۷ سال پیش

رد مصوبه مجلس نهم درباره معافیت‌های جدید سربازی
اطلاعات بیشتر

منتفی شدن تغییر در معافیت‌های سربازی مربوط به ایثارگری و رزمندگی

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار نظام وظیفه و معافیت خدمت سربازی اینجا کلیک کنید


با رد «لايحه احكام دائمي برنامه‌هاي توسعه كشور» از سوی شورای نگهبان، موضوع تغییر در شرایط بهره مندی از معافیت‌های سربازی مربوط به سابقه ایثارگری، آزادگی و رزمندگی نیز منتفی شد.
به گزارش خبرنگار انتظامی ایسنا، ظهر امروز شورای نگهبان نظر خود درباره، لايحه احكام دائمي برنامه‌هاي توسعه كشور مصوب جلسه مورخ ۲۸ ارديبهشت ماه ۱۳۹۵ مجلس شوراي اسلامي را به شرح زیر اعلام کرد:‌
« نظر به اينكه علاوه بر اصلاحات و الحاقاتي كه در متن لايحه تقديمي دولت توسط مجلس به عمل آمده كلاً در ۵۰ ماده به تصويب رسيده است با عنايت به اينكه قريب به ۷۰ ماده به عنوان مواد الحاقي به آن افزوده شده است و از آنجا كه لايحه دولت با مصوبه مجلس ماهيتاً اختلاف فاحش پيدا كرده و موارد اضافه شده به خصوص مواد الحاقي از مصاديق طرح موضوع اصل ۷۴ قانون اساسي محسوب نمي‌شوند و اصلاحات مذكور در اصل ۷۵ نيز در مورد آنها صدق نمي‌كند و اين امور عرفاً اصلاح در لايحه نيز محسوب نمي‌گردد؛ مصوبه مرقوم مغاير اصول فوق‌الذكر شناخته شد. »
به گزارش ایسنا مجلس نهم شورای اسلامی در آخرین روزهای فعالیت خود در تاریخ ۲۷ اردیبهشت ماه این لایجه را تصویب کرده بود که  در صدر بند(۳) ماده(۴۵) قانون خدمت وظیفه عمومی به شرح زیر اصلاح و یک تبصره به آن الحاق شده بود:
۳- بیست و چهار ماه آزادگی به دوازده ماه آزادگی، بیست و پنج‌درصد (۲۵%) جانبازی به ده‌درصد (۱۰%) جانبازی، سی‌ماه سابقه حضور در جبهه به دوازده‌ماه سابقه حضور در جبهه
تبصره- فرزند شهید مشابه جانباز پنجاه درصد(۵۰%) محسوب می‌شود.
پ- تبصره زیر به ماده(۲۶) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران اضافه می‌شود:
تبصره- والدین، همسران و فرزندان شهدا که دارای بیماری‌های خاص، صعب العلاج یا محدودیت جسمی حرکتی می‌باشند پس از تأیید کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران مشمول این ماده می‌شوند.
ت- ماده(۶۶) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به شرح زیر اصلاح شد:
عبارت «و جانبازان زیر بیست و پنج درصد(۲۵%)» بعد از عبارت «آزادگان و همسر و فرزندان آنان» اضافه می‌شود.
ث- تبصره(۱) ماده(۶۷) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران به‌شرح زیر اصلاح می‌شود:
بعد از عبارت «آزادگان و خانواده آنان» عبارت «و جانبازان زیر بیست و پنج درصد(۲۵%)» اضافه شد.
ج- ماده(۲۶) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران به شرح زیر اصلاح می‌شود:
بعد از عبارت «جانبازان اعصاب و روان و شیمیایی» عبارت «جانبازان دارای محدویت جسمی، حرکتی» اضافه می‌شود.
چ- در انتهای ماده(۷۰) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران عبارت «بالای بیست و پنج درصد(۲۵%)» حذف می‌شود.
به گزارش ایسنا، با مخالفت شورای نگهبان با این لایحه در حال حاضر تصویب معافیت‌های جدید برای سربازی و تغییر در شرایط بهره مندی از برخی از آنها منتفی شده و قوانین مانند قبل اجرا خواهد شد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=613905
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد