• ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
  • 0k نظر «نمایش»

فعالیت ۸۵ درصد کارگران بصورت قرارداد موقت است

فعالیت ۸۵ درصد کارگران بصورت قرارداد موقت است

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

 صدای کارگران را به گوش مسئولان برسانیم

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار تعیین دستمزد کارگران اینجا کلیک نمایید
جهت ورود به صفحه اخبار حقوق، دستمزد و مزایا اینجا کلیک نمایید


خبر 4 اردیبهشت 99: فعالیت 85 درصد کارگران بصورت قرارداد موقت است

به گزارش خبرنگار ایلنا، کریم صادق‌زاده تبریزی به مناسبت فرا رسیدن هفته کارگر و روزجهانی کارگر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اعتراضات صنفی باید به رسمیت شناخته شود و بسترهای لازم برای این تجمع‌ها فراهم شود،‌ گفت: مسئولان برای رفع مشکلات کارگران تلاش کنند که این مسائل آنها را وادار به تجمع نکند، ولی اگر تجمعی هم صورت گرفت برای شنیدن مشکلات کارگران باشد و امسال در هفته کارگر قصد داریم صدای کارگران را به گوش مسئولان برسانیم.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی با توجه به شرایط اقلیمی و محیطی که دارد یکی از استان‌های است که با تعدد کارگر مواجه است و امیدواریم مسئولان و منتخبین مجلس یازدهم استان در این باره به قشر ضعیف و کارگر توجه ویژه ای داشته باشند. مهمترین دغدغه کارگران بحث امنیت شغلی و دستمزد آنها است که متاسفانه در این حوزه دولت و مجلس عملکرد قابل قبولی از خود نشان ندادند.

وی با اشاره به آسیب های کرونا در جامعه کارگری اظهار کرد: متاسفانه پس از شیوع کرونا فقط در سطح تبریز حدود 30هزار نفر برای بهره مندی از بیمه بیکاری ثبت نام کردند که نیمی از این آمار به کارگران آزاد و فصلی مربوط می‌شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز با اشاره به آمار 85 درصدی فعالیت کارگران با قرارداد موقت اظهار کرد: امنیت شغلی اولین دغدغه و خواسته کارگران زحمتکش است و متاسفانه سالهای سال است که طرح ساماندهی قراردادهای موقت توسط مجلس به دست فراموشی سپرده شده و متاسفانه هیچ اقدامی از طرف مجلس برای ساماندهی این قراردادها تا به امروز عملی نشده که امیدواریم مجلس یازدهم، این طرح را پس از سالها خاک خوردن در مجلس رسیدگی کند.

وی ضمن اشاره به بحث همسان سازی حقوق کارگران بازنشسته گفت:‌ نمی‌دانم مجلس چه زمانی می‌خواهد درباره همسان سازی حقوق کارگران بازنشته تصمیمی اتخاد کند و متاسفانه در سالهای اخیر تبعیض ناروایی در بین بازنشستگان قشر کارگری با بازنشستگان لشگری و کشوری گذاشته شده است.

وی ضمن بیان مشکلات کارگران با اشاره به نبود قدرت خرید کارگران در تهیه مسکن گفت: امروزه مسکن به یک کالای لوکس تبدیل شده که نه تنها کارگران بلکه بازنشستگان نیز دیگر توان خرید مسکن را ندارد و یکی از عملکردهای دولت نهم و دهم که ادامه داده نشد مسکن مهر بود که خانواده های کم برخوردار نیز توان خرید یک سرپناه امن برای خود داشتند که متاسفانه با عدم اجرای این طرح تهیه مسکن برای قشر کارگر و بازنشسته تبدیل به یک آرزوی دست نیافتنی شد.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز افزود: بحث افزایش حقوق از مطالبات اصلی کارگران است و باید حقوق کارگران نیز متناسب با تورم باشد که امسال ما شاهد احجاف در حق و حقوق کارگران شدیم و علنا دولت و نمایندگان کارفرمایان دوجانبه گرایی کرده و حقوق کارگران را پایمال کردند. از نمایندگان قشر کارگر در آن نشست نیز کمال تقدیر و تشکر را دارم که به تحمیل آقایان تن نداده و در برابر آنها مخالفت خود را نشان دادند و امیدوارم دولت تدبیر و امید، برای مشکلات کارگران و حداقل دستمزد آنها تدبیری واقعی داشته باشد.

وی با اشاره به واحدهای تولیدی که بعد از خصوصی‌سازی دچار مشکل شدند، ادامه داد: به فعالیت سازمان خصوصی سازی انتقاد داریم، این سازمان در زمان واگذاری، به اهلیت افراد توجهی نمی‌کند . از دولت می‌خواهیم یک بار برای همیشه در خصوص این سازمان تصمیم‌گیری کند چرا که روند این سازمان تبدیل به روند خودمانی سازی و رها سازی شده است.

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=1807917
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد