۷ سال پیش

امنیت شغلی و افزایش قدرت خرید ۲ خواسته مهم کارگران
اطلاعات بیشتر

 

مسئول واحدهای انجمن‌های صنفی خانه کارگر با اشاره به ضرورت حمایت دولت از کارگران اصناف گفت: امنیت شغلی و پایین بودن قدرت خرید کارگران در صدر خواسته های صنفی کارگران ایران است.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار مرتبط با کارگران و کارفرمایان اینجا کلیک کنید


غلامرضا توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به خواسته های صنفی کارگران افزود:کارگران بخش صنوف بیش از سایر کارگران در معرض تهدید معاش و امنیت شغلی هستند. با توجه به پراکنده بودن کارگاه‌های کوچک و عدم حمایت دولت اکثر کارگران کارگاه‌ها رها شده از قانون کار هستند.
وی ادامه داد:فعالیت های صنفی کارگران در کارگاه‌های بزرگ متمرکز شده است. امنیت شغلی و پایین بودن قدرت خرید کارگران در صدر خواسته های صنفی کارگران ایران است. اکثر کارگرانی که درصنوف فعالیت دارند از حداقل حقوق‌ قانونی محروم هستند.
توکلی با تأکید بر اینکه کارگران صنوف از کارگان سایر بخش‌ها بیشتر هستند افزود: مقام معظم رهبری در هفته کارگر به توجه بر مشکلات صنفی کارگران تأکید کردند. کارگران از دولت توقع حل مشکلات تا پایان سال ۹۵ را دارند.
این فعال کارگری با بیان اینکه اکثر مشکلات کارگران از طریق نهادهای صنفی کارگری فعال دنبال می شود گفت: متأسفانه اکثر کارگران در واحدهای خرد و کوچک مشغول کار هستند. بنابراین ضرورت دارد تا دولت از کارگرانی که نهاد صنفی ندارند حمایت کند. عدم افزایش دستمزد، بیکاری کارگران با فسخ قراردادهای موقت و تعطیلی کارخانه‌ها مهمترین دغدغه جامعه کارگری است.
مسئول واحدهای انجمن‌های صنفی خانه کارگر افزود: در ادبیات اقتصادی مرسوم است که از کارگاه‌های کوچک به عنوان موتور محرکه اقتصاد نام برده شود اما هنوز هیچ نظریه پرداز اقتصادی حاضر نشده تا از توزیع عادلانه ارزش افزوده شده این بخش در میان کارگر، کارفرما دفاع کند و در عمل این گروه از کارگران به دست فراموشی سپرده شده اند.
مشاور کانون عالی انجمن های صنفی کارگری در مورد انعقاد قرارداد موقت در کارهایی که طبیعت آنها جنبه مستمر و دائم دارد ،گفت:یکی از مشکلات مهم و اساسی جامعه کارگری این است که به ندرت قوانینی تصویب می شود که در جهت حل مشکلات کارگران باشد، انتظار می‌رود مجلس دهم در جهت حمایت از نیروی کار گام اساسی بردارد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=592130
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد