۸ سال پیش

توانمند‌سازی و کارآفرینی خانواده ها

منقضی شده
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

کارآفرینی و توانمند‌سازی خانواده‌ها ( راهی برای بهبود زندگی شهری)

بازارچه «حامیان سرزمین من ایران» که توسط شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی برگزار می‌شود، گامی است در جهت توانمندسازی خانواده‌های نیازمند. این بازارچه با ایجاد کارگاه‌های آموزشی کارآفرینی، فن‌بازار و امکان ارایه مستقیم محصولات خانواده‌های آسیب‌دیده برای تحقق شعار بهبود کیفیت زندگی شهری که یکی از اهداف و برنامه‌های شرکت عمران و بهسازی است، گامی موثر و عملی برمی‌دارد.

«بنی آدم اعضای یک پیکرند» آشنا‌ترین جمله در مورد اهمیت نوع‌دوستی بشر است. پرداختن به مشکلات هم‌نوع می‌تواند با استفاده از شیوه‌های مختلف موثر و هدفمند صورت بگیرد. توانمند‌سازی خانواده‌ها و افراد نیازمند از طریق کارآفرینی و کشف استعدادهای افراد، یکی از این راهبردهای موثر است.
در کشور  ما، گروه‌های مختلفی نیازمند توجه و یاری هستند. زنان بدسرپرست یا بی‌سرپرست، کودکان کار، دختران فراری، افراد از کار افتاده یا کهنسال بدون بیمه و بازنشستگی، معلولان و کودکان بی‌سرپرست جزو گروه‌های آسیب‌دید‌ه‌ای هستند که برای فعال بودن در جامعه و برخورداری از رفاه نسبی خواستار یاری‌اند.
یکی از شیوه‌هایی مرسوم در جوامع مختلف از جمله ایران ارایه کمک‌های نقدی و غیر نقدی به این افراد است. ارایه کمک از طریق نهادهای دولتی یا خصوصی که به صورت خیریه‌ای فعالیت می‌‌کنند، در طولانی مدت باعث ایجاد مشکل جدی برای گروه‌هایی می‌شود که این کمک‌ها را دریافت می‌کنند.
به این خاطر که آنها هیچ‌گاه یاد نمی‌گیرند که چگونه روی پای خود بایستند. با این شیوه، افراد نیازمند هر روز وابسته‌تر می‌شوند و امکان فعالیت‌ مدنی و تولیدی در جامعه را بیش‌ از پیش از دست می‌دهند.  هم‌چنین نوسان‌های اقتصادی که در سطح کلان جامعه به وجود می‌آید، به شدت روی این خانواده‌ها تاثیر منفی می‌گذارد.
به این خاطر که مشکلات اقتصادی جامعه باعث کاهش کمک‌ها و در نتیجه بیش‌تر آسیب دیدن  این خانواده‌ها می‌شود. یکی از بهترین راه‌ها برای برون‌رفت از این شرایط، کارآفرینی و کشف استعدادها و توانمندی‌های افراد جزو گروه‌های آسیب‌دیده اجتماعی است.
بسیاری از ما ضرب‌المثل قدیمی «آموختن ماهی‌خوردن یا ماهی گرفتن یا تور بافی» را شنیده‌ایم. اگر گروه‌های آسیب‌دیده بیاموزند که چگونه توان خود را برای کسب درآمد فعال کنند، می‌توانند سهمی در توسعه کشور داشته باشند. هم‌چنین این اقدام موجب می‌شود به سمت ریشه‌کن کردن فقر پیش برویم.
برای شناسایی خانواده‌های آسیب‌دیده، سازمان‌های مردم نهاد از موقعیت مناسبی برخوردارند. این سازمان‌ها فارغ از قوانین خاص دولتی می‌توانند به خوبی با دریافت کمک‌های مردمی و تسهیلات دولتی شرایط کارآفرینی و حضور فعال گروه‌های آسیب دیده در چرخه تولید و عرضه را فراهم کنند.
سازمان‌های مردم نهاد با توجه به چارچوب‌هایی که قانون برای آنها تعیین کرده است، از این امکان برخوردارند که تولید سرمایه و شغل کنند. همین‌طور، می‌توانند مشارکت افرادی را جلب نمایند که به جای دادن پول یا کمک غیرنقدی، در زمینه‌های ارایه خدمات مختلف از جمله آموزش فعالیت می‌کنند یا به سرمایه‌گذاری مستقیم برای ایجاد شغل دست می‌زنند.
با این شرایط دولت به جای تصدی‌گری در زمینه ارایه کمک‌های نقدی به نیازمندان، در خصوص کمک به گسترش عملکرد سازمان‌های مردم نهاد فعالیت می‌کند. با این‌کار، تصدی امور خانواده‌ها و افراد نیازمند به مردم سپرده می‌شود. هم‌چنین به جای افزایش موسسه‌های خیریه، کارگاه‌های کوچک و بزرگ تولید کالا یا شرکت‌های ارایه خدمات با فعالیت و مشارکت افراد آسیب‌دیده افزایش می‌یابد.
در این میان، ایجاد بازارچه‌هایی که بتواند محصول نهایی یا خدمات افراد آسیب‌دیده را در معرض دید عموم قرار دهد و شرایط عرضه سالم محصولات آنها را فراهم آورد، چرخه تولید تا عرضه را کامل می‌کند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=569367
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد