۷ سال پیش

بازارچه های صنایع دستی برای افزایش تولید دربخش مشاغل خانگی ایجاد شود
اطلاعات بیشتر

 

استاندار قم گفت: مسئولان امر بحث ایجاد بازارچه های صنایع دستی برای تقویت تولید و اشتغال در بخش مشاغل خانگی را با جدیت دنبال کنند.

جهت مشاهده نقش صنایع دستی در اشتغالزایی اینجا کلیک کنید


به گزارش ایرنا، سید مهدی صادقی عصردوشنبه در پنجمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قم در تالار امام جواد (ع) استانداری افزود: پیگیری های لازم در این خصوص باید در ۲ کارگروه یاد شده انجام شود، تا شاهد رونق بیش از پیش این گونه مشاغل در استان باشیم.
وی درادامه با تاکید بر ضرورت کمک به روند تسهیل گری در بحث تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، گفت: عملکرد دستگاه های اجرایی نباید موانعی جدیدی را بر سر راه تحقق اقتصاد مقاومتی ایجاد کند.
استاندار قم همچنین برگزاری دوره های توجیهی و آموزشی برای کارکنان اداره های دولتی به منظور ایجاد انگیزه در آنها جهت ارائه هر چه آسان تر تسهیلات به متقاضیان مشاغل خانگی را ضروری خواند، و یادآور شد: باید تمامی سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی در فکر و جان همگان نفوذ پیدا کند، تا بواسطه آن شاهد نهادها و دستگاه هایی باشیم، که بیشترین حمایت ها و پشتیبانی ها را در راستای اجرایی کردن این دستورالعمل ها انجام می دهند.
صادقی همچنین با بیان اینکه جلسات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی جلسه های تصمیم گیری نهایی است، گفت: تصمیم سازی ها باید در کارگروه های مربوطه صورت بگیرد، و مباحث گوناگون تنها برای تعیین تکلیف و تصمیم گیری نهایی در این ستاد مطرح شود
استاندار قم در ادامه تصریح کرد: هنوز در مباحث تئوریک و ذهنی مربوط به اقتصاد مقاومتی مشکلاتی وجود دارد، که این موضوع سبب شده تا ماهیت واقعی اقتصاد مقاومتی برای نهادها و دستگاه های اجرایی به خوبی تفهیم نشود.
وی خاطر نشان کرد: اگر مفهوم واقعی اقتصاد مقاومتی را همگان نفهمند ، در نتیجه اثرات آن را نیز درک نخواهند کرد ، از این رو تضاد فکری که بواسطه این مساله بوجود می آید، موجب خنثی شدن کارکردها و تاثیرهای مثبت این موضوع مهم و حیاتی کشور می شود.
این مقام ارشد اجرایی در قم ضمن در خواست از همه دستگاه های اجرایی برای تسریع و تسهیل در روند امور مربوط به اقتصاد مقاومتی در حوزه فعالیت خود، اضافه کرد: همه دستگاه ها باید به منظور جلوگیری از ایستایی بی مورد و کندی کار کلیه راهکارها و تدابیر لازم را در زمینه های مختلف خدماتی، نظارتی و صدور مجوزها اتخاذ، و تعدیلات و تصحیحات صورت گرفته را نیز در قالب گزارشی ارائه دهند.
استاندار قم همچنین با بیان اینکه اخیرا در این راستا ۲ کارگروه هماهنگی امور تولیدی و اقتصادی و همچنین هماهنگی امور زیر بنایی تحت نظر رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و معاون عمرانی استانداری ایجاد شده است، گفت: همه مشکلات و امور مربوط به بحث اقتصاد مقاومتی در دستگاه های مختلف باید در زیر مجموعه این دو کارگروه پیگیری شود.
استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بیشتر واحدهای تولیدی موجود در قم خرد و متوسطه هستند، و واحدهای بزرگ در این استان وجود ندارد، افزود: اقتصاد خرد تاثیر جدی بر روی مشاغل خانگی و صنایع دستی دارد.
وی افزود: اگر بخواهیم صنایع استان را دسته بندی کنیم، فرش و صنایع دستی در اولویت نخست قرار دارند، از این رو هیچ نیازی به اعمال نظارت خاص و طی کردن مکانیسم قضایی همانند نظارتی که باید بر روی مواد غذایی صورت بگیرد، وجود ندارد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=615646
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد