۶ سال پیش

درخواست های کارگران فصلی نیشکر میان آب


منقضی شده
اطلاعات بیشتر

 بهبود وضعیت استخدامی خواسته کارگران فصلی نیشکر میان‌آب

جهت ورود به صفحه اخبار مرتبط با کارگران و کارفرمایان اینجا کلیک کنید


خبر 14 فروردین 96: درخواست های کارگران فصلی نیشکر میان آب (منبع: ایلنا)

در نخستین روزهای کارگری بعد از خاتمه تعطیلات نوروزی سال۹۶، جمعی از کارگران مجتمع کشت و صنعت نیشکر «میان آب» با برپایی یک اجتماع صنفی خواستار تغییر نحوه رابطه استخدامی خود با این مجموعه شدند.

تعدادی از کارگران این واحد کشاورزی در تماس با ایلنا گفتند: در مجموع نزدیک به ۲۰۰ نفر هستیم که به صورت روزمزد و فصلی که از سالهای گذشته تا کنون در مزارع نیشکر مجتمع کشت‌و صنعت میان آب مشغول کار هستیم.

این کارگران در توضیح مشکلات صنفی خود که در روزهای گذشته منجر به برپایی یک اجتماع صنفی شده است، گفتند: طبق روال مرسوم در این مجموعه هر سال کارفرما مجموع کارگران روز مزد را به دو گروه تقسیم کرده و با کارگران حاضر در هر گروه در دو نوبت سه ماهه قرارداد کار منعقد می‌کند.

براساس گفته این کارگران، مطابق این روال هر سال نزدیک به ۱۰۰ نفر از آنها در قالب یک قرارداد سه ماهه به صورت گردشی در استخدام مجتمع کشت و صنعت میان‌آب درمی‌آیند که در نهایت همه آنها با پایان مدت قراردادقرار داد کار جایگزین باقیمانده کارگران دیگر می‌شوند.

در مجموع این کارگران می‌گویند که قرارداد کاری هرکدام از آنها در طول یک سال کاری به صورت منقطع در دو نوبت سه ماهه تمدید می‌شود ودر عمل هرکدام از آنها حدود نیمی از سال به عنوان کارگر فصلی و روز مزد بخش کشاورزی این مجتمع مشغول کارند.

کارگران مذکور که خواهان تثبیت موقعیت شغلی خود هستند، می‌گویند که در راستای پیگیری این خواسته صنفی خود برای روزهای ۵ و ۶ فرودین ماه سال جاری یک اجتماع صنفی را در محوطه مقابل ساختمان مجتمع کشت و صنعت میان‌آب برگزار کرده‌اند.

آنها بابیان اینکه در هر نوبت از این اجتماعات صنفی، دست‌کم ۵۰ کارگر حضور داشته‌اند، ادامه می‌دهند: البته پیش از این نیز در طول سال گذشته با برپایی اجتماعات صنفی مشابه پیگیر این درخواست صنفی شده بودیم چرا که به دلیل نبود ثبات شغلی در بهترین حالت هر سال فقط برای مدت ۶ ماه دارای کار مشخص هستیم و ناچاریم تا در سایر ایام سال از طریق انجام کارهای ساختمانی یا مهاجرت به شهرستان‌های مجاور، هزینه های زندگی خود را تامین کنیم.

به گفته این کارگران در چنین وضعیت نامناسب اقتصادی، انجام کارهای روز مزد و فصلی مانند مشاغل ساختمانی و کار در بخش زراعی مجتمع نیشکر میان‌آب نمی تواند منبع مناسبی برای تامین معاش و برقراری چتر بیمه‌های اجتماعی خانواده‌های آنها محسوب شود.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=754653
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
× iranestekhdam logo

دریافت آگهی در اپلیکیشن

دانلود برنامه