• ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
  • 0k نظر «نمایش»

دارا بودن هدف شرط موفقیت در کارآفرینی

دارا بودن هدف شرط موفقیت در کارآفرینی

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

داشتن هدف شرط موفقیت در کارآفرینی

تجربه و اکتشافات علمی سالیان سال است که به اثرات مثبت گل‌وگیاه پی برده به‌ویژه اثر آن روی روح و روان انسان. از این‌رو انسان‌ها سعی می‌کنند گل و گیاهان طبیعت را به داخل منزل خود آورده و از زندگی در کنار آنها به احساس آرامش برسند.
تخصص و مهارت برخی هم در این حوزه کارآفرینی و ایجاد اشتغال است. ناهید نیک‌پندار آرشیتکت و معمار داخلی و مدیر گل‌وگیاه زینتی خانگی انجمن حامی کارآفرینان در گفتگویی با «کسب‌وکار» از تجربه خود از  اثر مثبت گیاهان در روان انسان‌ها می‌گوید. وی نوآوری، داشتن ایده و برنامه مشخص برای فعالیت‌های کارآفرینی و کنار گذاشتن انتظار از دیگران را مهم‌ترین شاخص‌های کارآفرینی و موفقیت در آن می‌داند.
ناهید نیک‌پندار درباره حرفه خود چگونگی آغاز این کارآفرینی می‌گوید: بنده فارغ‌التحصیل رشته آرشیتکت و معمار داخلی از انگستان هستم. در معماری داخلی تجربه کردم که گیاهان اثر مثبتی در روان انسان‌ها در فضاهای داخلی خواهند داشت، از این‌رو نور مصنوعی در نور‌پردازی‌ها را وارد فضاهای کم‌نور آپارتمان کردم که یکی از علت‌های آن زیادتر کردن آبنما و گیاه بود. روش نگهداری ارکیده در منازل بدین صورت است که لازم است در کنار پنجره شمالی باشد و آبیاری آن هم هفته‌ای یک بار است. دمای آن باید 25 درجه باشد و با بخور سرد در محیط آن رطوبت ایجاد کرد. ساقه گل که به اتمام رسید، گل از بند سوم ساقه چیده می‌شود و با کود گل‌دهی مخصوص ارکیده باید منتظر گل‌دهی بعدی بود. هر گیاه و گلی کود خاص و نور و دمای مخصوصی دارد که آموزش تخصصی این‌جانب مربوط به بنفشه آفریقایی و ارکیده است.وی ادامه می‌دهد: اکنون طرحی برای دانش‌آموزان دارم، امیدوارم بتوانم به اجرا بگذارم که این طرح شامل اثراتی است که گیاهان روی انسان می‌گذارند، مثل آرامشی که گیاهان برای انسان دارند و انرژی مثبت آنها. با این طرح قصد دارم به دانش‌آموزان کمک کنم.وی توضیح می‌دهد: بهترین گیاه بنفشه آفریقایی و ارکیده بود که برای نگهداری آنها باید آموزش می‌دادم. 25 سال است بنفشه آفریقایی در منزلم است و فرزندانم نیز با آن آشنا هستند. نیک‌پندار در رابطه با روند اجرایی خود می‌گوید: برای ادامه این کار مجبور به برگزاری کلاس‌های حقیقی و مجازی شدم بنابراین از مجتمع آموزشی پدرم که وقف ایتام بود، استفاده کردم و کلاس‌های رایگان در آن تشکیل دادم. کم‌کم گروه‌های آموزشی زیاد‌تر شدند و همه آنها یاد گرفتند که بنفشه‌ها را تکثیر کنند. برای اینکه بازار فروش آنها رونق پیدا کرده و شکل بگیرد، خودم اسپانسر آنها شدم.
مدیر گل‌وگیاه زینتی خانگی انجمن حامی کارآفرینان می‌گوید: در حال حاضر سالن اجاره می‌کنم و به هر کدام از تولید‌کنندگان میزی می‌دهم و هیچ هزینه‌ای از آنها دریافت نمی‌کنم، با تبلیغاتی که در گروه تلگرام نیز داریم، اعضا برای خرید تشریف می‌آورند و جمع ما کاملا صمیمانه و دوستانه است. وی توضیح می‌دهد: تاکنون شاگردانم 3 فروشگاه در نقاط مختلف تاسیس کرده‌اند. خیلی از دوستان ما و علاقه‌مندان از شهرستان‌ها برای خرید تشریف می‌آورند. این معمار داخلی در رابطه با این سوال که چگونه می‌توان کارآفرین نمونه‌ای بود، می‌گوید: نوآوری در کارآفرینی با گل‌وگیاه است. در دو نمایشگاه بوستان گفتگو با گروهم شرکت کردم و طرحی برای جشنواره ارکیده 6 ماه پیش به یکی از دوستان در شمال ارائه کردم که در 22 بهمن‌ماه اجرا خواهد شد.
با کمک اساتید این رشته در دانشگاه ضمنا تحقیقات و مطالعه زیادی در زمینه بنفشه آفریقایی و ارکیده علمی انجام دادم و مدرک کشت بافت را دارا هستم. وی در پاسخ به اینکه تاکنون به چه اهدافی در این حرفه نظر داشته، می‌گوید: من به خواسته خودم از لحاظ معنوی رسیده‌ام ولی این کار را به جایی رسانده‌ام که نیاز به توسعه بیشتری دارد و از توان بنده خارج است و نیاز به همکاری مسئولان داریم.
نیک‌پندار با اشاره به مهم‌ترین عوامل موفقیت یک کارآفرین توضیح می‌دهد: مدیریت صحیح، سرمایه مناسب، رفتار اجتماعی شخص و هدف مشخص می‌تواند عوامل موفقیت
یک کارآفرین باشد همچنین انتظار نداشتن از مسئولان عامل بزرگ‌ترین موفقیت را در کارآفرینی در کشور ما ایجاد خواهد کرد. مدیر گل‌وگیاه زینتی خانگی انجمن حامی کارآفرینان در پایان می‌گوید: امیدوارم بتوانم اکثر متخصصان این صنعت بزرگ را مورد حمایتم قرار دهم.

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=569598
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد