• ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
  • 1k نظر «نمایش»

عدم تبعیت حقوق کارگران از افزایش حقوق کارکنان دولت

عدم تبعیت حقوق کارگران از افزایش حقوق کارکنان دولت

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۱ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

افزایش حقوق کارگران در اختیار شورای عالی کار است

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار مرتبط با کارگران و کارفرمایان اینجا کلیک نمایید
جهت ورود به صفحه اصلی اخبار تعیین دستمزد کارگران اینجا کلیک نمایید


خبر 28 فروردین 99: عدم تبعیت حقوق کارگران از افزایش حقوق کارکنان دولت

سیدحسن حسینی شاهرودی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه افزایش حقوق کارکنان دولت به میزان حداقل ۱۵ درصد و حداکثر ۷۵ درصد با مکانیسمی که در بودجه دیده‌شده صورت گرفته است، ابراز کرد: درواقع به این دلیل در مجلس شورای اسلامی افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان دولتی مطرح و تصمیم‌گیری شد که حقوق به سمت مسیری عادلانه‌تر پیش رفته و مشکلات اقشاری که درآمدهای پایینی دارند به‌نوعی حل و یا کاهش یابد که خوشبختانه دولت هم این امر را پذیرفته و قرار است در فروردین‌ماه این موضوع اعمال شود.

وی افزود: افزایش حقوق کارمندان به این شکل است که کمترین دریافتی‌ها بعضاً با بالاترین افزایش حقوق و بالاترین دریافتی‌ها با کمترین افزایش حقوق همراه می‌شوند تا به شکلی حقوق افزایش یابد که اقشار کم‌درآمد بتوانند مشکلاتشان را حل کنند.

عدم تبعیت حقوق کارگران از افزایش حقوق کارکنان دولت

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: درباره کارگران اما تصمیم به افزایش حقوق در اختیار شورای عالی کار است که باید تصمیم‌گیری کند و تنها مجلس قوانین بالادستی را تصویب می‌کند.

حسینی شاهرودی بیان کرد: شورای عالی کار متشکل از نمایندگان کارگران، کارفرمایان و نماینده دولت حضور دارند و هرساله تصمیم‌گیری می‌شود و باخبر شدیم که رقم ۲۰ درصد را برای افزایش حقوق بیان کرده‌اند اما اینکه آیا رتبه‌بندی مشاغل، دسته‌بندی‌ها و … درباره اقشار مختلف کارگران در این افزایش حقوق رعایت شده یا خیر باید مسئولان پاسخگو باشد.

وی افزود: احساس می‌شود این نوع افزایش از قانون مجلس درباره افزایش حقوق قانون کارکنان دولت و بازنشستگان تبعیت نکرده و تابع ضوابط خاص خودش بوده است که شاید رضایت همه اقشار کارگری را در برنداشته باشد.

افزایش کالاها با افزایش حقوق همراه شود

نماینده شاهرود و میامی در مجلس در ادامه ضمن بیان اینکه باید میزان تورم نیز در تصمیمات لحاظ شود، گفت: در شاخص‌های اقتصادی طبیعتاً وقتی متغیرهای تولید مانند مواد اولیه، هزینه‌های کارگری و … تغییر می‌کنند، قیمت تمام‌شده کالا نیز افزایش پیدا می‌کند و این به معنای تورم در جامعه است لذا باید بر روی شاخص‌های اقتصادی کار عملی صورت گیرد تا تورم افزایش پیدا نکند.

حسینی شاهرودی بابیان اینکه وقتی تورم در جامعه وجود دارد باید منتظر باشیم که هزینه‌هایی مانند کارگر و … نیز بالا برود یا باید جلوی تورم را گرفت و اجازه نداد که تورم در کشور شکل گیرد، گفت: این موضوع با افزایش بهای بنزین و ارز دریکی دو سال گذشته متأسفانه صورت نگرفت و شاهد تورم لجام‌گسیخته بودیم لذا حال که تورم شکل‌گرفته می‌بایست هزینه‌های پرداختی به کارگران و کارمندان و… را برحسب تورم افزایش دهیم.

وی بابیان اینکه وقتی تورم افزایش می‌یابد لاجرم باید انتظار افزایش حقوق کارگران و کارکنان و … را نیز داشته باشیم، بیان کرد: متناسب با افزایش حقوق و دستمزدها باید اجازه دهیم تا کالاهای تمام‌شده نیز گران شوند تا تولیدکننده هم در اینجا زیان نبیند زیرا شاخص‌های متغیر برای تولید افزایش یافته‌اند اما وقتی حقوق افزایش پیدا نکند قاعدتاً گرانی کالاها هم به مردم فشار می‌آورد.

باید تدبیر بهتری می‌شد

عضو خانه ملت بابیان اینکه می‌شد شرایط به‌نوعی بهتر تدبیر شود تا کارگران هم مانند کارکنان دولت با افزایش رقم مناسب برای حقوق می‌شدند، گفت: درزمینهٔ حقوق کارگران هم می‌شد تدبیری کرد تا مانند کاری که مجلس برای افزایش حقوق کارکنان دولت انجام داد یعنی حداقل افزایش برای آنانی که بالاترین حقوق را می‌گیرند و بیشترین افزایش برای آنانی که پایین‌ترین حقوق را دریافت می‌کنند، صورت گیرد.

حسینی شاهرودی بیان کرد: اینکه چرا شورای عالی کار به این موضوع عنایت نداشته باید مجلس و به خصوص کمیسیون اجتماعی به آن ورود کرده و درباره آن پرسش کند.

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=1795291
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k