۹ سال پیش

حمایت از مشاغل خانگی
No Image

حمایت از مشاغل خانگی

منقضی شده

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

حمایت از مشاغل خانگی

ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی امروزه در سراسر دنیا به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و کسب درآمد برای گروه های مختلف مردم مورد توجه قرار گرفته است.
قابلیت انجام این نوع کسب و کار در منزل مزایای بسیاری برای شاغلان آنها دارد که ازآن جمله می توان به حذف هزینه های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب، استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده، ایجاد زمینه های کار خانوادگی، توازن بین مسئولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان و امکان انتقال تجارب از طریق آموزش غیررسمی اشاره کرد.
اجرای طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی در استان بوشهر همزمان با سراسر کشور از سال ۹۰ آغاز شد و هدف اصلی آن بهبود معیشت عمومی و اقتصادی و استفاده از نیروی کار خانواده ها به ویژه خانواده های زیرپوشش نهادهای حمایتی بود.
معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر می گوید: از زمان آغاز اجرای طرح تا کنون ۵۵ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت و حدود ۱۱ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.
آقای وطنخواه می افزاید: در سال ۹۰ از ۲۱ میلیارد و ۶۱۲ میلیون تومان اعتبار ابلاغی ۱۷ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان به متقاضیان پرداخت شد.
وی اضافه می کند: به همین ترتیب در سال ۹۱ میزان اعتبار ابلاغی ۳۵ میلیارد و ۸۵۴ میلیون تومان بوده که ۳۴ میلیارد و ۹۶۳ میلیون تومان به افراد متقاضی داده شد.
آقای وطنخواه با اشاره به کاهش اعتبار ابلاغی در سال ۹۲ می گوید: دراین سال با کاهش ۳۰ در صدی سهمیه در کل کشور ۴ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان اعتبار به استان بوشهر اختصاص یافت که ۴ میلیارد و ۷۰۹ میلیون تومان آن به متقاضیان پرداخت شد.
معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر می گوید: براساس بررسی دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی کشور، استان بوشهر در پایان اسفند ۹۲ رتبه چهارم کشوری را در اجرای این قانون و حمایت از مشاغل خانگی کسب کرد.
آقای وطنخواه می افزاید: از ۳۰۰ شغل تعریف شده ۱۰۰ رشته در استان بوشهر فعال است که از آن جمله در رشته های بومی و خاص استان مثل مصنوعات دریایی، قالیبافی و گلیم و گبه علاوه بر استقبال بیشتر شاهد ارتقای کیفیت محصولات نیز بوده ایم.
وی با اشاره به اینکه افزون بر گروه های هدف، بیشتر ادارات و گروه های مختلف مردم نیز ازاین تسهیلات بهره مند شده اند، اضافه می کند: علاوه بر خانواده های زیرپوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران، بهزیستی و کمیته امداد که گروه های هدف این طرح هستند، از ادارات و سازمانهایی مانند میراث فرهنگی، فنی و حرفه ای، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، امور عشایر از سال ۹۱، زندانیان آزاد شده، بسیجیان و به طورکل همه کسانی که شرایط دریافت تسهیلات را دارند، متقاضی داشته ایم.
معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهردرباره روند مراجعه متقاضیان می گوید: این افراد ابتدا باید در سامانه دریافت تسهیلات مشاغل خانگی نام نویسی کنند و کد رهگیری بگیرند و پس از بررسی های لازم دستگاه های مربوط و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پرونده به بانک عامل معرفی می شود و متقاضیان می توانند تا سقف ۵ میلیون تومان وام به صورت بازپرداخت ۳۶ ماهه و کارمزد ۴ درصد دریافت کنند .
آقای وطنخواه درباره میزان وام و اینکه آیا می تواند برای ایجاد مشاغل موردنظر کافی باشد یا خیر می گوید: دبیرخانه ستاد ساماندهی مشاغل میزان وام را هرسال بررسی و در صورت لزوم تغییراتی در میزان آن اعمال می کند .
بی شک تلاش هایی که تا کنون در زمینه فراهم کردن بستر لازم برای ایجاد کسب و کار خانگی در استان بوشهر صورت گرفته، توانسته است بسیاری از متقاضیان کار به ویژه بانوان را پوشش دهد اما مهم تر از آن فراهم کردن امکانات لازم برای فروش و عرضه محصولات تولید شده است که باید دراین مورد نیز اقدامات اساسی صورت گیرد و اعتباراتی برای این امر تخصیص یابد تا مراکزی دائمی برای فروش تولیدات خانگی در استان دایر شود .
اکنون در استان بوشهر فقط در کنگان یک نمایشگاه دائمی برای عرضه این محصولات وجود دارد و فروش محصولات در بقیه مناطق استان بیشتر ازطریق نمایشگاه هایی است که به مناسبت های مختلف دایر می شود.
معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهرمی گوید: دراین زمینه با شهرداری بوشهر جلساتی داشته ایم تا بازارچه ای دائمی برای فروش و عرضه محصولات خانگی راه اندازی کنیم که امیدواریم هرچه زودتر محقق شود.
آقای وطنخواه می اقزاید: محصولات تولیدی در استان از کیفیت خوبی برخوردار است و درصورت ایجاد مکان هایی دائمی می تواند با جذب مردم و گردشگران سود زیادی نصیب استان کند اما درحال حاضر نبود این مراکز باعث شده تا این افراد بویژه بانوان برای فروش محصولات خود دچار مشکل یا مجبور شوند محصولات را با قیمتی پایین تر به واسطه ها بفروشند .

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=126282
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد