۷ سال پیش

بیمه کارگران ساختمانی کلاهبرداری مدرن سازمان تأمین اجتماعی است
اطلاعات بیشتر

 

مشاور کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی با انتقاد از سازمان تأمین اجتماعی و فنی و حرفه‌ای کشور گفت: بیمه کارگران ساختمانی کلاهبرداری مدرن سازمان تأمین اجتماعی کشور از کارگران ساختمانی است.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار مرتبط با کارگران و کارفرمایان اینجا کلیک کنید


مهدی پورچالی‌سماکوش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان بابل، اظهار کرد: تأمین اجتماعی برای بیمه کارگران ساختمانی 30 درصد دریافت می‌کند، اما در ارائه کمترین خدمات به بهانه واهی امتناع می‌کند.
وی با اشاره به اینکه برخلاف بند 9 اصل 3 قانون اساسی شاهد تبعیض ناروا بین کارگران ساختمانی با دیگر بیمه‎شده‌ها هستیم، افزود: عدم برخورداری بیمه‌شده‌های ساختمانی از غرامت ایام بیماری، کمک‌هزینه ازدواج و کمک‌هزینه کفن و دفن بخشی از دلایل این ادعاست.
مشاور کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی با اشاره به اینکه کارگران ساختمانی تنها گروه بیمه‌شده‌ای هستند که باید با 35 سال سابقه بیمه‌پردازی و 65 سال سن، بازنشسته شوند، تصریح کرد: با توجه به سختی کار ساختمانی و با عنایت به 35 سال سابقه بیمه‌پردازی، کارگران ساختمانی رنگ بازنشستگی را نمی‎بینند.
پورچالی خاطرنشان کرد: تأمین اجتماعی در بیشتر شهرهای کشور فاقد بیمارستان بوده و ارائه خدمات در تأمین اجتماعی در حدی است که بیمار مجبور به پرداخت هزینه آزاد برای درمان به موقع خود و خانواده می‌شود.
وی یادآور شد: کارگران ساختمانی پابه‌پای دیگر اقشار جامعه در صف اول انقلاب، جنگ تحمیلی و سازندگی بودند و انتظار برخورداری از حداقل‌ترین خدمات را دارند.
پورچالی ضمن انتقاد از عملکرد سازمان فنی و حرفه‌ای و شخص سازگارنژاد ادامه داد: سازگارنژاد طی دستورالعملی ثبت نام و تمدید کارت‌های مهارت فنی را به پیشخوان‌های دولت واگذار کرد که این موضوع باعث صرف هزینه اضافی مالی و زمانی برای کارگران ساختمانی شده است که اعتراض کارگران را در پی داشته است.
مشاور کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی اضافه کرد: از وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست ورود و بررسی بیمه تأمین اجتماعی کارگران ساختمانی و دستورالعمل انتقادآمیز رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای را داریم و با توجه به شناختی که نسبت به ایشان داریم انتظار داریم شاهد تغییر باشیم چرا که در غیر این صورت مجبور می‌شویم از نمایندگان مجلس درخواست تغییر کنیم.
پورچالی در پایان ضمن درخواست از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای نظارت به اجرای صحیح قانون بیمه کارگران ساختمانی، گفت: درصورت عدم تغییر و رفع تبعیضات، با حضور در مجلس پیگیر خواسته‌های مشروع خود می‌شویم.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=618692
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد