۸ سال پیش

جامعه کارگری از نرخ دستمزد سال ۹۵ راضی نیست

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

 

 دبیر اجرایی خانه کارگر استان اصفهان با بیان اینکه حداقل دستمزد ماهانه عادلانه برای کارگران معادل یک میلیون و 100 هزار تومان است، گفت: جامعه کارگری از نرخ تعیین شده دستمزد برای سال 95 راضی نیست زیرا جوابگوی مخارج زندگی نیست.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار تعیین دستمزد کارگران اینجا کلیک کنید


اصغر برشان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، درباره حداقل دستمزد اعلام شده برای سال 1395اظهار کرد: این رقم که ماهانه حدود 812 هزار تومان تعیین شده است به هیچ وجه جوابگوی نیازها و مخارج نیست و جامعه کارگری از آن رضایت ندارد.

وی با اشاره به سبد هزینه ماهانه دو میلیون و 200هزار تومانی هر خانواده، تصریح کرد: اعتقاد تشکل های کارگری بر این بود که حداقل دستمزد باید حدود یک میلیون و 100هزار تومان در ماه باشد تا کفاف زندگی یک کارگر را بدهد اما متاسفانه مورد توافق قرار نگرفت.

این فعال کارگری رکود حاکم بر صنایع را دلیل اصلی این امر دانست و گفت: بطور کلی در جلسات شورای عالی کار تشکل های کارفرمایی به دلیل مشکلات حاکم بر صنعت با هرگونه افزایش نرخ مخالفت کردند.

برشان گفت: حداقل دستمزد ابلاغ شده کارگران برای بازنشستگان تامین اجتماعی نیز ملاک قرار داده شده است اما انتقاد اینجا است که طبق مصوبات دولت این رقم حداقلی برای این قشر حدود یک میلیون و 50 هزار تومان در هر ماه است.

وی تاکید کرد: اساسا حدود 70 درصد جامعه کشور اعم از کارگران، کارمندان و ... طبقه مزد بگیران تلقی می شوند بنابراین اگر دستمزد و مزایای ماهانه آنان عادلانه پرداخت شود خرید آنان نیر افزایش یافته و به دنبال آن شاهد رونق تولید خواهیم بود.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان با بیان اینکه حق مسکن و بن کالای کارگران برای سال 95 هنوز افزایش نیافته است، اظهار کرد: تشکل های کارگری برای کاهش هزینه کارفرمایان پیشنهاد اعطای سبد غدایی کالا را به جای واریز پول آن دادند ولی این مورد نیز مورد قبول واقع نشد هر چند به نفع آنان بود.

برشان تصریح کرد: بن کالای کارگران 110 هزار تومان است که برای پرداخت به کارگر باید بیمه آن نیز محاسبه شود که این رقم به 135 هزار تومان می رسد، بنابراین نخست با اعطای سبد کالا هزینه اضافه کارفرما حذف می شود و دوم اینکه با اجرای آن می توان سبدی غذایی به ارزش مالی بیشتر حتی در حد 150 هزار تومان نیز به یک خانواده داد.

وی اضافه کرد: طبق قانون حق مسکن ماهانه کارگران در سال 94 از 20 هزار به چهل هزار تومان افزایش یافت، اما عجیب است که چرا بخشنامه اجرایی آن در سال جاری ابلاغ نشده است و کارگران آن را دریافت نکردند هر چند به اجرای آن در سال 1395 نیز دلخوش نیستیم.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=567091
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد