۷ سال پیش

جزییات جدید آزمون جامع راهنمایان گردشگری اعلام شد
اطلاعات بیشتر

 

 محسن رنجبر، مدیرکل مطالعات و آموزش معاونت گردشگری با بیان این‌که زمان ثبت نام در آزمون جامع فراگیران دوره‌های راهنمای تور و مدیران فنی دفاتر خدمات مسافرتی هنوز فرا نرسیده و بزودی زمان دقیق آن اعلام می‌شود، به خبرنگار گردشگری ایسنا گفت: هیچ سرفصل جدید درسی به این دوره از آزمون جامع، اضافه نمی‌شود و شرایط آن مانند آزمون قبلی و بدون تغییر است.

جهت مشاهده اخبار و جزئیات رابطه گردشگری و اشتغالزایی اینجا کلیک کنید


وی درباره تغییراتی که در آزمون زبان‌های خارجی در سال جدید ایجاد شده است، اظهار کرد:‌ این آزمون در سه سطح و هر ماه برگزار می‌شود که مرحله‌ی نخست آن، کتبی و با هدف تعیین سطح دانش زبان خارجی فراگیران، است. پس از آن دو مرحله‌ی دیگر به شکل مصاحبه شفاهی و ترجمه متن خواهد بود که طی این فرایند توانایی راهنمایان تور در برقراری ارتباط با گردشگران خارجی سنجیده می‌شود. در هر حال ما معتقدیم راهنمای تور باید قابلیت انتقال مفاهیم به گردشگر خارجی را داشته باشد، برای همین آزمون زبان در سه سطح برگزار می‌شود.
وی افزود: در گذشته مصاحبه‌ی زبان‌های خارجی در یک مرحله و به صورت شفاهی برگزار می‌شد که در جریان آن گاهی شاهد برخوردهای سلیقه‌ای بودیم، برای همین شیوه‌ی قبلی را حذف کردیم تا با این اقدام که کارشناسان بر آن صحه گذاشته‌اند، با برخی نگرش‌های منفی نسبت به سطح دانش و آگاهی راهنمایان، مقابله کنیم.
مدیرکل مطالعات و آموزش معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، هزینه‌ی شرکت در این آزمون را که طی قرارداد با یکی از موسسه زبان‌های خارجی، ۳۰ هزار تومان تعیین شده است متناسب با سطوح تعیین شده‌ی آن، دانست و گفت: فراگیرانی که نوبت تعیین سطح را با موفقیت پشت پشت سر نگذاشته‌اند می‌توانند در ماه‌های بعدی با پرداخت هزینه‌ای به نسبت کمتر، دوباره در این مرحله شرکت کنند. فراگیرانی هم به گذراندن آزمون شفاهی موفق نشده‌اند می‌توانند در نوبت بعدی بدون آن‌که دوباره تعیین سطح کنند، در آزمون شفاهی شرکت کنند.
او تاکید کرد: هدف ما ارتقاء سطح کیفی دانش و زبان خارجی راهنمایان تور است، وگرنه می‌توانستیم به همان شیوه‌ی بدون دردسر قبلی این مصاحبه را برگزار کنیم و باز هم شاهد شنیدن حرف‌هایی درباره‌ی سطح پایین آگاهی و دانش راهنمایان تور باشیم.
رنجبر در ادامه درباره‌ی اعتراض برخی موسسه‌های آموزشی برای اطلاع نیافتن از زمان آزمون تعیین سطح زبان برای راهنمایان تور، اظهار کرد:‌ شنیده‌ام اعتراض‌هایی مطرح شده، اما وقتی ما از حدود یک ماه و نیم پیش به اداره‌های میراث فرهنگی و گردشگری استان‌ها اطلاع داده بودیم، پس کوتاهی نکرده‌ایم. این استان‌ها بوده‌اند که باید زمان و جزییات آزمون را به موسسه‌های آموزشی اطلاع می‌دانند تا فراگیران این فرصت را از دست ندهند. با این حال جای نگرانی برای فراگیران وجود ندارد، چون این آزمون از این پس ماهانه برگزار می‌شود.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=613134
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد