• ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
  • 1k نظر «نمایش»

تعیین تکلیف استخدام مربیان حق التدریس سازمان آموزش فنی و حرفه ای

تعیین تکلیف استخدام مربیان حق التدریس سازمان آموزش فنی و حرفه ای

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۲ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

بازنگری پیش نویس آیین نامه اجرایی تعیین تکلیف استخدامی مربیان حق التدریس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور

آیین نامه اجرایی قانون بکارگیری مربیان حق التدریس

هیأت وزیران در جلسه مورخ 1384.5.9 بنا به پیشنهاد مشترک وزارت آموزش و پرورش و سازمان‌مدیریت و برنامه ریزی کشور و به استناد تبصره (3) ماده واحده قانون به کارگیری معلمان حق التدریس‌براساس قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی‌، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران‌- مصوب 1383-آیین‌نامه اجرایی تبصره یادشده را به شرح زیر تصویب نمود:

آیین‌نامه اجرایی تبصره (3) ماده واحده قانون به کارگیری معلمان حق التدریس براساس قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی‌، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران‌

ماده 1- به کارگیری معلمان حق التدریس در هر یک از مناطق آموزشی براساس ضوابط این آیین‌نامه درصورتی مجاز خواهد بود که نیاز منطقه از طریق کارکنان موجود (رسمی‌- پیمانی‌) به صورت ساعات موظف‌و یا تدریس اضافی مقدور نباشد.

تبصره‌- در مناطقی که نیروی مازاد در رشته های تحصیلی مشابه (مطابق طرح طبقه بندی مشاغل معلمان‌) وجود دارد، به کارگیری معلمان حق التدریس در آن مناطق ممنوع می باشد.

ماده 2- وزارت آموزش و پرورش موظف است در ابتدا نیروی انسانی مورد نیاز خود را برای تکمیل‌برنامه درسی مدارس با اولویت استفاده از کادر موجود با پرداخت حق التدریس تامین نماید و درصورتی که‌در بین کادر موجود افراد متقاضی واجد شرایط تدریس اضافی وجود داشته باشند، به کارگیری معلم حق‌التدریس آزاد ممنوع می باشد.

ماده 3- میزان حق التدریس معلمان شاغل به ازای هر ساعت برابر یک هشتادم حقوق و مزایای مستمرآنان و حداکثر تا سقف شصت ساعت در ماه خواهد بود.

ماده 4- سهمیه به کارگیری معلمان حق التدریس آزاد با رعایت سقف مجوزهای استخدامی مذکور درقوانین و آیین‌نامه های برنامه‌های پنج ساله توسعه حداکثر تا پایان نیمه تیرماه هر سال بنا به پیشنهاد وزارت‌آموزش و پرورش و تایید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تعیین می گردد و سهم هر استان با رعایت‌مفاد این آیین‌نامه توسط وزیر آموزش و پرورش ابلاغ می گردد.

ماده 5- در صورتی که استفاده از نیروهای موجود برای تکمیل برنامه درسی مدارس کافی نبوده و یا به‌تعداد موردنیاز در بعضی از مناطق نباشد، برای استفاده از معلمان حق التدریس آزاد (خارج از کادر موجود) رعایت ضوابط زیر الزامی است‌:

الف‌- سطح تحصیلات معلمان حق التدریس براساس سطوح تحصیلی تعیین شده در تصویبنامه شماره‌.73620 ت‌31714هـ مورخ 1383.12.16 تعیین می گردد.
ب‌- رشته های تحصیلی موردنیاز براساس ضوابط طرح طبقه بندی مشاغل معلمان خواهد بود.
پ‌- دارا بودن کارنامه قبولی در آزمون ادواری‌.
ت‌- رعایت شرایط عمومی گزینش‌.

تبصره‌- سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و سازمان سنجش آموزش کشور موظفند در اعلام تعدادقبول شدگان آزمون ادواری نیاز آموزش و پرورش در مناطق گوناگون را تامین نمایند.

ماده 6- مدت استفاده از معلمان حق التدریسی حداکثر یک سال تحصیلی خواهد بود و وزارت آموزش‌و پرورش موظف است برای سال بعد کمبود نیروی انسانی خود را از محل مجوزهای استخدامی جایگزین‌نماید.

ماده 7- به کارگیری معلمان حق التدریس در مراکز شهرستانها ممنوع باشد. موارد استثنا برای هر سال تحصیلی به تایید کارگروه اجرایی طبقه بندی مشاغل وزارت آموزش و پرورشمی رسد.

ماده 8- میزان حق التدریس نیروهای آزاد در ازای هر ساعات تدریس معادل یک نودم حقوق و فوق‌العاده شغل و فوق العاده جذب کارکنان با تحصیلات مشابه در ابتدای خدمت محاسبه می‌گردد.
ارقام ریالی قابل پرداخت براساس مفاد این ماده هر سال توسط وزارت آموزش و پرورش تعیین و ابلاغ‌می گردد.

ماده 9- به کارگیری و اشتغال معلمان حق التدریس صرفا تابع این آیین‌نامه می باشد و هیچ‌گونه حقاستخدامی برای آنان ایجاد نمی گردد.

ماده 10- استفاده از معلمان بازنشسته برای تدریس در سقف ساعت تعیین شده در ماده (3) بلامانع‌است‌.

ماده 11- مدیران و مسوولانی که خارج از ضوابط و مقررات این آیین‌نامه افرادی را جذب و به کارگمارند، متخلف شناخته می شوند و با آنان مطابق مقررات رفتار خواهد شد.

بازنگری پیش نویس آیین نامه استخدام مربیان حق التدریس

پیش نویس آیین نامه اجرایی تعیین تکلیف استخدامی مربیان حق التدریس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به دستور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ارسال به هیات دولت در حال بازنگری است

براساس تبصره 3 قانون تعیین تکلیف استخدامی مربیان حق التدریس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، در پی دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این سازمان با تشکیل کارگروه تخصصی متشکل از نمایندگان مربیان حق التدریس 31 استان کشور، اقدام به بازنگری پیش نویس آیین نامه اجرایی این قانون کرده است.

قانون تعیین تکلیف استخدامی مربیان حق التدریس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ هشتم مردادماه سال 91 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور پیگیر تصویب آیین نامه اجرایی قانون مذکور توسط هیأت دولت است.

کارگروه تخصصی بازنگری پیش نویس آیین نامه اجرایی قانون تعیین تکلیف استخدامی مربیان حق التدریس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با حضور نمایندگان مربیان حق التدریس از سراسر کشور تشکیل شد و اغاز به کار کرد.

این کارگروه تخصصی با حضور 31 نفر از مربیان حق التدریس به عنوان نمایندگان مربیان حق التدریسی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و همچنین معاون وزیر و رییس سازمان اموزش فنی و حرفه ای کشور، معاون اداری و پشتیبانی این سازمان و حراست و خبرگان امور استخدامی روز شنبه سوم اسفند ماه سال جاری تشکیل جلسه داد و کار بازنگری پیش نویس آیین نامه اجرایی تعیین تکلیف استخدامی مربیان حق التدریس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را آغاز کرد.

قانون تعیین تکلیف استخدامی مربیان حق التدریس سازمان اموزش فنی و حرفه ای کشور که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را پیگیر تصویب آیین نامه اجرایی قانون مذکور توسط هیأت دولت تعیین کرده است.

بنابر همین گزارش، جلسه بعدی کارگروه تخصصی تهیه پیش نویس آیین نامه اجرایی قانون تعیین تکلیف استخدامی مربیان حق التدریس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور باحضور نمایندگان مربیان حق التدریس این سازمان در 31 استان کشور دوشنبه 19 اسفند ماه سال جاری در محل سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار می شود.

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=54972
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k