۹ سال پیش

فعالیت بانوان در تعاونی ها
No Image

فعالیت بانوان در تعاونی ها

منقضی شده

منقضی شده
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

فعالیت 11 هزار تعاونی بانوان

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اشتغال 119 هزار نفری تعاونی‌های زنان خبر داد و گفت: بیش از 11 میلیون زن عضو شرکت‌های تعاونی هستند و 11 هزار تعاونی بانوان با عضویت 131 هزار نفر در کشور فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدحمید کلانتری در همایش زنان در مسیر توسعه اجتماعی با تاکید بر ضرورت توجه به جایگاه زنان اظهار کرد: امروز زنان در عرصه‌های آموزش و تحصیل پیشی گرفته‌اند و درصد فارغ‌التحصیلان زن بیش از مردان گزارش می‌شود. لذا باید ظرفیت‌سازی تشکیلاتی صورت بگیرد و یکی از بهترین ظرفیت‌هایی که می تواند مشارکت زنان را افزایش دهد حضور در شبکه تعاونی‌هاست.

وی با اشاره به نقش زنان در توسعه تشکل‌های تعاونی گفت: براساس اصول جهانی تعاون بی طرفی جنسیتی مورد توجه قرار گرفته و هیچ تبعیضی علیه زنان قائل نمی شود. در تعاونیها زنان ضمن قدرت تصمیم‌گیری و اختیار عمل، امکان عضویت داوطلبانه و آزاد و مشارکت اقتصادی را پیدا می کنند.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی میانگین اشتغال زنان در هر تعاونی را 11 نفر ذکر کرد و گفت: بیش از 11 میلیون نفر از زنان عضو شرکت‌های تعاونی هستند که 25 درصد اعضای این شرکت‌ها را تشکیل می دهند.

کلانتری گفت: با محاسبه سهام عدالت 2.5 میلیون نفر از زنان عضو تعاونیهای خدماتی و تولیدی هستند و 11 هزار تعاونی زنان با عضویت 131 هزار نفر و اشتغالزایی 119 هزار نفر در کشور مشغول فعالیت هستند.

وی سهم زنان به عنوان اعضای هیات مدیره تعاونی‌ها را 11 درصد ذکر کرد و افزود: زنان در مجموع 8.3 درصد مدیر عاملی تعاونی‌ها و 10.6 درصد بازرسان شرکتهای تعاونی را به خود اختصاص داده‌اند و بالغ بر 55 هزار زن عضو هیات مدیره تعاونی در کشور وجود دارد.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به فعالیت زنان در بیش از 90 رشته فعالیت اقتصادی خاطرنشان کرد: نقش زنان در حوزه بازار و برند باید بیش از پیش تقویت شود.

کلانتری گفت: در حال حاضر پنج درصد جمعیت ایران را زنان تشکیل می دهند که باید به عنوان جمعیت مولد و موثر مورد توجه قرار بگیرد.

وی از تشکیل و راه اندازی 470 تعاونی دانش بنیان در سطح کشور خبر داد و گفت: اکنون در اکثر این تعاونی ها زنان و دختر تحصیلکرده در کنار مردان مشغول فعالیت هستند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=239760
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد