۷ سال پیش

فرصت های نقش آفرینی در توسعه و اشتغال به زنان داده نشده است
اطلاعات بیشتر

 

یک فعال حوزه زنان و کارآفرین گفت: فرصت هایی که زنان برای نقش آفرینی در عرصه توسعه و اشتغال نیاز داشتند، به آنها داده نشد و از این فرصت ها بهره نبردیم.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار اشتغال بانوان اینجا کلیک کنید


سیده فاطمه مقیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اشاره به ابزارهای توانمندسازی زنان، افزود: نکته بسیار مهم در توانمند سازی زنان این است که زنان باید بدانند زمانی به توانمندی می رسند که برای حضور در جامعه هدف داشته باشند؛ چراکه صرف حضور داشتن در جامعه بی معناست.
عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران نگاه جناحی و عدم تعادل در تقسیم فرصت ها و موقعیت های موفقیت آمیز برای زنان را از جمله موانع حضور موفق زنان در جامعه معرفی کرد.
وی در پاسخ به این سوال که هویت زنان ایرانی چه اندازه به درستی در رسانه ها بازنمایی شده است، اظهار داشت: در این زمینه اعتدال رعایت نشده و به قول معروف گاه از آن سوی بوم و گاه از این سوی بوم افتاده ایم، آنچه واقعی بوده عیان نکردیم و در برخی موارد کسانی را که وجهه موجهی نداشته اند بزرگ کردیم و به آنها جاه و مقام بالایی دادیم.
این فعال اقتصادی علت بازنمایی پررنگ زنان سنتی در رسانه ها بویژه رسانه ملی را فرهنگ جامعه خواند و گفت: سنتی بودن جامعه ما بخشی از این مشکل است، از طرف دیگر ما به موفقیت زنان، جناحی نگاه کردیم و فرصت های موجود در جامعه را متعادل قسمت نکردیم؛ همین موضوع باعث شد تا دسترسی زنان به موقعیت های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی به سختی امکان پذیر باشد.
مقیمی در ادامه اضافه کرد: مساله دیگر این است که زنان ما مهارت تحمل کردن موفقیت همجنسان خود را هم ندارند و برخی از آنان با حضور زنان در جامعه مخالف هستند، بنابراین این عدم توفیق، تنها به خودداری مردان نسبت به حضور زنان در جامعه و عوامل فرهنگی بازنمی گردد بلکه برخی از زنان ما به جای تلاش و حمایت از موفقیت سایر زنان، حتی سعی می کنند زنان موفق را از جایگاه خود پایین بیاورند تا خودشان جایگزین آنها شوند.
این فعال حوزه زنان در مورد نقش رسانه ها در فرهنگ سازی برای بهبود تعامل بانوان فعال اجتماعی با یکدیگر و پذیرش زنان موفق و افزایش تعداد آنان گفت: رسانه ها نقش بسیار موثری در این زمینه دارند و ابزار مهمی در گفتمان سازی هستند، مستندسازی از زنان موفق نیز به نوبه خود عامل مهم دیگری است که می تواند این روند را تسریع ببخشد، همچنین حضور در سمینارهای مختلف و گفت و گو با زنانی که به تازگی قدم در راه فعالیت های مختلف گذاشته اند، می تواند ما را در رسیدن به اهدافمان کمک کند.
مقیمی تصریح کرد: مشکلاتی که ما در این راه با آن دست و پنجه نرم می کنیم را تنها یک تفکر فرهنگی می تواند تغییر دهد و من معتقدم تغییر فرهنگ تنها با تغییر نسل امکان پذیر است.
وی همچنین برگزاری جشنواره «زن، خانواده و رسانه» در مردادماه را فرصتی مغتنم برای هدایت رسانه ها به سمت بازنمایی درست و واقعی هویت زنان و کمک به فرهنگ سازی و گفتمان سازی در این زمینه معرفی کرد و گفت: این جشنواره می تواند محرک خوبی برای رسانه ها باشد تا فعالان رسانه ای بصورت درست و هدفمند به مسایل حوزه زنان بپردازند و با بازنمایی درست مسایل این بخش از جامعه، به ایجاد فرصت های برابر برای زنان در عرصه های مختلف یاری رسانند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=606410
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد