۷ سال پیش

انتخاب ۱۱ روستای بروجرد به عنوان پایلوت اجرای طرح اشتغالزایی
اطلاعات بیشتر

 

مدیرکل امور روستایی استانداری لرستان گفت: ۱۱ روستای شهرستان بروجرد به عنوان پایلوت اجرای طرح اشتغالزایی انتخاب شده‎اند.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار استخدام روستائیان اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، غلامرضا عبداللهی عصر امروز در جلسه ستاد سرمایه‎گذاری و کارآفرینی این شهرستان اظهار کرد: بر اساس شاخص جمعیتی بروجرد ۱۱ روستای این شهرستان به عنوان پایلوت اجرای طرح اشتغالزایی انتخاب شده‎اند.
وی عنوان کرد: یکی از مزایای انتخاب استان لرستان به عنوان پایلوت اجرای طرح اقتصاد مقاومتی انتخاب ۱۰۰ روستای این استان به عنوان پایلوت اجرای طرح‎های مختلف از جمله طرح اشتغالزایی است.
مدیرکل امور روستایی استانداری لرستان ادامه داد: از مجموع ۱۰۰ روستای سهمیه استان لرستان به عنوان اجرای طرح‎های مختلف اشتغالزایی سهم شهرستان بروجرد ۱۱ روستا بوده که شاخص‎ها و ظرفیت‎های این روستاها مشخص شده است.
عبداللهی خاطرنشان کرد: ۱۰۸ روستای شهرستان بروجرد با جمعیتی بالغ بر ۸۰ هزار نفر از دهیاری برخوردار هستند.
وی با اشاره به کمبود اعتبارات حوزه روستایی در استان لرستان افزود: از سال گذشته تاکنون بالغ بر ۱۶ دستگاه انواع ماشین آلات مختلف نظیر لودر و خودروهای حمل زباله سبک و سنگین به منظور جمع‎آوری پسماندها و زیباسازی در اختیار روستاهای شهرستان بروجرد قرار گرفته است.
مدیرکل امور روستایی استانداری لرستان بر ضرورت پرهیز از نگاه تک بعدی مسؤولان به حوزه عمران روستاها تأکید و تصریح کرد: مهاجرت بی‎رویه روستاییان در استان لرستان حاصل کم‌توجهی به حوزه اشتغال روستایی در این استان است.
عبداللهی با اشاره به اینکه ۳۸ درصد جمعیت استان لرستان را روستاییان تشکیل می‎دهند، تأکید کرد: توجه مسؤولان به اشتغالزایی در روستاها در کنار عمران و آبادانی ضرورتی انکارناپذیر است.
وی با اشاره به طرح اشتغالزایی با ایجاد واحدهای تولیدی در روستاها از سوی معاونت توسعه روستایی کشور اظهار کرد: با توجه به لزوم مشارکت ۲۵ خانوار روستایی در هر طرح ۴۰۰ میلیون تومانی نخستین مشکل در اجرای این طرح به مقوله مشارکت  برمی‎گردد.
مدیرکل امور روستایی استانداری لرستان با اشاره به شناسایی ۵۶ طرح اشتغالزایی روستایی در این استان افزود: پس از برآوردهای انجام شده و در نهایت از مجموع تعداد طرح‎های اشتغالزایی روستایی شناسایی شده در این استان دو طرح به صندوق کارآفرینی امید معرفی شده‎اند.
عبداللهی عنوان کرد: با توجه به سود ۳ درصدی تسهیلات اشتغالزایی روستایی در صورت رفع مشکلاتی نظیر جابه‌جایی یارانه متقاضیان از دیگر بانک‎ها به صندوق کارآفرینی امید می‎توان شاهد اجرای طرح‎های اشتغالزایی خوبی در سطح روستاهای استان بود.
وی به انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه میان استانداری لرستان، بنیاد مستضعفان و معاونت توسعه روستایی کشور در اشتغالزایی روستایی اشاره و خاطرنشان کرد: سقف مجموع اعتبارات دیده شده در این تفاهم‌نامه ۲۰ میلیارد تومان است و با توجه به انتخاب استان لرستان به عنوان پایلوت اجرای طرح اقتصاد مقاومتی امکان تکرار آن تا سه مرحله وجود دارد.
مدیرکل امور روستایی استانداری لرستان اضافه کرد: فرمانداران، بخشداران و مدیران دستگاه‎های اجرایی ملزم به جمع‎آوری طرح‎های اشتغالزایی روستایی برای معرفی انها به بانک سینا شده‎اند.
عبداللهی یادآور شد: از مجموع ۱۸ درصد سود تسهیلات طرح‎های اشتغالزایی روستایی بر اساس این تفاهم‌نامه هر کدام سه طرف امضاء‌کننده تفاهم‌نامه تأمین ۵ درصد از سود بانکی آن را برعهده گرفته‎اند و سهم متقاضیان از سود بانکی این تسهیلات تنها سه درصد است.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=649707
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد