۷ سال پیش

ایجاد ۲۹ هزار اشتغال در صندوق های اعتبارات خرد زنان روستایی کشور
اطلاعات بیشتر

 

مدیر پروژه ملی طرح توسعه حمایت از صندوق های اعتبارات خرد زنان روستایی کشور گفت: ۲۹ هزار اشتغال در صندوق های اعتبارهای خرد زنان روستایی کشور ایجاد شده و ۱۰۴ هزار بهره بردار در آن عضو هستند.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار اشتغال بانوان اینجا کلیک کنید


فرزانه مافی، در آیین راه اندازی ۲۹ صندوق اعتبارات خرد ویژه زنان روستایی استان آذربایجان شرقی که به طور نمادین در شهرستان عجب شیر راه اندازی شد، با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه ایجاد شش هزار صندوق پیش بینی شده است، افزود: هدف از راه اندازی طرح توسعه حمایت از صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی در راستای توانمندسازی زنان روستایی در قالب صندوق‌های خرد محلی است.
وی، کاهش بیکاری و به وجود آمدن فرصت‌های شغلی در چارچوب برنامه‌های خوداشتغالی را از دیگر اهداف طرح توسعه حمایت از صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی دانست و اظهار کرد: ایجاد فرصت‌های شغلی، تولید ثروت و خوداتکایی جوامع روستایی از دیگر دستاوردهای این طرح است.
مدیر پروژه ملی طرح توسعه حمایت از صندوق های اعتبارات خرد زنان روستایی با بیان اینکه این صندوق ها در استان آذربایجان شرقی از سال ۸۲ راه اندازی شده است، یادآور شد: از این تعداد ۲۴ صندوق تا سال ۹۴ و ۲۹ صندوق نیز از سال ۹۴ تاکنون راه اندازی شده که این امر نشان از کار جهادی جهادگران طی ماههای گذشته و تحول عظیم در حوزه فعالیت های زنان روستایی است.
مافی، جذب ۹۳۳ نفر از زنان روستایی وعشایری آذربایجان شرقی و سپرده گذاری ۸۴۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال سرمایه در بانک های عامل صندوق کارآفرینی را از فعالیت های دفتر امور زنان روستایی اعلام کرد و ادامه داد: با کار جهادی می توان تا پایان سال در این استان شش میلیارد ریال سرمایه از صندوق کارآفرینان امید استان جذب و سه میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای اعضای صندوق جهت انجام اشتغال زایی در زیر بخش کشاورزی ارائه کرد.
وی گفت: با همکاری زنان روستایی، اداره ترویج، شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و صندوق های خرد روستایی، می توان زنان روستایی را هر روز با علم جدیدی برای توسعه روستاها، تواناتر کرد.
مدیر پروژه ملی طرح توسعه حمایت از صندوق های اعتبارات خرد زنان روستایی کشور یادآوری کرد: با توجه به اینکه زنان روستایی به دلیل نداشتن ضامن، وثیقه و مالکیت ، امکان بهره مندی از تسهیلات بانکی را ندارند، در این ارتباط صندوق های غیردولتی حمایت از توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری در سطح شهرستان ها ایجاد شد.
مافی، افزود: این صندوق ها براساس قانون تجارت ثبت شده و زیر نظر شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی فعالیت می کنند.
وی، تقاضا محور و پس انداز محوری را از مهمترین عوامل این طرح دانست و اظهارداشت: این برنامه با هدف بهبود وضعیت اقتصادی، کاهش بیکاری و بوجود آمدن فرصت های شغلی در چارچوب برنامه های خود اشتغالی اجرا می شود.
مافی، اضافه کرد: ایجاد فرصت های شغلی برای مردم، تولید ثروت برای دولت و تقویت اقتصاد محلی و خوداتکائی جوامع روستایی را از مهمترین دستاوردهای این طرح در راستای اقتصاد مقاومتی در سطح کشور عنوان کرد.
مشاور امور بانوان و مسئول امور زنان روستایی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، نیز در این آیین هدف از راه اندازی این صندوق ها را حمایت از زنان روستایی اعلام کرد و گفت: نتیجه راه اندازی این صندوق ها، حمایت از بانوان روستایی از طریق تامین تسهیلات کم بهره به خانواده های روستایی و توسعه اشتغال خانگی و در نهایت رفع محرومیت است.
رقیه زرگری، افزود: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی آذربایجان شرقی با همکاری مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی به عنوان استان پایلوت در سال ۹۴ از طریق انعقاد قرارداد با صندوق کارآفرینان امید استان در جهت ایجاد ۳۵ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری راه اندازی شده است.
وی یادآور شد: از اواخر سال ۹۴ تاکنون ۲۹ صندوق در شهرستان های تبریز، عجب شیر، مراغه، شبستر، آذرشهر، کلیبر و خدافرین راه اندازی شده است.
مشاور امور بانوان و مسئول امور زنان روستایی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، اظهار کرد: با توسعه صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری، مشارکت زنان در فعالیت‌های کشاورزی افزایش می‌یابد.
زرگری، توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، تقویت روحیه خودباوری در زنان روستایی، تقویت فرهنگ پس‌انداز و امکان مشارکت آنان در تصمیم‌گیری‌ها را از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این صندوق های اعتباری عنوان کرد.
در این آیین ۲۹ صندوق اعتبارات خرد ویژه زنان روستایی و عشایر استان آذربایجان شرقی که با همکاری صندوق کارآفرینی امید استان و همکاری دفتر بانوان استانداری آذربایجان شرقی ایجاد شده به صورت نمادین در شهرستان عجب شیر راه اندازی شد.
شهرستان عجب شیر با حدود ۸۵ هزار نفر جمعیت درفاصله ۹۸ کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=617490
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد