  ۳۸۳۸۰۴۷۹-۰۸۱

اطلاعات آزمون
توجه: مهلت ثبت نام به پایان رسیده است.

اعلام نتایج نهایی دور دوم تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری

خبر 29 آذر 1402: اعلام نتایج نهایی دور دوم تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد
نتایج نهایی انتخاب رشته محل در مرحله دوم تکمیل ظرفیت پنجاهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی  اعلام شد. به گزارش وبدا، انتخاب رشته محل در مرحله دوم تکمیل ظرفیت پنجاهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی در روزهای ۱۴ تا ۲۱ آذرماه ۱۴۰۲ انجام و نتایج نهایی پذیرش در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام شد. پذیرفته شدگان در مرحله دوم تکمیل ظرفیت پنجاهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی باید از سه شنبه ۲۸ آذر تا چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ جهت ثبت نام به دانشگاه های علوم پزشکی محل پذیرش مراجعه کنند. همچنین شروع به دوره تمامی پذیرفته شدگان حداکثر تا روز چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ است. پذیرفته شدگان در هنگام ثبت نام، ملزم به ارائه اصل مستندات ثبت نامی، منطبق با سهمیه پذیرش و مدارک مربوط به طرح خدمات نیروی انسانی و خدمات نظام وظیفه مطابق با فرم ثبت نامی به دانشگاه علوم پزشکی محل پذیرش هستند. سپردن اسناد تعهدات خدمات قانونی منطبق با نمونه اسناد موجود در دانشگاه های علوم پزشکی و متناسب با سهمیه پذیرش در موعد ثبت نام دستیاران الزامی است. شروع به دوره پذیرفته شدگان فاقد سند تعهد محضری، فاقد وجاهت قانونی است. همچنین عدم تکمیل مراحل ثبت نام در مواعد مذکور و یا عدم شروع به دوره در تاریخ فوق الذکر به منزله انصراف قطعی دستیار شناخته می شود. گفتنی است پنجاهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ با حضور ۱۱ هزار داوطلب برگزار و نتایج نهایی پنجاهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی ۵ شهریور ۱۴۰۲ اعلام و حدود ۴ هزار نفر پذیرفته شده بودند. همچنین با اعلام دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی در دو مرحله تکمیل ظرفیت در این آزمون اجرا و مرحله اول با ظرفیت پذیرش ۱۳۳۰ نفر در ۱۳ رشته تخصصی مختص گروه مناطق محروم و در مرحله دوم ظرفیت پذیرش ۱۸۰۷ نفر در ۲۴ رشته تخصصی اعلام شد.

آزمون دستیاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز

آگهی 23 آذر 1402: فراخوان ثبت نام پذیرش دستیار دوره تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) جراحی پا و مچ پا دانشگاه علوم پزشکی شیراز
با توجه به مجوز شماره ۳۸۴۸/۵۰۵/د به تاریخ 1402/08/28  دبیرخانه محترم شورای آموزش پزشکی و تخصصی، آزمون شفاهی پذیرش دستیار دوره تکمیل تخصصی (فلوشیپ) جراحی پا و مچ پا با ظرفیت پذیرش یک نفر، در ساعت ۹ صبح روز سه شنبه مورخ1402/09/28 (به صورت منفرد یا ترکیبی از روش های OSCE، PMP، مصاحبه ساختارمند یا سایر روش های نوین ارزشیابی و اختصاصی مرتبط با رشته خود) برگزار خواهد گردید. متقاضیان شرکت در آزمون مذکور می توانند مطابق با آئین نامه آموزش دوره های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) و مفاد این راهنما ثبت نام نمایند.

مشاهده متن کامل آگهی

آزمون دستیاری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی

آگهی 23 مهر 1402: راهنمای ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان تکمیل ظرفیت آزمون پذیرش دستیاری سال1402 دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی
معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، اطلاعیه راهنمای ثبت نام پذیرفته‌شدگان تکمیل ظرفیت پنجاهمین آزمون پذیرش دستیاری سال 1403-1402 در این دانشگاه را منتشر کرد. پذیرفته شدگان می‌بایست از روز شنبه مورخ 22/07/1402  لغایت 26/07/1402  برای ثبت نام حضوری به آدرس: بلوار دولت، دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، معاونت آموزشی، آموزش کل (واحد تحصیلات تکمیلی) مراجعه نمایند. تمام پذیرفته شدکان تکمیل ظرفیت در هنگام ثبت نام، ملزم به ارائه اصل مستندات ثبت نامی، منطبق با سهمیه پذیرش و مدارک مربوط به طرح خدمات نیروی انسانی و خدمات نظام وظیفه مطابق با فرم ثبت نامی به دانشگاه علوم پزشکی محل پذیرش هستند.

شرایط و مدارک مورد نیاز (مشاهده)

1- کپی تمام صفحات شناسنامه
2- کپی کارت ملی (پشت و رو)
3- شش قطعه عکس4*3 تمام رخ با زمینه سفید
4- اصل وکپی گواهینامه موقت یا دانشنامه دوره دکتری عمومی وریز نمرات ویا مدرکی که نشان دهنده فراغت از تحصیل باشد .  
5- اصل وکپی کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یا مدرکی که نشان دهنده وضعیت نظام وظیفه آقایان می باشد .   
6- اصل وکپی گواهی پایان یا معافیت از طرح ویا مدرکی که نشان دهنده وضعیت طرح باشد .
7- موافقت بدون قید وشرط  ازطرف بالاترین مقام اداری سازمان محل خدمت برای شاغلین
8-ارائه آخرین حکم حقوقی ماموریت آموزشی تمام وقت یا مرخصی بدون حقوق جهت شاغلین رسمی و پیمانی الزامی است .  
9- اصل و کپی مدارک نشان دهنده وضعیت داوطلب جهت استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران
10- مدرک مربوطه جهت مشخص شدن وضعیت بدهی به صندوق های رفاه دانشجویان فارغ التحصیلان
11- گواهی ابطال پروانه مطب
سپردن اسناد تعهدات خدمات قانونی منطبق با نمونه اسناد موجود دردانشگاههای علوم پزشکی و متناسب با سهمیه پذیرش در موعد ثبت نام دستیاران الزامی است.
شروع به دوره پذیرفته شدگان فاقد سند تعهد محضری، فاقد وجاهت قانونی می باشد.
ضمنا پس از شروع کلاسها جهت دریافت کارت دانشجویی به واحد انفورماتیک معاونت آموزشی دانشگاه مراجعه نمایند .
شروع به دوره کلیه پذیرفته شدگان حداکثر تا روز شنبه 1402/07/29 می باشد.  
لازم است پذیرفته شدگان کلیه اطلاعیه های مندرج درسایت معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به آدرس ac.iredu.nkums. را مطالعه نمایند.
**تذکر مهم: شایان ذکر است عدم تکمیل مراحل ثبت نام در مواعد مذکور، و یا عدم شروع به دوره در تاریخ فوق الذکر به منزله انصراف قطعی دستیار شناخته می گردد.
**شایان ذکر است هر گونه اعتراض فقط از طریق بخش تماس با ما(سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی)دریافت و پیگیری می شود و این مرکز از پذیرش داوطلبان به صورت حضوری معذور می باشد.

جهت مشاهده متن کامل آگهی کلیک نمایید

آزمون دستیاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

آگهی 23 شهریور 1402: ثبت نام پذیرفته شدگان پنجاهمین دوره آزمون دستیاری تخصصی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر
با سپاس به درگاه خداوند متعال و تبریک به داوطلبانی که در پنجاهمین دوره دستیاری سال 3--1402 پذیرفته شده اند، به اطلاع مي رساند با توجه به اينکه ثبت نام به صورت اينترنتي انجام مي پذيرد، ضروريست قبل از ورود به سامانه ثبت نام مدارک که در راهنمای ثبت نام ذکر شده است را به صورت فايل اسکن شده تهيه نموده و در سایت دانشگاه قسمت دانشجویان – ثبت نام آنلاین، ثبت نام پذیرفته شدگان را انتخاب و بعد از وارد نمودن نام کاربری (کد ملی) و کلمه عبور (کد ملی) وارد سيستم شده و پس از مطالعه کامل راهنماي سيستم به ترتيب، فرم اطلاعات خواسته شده را تکميل نمایید.

توضیحات و شرایط (مشاهده)

توجه: جهت انجام تعهد محضری به آدرس ذیل مراجعه فرمایید:

دفتر خانه شماره 29 آقای خزایی-- آدرس: چهارراه ولی عصر(عج)، طبقه فوقانی بانک ملی، تلفن دفترخانه: 07733332122

راهنمای ثبت نام شماره 1

راهنمای ثبت نام شماره 2

فرم های ثبت نام (جهت بارگزاری در سایت)

 سامانه ثبت نام (نام کاربری و رمز ورود: کد ملی) از  1402/6/26 فعال می شود.

آزمون دستیاری دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

آگهی 11 شهریور 1402: اطلاعیه شماره 1 پذیرفته شدگان دستیاری تخصصی 1402 دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
پذیرفته شدگان محترم مقطع دستیاری تخصصی، تنها بر اساس جدول زمانبندی که متعاقباً طی اطلاعیه شماره 2 اعلام خواهد شد اقدام نمایید.
پذیرفته شدگان محترم مقطع دستیاری تخصصی، تنها بر اساس جدول زمانبندی که متعاقباً طی اطلاعیه شماره 2 اعلام خواهد شد ابتدا نسبت به ثبت نام الکترونیکی خود اقدام سپس بر اساس تاریخ اعلام شده جهت ثبت نام قطعی و تشکیل پرونده با در دست داشتن مدارک ذیل به اداره پذیرش و ثبت نام مراجعه نمایید.

مدارک مورد نیاز (مشاهده)

ارائه مدارک ذیل جهت انجام امور ثبت نام الزامی می­باشد:
عکس 4×3 پشت نویسی شده داخل پاکت مخصوص عکس: 6 قطعه
تصویر تمام صفحات شناسنامه : 3 سری
تصویر کارت ملی پشت و رو: 3 سری
گواهی موقت دارای تاریخ اعتبار یا دانشنامه مقطع پزشکی+ تصویر
گواهی مبنی بر فراغت از تحصیل تا تاریخ 31/06/1402 برای دانشجویان سال آخر
اصل گواهی انجام خدمات قانونی(پایان طرح)+ تصویر یا گواهی مبنی براتمام تعهدات قانونی تا ۳۱ شهریور ماه 1402
اصل پروانه دائم+ یک نسخه از تصویر آن(در صورت دارا بودن)
گواهی سازمان نظام پزشکی مبنی بر ابطال پروانه مطب و یا نداشتن پروانه مطب
گواهی موفقیت در آزمون صلاحیت بالینی پایان دوره پزشکی عمومی(مختص فارغ التحصیلان سال 96 به بعد)
کارت پایان یا معافیت از خدمت نظام وظیفه برای آقایان بصورت کارت هوشمند یا گواهی تعویض از مراکز پلیس+10
پذیرفته شدگان مشمول معافیت تحصیلی موظفند پس از انجام ثبت نام اولیه با ارائه گواهی اعلام فراغت مقطع دکتری عمومی و معرفی نامه اداره پذیرش و ثبت نام دانشگاه به وظیفه عمومی شهرستان سبزوار مراجعه نمایند.)
گواهی تسویه حساب صندوق رفاه مقطع قبلی(جهت فارغ­التحصیلان دانشگاههای دولتی)
گواهی های مبنی بر استفاده از سهمیه های استعدادهای درخشان، جانبازان یا ایثارگران.(معرفی نامه از بنیاد شهید مینی بر استفاده از سهمیه/تصویر کارت ایثار)
گواهی موافقت با ثبت نام و ادامه تحصیل (جهت شاغلین رسمی و پیمانی)
حکم مأموریت آموزشی یا مرخصی بدون حقوق با مهر و تأیید کارگزینی(جهت شاغلین رسمی و پیمانی)(بدیهی است تاریخ اجرای حکم می بایست از تاریخ شروع دوره دستیاری باشد)
کارت سازمان نظام پزشکی+ تصویر
اصل تعهدنامه محضری+تصویر(پذیرفته شدگان قبل از مراجعه جهت ثبت نام با مراجعه به دفتر حقوقی دانشگاه، بر اساس سهمیه قبولی سند تعهد محضری مربوط را تنظیم و هنگام مراجعه جهت ثبت نام، تحویل نمایند.)
جهت هر گونه سوال در مورد سند تعهد محضری و شرایط ضامنین  با شماره های 44011116-44011118-051 دفتر حقوقی دانشگاه تماس حاصل نمایید.)
تصویر کارنامه قبولی با ذکر نمره و رتبه قبولی
تعهد نامه محضری (مختص شاغلین رسمی و پیمانی پذیرفته شده با سهمیه 5 درصد )

تذکر مهم (مشاهده)
تذکر 1: جهت قطعی شدن ثبت نام پذیرفته شدگان، ارائه تمامی مدارک فوق الذکر در هنگام ثبت نام الزامی می باشد؛ لذا در صورت داشتن نقص مدارک از دانشجو ثبت نام نشده و جهت شروع دوره معرفی نخواهند گردید.
آدرس (مشاهده)
سبزوار، جاده توحیدشهر، بلوار شهدای هسته ای، بالاتر از شهدای گمنام، پردیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سبزوار، بلوک C، معاونت آموزشی، اداره آموزش و تحصیلات تکمیلی، واحد پذیرش و ثبت نام
شماره های تماس 05144018445

آزمون دستیاری دانشگاه علوم پزشکی اراک

آگهی 11 شهریور 1402: اطلاعیه ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون پذیرش دستیار دوره ۵۰ سال ۱۴۰۲ دانشگاه علوم پزشکی اراک
پذیرفته شده گرامی ضمن عرض تبریک قبولی در پنجاهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی بالینی و آرزوی موفقیت برای شما در خواست می گردد اطلاعیه را با دقت مطالعه فرمایید. بر اساس  اطلاعیه  اعلام نتایج آزمون مذکور مندرج در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

توضیحات (مشاهده)
1-کلیه پذیرفته شدگان در زمان ثبت نام حضوری ملزم به ارائه اصل مستندات ثبت نامی  منطبق با سهمیه پذیرش ،به دانشگاه محل پذیرش می باشند 
2- سپردن اسناد تعهدات خدمات قانونی منطبق با نمونه اسناد موجود در دفتر حقوقی دانشگاه  و متناسب با سهمیه پذیرش و ارائه اصل سند تعهد محضری در زمان ثبت نام حضوری الزامی می باشد و شروع به دوره بدون اسناد تعهد محضری وجاهت قانونی ندارد .
3- بدون ارائه سند تعهد محضری موضوع بند 2 فوق الذکر امکان ثبت نام قطعی از دستیار وجود ندارد.
4- کلیه پذیرفته شدگان سهمیه های مختلف  بایستی قبل از تنظیم سند تعهد محضری با کارشناس حقوقی مجتمع  آقای وروانی فراهانی هماهنگی نمایند و پذیرفته شدگان سهمیه مناطق محروم  موظف به درج شهرستان محل تعهد در متن سند تعهد محضری می باشد یادآوری می گردد شهرستان محل تعهد این دسته از دستیاران در لیست پذیرفته شدگان واصله از مرکز سنجش آموزش پزشکی قید شده است که این لیست از طرف اداره دستیاری دانشگاه به اداره حقوقی دانشگاه ارسال شده است .
4-عدم ثبت نام و عدم تکمیل مراحل ثبت نام در موعد مقرر یا عدم شروع به آموزش در تاریخ اعلامی دانشگاه  به منزله انصراف قطعی پذیرفته شده محسوب می گردد .
5- به اطلاع می رساند برابر بخشنامه های ابلاغی از وزارت متبوع در خصوص  تعهد محضری دستیاران  ،ثبت نام دستیاران در دانشگاه پس از اعلام اسامی از طرف وزارت متبوع صرفابا ارائه اصل سند تعهد محضری به دفتر حقوقی  واقع در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص)  و ارائه تصویر برابر با اصل سند تعهد محضری وتایید شده با مهر اداره حقوقی به اداره دستیاری دانشگاه امکان پذیرمی باشد ضمنا در خصوص سایر مدارک ثبت نامی دستیاران با توجه به الزام ارائه  این مدارک در زمان ثبت نام حضوری ,معرفی دستیاران به دانشکده جهت شروع به دوره منوط به کامل بودن مدارک ثبت نامی خواهد بود.اضافه می نماید در خصوص دستیارانی که مستخدم ارگانی  می باشند در صورت عدم ارائه موافقت نامه ارگان به صورت ماموریت آموزشی در بدو ثبت نام این دسته از پذیرفته شدگان ملزم به تودیع سند تعهد محضری به نفع وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی خواهند بود ودر صورت اخذ موافقت ماموریت آموزشی پس از ثبت نام وشروع به دوره در دانشگاه شخص دستیار ملزم به پیگیری و ارائه مجوز وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مبنی بر امکان تبدیل سند تعهد عام نامبرده به خاص خواهد بود در غیر اینصورت سند تعهد محضری ملاک عمل همان سند تعهد محضری عام تودیع شده در بدو ثبت نام خواهد بود و دانشگاه هیچگونه تعهد ومسوولیتی در قبال تبدیل سند تعهد محضری پذیرفته شده نخواهد داشت .ضمنا در خصوص سند تعهد محضری  پذیرفته شدگان آزمون دستیاری با سهمیه مناطق محروم نامبردگان ملزم به تودیع سند تعهد محضری  با رعایت مقررات مربوط به نفع دانشگاه علوم پزشکی یا استان مورد تعهد خواهند بود. نحوه برخورد با پذیرفته شدگان سهمیه مناطق محروم که در استخدام دستگاهی باشند برابر دستور العمل شرکت در آزمون خواهد بود .
درصورت داشتن  هرگونه سؤال درخصوص سند تعهد محضری با دفتر امور حقوقی مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) آقای وروانی فراهانی  به شماره تلفن های  9 -34173502 -086داخلی 132 یا شماره 08633838132تماس حاصل فرمایید. 
نحوه ثبت نام (مشاهده)

در دو مرحله که مرحله اول اینترنتی و مرحله دوم حضوری خواهد بود .
مرحله اول ثبت نام:ثبت نام اینترنتی  به تفکیک رشته به شرح زیر : 
از ساعت 8 صبح تاریخ  19/06/1402 لغایت  ساعت 24 روز  22/6/1402  از طریق لینک زیر: http://hamava.arakmu.ac.ir/CAS/Account/Login

رشته های مورد نیاز (مشاهده)

 تفکیک رشته ها به شرح ذیل:
تاریخ  یکشنبه 19/6/402: رشته های زنان –کودکان-بیماریهای عفونی و گرمسیری 
تاریخ  دوشنبه 20/6/402: رشته های جراحی عمومی- رادیولوژی
تاریخ  سه شنبه 21/6/402: رشته های جراحی مغز واعصاب –ارتوپدی – روانپزشکی
تاریخ چهارشنبه  22/6/402: رشته های داخلی –بیهوشی-طب اورژانس 
مهم: لازمه تایید ثبت نام و تغییر وضعیت ثبت نام اینترنتی  به قطعی ،تکمیل بودن مدارک ثبت نامی و بارگذاری آن در سامانه وتایید کارشناسان آموزش از طریق سامانه فوق خواهد بود که در این صورت پیام تایید ثبت نام اینترنتی از طریق سامانه به پذیرفته شده ارسال می گردد در صورت وصول پیام مبنی بر نقص مدارک بایستی در بازه زمانی اعلام شده نسبت به رفع نواقص ثبت نام توسط پذیرفته شده اقدام گردد و پیام تایید نهایی ثبت نام را دریافت نماید در غیر اینصورت قبولی نامبرده لغو خواهد شدلذاضروری است پذیرفته شده به صورت مرتب،  سامانه ثبت نام را بازبینی نماید.
ضمنا دانشگاه هیچ مساعدتی مبنی بر ثبت نام از پذیرفته شده با کسری مدارک نخواهد داشت.

مدارک مورد نیاز (مشاهده)

- فرمهای ثبت نام از پیوست اطلاعیه دانلود و تکمیل و امضا شود و بارگذاری گردد فرمها به هیچ وجه نباید ناقص باشد .
- بارگذاری عکس 4×3 رنگی و جدید(ضمنا عکس حداقل 8قطعه و فتوکپی مدارک حداقل 4 سری  برای ارائه به سایر واحد های دانشگاه به همراه داشته باشید).
- بارگذاری تصویر تمام صفحات شناسنامه خود و همسر (درصورت تاهل)
- بارگذاری تصویر دو رو کارت ملی 
- بارگذاری کارت نظام پزشکی(در صورت داشتن). 
- بارگذاری پروانه مطب (در صورت داشتن).
- بارگذاری پروانه موقت پزشکی(در صورت داشتن).
- بارگذاری تصویر کارت پایان نظام وظیفه یا مدرک معافیت .(مخصوص داوطلبین آقا). 
*- خیلی مهم: کلیه پذیرفته شدگان مرد که بایستی در زمان تحصیل در مقطع دستیاری از معافیت تحصیلی استفاده نمایند لازم و ضروری است  از زمان تکمیل و تایید ثبت نام اینترنتی در حوزه معاونت آموزشی  و حداکثر تا تاریخ 1402/07/01 به کارشناس محترم نظام وظیفه خانم پوینده (در آدرس مندرج در ذیل اطلاعیه )مراجعه نمایند و امور مربوط به آن را تکمیل نموده و رسید دریافت کنند و رسید مربوط را به اداره تحصیلات تکمیلی دانشگاه تحویل دهند.
- بارگذاری تصویر اعلام نتیجه قبولی در آزمون دستیاری 
- بارگذاری تصویرپایان طرح نیروی انسانی یا  معافیت از طرح 
"مهم": کسانی که به هر طریق برابر قانون همچون استعداد های درخشان –استریت – قانون متاهلی و.... بدون داشتن پایان طرح در آزمون شرکت کرده اند بایستی مدرک معتبر ارائه نمایند.
- بارگذاری تصویر گواهی قبولی آزمون بررسی صلاحیت بالینی  برای فارغ التحصیلان از دوره پزشکی عمومی شهریورماه سال 1396 و بعد از آن  الزامی است
- بارگذاری تصویر آخرین مدرک تحصیلی (گواهینامه موقت تحصیلی و یا دانشنامه تحصیلی یا پروانه دائم پزشکی) که با آن مدرک در آزمون سال 402 شرکت نموده است.
- بارگذاری تصویر برگه تعیین وضعیت بدهی صندوق رفاه دانشجویان
تذکر: برگه اعلام وضعیت بدهی به صندوق رفاه دانشجویان به لحاظ تاریخ می بایستی از شهریورماه سال 402 به بعد صادر شده باشد. در غیر اینصورت پذیرفته شده لازم است به کارشناس صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی محل تحصیل مراجعه  و یا از طریق سایت صندوق رفاه مدرک مذکور را دریافت و بارگزاری نمایند.
تذکر: پذیرفته شدگانی که بدهی خود را تسویه نموده باشند این برگه با هر تاریخی مورد قبول می باشد.
تذکر: فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد از ارائه مدرک مستثنی هستند.
- بارگذاری تصویر  مدارک لازم مربوط به سهمیه پذیرش.
مهم : پذیرفته شدگان سهمیه مناطق محروم موظف به بارگذاری فرم تکمیل شده مجوز استفاده از سهمیه مناطق محروم می باشند .
- بارگذاری تصویر تاییدیه صادره از دانشگاه محل تحصیل مقطع قبل مبنی بر مجوز شرکت در آزمون  با استفاده از سهمیه استعداد های درخشان
- بارگذاری تصویر تاییدیه استفاده از سهمیه ایثارگران
- بارگذاری تصویر فیش بانکی جهت هزینه صدور کارت دانشجویی به میزان یکصد هزار تومان به شماره حساب 312168238 و شماره شبا 440130100000000312168238 و شماره کارت 5894637000134079 به نام معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اراک 

یادآوری مهم (مشاهده)
- تحصیل در مقطع دستیاری به صورت تمام وقت بوده و هرگونه اشتغال به جز تحصیل ممنوع است ومسئولیت عدم رعایت مقررات مستقیما به عهده پذیرفته شده می باشد.
- مسئولیت صحت مدارک که بارگذاری می گردد مستقیما به عهده پذیرفته شده است و چنانچه در هر زمانی  (در حین ثبت نام ،در طول تحصیل ، یا پس فراغت از تحصیل ) صحت مدارک مورد تایید قرار نگیرد ضمن لغو قبولی یا ابطال مدرک تحصیلی برابر ضوابط مربوط با پذیرفته شده برخورد خواهد شد.
- نظر به تشکیل پرونده الکترونیکی جهت پذیرفته شدگان در دانشگاه، لزومی به ارائه اصل مدارک بارگذاری شده به دانشگاه نمی باشد و کلیه مدارک را نزد خود نگهداری فرمایید. 
- نظر به اهمیت ویژه بیمه مسئولیت حرفه ای از همان زمان ثبت نام در دانشکده پزشکی پیگیر بیمه نامه خود باشید(این بیمه نامه به صورت رایگان توسط دانشکده جهت پذیرفته شدگان صادر می گردد لیکن مسئولیت پیگیری صدور و تمدید در هرسال با پذیرفته شده می باشد.).
- یکی از مدارک مهم پرونده ثبت نامی تاییدیه تحصیلی دوره پزشکی عمومی  که پذیرفته شده با آن مقطع در آزمون شرکت نموده است می باشد  این تاییدیه بعد از انجام ثبت نام اینترنتی و توسط این دانشگاه از محل تحصیل قبلی استعلام می گردد و بایستی دانشگاه محل تحصیل قبلی این تاییدیه را به صورت محرمانه در اسرع وقت به دانشگاه علوم پزشکی اراک ارسال نماید متاسفانه با عنایت به تجارب سال های قبل مبنی بر تاخیر بسیار زیاد دانشگاه محل مقطع قبلی در ارسال این تاییدیه ،شما پذیرفته شده محترم موظف به پیگیری ارسال  تاییدیه تحصیلی می باشید در غیر اینصورت مشمول کسر مدارک ثبت نام خواهید بود و از ادامه آموزش شما بدون هیچ گونه عذری جلوگیری خواهد شد.
- سه سری پرینت ثبت نام اینترنتی و همراه داشتن در زمان ثبت نام در حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه / دانشکده ذیربط /وسایر واحد ها الزامی است.
- شرط صدور ابلاغ آموزشی و پرداخت کمک هزینه تحصیلی  منوط به تکمیل کلیه مدارک و وصول تاییدیه هسته تحقیق و نظر دهی دانشگاه می باشد.
ثبت نام حضوری (مشاهده)

تاریخ: شنبه 1402/06/26 لغایت چهارشنبه 1402/06/29 در روز های اداری از ساعت  8:30 لغایت 13 .
یادآوری: ثبت نام در هر دو مرحله و در تاریخهای اعلامی الزامی می باشد و ثبت نام حضوری هر رشته صرفا بر اساس تاریخ خود خواهد بود.
 تاریخ شروع به آموزش:
- شروع به دوره کلیه پذیرفته شدگان تاریخ  1402/07/01 خواهد بود.
یادآوری: کارگاه های بدو دوره  همزمان با شروع به دوره برگزار خواهد شد وشرکت کلیه پذیرفته شدگان در تمامی کارگاههای آموزشی مقدماتی بدو دوره الزامی می باشد و نیاز به حضور یا عدم نیاز به حضور در سایر برنامه های آموزشی /درمانی و تحقیقاتی گروه همزمان با کارگاهها ،صرفا با نظر دانشکده پزشکی و گروه آموزشی ذیربط خواهد بود

مراحل ثبت نام حضوری (مشاهده)

مرحله اول و مهم: ثبت نام در اداره حقوقی دانشگاه "با رعایت تذکر خیلی مهم زیر "باهمراه داشتن  اصل سند تعهد محضری و تحویل گرفتن تصویر برابر با اصل وتایید شده با مهر اداره حقوقی دانشگاه سند تعهد محضری و تحویل دادن  به اداره دستیاری دانشگاه در مرحله 4 ثبت نام.
تذکر خیلی مهم:
1- قبل از هرگونه اقدام در خصوص تنظیم سند تعهد محضری با اداره حقوقی این دانشگاه به شرح تلفن مندرج در ذیل تماس حاصل فرمایید و هماهنگ با دفتر حقوقی باشید.
2- به اطلاع می رساند برابر بخشنامه های ابلاغی از وزارت متبوع در خصوص  تعهد محضری دستیاران، ثبت نام دستیاران در دانشگاه پس از اعلام اسامی از طرف وزارت متبوع صرفابا ارائه اصل سند تعهد محضری به دفتر حقوقی  واقع در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص)  و ارائه تصویر برابر با اصل سند تعهد محضری وتایید شده با مهر اداره حقوقی به اداره دستیاری دانشگاه امکان پذیرمی باشد ضمنا در خصوص سایر مدارک ثبت نامی دستیاران با توجه به الزام ارائه  این مدارک در زمان ثبت نام حضوری ,معرفی دستیاران به دانشکده جهت شروع به دوره منوط به کامل بودن مدارک ثبت نامی خواهد بود.اضافه می نماید در خصوص دستیارانی که مستخدم ارگانی  می باشند در صورت عدم ارائه موافقت نامه ارگان به صورت ماموریت آموزشی در بدو ثبت نام این دسته از پذیرفته شدگان ملزم به تودیع سند تعهد محضری به نفع وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی خواهند بود ودر صورت اخذ موافقت ماموریت آموزشی پس از ثبت نام وشروع به دوره در دانشگاه شخص دستیار ملزم به پیگیری و ارائه مجوز وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مبنی بر امکان تبدیل سند تعهد عام نامبرده به خاص خواهد بود در غیر اینصورت سند تعهد محضری ملاک عمل همان سند تعهد محضری عام تودیع شده در بدو ثبت نام خواهد بود و دانشگاه هیچگونه تعهد ومسوولیتی در قبال تبدیل سند تعهد محضری پذیرفته شده نخواهد داشت .ضمنا در خصوص سند تعهد محضری  پذیرفته شدگان آزمون دستیاری با سهمیه مناطق محروم نامبردگان ملزم به تودیع سند تعهد محضری  با رعایت مقررات مربوط به نفع دانشگاه علوم پزشکی یا استان مورد تعهد خواهند بود..
درصورت داشتن  هرگونه سؤال درخصوص سند تعهد محضری با دفتر امور حقوقی مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) آقای وروانی فراهانی  به شماره تلفن های  9 -34173502 -086 داخلی 132 و یا 08633838132 تماس حاصل فرمایید. 
مرحله دوم: ثبت نام در هسته تحقیق ونظر دهی دانشگاه با همراه داشتن مدارک مورد نیاز پیوست اطلاعیه، محل ثبت نام: واقع در آدرس ذیل اطلاعیه.
مرحله سوم: ثبت نام در اداره حراست  مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) با همراه داشتن مدارک مورد نیاز پیوست اطلاعیه، محل ثبت نام: واقع در ادرس ذیل اطلاعیه. 
مرحله چهارم: ثبت نام در اداره آموزش دستیاری و تحصیلات تکمیلی دانشگاه با همراه داشتن مدارک مشروحه زیر واقع در آدرس ذیل اطلاعیه.
1- تصویر برابر با اصل سند تعهد محضری که توسط کارشناس محترم حقوقی در مرحله اول ثبت نام حضوری انجام شده است.
2- رسید هسته تحقیق و نظر دهی – رسید حراست 
مرحله پنجم: 
1- مراجعه به اداره آموزش دانشکده پزشکی با همراه داشتن مدارک مورد نیاز زیر  :مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام دردانشکده ( چهار قطعه عکس، اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه، کارت ملی پذیرفته شده، تصویر آخرین مدرک تحصیلی، پرینت ثبت نام اینترنتی تایید شده و....)، محل ثبت نام واقع در آدرس ذیل اطلاعیه.
2- اداره کارگزینی دانشکده پزشکی با به همراه داشتن اصل کارت ملی وشناسنامه دستیار و همسر و یک سری فتوکپی و عکس رنگی 3*4 جدید تمام رخ دوقطعه و کپی از صفحه مشخصات عقدنامه پذیرفته شدگان (دستیاران متاهل)، محل ثبت نام واقع در آدرس ذیل اطلاعیه
یادآوری: چنانچه دستیاران دارای ماموریت آموزشی می باشندمراتب برخورداری از این ماموریت را به اداره کارگزینی اعلام نمایند و مدارک مستند لازم را نیز به اداره کارگزینی ارائه دهند.
مرحله ششم: مراجعه به گروه آموزشی در مرکز آموزشی درمانی ذیربط و ثبت نام در گروه با معرفی نامه اخذ شده در مرحله پنجم ثبت نام بند 1 از اداره آموزش دانشکده پزشکی.
مرحله هفتم: مراجعه به حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه و ثبت نام در این معاونت واقع در آدرس ذیل اطلاعیه. پذیرفته شدگان درصورت داشتن هرگونه سؤال درخصوص امور رفاهی منجمله خوابگاه و ... می توانند با معاونت دانشجویی- فرهنگی دانشگاه به شماره تلفن های 34173509 -086 (امور رفاهی) تماس حاصل نمایند. 
تذکر: انجام امور ثبت نام بر اساس مرحله اول تا هفتم به منزله تکمیل فرایند ثبت نام  می باشد و دستیاران پس از آن موظف به شرکت در کارگاه می باشند. تاریخ، برنامه، زمان و مکان کارگاهها توسط دانشکده پزشکی اعلام خواهد شد. ضمنا ضروریست پذیرفته شدگان در مرحله ششم انجام ثبت نام که در گروه آموزشی می باشد ریز برنامه آموزشی خود را از آموزش بیمارستان دریافت نمایند.
آدرس و تلفن محل ثبت نام مرحله اول ودوم :
مرحله اول: با به همراه داشتن اصل سند تعهد محضری اراک -میدان  بسیج –جنب بیمارستان آموزشی درمانی امیر المومنین (ع) –مجتمع آموزشی پیامبر اعظم (ص) بال زرد طبقه سوم –دفتر کارشناس حقوقی آقای وروانی فراهانی شماره تلفن 9-34173502-086 داخلی 132 و یا شماره 08633838132  
–مرحله دوم"– اراک –میدان بسیج –جنب بیمارستان آموزشی درمانی امیر المومنین (ع) –مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم(ص) - ساختمان امام محمد باقر (ع) ( ساختمان جدید کلاسها ) - معاونت آموزشی طبقه سوم - خانم سنجری .
آدرس و تلفن محل ثبت نام مرحله سوم و چهارم وپنجم و هفتم:
اراک- سردشت- میدان بسیج- جنب بیمارستان آموزشی، درمانی امیرالمؤمنین (علیه السلام) – مجتمع آموزشی پیامبر اعظم (ص)-  
مرحله سوم: ساختمان دانشکده پزشکی بال زرد طبقه سوم اداره حراست دانشکده پزشکی خانم محمدی  با شماره تلفن  08634173502 داخلی 142
مرحله چهارم ساختمان معاونت آموزش دانشگاه0ساختمان امام محمد باقر (ع)- حوزه مدیریت امورآموزشی و تحصیلات تکمیلی- اداره آموزش دستیاری و تحصیلات تکمیلی آقای دکتر علیرضا ابدال تلفن: 08633838620 
مرحله پنجم :الف :ساختمان دانشکده پزشکی بال سبز طبقه دوم آموزش پزشکی ب:ساختمان دانشکده پزشکی بال زرد طبقه دوم کارگزینی دانشکده پزشکی 
آدرس ثبت نام مرحله ششم (گروه آموزشی ):
مرکز آموزشی درمانی ذیربط بنا به رشته قبولی به شرح ذیل :
رشته های جراحی عمومی –جراحی مغز و اعصاب –بیهوشی ومراقبت های ویژه –طب اورژانس –رادیولوژی –ارتوپدی -مرکز آموزشی درمانی ولیعصر شماره تماس :32221041-086
رشته های روانپزشکی –کودکان -بیمارستان امیر کبیر به شماره تلفن : 33135075-086 داخلی 251
رشته بیماریهای داخلی –بیماریها ی عفونی و گرمسیری -مرکز آموزشی درمانی امیر المومنین (ع) شماره تماس : 34173630-086
رشته زنان و زایمان مرکز آموزشی درمانی طالقانی شماره تماس :32780660-086
این دانشگاه از پذیرش هرگونه در خواست  انتقال معذور می باشد.
در آخر پیشنهاد می شود از اطلاعیه ثبت نام جهت تسهیل ثبت نام پرینت همراه داشته باشید.
اداره آموزش دستیاری وتحصیلات تکمیلی دانشگاه   

دریافت فرم ثبت نام دستیاری

دریافت فرم تعیین وضعیت دستیاری

مدارک مورد نیاز ثبت نام در دانشکده پزشکی (2)

جدیدترین اخبار آزمون دستیاری

در این بخش آخرین اخبار و اطلاعیه های آزمون دستیاری اطلاع رسانی می گردد. جهت مشاهده هر خبر، بر روی عنوان آن کلیک نمایید.

۲۲ اسفند ۱۴۰۲
اعلام ظرفیت پذیرش بومی متقاضیان چهل و یکمین دوره آزمون دستیاری

ظرفیت پذیرش بومی متقاضیان چهل و یکمین دوره آزمون دستیاری اعلام شد جزییات ظرفیت پذیرش بومی با اولویت مناطق محروم، متقاضیان چهل و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی رشته های بالینی اعلام شد. به گزارش ایسنا؛ بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی؛ تمامی افراد شرکت کننده در چهل و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی رشته های بالینی می توانند از فردا سه شنبه ۲۲ اسفند تا یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ نسبت به انتخاب محل اقدام کنند. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته محل باید با وارد کردن کد رهگیری و بادر نظر گر...

مشاهده بیشتر
۱۴ اسفند ۱۴۰۲
تمدید مهلت ثبت‌ نام آزمون‌ دستیاری پزشکی تا 16 اسفندماه

مهلت ثبت‌ نام آزمون‌ دستیاری پزشکی تمدید شد آخرین فرصت ثبت‌نام و ویرایش مدارک در آزمون‌ دستیاری پزشکی سال ۱۴۰۳ تا ساعت ۱۲ چهارشنبه ۱۶ اسفندماه تمدید شد. به گزارش ایسنا، ثبت نام در پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ در دو بازه زمانی ۳ تا ۹ دی و ۳ تا ۹ بهمن ۱۴۰۲ انجام شده است. با توجه به تماس‌های مکرر داوطلبان، امکان ثبت نام و ویرایش پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ برای آخرین بار صورت گرفت و داوطلبان از ۱۲ تا ۱۴ اسفند فرصت داش...

مشاهده بیشتر
۱۲ اسفند ۱۴۰۲
شروع ثبت نام مجدد آزمون دستیاری پزشکی سال 1402

ثبت نام مجدد آزمون دستیاری پزشکی سال 1402 منتشر شد ثبت نام و تکمیل مدارک در پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی آغاز شد. به گزارش ایسنا؛ مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام کرد؛ به اطلاع همه متقاضیان شرکت در پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی می رساند با توجه به تماس های مکرر داوطلبان ثبت نام و ویرایش مدارک در پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی برای آخرین بار از ساعت ۱۰ صبح امروز شنبه مورخ ۱۲ اسفند تا ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه ۱۴ این ماه بر روی سایت...

مشاهده بیشتر
۰۵ اسفند ۱۴۰۲
مهلت جدید ثبت‌ نام آزمون‌ دستیاری پزشکی سال 1403 در هفته آینده

ثبت‌ نام آزمون‌ دستیاری پزشکی سال 1403 در هفته آینده دکتر محمدمهدی نوروزشمسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر افزود: : فرصت ثبت نام در پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ ابتدا در روزهای ۳ تا ۹ دی تعیین شده بود که پس از تمدید فرصت جدیدی از ۳ تا ۹ بهمن ۱۴۰۲ در اختیار داوطلبان قرار گرفت. رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی اظهار داشت: با توجه به درخواست‌های داوطلبان به منظور تمدید فرصت ثبت نام در آزمون دستیاری، فرصت جدید برای داوطلبان در اسفندماه ۱۴۰۲ ارائه می‌شود که این فرصت هفت...

مشاهده بیشتر
۰۲ اسفند ۱۴۰۲
اعلام جزئیات آزمون دستیاری تخصصی دندانپزشکی سال 1403

ثبت نام آزمون دستیاری تخصصی دندانپزشکی از 14 اسفندماه دانلود دفترچه آزمون پذیرش دستیار در رشته‌های تخصصی دندانپزشکی سال ۱۴۰۳ در مردادماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. به گزارش ایسنا، دفترچه راهنمای آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی سال ۱۴۰۳ در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد. شرایط عمومی و اختصاصی لازم برای پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی اعلام شده است. *ﺿﻮاﺑﻂ و ﻧﺤﻮه ﺑﺮگزاری آزﻣﻮن *ﺷﺮاﯾﻂ ﻋﻤﻮمی و اﺧﺘﺼﺎصی ﻻزم برای پذیرش دﺳﺘﯿﺎر *شرایط عمومی: داوطلبانی مجاز به شرکت در آزمون هستند...

مشاهده بیشتر
۰۳ بهمن ۱۴۰۲
شروع ثبت‌ نام مجدد پنجاه‌ و یکمین آزمون دستیاری تخصصی

ثبت‌ نام مجدد پنجاه‌ و یکمین آزمون دستیاری تخصصی آغاز شد فرصت ثبت‌نام مجدد پنجاه‌ویکمین دوره آزمون دستیاری تخصصی از امروز آغاز می‌شود. به گزارش ایسنا، فرصت ثبت‌نام مجدد پنجاه‌ویکمین دوره آزمون دستیاری تخصص از ساعت ۱۰ صبح امروز، ‌سه‌‍شنبه ۳ بهمن آغاز می‌شود و روز دوشنبه ۹ بهمن ماه به پایان می‌رسد. مهلت درنظر گرفته شده به هیچ عنوان قابل تمدید نیست. داوطلبان باید مدارک خود را تا فعال شدن سایت مرکز سنجش آموزشی پزشکی جهت ثبت‌نام آماده و در زمان ثبت‌نام بارگذاری کنند. پس از پایان زمان ثبت‌نام، تغییر...

مشاهده بیشتر
۳۰ دی ۱۴۰۲
اعلام نتایج آزمون دستیاری فوق تخصصی تا خرداد 1403

آزمون دستیاری فوق تخصصی برگزار شد باقری فرد، معاون آموزشی وزارت بهداشت، با بیان اینکه آزمون کتبی دستیاری فوق تخصص در دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی برگزار شد، خاطر نشان کرد: آزمون تخصصی دستیاری که سالی یکبار به صورت متمرکز در شهر تهران برگزار می‌شود، صبح امروز (پنجشنبه ۲۸ دی ماه) در دو حوزه به صورت الکترونیکی در ۲۶ رشته‌ی تحصیلی برگزار شد. وی زمان برگزاری مرحله دوم آزمون را ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ اعلام کرد و گفت: این آزمون به صورت شفاهی است و در بیمارستان‌های آموزشی و درمانی برگزار می‌شود. معا...

مشاهده بیشتر
۲۸ دی ۱۴۰۲
جزئیات فرایند برگزاری آزمون دستیاری فوق‌ تخصصی

برگزاری چهل‌ و یکمین دوره آزمون دستیاری در 28 دی ماه مرحله کتبی چهل‌ویکمین دوره آزمون دستیاری فوق‌تخصصی، امروز به صورت متمرکز در شهر تهران برگزار می‌شود. به گزارش ایسنا، مرحله کتبی آزمون دستیاری فوق‌تخصصی امروز، پنج‌شنبه ۲۸ دی ماه به صورت متمرکز در دانشگاه‌های «علوم‌پزشکی شهید بهشتی» و «علوم‌پزشکی تهران»، میزبان برگزارمی‌شود. مرحله کتبی آزمون دستیاری فوق‌تخصصی به صورت الکترونیک برگزار می‌شود. فرایند توزیع کارت ورود به جلسه چهل‌ویکمین دوره آزمون دستیاری فوق تخصصی از روز سه‌شنبه ۲۶ دی ماه آغاز شد...

مشاهده بیشتر
۲۶ دی ۱۴۰۲
انتشار کارت آزمون دستیاری تخصصی از امروز 26 دی ماه

مهلت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دستیاری تخصصی تا 27 دی ماه کارت ورود به جلسه داوطلبان چهل‌ویکمین دوره آزمون دستیاری فوق‌تخصصی پزشکی از امروز قابل دریافت است. به گزارش ایسنا، فرایند توزیع کارت ورود به جلسه چهل‌ویکمین دوره آزمون دستیاری تخصصی از امروز، سه‌شنبه ۲۶ دی ماه آغاز می‌شود و تا پایان روز چهارشنبه ۲۷ دی ماه ادامه دارد. مرحله کتبی آزمون دستیاری فوق‌تخصصی روز پنج‌شنبه ۲۸ دی ماه به صورت متمرکز در شهر تهران برگزار می‌شود. دانشگاه‌های «علوم‌پزشکی شهید بهشتی» و «علوم‌پزشکی تهران»، میزبان ب...

مشاهده بیشتر
۲۴ دی ۱۴۰۲
جزئیات چهل‌ و یکمین دوره آزمون دستیاری تخصصی اعلام شد

برگزاری چهل‌ و یکمین دوره آزمون دستیاری تخصصی بصورت الکترونیکی رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با بیان اینکه چهل‌ویکمین دوره آزمون دستیاری تخصصی در پایان هفته جاری برگزار می‌شود، اظهار کرد: مرحله کتبی آزمون دستیاری فوق‌تخصصی به صورت الکترونیک برگزار می‌شود. محمدمهدی نوروز شمسی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مرحله کتبی چهل‌ویکمین دوره آزمون دستیاری فوق‌تخصصی گفت: مرحله کتبی آزمون دستیاری فوق‌تخصصی روز پنج‌شنبه ۲۸ دی ماه به صورت متمرکز در شهر تهران برگزار می‌شود. دانشگاه‌های «علوم‌پزشکی شهید بهشتی» و «عل...

مشاهده بیشتر

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=2797499
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد