۸ سال پیش

تصویب شبانه‌روزی بودن دانشگاه فرهنگيان

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

شبانه‌روزي بودن دانشگاه فرهنگيان تصويب شد

سرپرست دانشگاه فرهنگيان گفت: شوراي عالي انقلاب فرهنگي، «شبانه‌روزي بودن دانشگاه فرهنگيان» را تصويب کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمود مهرمحمدي درحاشيه نشست خبري و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه فرهنگيان يک دانشگاه فرهنگ‌ساز است؛ نقش دانشگاه فرهنگيان بيش از آنکه اثربخش آموزشي باشد، اثربخشي فرهنگي است.
وي ادامه داد: شوراي عالي انقلاب فرهنگي با وقوف عالمانه نسبت به جايگاه دانشگاه فرهنگيان در نظام آموزش عالي ميهن اسلامي، شبانه‌روزي بودن دانشگاه فرهنگيان را تصويب کرد.
مهرمحمدي به دلايل شبانه‌روزي بودن دانشگاه فرهنگيان اشاره کرد و گفت: شبانه‌روزي بودن پرديس‌ها و مراکز آموزش عالي در راستاي اجرايي شدن قانون متعهدين خدمت مصوب 08/03/69 مجلس شوراي اسلامي است زيرا در تبصره ذيل ماده 6 قانون متعهدين خدمت صراحتاً به شبانه‌روزي بودن دانشگاه‌هاي تربيت معلم اشاره شده است.
وي اضافه کرد: هنگام پذيرش دانشجو معلم در دفترچه راهنماي ثبت‌نام دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالي به صراحت قيد شبانه‌روزي تحصيل در مراکز تربيت معلم آمده است و اين در صورتي است که قانون متعهدين خدمت به درستي اجرا شود، وزارت آموزش و پرورش در اين خصوص به تکليفش عمل کند و دانشگاه فرهنگيان در راه رسيدن به اهداف متعالي (تربيت معلماني در تراز نظام جمهوري اسلامي ايران) به وظيفه خود جامه عمل بپوشاند.
سرپرست دانشگاه فرهنگيان در پاسخ به اين پرسش که «شبانه‌روزي بودن چقدر در تربيت دانشجو معلمان مي‌تواند تأثير داشته باشد؟»، اظهار کرد: شبانه‌روزي بودن دانشجو معلمان، تأثير زيادي در تربيت آنان دارد چون بيشتر وقت خود را در محيط پرديس مي‌گذرانند و علاوه بر فراگيري دروس کلاسيک، زندگي جمعي و اجتماعي را نيز تجربه مي‌کنند.
وي ادامه داد: دانشجو معلمان با برقراري تعاملات سازنده، تجارب ارزشمندي کسب مي‌کنند البته اين امر منوط به آن است که برنامه‌هاي آموزشي و تربيتي اجرا شده به لحاظ کمي و کيفي از استانداردهاي لازم هم برخوردار باشند؛ البته در اين خصوص وجود سرپرستان شبانه‌روزي مجرب در روانشناسي، فرهنگي، اخلاق و ملتزم به رفتار اسلامي نيز ضروري است.
مهرمحمدي درباره ويژگي‌ها و خصوصيات يک سرپرست شبانه‌روزي متعهد و مجرب، گفت: با توجه به مسووليت خطير اين افراد، قطعاً شناخت ويژگي‌هاي رواني نوجوانان و دغدغه‌هاي آنان مهم خواهد بود و تسلط بر مسائل فرهنگي، سياسي و اجتماعي، ابتکار و خلاقيت آن‌ها براي ايجاد ارتباط با دانشجو معلمان از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.
سرپرست دانشگاه فرهنگيان در خصوص موضوع تغيير نام اين دانشگاه گفت: بنده تغيير نام را عنوان نکردم بلکه در حاشيه يک جلسه براي توضيح فعاليت دانشگاه فرهنگيان گفتم که اهداف دانشگاه فرهنگيان همان اهداف تربيت معلم است.
وي با تأکيد بر اين که مساله دانشگاه فرهنگيان، مساله نام نيست، گفت: نام تربيت معلم براي دانشگاه فرهنگيان بهتر است؛ چراکه با نام تربيت معلم، اين استمرار تاريخي بيشتر حفظ مي‌شود.
مهرمحمدي با بيان اينکه مديريت بحران، خوش خلقي، آداب معاشرت و آراستگي ظاهر نيز از جمله موارد مهم انتخاب يک سرپرست واجد شرايط است، افزود: شايد مهم‌تر از همه اين موارد که کم و بيش شناخته شده، اين است که سرپرستان بايد برخوردار از هوشمندي، روحيه پژوهشي و محبوبيت کافي باشند تا در انجام وظايف خود موفق باشند.
سرپرست دانشگاه فرهنگيان ادامه داد: در سيستم آموزش و پرورش شبانه‌روزي دانشجو معلمان، زندگي به دور از خانواده را تجربه نموده و توانايي‌شان در تطبيق با محيط و حل مشکلات شخصي محک مي‌خورد در اين سيستم دانشجو معلمان از استقلال فکري، روحي و رواني هم برخوردار شده تا در آينده بتوانند در تربيت دانش‌آموزان موفق‌تر عمل کنند.
وي با بيان اينکه اجلاس مديران استاني، رؤساي پرديس‌ها و مراکز آموزش عالي دانشگاه فرهنگيان در 6 و 7 آبان سال جاري برگزار شد، افزود: مهم‌ترين دستاورد اين اجلاس همدلي و همزباني براي تحقق منويات مقام معظم رهبري در ترسيم و تکميل راهبرد ارتقاي سطح علمي و فرهنگي دانشجو معلمان، افزايش کيفيت کتب درسي، و ارتقاي کيفيت تدريس توسط استادان و مدرسان دانشگاه فرهنگيان است.
مهرمحمدي اضافه کرد: اين اجلاس، نخستين اجلاسي بود که تمام سطوح مديريتي دانشگاه را در بر مي‌گرفت و خانواده مديران دانشگاه را براي ايجاد انسجام سازماني بيشتر گرد هم آورد و در اين اجلاس در قالب کميسيون‌هاي تخصصي مسائل موجود و برنامه‌هاي پيشروي بخش‌هاي مختلف دانشگاه، مورد واکاوي قرار گرفت و هماهنگي‌هاي لازم به عمل آمد.
وي با بيان اينکه در اين اجلاس انجام هماهنگي لازم براي اجراي هر چه بهتر دوره آموزش صلاحيت حرفه‌اي معلمان، که از طريق آزمون استخدامي جذب مي‌شوند، به عمل آمد، افزود: در اين اجلاس بر موضوع وفاق و همدلي و تلاش براي بالا بردن ميزان رضايت دانشجو معلمان از دانشگاه و تقويت نگرش مثبت به آن‌ها به حرفه معلمي به شکل مبسوط پرداخته شد.
سرپرست دانشگاه فرهنگيان در خصوص تنوع در روش‌هاي جذب دانشجومعلمان در دانشگاه فرهنگيان اظهار کرد: فکر مي‌کنم ايجاد تنوع در روش‌ها لازم است؛ چراکه اقتضاي تربيت معلم در دوره‌هاي تحصيلي متفاوت است؛ به عنوان مثال شايد در دوره ابتدايي آموزش ۴ ساله مؤثر باشد و در دوره متوسطه اول و دوم، دوره دوساله مفيد باشد.
مهرمحمدي افزود: از سوي ديگر در جلسه هيات امناي دانشگاه فرهنگيان تصميم‌گيري کرديم که ظرفيت مازاد دانشگاه صرف پاسخگويي به نيازهاي اجتماعي شود؛ يعني اينکه در ابتدا در رشته‌ها و محل‌هاي مورد نياز آموزش و پرورش اقدام مي‌کنيم و اگر ظرفيت مازاد بر نياز آموزش و پرورش داشته باشيم در آينده براي برخي رشته‌هاي مورد نياز جامعه نيز تأمين نيروي انساني خواهيم داشت.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=486994
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد