• ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
  • 0k نظر «نمایش»

جلسه شورای عالی کار برای افزایش مزد مجدد برگزار شود

جلسه شورای عالی کار برای افزایش مزد مجدد برگزار شود

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

لزوم ارتقا حقوق کارگران به دو میلیون 800 هزار تومان

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار تعیین دستمزد کارگران اینجا کلیک نمایید
جهت ورود به صفحه اخبار حقوق، دستمزد و مزایا اینجا کلیک نمایید


خبر 2 اردیبهشت 99: جلسه شورای عالی کار برای افزایش مزد مجدد برگزار شود

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم ، علیرضا محجوب، نماینده مردم تهران در نشست غیر حضوری در آستانه هفته کارگر، در تبیین برنامه های این هفته گفت:هفته و روز کارگر یادآور جنبش کارگران معدن شیکاگو است که در اعتراض به ساعات طولانی کار که آن زمان از 14 تا 16ساعت در روز بود، دست به اعتصابات زدند. این اعتراضات با مداخلات پلیس و کشته شدن تعدادی از کارگران ظاهرا تمام شد اما از آن پس اجرای هشت ساعت کار در روز به عنوان خواسته مهم کارگران معدن شیکاگو، تبدیل به قانون شد و در مقاوله‌نامه اول سازمان بین‌المللی کار نیز پذیرفته شد. سازمان بین‌المللی کار اول ماه مه را به عنوان روز کارگر به رسمیت شناخت و از آن پس همه ساله کارگران این روز را جشن می‌گیرند.

دبیرکل خانه کارگر با اشاره به اینکه امسال به علت شیوع کرونا در کشور، عرصه برای برگزاری مراسم‌ هفته کارگر تنگ شده و مجبور هستیم که این برنامه‌ها را به صورت مجازی برگزار کنیم، گفت: انتظار داریم همه تعقیب‌کنندگان موضوعات کارگری، این جلسات را دنبال کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که مهمترین دغدغه کارگران در اول ماه مه چیست، اظهار داشت: مهم‌ترین دغدغه کارگران موضوع دستمزد، اخراج و بیکار شدنشان در ایام شیوع کرونا و مخاطرات بهداشت محیط کار و نیز بحث درمان آنهاست که در روز کارگر باید به آنها پرداخت.

محجوب خاطرنشان کرد: قانون کار اجازه داده که در هر کارگاهی یک کمیته مخصوص بهداشت محیط کار وجود داشته باشد. در این حالت می‌توانست اگر کارگری در کارگاه در خطر بود یا کارگاهی به درستی لوازم بهداشتی را در اختیار کارگران قرار نمی‌داد، بلافاصله دستور به تعطیلی کارگاه بدهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا مجلس طرحی برای تغییر ترکیب شورایعالی کار دارد، گفت: در حال حاضر خیلی از مباحث کارگری برای مجلس فعلی به لحاظ زمانی قابلیت رسیدگی و ارجاع از کمیسیون به صحن را ندارد. امیدواریم که در مجلس بعدی فراکسیون کارگری تشکیل شود و به مباحث کارگران توجه کافی صورت بگیرد.

دبیرکل خانه کارگر تصریح کرد: متاسفانه در باب دستمزد کم‌لطفی محضی شد. پیش از عید قرار و توافقاتی صورت گرفته بود که مبلغ حداقل دستمزد شامل حق بیمه برای کارگران به 2800 هزار تومان برسد اما مصوبه شورایعالی کار عملاً نقض این توافق بود. من نمایندگان کارگر را به خاطر وظیفه‌شناسی در امضا نکردن تحسین می‌کنم. ما درخواست می‌کنیم پرداخت حداقل 2 میلیون و 800 هزار تومان به کارگران را در شورایعالی کار مجدداً بررسی کنند.

وی با اشاره به اینکه از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز درخواستی مطرح شده است، گفت: امروز نیز تقریباً همه ناطقین در مجلس در خواست رسیدگی به بحث حداقل دستمزد کارگران بر اساس تورم 41 درصدی یا سبد معیشت را داشتند. انتظار ما از دولت این است که زمینه را برای وزیر محترم جهت رسیدگی به مهم‌ترین دغدغه جامعه کارگری فراهم کنند تا هیچ مستمری‌بگیری کمتر از 2800 هزار تومان دریافت نکند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مجلس در مورد مصوبه شورایعالی کار می‌تواند ورود کند، گفت: مجلس در همه قوانین مصوبه دارد. مواردی که مورد اختلاف است در مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوب شده است. اما قاعده اصلی مصوب بودن همه قوانین توسط مجلس است. بنابراین وقتی اعلام شده که 2800 هزار تومان مبنای پرداخت‌ها به بازنشستگان همه صندوق‌ها باشد، باید این قاعده رعایت شود و این مصوبه شورایعالی کار این مسئله را نقض کرده است. سوال اینجا است که تامین اجتماعی از کدام محل باید این مبلغ را تامین کند؟

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد:  امیدواریم شورایعالی کار مجدداً تشکیل جلسه دهد و کف پرداختی حق بیمه را به دو هشتصد ارتقا دهد تا قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی دچار مشکل نشود.

* کارگران ساختمانی بیشترین آسیب را دیدند

محجوب درباره اینکه دولت از کارگران فصلی،ساختمانی و روزمزد حمایتی انجام نداد، آیا از سوی مجلس اقداماتی انجام شد؟ گفت:متأسفانه بیشتر از مشاغل دیگر کارگران فصلی و ساختمانی در بحث کروناآسیب دیدند, بر اساس بررسی هایی که کردیم، از میان 3هزار کارگران ساختمانی حدود 2300 نفر آنها اعلام کرده اند که از قبل از عید درآمد و کاری نداشتیم، بنابراین طی یک یا دوماه صدمات جبران ناپذیری تا مرز گرسنگی کشیدند.

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=1803588
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد