۷ سال پیش

دست قوه قضاییه برای استخدام کارمند معمولی بسته است
اطلاعات بیشتر

 

رئیس قوه قضائیه با اشاره به قانون جرم سیاسی گفت: این قانون خلاء هایی دارد و مجلس و دولت باید دست به دست هم بدهند تا قوانین با میزان و معیار دقیق نوشته شوند تا در مقام اجرا با مشکل مواجه نشویم.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار استخدام قوه قضائیه اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، آیت الله صادق آملی لاریجانی در ادامه سخنان خود در همایش سراسری قوه قضائیه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی اظهار کرد: امروز دست دستگاه قضایی در استخدام کارمند معمولی بسته است در استخدام قاضی محدود هستیم. قاضی را استخدام کردیم نه دفتردار دارد و نه چیز دیگری. با این محدودیت‌ها چه انتظاری از قوه قضائیه می‌توان داشت؟ مکرراً از رئیس‌جمهور و رئیس مجلس خواستم که به این موضوع توجه کنند و قوه قضائیه اگر مقتدر باشد قطعاً به نفع همه است.
رئیس دستگاه قضا ادامه داد: متأسفانه گاهی در مجلس هم همکاری نمی‌شود و در دولت هم توجه نمی‌کنند. قبول داریم دولت امروز بار کل دستگاه اجرایی را به دوش می‌کشد و باید کمک کنیم اما باید این کمک‌ها متقابل باشد و دستگاه قضایی نباید این طور فرصت‌ها و وقت‌هایش به خاطر کمبود قاضی و کارمند ضایع شود.
آملی‌لاریجانی افزود: کارهای مرکز فناوری اطلاعات قوه قضائیه جز امور تملک دارایی نیست. بحث نگهداری سرورها و اتصال شعب دادسراها و دادگاه‌ها به سامانه CMS کار روزمره قوه قضائیه است و نباید بودجه آن به حساب تملک دارایی گذاشته شود. آیا می‌توان سامانه فناوری اطلاعات قوه قضائیه را تعطیل کرد که بودجه آن را تملک دارایی حساب می‌کنیم.
رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: توقع داریم در وضعیتی که کمبود‌های بودجه‌ای و نیروی انسانی وجود دارد، حداقل ارزیابی‌ها درست باشد و نباید این طور با حرف‌های سخیفانه ارزیابی شود.
آملی لاریجانی ادامه داد: کار قوه قضائیه کاری نیست که بتوان به آن به عنوان یک شغل و احتساب درآمد نگاه کرد. هر چند ما وظیفه داریم طبق شرع و قانون قضات را تأمین کنیم اما یک قاضی وقتی وارد دستگاه قضایی می‌شود وظیفه دارد کار جهادی و خداپسندانه انجام دهد و بسیاری از امور و افعال انسانی را نباید در چارچوب امور مادی دید.
رئیس قوه قضائیه به مسئله سلامت دستگاه قضایی‌ و ابعاد نظارتی اشاره کرد و گفت: متأسفانه گاهی در یک گوشه‌ای یک قاضی یا کارمند تخلفی می‌کند و این را به پای همه دستگاه قضایی می‌نویسند‌ و خیلی وقت‌ها هیچ تخلفی نیست اما باز هم به پای قوه قضائیه. مثلاً فلان وکیل نتوانسته از موکل خود دفاع کند و می‌گوید رشوه دادند و محکوم کردند یا مثلاً کسی محکوم می‌شود می‌گوید حتماً قاضی رشوه گرفته است.
آملی‌لاریجانی اضافه کرد: کسانی می‌گویند همه جای دستگاه قضا را رشوه گرفته است. کسی که چنین ادعایی می‌کند باید بگوید چند نفر را دیده است؟ البته سلامت دستگاه قضایی یک مطلب مهم است و میزان کم تخلف نیز قابل قبول نیست و ما هم قبول داریم تخلفاتی واقع می‌شود اما عزم دستاه قضایی برای برخورد با این تخلفات جزم است.
رئیس قوه قضائیه افزود: ما ابعاد نظارتی را گسترش دادیم و به نحو نظامند نظارت می‌کنیم و چندین نهاد نظارتی داریم. یک آقایی اخیراً گفته اگر می‌خواهید وضع دستگاه را بفهمید افرادی را پنهانی به محاکم بفرستید اما ما دو سال است که این‌کار را می‌کنیم و افرادی که ثابت شود جرم کرده‌اند به هیچ وجه در دستگاه قضا نگهداری نمی‌شوند اما باید از سیاه‌نمایی بپرهیزیم و نباید همه را با یک چوب برانیم اما متأسفانه این گونه است.
وی با اشاره به موضوع وکالت گفت: خیلی وقت‌ها از قول من نقل می‌شود که نسبت به وکلا نظر منفی دارم که این حرف غلط و نادرست است زیرا وکلا در احقاق حق نقش مؤثری دارند. برخی وکلا شکایت کردند که در دستگاه قضا قضات با ما برخورد ناصحیح دارند؛ این مسئله را هم باید در چارچوب اخلاق حرفه‌ای ببینم و به حرمت وکیل بها بدهیم. وکیل یک طرف دعواست و اگر بر اساس قانون در دادگاه عمل می‌کند باید قضات شأن و حرمت وکلا را نگه دارند و از این منظر به دستگاه قضا ضربه نزنیم.
آملی‌لاریجانی به قانون پیشگیری از وقوع جرم اشاره کرد و گفت: قانون پیشگیری از جرم با آن سرنوشت عجیبی که پیدا کرد و بعد از ۱۰ سال در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب و ابلاغ شد. البته بعد از ابلاغ هم مشکلاتی داشت اما فعلاً اجرایی شده و امیدواریم با سرعت بتوانیم دبیرخانه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم را فعال کنیم و ببینم چه مقدار شورای عالی پیشگیری و کمیته های تبعی می‌توانند نقش ایفا کنند.
او با بیان این‌که برخی طرح و لوایح به کار بیشتری نیاز دارد به قانون جرم سیاسی اشاره کرد و افزود: قانون جرم سیاسی، طرحی بود که در مجلس مطرح شد و اصلاحاتی هم روی آن صورت گرفت که خوب بود و اکنون نیز به دست ما رسیده و باید اجرا کنیم. البته این قانون خلاء‌هایی دارد و مجلس و دولت باید دست به دست هم بدهند تا قوانین با میزان و معیار دقیق نوشته شوند تا در مقام اجرا با مشکل مواجه نشویم.
آیت‌الله آملی لاریجانی در ادامه سخنان خود به هجمه‌های حقوق بشری علیه ایران از سوی دولت‌ها و رسانه‌های غربی اشاره کرد و گفت: ما وقتی پذیرفتیم حق متعال در عالم تکوین و تشریع حاکم مطلق است دیگر نمی‌توانیم از لحاظ مبنایی با کسانی همراهی کنیم که برای خودشان حقوقی تنظیم می‌کنند و می‌گویند همه دنیا باید این حقوق را رعایت کنند.
رئیس قوه قضائیه  ادامه داد: آنها حق آزادی همسرداری تنظیم می‌کنند و این حقوق را به همجنس‌بازی نیز تسری می‌دهند. ما چرا باید با این حقوق همراهی کنیم. ما بحث فلسفی و فنی دقیق برای پاسخگویی در این زمینه زیاد داریم. بر فرض که این مسائل را حق بدانیم چه کسی گفته باید این حق را در دنیا شمولیت بدهیم. می‌گویند هر چه ما می‌گوییم باید در دنیا تحمیل شود. اگر مسائل مبنایی این موضوعات بگذریم حقوق بشر ابزاری در اختیار دولت‌ها و مجامع بین‌المللی است و به وسیله آن به کشورهایی مثل ایران که مستقل هستند و مقابل‌شان سر خم نمی‌کنند، فشار می‌آورند.
وی گفت: همین الآن ببینید وضعیت حقوق بشر در آمریکا، سرزمین‌های اشغالی و عربستان سعودی چگونه است، در عربستان سعودی تاکنون چند انتخابات برگزار شده است. دروغی بزرگ‌تر از حقوق بشر آمریکایی وجود ندارد، اینها خودشان در بمباران یمن از عربستان حمایت می‌کنند تمام این فجایع سعودی جنایت جنگی است. شاخصه‌های جنایت جنگی را نگاه کنید خواهید دید که از بین بردن زیرساخت‌ها، میراث فرهنگی، کشتار بی‌رویه مردم که توسط سعودی‌ها انجام می‌شود تمامش جنایت جنگی است اما به محض اینکه با یک گزارش سبک می‌خواستند گوشه‌ای از جنایت سعودی‌ها علیه کودکان را نشان دهند فوراً جلوی آن را گرفتند. در مقابل ایران را که هر دو سال یک بار در آن انتخابات برگزار می‌شود متهم به نقض حقوق بشر می‌کنند.
آملی‌لاریجانی افزود: می‌گویند در ایران حقوق زنان رعایت نمی‌شود در حالی که زنان در ایران پا به پای مردان در سطوح مختلف جامعه از جمله دانشگاه‌ها و بخش‌های مختلف مدیریتی فعالند. ناقض اصلی حقوق زنان شما هستید آیا استفاده برده‌گونه از زنان مصداق آزادی است، میلیاردها دلار از بردگی جنسی زنان سود می‌برید آنگاه اسمش را حقوق بشر و آزادی زنان می‌گذارید.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به سیطره خبری و رسانه‌ای غربی‌ها در این زمینه علیه ایران گفت: شخصی در ایران به واسطه برخورد بد بازجو بعد از بازجویی فوت کرد. در این مقوله تذکر دادیم و برخورد قاطعانه داشتیم اما همین موضوع را به یک پروژه حقوق بشری علیه ایران تبدیل کردند اما در آمریکا که به راحتی فردی را به بدترین شکل در خیابان مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند را مصداق نقض حقوق بشر نمی‌دانند، هر روز یک سیاهپوست در آمریکا کشته می‌شود اما هیچ حرفی درباره آنها زده نمی‌شود این چه حقوق بشری است که می‌خواهید به دنیا تحمیل کنید.
وی با اشاره به هجمه‌ها علیه مبارزه ایران با مواد مخدر و قاچاقچیان گفت: نهادهای مختلف ایران از جمله نیروی انتظامی، نیروهای امنیتی در این زمینه در حال ایثار هستند اما در واقع متهم به اقدامات خلاف حقوق بشری می‌شوند. ما حقوق بشر را به خاطر تبعیت از ارزش‌های قرآنی پذیرفته‌ایم و در این راه پیشتاز هستیم. ۱۴۰۰ سال قبل پیامبر از کرامت انسانی حرف زد و گفت عرب و عجم هیچ فرقی ندارند این در حالی بود که تا قرن ۱۹ بردگی در غرب وجود داشت.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=624057
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
× iranestekhdam logo

دریافت آگهی در اپلیکیشن

دانلود برنامه