• ۱۳۹۷/۰۴/۲۳
  • 1k نظر «نمایش»

تلاش مجلس برای جذب حداکثری نیروهای حق التدریسی و نهضتی

تلاش مجلس برای جذب حداکثری نیروهای حق التدریسی و نهضتی

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۲۹ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

 بیش از دو سوم نیروهای حق التدریس و نهضتی از بانوان فرهنگی هستند

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: مجلس در تلاش است تا نیروهای حق التدریسی و نهضتی جذب حداکثری داشته باشند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به تلاش مجلس برای وضع قانونی با هدف جذب حداکثری نیروهای حق التدریس و نهضتی، اعلام کرد: جذب تمام این افراد، توازن جنسیتی در آموزش و پرورش را بر هم می‌زند.

محمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح دلایل مخالفت معترضان به مصوبه اخیر کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره طرح تعیین تکلیف نیروهای حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی، اظهار کرد: با توجه به اینکه مشمولان این طرح به دو دسته حق التدریسی‌ها و نهضتی تقسیم شدند و مقرر شد از دسته نخست آزمون پیش از آموزش و از دسته دوم آزمون پس از آموزش گرفته شود، برخی از نهضتی‌ها نسبت به این مهم معترض شدند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین برخی دیگر از نیروهای نهضتی نیز به وجود کلمه "تدریس مستمر" در مصوبه کمیسیون آموزش انتقاد دارند و برای مثال عنوان می‌کنند چرا خانمی که از مرخصی زایمان استفاده کرده و حدود یک سال از کار به دور بوده است نباید مشمول طرح مذکور شود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در عین حال احتمال داد که کلمه "تدریس مستمر" در جریان بررسی طرح تعیین تکلیف نیروهای حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در صحن علنی مجلس با رأی نمایندگان حذف شود تا گروه بیشتری مشمول قانون مذکور شوند.

ابطحی با اشاره به فعالیت‌‌های گسترده نهضتی‌ها در فضای مجازی و اعلام مخالفت با مصوبه کمیسیون آموزش با هدف تأثیرگذاری برای رأی نمایندگان مجلس در صحن علنی، عنوان کرد: نمایندگان به ویژه اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات علاقه‌مندند تمام افراد حق التدریسی‌ و نهضتی استخدام آموزش و پرورش شوند ولی چه کنیم که آموزش و پرورش به این تعداد نیاز ندارد.

وی یکی دیگر از مشکلات جذب تمام گروه‌های هدف طرح مذکور را مونث بودن بیش از دو سوم مخاطبان طرح دانست و گفت: جذب این تعداد همکار بانو برای توازن نیروی انسانی در آموزش و پرورش مشکل آفرین است و آموزش و پرورش به این تعداد نیروی زن نیاز ندارد.

این نماینده مردم در مجلس اظهار کرد: به هر حال باید پذیرفت که وقتی قانونی به تصویب می‌رسد برخی شامل قانون می‌شوند و برخی نمی‌شوند و این موضوع طبیعی است و طرح مذکور تلاش دارد بیشترین جذب را با توجه به ظرفیت آموزش و پرورش داشته باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیشترین نیازمندی آموزش و پرورش را در مقطع متوسطه اول و فنی حرفه‌ای متوسطه دوم برشمرد و افزود: امیدواریم با در نظر گرفتن ملاحظات آموزش و پروش طرح مذکور هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

به گزارش خانه ملت، در آخرین تغییرات طرح تکلیف نیروهای حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در کمیسیون آموزش مجلس، مشمولان طرح به دو دسته تقسیم شدند؛ دسته نخست حق التدریسی‌ها، پیش دبستانی‌ها، جاماندگان و مشمولان تبصره 17 قانون مصوبه سال 94 می‌شوند و دسته دوم آموزشیاران نهضت سوادآموزی مشمول مصوبه سال 95 مجلس هستند. برای گروه اول مصوب شد که با آموزش و آزمون پس از آموزش از همان متون آموزش داده شده از سال دوم برنامه تا انتهای قانون برنامه ششم مشمولان طرح، جذب و مشغول به کار شوند و برای آموزشیاران نهضت سوادآموزی نیز مصوب شد این افراد به شکل تجمیعی (بالای دو نفر) و مستمر(مشغول به کار از سال 92) با آزمون داخلی همانند دسته اول از سال دوم برنامه تا انتهای برنامه ششم مشغول به کار شوند.

مشاهده صفحه جامع استخدام مربیان حق التدریس

مشاهده صفحه جامع استخدام آموزشیاران و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=1016694
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k