• ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
  • 1k نظر «نمایش»

صدور مجوز استخدامی برای کمبود نیروی واقعی در آموزش و پرورش در سال ۹۷

صدور مجوز استخدامی برای کمبود نیروی واقعی در آموزش و پرورش در سال ۹۷

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۸۹ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

عمل به قانون استخدام معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، رییس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: مجوز استخدامی برای کمبود نیروی واقعی در آموزش و پرورش صادر شده است.

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور می‌گوید صرفا برای کسری واقعی نیروی انسانی در آموزش و پرورش که مورد تایید این سازمان باشد، مجوز جذب نیرو می‌دهد.
جمشید انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره نقش سازمان اداری و استخدامی در خصوص رفع بحران کمبود معلم در کشور توضیح داد: ما امسال مجوز به کارگیری 25 هزار نفر دانشجو-معلم در دانشگاه فرهنگیان را صادر کردیم؛ ضمن آنکه این دانشگاه برای امسال فارغ التحصیلانی داشت که به منظور تدریس سر کلاس رفته‌اند.

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور در پاسخ به این موضوع که با این وجود هنوز هم بحران کمبود معلم در کشور وجود دارد، گفت: نُرم‌هایی درباره تأمین معلم وجود دارد؛ آموزش و پرورش اطلاعات آماری را می‌آورد و مشخص است برای هر چند نفر دانش‌آموز باید یک نیروی انسانی در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش از سویی خروجی نیروی انسانی دارد و از سوی دیگر برنامه‌ای برای تامین نیروی انسانی؛ معمولا این برنامه‌ریزی متناسب با چارچوب‌های تعیین‌شده از سوی قانونگذار انجام و در جهت تامین نیروی انسانی اقدام می‌شود.

25 درصد نیروی کادری آموزش و پرورش باید مدیر و معاون و مربی باشند؛ نه 33 درصد

انصاری با بیان اینکه ساماندهی داخلی بر عهده آموزش و پرورش است، افزود: بخشی از کمبودها ناشی از اشکالات ساماندهی داخلی آموزش و پرورش است؛ از نظر ما باید 25 درصد کادرآموزشی آموزش و پرورش در مشاغل مدیریت، معاونت و مربی‌گری حضور داشته باشد ولی الان 33 درصد است.

معاون رییس جمهور با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید این نیروها را آزاد کند و سر کلاس بفرستد، ادامه داد: قرار نیست آموزش و پرورش هر طور عمل کرد، هزینه عملکرد آن را دولت پرداخت کند.

برای کسری واقعی نیروی انسانی در آموزش و پرورش مجوز می‌دهیم

وی توضیح داد: شاخص‌ها و نسبت‌هایی برای تعداد نیروی انسانی در دوره ابتدایی، دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه و حتی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وجود دارد که طبق آنها و نیز آمار دانش آموزان، میزان نیروی انسانی لازم معلوم می‌شود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: بر اساس این اطلاعات، وضعیت موجود تراز و برای تامین کسری‌ها اقدام می‌شود؛ ضمن آنکه سال به سال این آمار از سوی آموزش و پرورش اعلام می‌شود.

وی گفت: وقتی آموزش و پرورش آمار را اعلام کند، ما این رقم اعلامی را با تعداد دانش‌آموزان و نیروی انسانی تراز می‌کنیم و برای کسری واقعی که مورد تایید ما باشد، مجوز می‌دهیم.

سازمان اداری به تکالیف خود درباره قانون استخدام معلمان حق‌التدریسی عمل می‌کند

انصاری همچنین درباره نحوه اجرای قانون استخدام معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی گفت: آنچه در مجلس تصویب شد، تعیین شرایطی بود تا تعدادی از نیروهای حق‌التدریس تبدیل وضعیت شوند؛ وزارت آموزش و پرورش، طبق شرایط مجلس بررسی پرونده این افراد را انجام می‌دهد و اگر مواردی باشد که باید طبق قانون در مورد آنها تصمیم‌گیری شود، حتما عمل خواهد شد.

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: اگر قانونگذار تکلیفی بر عهده سازمان اداری گذاشته باشد حتما طبق آن قانون انجام می‌شود./

مشاهده صفحه جامع آخرین خبر از استخدام آموزش و پرورش

مشاهده صفحه جامع استخدام دانشگاه فرهنگیان

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=1202985
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k