۷ سال پیش

حداقل دستمزد ۸۱۲ هزار تومانی مقرر برای کارگران عادلانه نیست
اطلاعات بیشتر

 

عضو هیات مدیره کانون کارگری کشور و سخنگوی کانون کارگران ساختمانی استان قم گفت: بی توجهی به وضعیت معیشت کارگران موجب کاهش تولید خواهد شد.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار تعیین دستمزد کارگران اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قم، عباس شیری یکشنبه شب در جمع خبرنگاران افزود: در سال اقتصاد مقاومتی باید در جهت حمایت از کارگران تلاش‌های بیشتری در راستای توسعه ظرفیت های تولیدی و صنعتی صورت گیرد.
وی با تشریح برنامه های هفته کارگر در قم عنوان کرد: در نخستین روز از هفته کارگر دیداری با خانواده کارگران آسیب دیده در صنعت ساختمانی انجام شد که در این ارتباط به طور خاص از کارگر آرماتوربندی که در سانحه ای در سال قبل دو دست و دو پای خود را از دست داده بود نیز دیدار شد.
سخنگوی کانون کارگران ساختمانی استان قم افزود: همچنین روز دوشنبه ساعت 10 صبح تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی(ره) در بیت معظم له انجام می گیرد سپس بازدید از بیمارستان‌های تأمین اجتماعی به ویژه بیمارستان امام رضا(ع) و غبار روبی از گلزار شهدا و شهیدان مدافع حرم از برنامه های روز دوم در هفته کارگر است.
وی افزود: در روز پنج شنبه 9 اردیبهشت نیز همایش ملی تشکل های کارگری با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی و تشکلات عالی کارگری در سطح کشور در مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار می‌شود.
شیری با تاکید بر اهمیت پیگیری خواسته های جامعه کارگری خاطرنشان کرد: کارگران خواسته ها و مطالباتی دارند که پرداخت مزد عادلانه یکی از مهم ترین این موارد است چرا که مزد 812 هزار تومان، رقمی عادلانه برای کارگران نیست و با معیشت این قشر همخوانی ندارد.
ویعضو هیات مدیره کانون کارگری کشور عنوان کرد: همچنین پرداخت تسهیلات ارزان قیمت می تواند از کارفرما در جهت رشد اشتغال زایی حمایت کند ضمن اینکه کارگران بر اجرای ماده 18 قانون بهبود محیط کسب و کار و خارج شدن بیمه کارگری ساختمانی از سهمیه بندی تاکید دارند.
وی بیان کرد: از دیگر مطالبات کارگران، کاهش اشتغال اتباع بیگانه در ساختمان و صنعت بر اساس ماده 121 قانون کار است که این قانون به صراحت می‌گوید در جایی که کارگر ایرانی می‌تواند کار کند نباید از اتباع بیگانه استفاده کرد.
شیری عنوان کرد: یکی از دغدغه های کارگران این است که با مفقود شدن کارت های مهارت متاسفانه المثنی صادر نمی شود و بیمه آنها تا زمان دریافت کارت قطع می شود در حالی که شناسنامه و کارت ملی دارای المثنی است که امیدواریم در این باره تمهیداتی در حمایت از کارگران اندیشیده شود.
وی در توضیح وضعیت کارگر حادثه دیده در قم گفت: برای این کارگر آرماتوربند که دو دست و دو پایش را در حادثه برق گرفتگی از دست داد غرامت 400 میلیون تومانی تهیه شد که هنوز دریافت نشده اما این کارگر تحت بیمه از کارافتادگی قرار گرفته است.
عضو هیات مدیره کانون کارگری کشور خاطرنشان کرد: در همایش تشکلات کارگری از حضور این کارگر آسیب دیده در جهت بیان نکاتی پیرامون اهمیت ایمنی در کار بهره خواهیم برد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=584460
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد