• ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
  • 0k نظر «نمایش»

جذب معلم ورزش در آزمون استخدامی جدید آموزش و پرورش

جذب معلم ورزش در آزمون استخدامی جدید آموزش و پرورش

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

 جذب معلم ورزش در آزمون استخدامی جدید آموزش و پرورش

توجه: جهت بازگشت به صفحه اصلی اخبار لحظه به لحظه آموزش و پرورش اینجا کلیک نمایید

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری که امروز در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص وضعیت مربیان ورزش در مدارس اظهار داشت: آموزش و پرورش به مربی ورزش نیازمند است و از طریق دانشگاه فرهنگیان و آزمون استخدامی به جذب نیرو می‌پردازد.

وی ادامه داد: در آزمون استخدامی ۵ هزار نفر در آموزش و پرورش که قرار است در تابستان امسال برگزار شود، تعدادی سهمیه برای جذب معلم ورزش وجود دارد که جزئیات آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

حمیدی به سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه برنامه ششم اشاره کرد و گفت: در این سیاست‌های ابلاغی دو بند ویژه در حوزه تربیت بدنی وجود دارد؛ بر این اساس برای برنامه ششم و برنامه سال 95 مصمم هستیم تا آموزه‌ها و الهامات سند تحول آموزش و پرورش در حوزه ورزش دانش‌آموزی را اولاً فهم عمومی و احیا کرده و در قالب فعالیت‌ها و پروژه‌ها اجرایی کنیم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه سند بالادستی فعالیت ورزش مدارس، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، اضافه کرد: معلم تربیت بدنی و درس تربیت بدنی در همه دنیا مترادف فعالیت‌های تربیت بدنی در سنین رشد است.

وی به 7 رویکرد اصلی در برنامه ششم اشاره کرد و گفت: برنامه محوری، مدرسه محوری، فراگیری، اخلاق محوری، کیفیت محوری، علمی و تخصصی بودن فعالیت‌ها و مشارکت محوری، 7 رویکرد اصلی این معاونت در برنامه‌های ورزش مدارس است.

* حرکت نوجوانان به سمت افزایش وزن و اعتیاد موبایلی و اینترنتی

حمیدی با اشاره به زندگی آپارتمان‌نشینی افزود: امروزه فناوری‌های نوین و زندگی آپارتمان‌نشینی تحرک را از جوانان و نوجوانان ما زدوده است و آنها به سوی افزایش وزن، کم‌تحرکی، اعتیاد موبایلی و اعتیاد اینترنتی می‌روند.

وی با بیان اینکه مدرسه باید کانون فعالیت و شادابی دانش‌آموزان باشد، اظهار داشت: مأوا و ملجأ دانش‌آموز برای تحرک باید مدرسه قرار گیرد که این هم خواسته سند تحول و هم الزامات محیطی است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه منظومه تربیت بدنی آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان ریشه در اسناد بالادستی دارد، افزود: در حلقه اول و مرکزی این منظومه، مدرسه قرار دارد و دایره دوم درس تربیت بدنی است.

وی با بیان اینکه ریشه و توسعه اساسی ورزش در کشور، یادگیری علمی و حرکتی است، افزود: اگر درس ورزش را از مدارس خارج کنیم، نظام ورزش قهرمانی فرو می‌ریزد.

حمیدی از تهیه نقشه راه معلم تربیت بدنی خبر داد و بیان کرد: ما محتوای متقن علمی برای تدریس درس تربیت بدنی با توجه به نظرات اندیشمندان، صاحبنظران و مؤلفان کتب درسی تنظیم کردیم و در حال حاضر 33 دبیر تربیت بدنی دارای تحصیلات لیسانس تا دکترا در مدارس مشغول به فعالیت هستند.

* افزایش ساعت زنگ ورزش مدارس در دوره پیش‌دانشگاهی

این مقام مسئول در آموزش و پرورش با اشاره به وضعیت اماکن ورزشی برای فعالیت‌های دانش‌آموزی، گفت: در حال حاضر 3 هزار مکان ورزشی داریم و 780 فضای ورزشی نیز نیمه‌تمام است که از این تعداد 232 فضا استخر است.

وی به افزایش ساعت زنگ ورزش مدارس در دوره پیش‌دانشگاهی اشاره کرد و افزود: در نظام برنامه‌ریزی جدید، حداقل ساعت درس تربیت بدنی برای دانش‌آموزان دوره پیش‌دانشگاهی 2 ساعت است؛ البته این دو ساعت کافی نیست و ما فعالیت‌های فوق برنامه را برای دانش‌آموزان پیش‌بینی کردیم.

*ضریب نفوذ المپیاد درون مدرسه‌ای غیرقابل تصور بود

حمیدی به برگزاری المپیاد درون مدرسه‌ای در مدارس کشور در سال تحصیلی جاری اشاره کرد و ادامه داد: ضریب نفوذ المپیاد درون مدرسه‌ای غیرقابل تصور بود و 3 میلیون و 500 هزار دانش‌آموز تحت پوشش المپیادهای درون مدرسه‌ای قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: بعد از فدراسیون فوتبال، المپیادهای درون مدرسه‌ای بالاترین حمایت‌های مالی مشارکتی را به دست آورد و در سال تحصیلی جدید نیز المپیاد درون مدرسه‌ای با قوت ادامه خواهد داشت.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در خصوص اعتبار المپیاد درون مدرسه‌ای افزود: اعتباری که سال گذشته برای المپیادهای درون مدرسه‌ای در نظر گرفتیم 50 میلیارد ریال بود که دو برابر این مبلغ از سوی مدیران مدارس کمک شد و کمک‌های بیرون بخشی نیز در مجموع با کمک‌های آموزش و پرورش و مدیران مدارس حدود 52 میلیارد تومان شد که 36 میلیارد تومان آن کمک نقدی بود.

* اجرای طرح موزیک ورزش صبحگاهی مدارس از اول مهر

وی به طرح کانون‌های ورزشی درون مدرسه‌ای اشاره کرد و گفت: دستورالعمل کانون‌های درون مدرسه‌ای ابلاغ شد و در هدفگذاری ما، ایجاد 8 هزار کانون درون مدرسه‌ای است که تاکنون 3 هزار مدرسه ایجاد شده است و در نظر داریم دانش‌آموزان برتر به 12 هزار هیأت‌های ورزشی سراسر کشور معرفی شوند.

حمیدی از اجرای طرح موزیک ورزش صبحگاهی مدارس خبر داد و اظهار داشت: از اول مهر امسال با همکاری رادیو ورزش، موزیک ورزش صبحگاهی در تمام مدارس کشور نواخته می‌شود و حدود 5 تا 7 دقیقه نکات ورزشی به دانش‌آموزان آموزش داده خواهد شد.

* اجرای طرح مدرسه قهرمان در سال تحصیلی جدید

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش از اجرای طرح مدرسه قهرمان در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: با توجه به اینکه عنوان می‌شود مدرسه، محور تحول است معتقدیم مدرسه باید محور طرح ورزش قهرمانی نیز باشد، بر این اساس طرح مدرسه قهرمان از ابتدای مهر اجرا خواهد شد.

وی توضیح داد: بر اساس این طرح اگر مدرسه‌ای در مسابقات منطقه‌ای حائز رتبه شود همان تیم به استان رفته و مدرسه‌ای که در مسابقات استانی قهرمان شود به مسابقات کشوری خواهد رفت و مدرسه‌ای که در مسابقات کشوری قهرمان شود به مسابقات آسیایی و جهانی اعزام می‌شود اما در این طرح امکان یارگیری در چارچوب ضوابط و قوانین وجود دارد.

حمیدی ادامه داد: امکان یارگیری به این شکل است که «در مرحله منطقه‌ای، یارگیری از دانش‌آموزان سطح مدارس منطقه»، «در مرحله استانی، یارگیری از دانش‌آموزان سطح استان» و «در مرحله کشوری امکان یارگیری از دانش‌آموزان سطح کشور» وجود دارد.

وی افزود: بر اساس این طرح، نام مدرسه برند خواهد شد و تبلیغی برای مدارس و ایجاد رقابت بین مدارس کشور در برگزاری مسابقات ورزشی است؛ ضمن اینکه توانایی مدارس برای نظام بازاریابی بیشتر است و از سویی مسابقات ورزش دانش‌آموزی بین‌الملل نیز سالهاست که به صورت مدرسه محور برگزار می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش به اجرای پروژه مهر برای سال تحصیلی جدید در مدارس کشور اشاره کرد و بیان داشت: طرح‌هایی را مانند حیاط پویا پیش‌بینی کردیم؛ ضمن اینکه طرح‌هایی مانند رقابت‌ «مادر و دختر» و «پدر و پسر» برای کمتر کردن فاصله نسلی پیش‌بینی کرده‌ایم و طرح مسابقات بین کانونی را نیز در حال بررسی داریم.

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=376448
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد