۷ سال پیش

حذف قراردادهای موقت در کارگاه‌های دائمی در دستور کار شورای ۳ جانبه ملی
اطلاعات بیشتر

 

دبیر کل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری با اعلام این خبر که حذف قراردادهای موقت در کارگاه‌هایی که ماهیت کار دائمی دارند طبق تبصره 2 ماده 7 قانون کار اجرایی می‌شود،‌ گفت: این موضوع با توجه به دستور رهبری در دیدار کارگران اجرایی می‌شود.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار مرتبط با کارگران و کارفرمایان اینجا کلیک کنید


سید هادی ابوی، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره دستورالعمل شماره 40 روابط کار که سال گذشته پس از ابلاغ بلافاصله لغو شد، اظهار داشت: در دیدار کارگران سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب موضوع طرح امنیت شغلی توسط رهبری عنوان شد که این موضوع در دستور کار شورای سه‌جانبه ملی و شورای عالی کار قرار خواهد گرفت.
وی ابراز امیدواری کرد که طبق تبصره 2 ماده 7 قانون کار قراردادهای موقت در کارگاه‌هایی که ماهیت کار مستمر و دائمی دارند حذف شود و همچنین در کارگاه‌هایی که جنبه کار موقت دارند کارگران در 4 نسخه قرارداد امضا کنند.
دبیر کل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری با بیان اینکه یکی از مهمترین دغدغه‌های جامعه کارگری موضوع قراردادهای کار است، گفت: طبق قانون کار باید در کارگاه‌هایی که کار مستمر انجام می‌پذیرد، قرارداد موقت حذف و قرارداد متناسب با آن با کارگران امضا شود و از طرفی اگر کارگری تخلف کرد طبق آیین‌نامه انضباطی با وی برخورد و تا مرز اخراج هم پیش خواهد رفت.
وی گفت: در خصوص موضوع تبصره 2 ماده 7 هیچ گونه نگرانی متوجه کارفرمایان نمی‌شود و تنها دغدغه و نگرانی جامعه کارگری که در فرآیند کار نیز مؤثر است برطرف خواهد شد.
ابوی تصریح کرد: درخواست ما از دولت این است که قانون کار به طور کامل و به درستی اجرا شود و کارگاه‌های دائم و موقت از یکدیگر تفکیک شود.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=588841
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد