۸ سال پیش

فنون راه‌ اندازی کسب و کار جدید

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

روش‌های کم خطر راه‌اندازی کسب و کار جدید

شروع هر کسب و کاری درجاتی از ریسک و خطر را به همراه دارد، در واقع راه‌اندازی هیچ کسب و کاری خالی از خطر نیست.

 برخی از راه‌های راه‌اندازی کسب و کار کم خطرتر از بقیه هستند. هم اکنون 6 راه کم خطر برای راه‌اندازی کسب و کار معرفی می‌کنیم:

شروع کسب و کار در خانه

خريد يا اجاره محلي مختص انجام کار مستلزم پرداخت اجاره (يا هزينه خريد)، خدمات شهري و هزينه‌هاي ديگر براي نگهداري اين فضا است. اما انواع بسياري از کسب و کارها را مي‌توان در خانه انجام داد.

با راه‌اندازي کسب و کار خود در خانه، شما نه تنها در هزينه‌هاي سربار ناشي از اجاره فضاي تجاري صرفه‌جويي کرده‌ايد، بلکه هزينه‌هايي را که به طور معمول در رفت و آمد و ... صرف مي‌شود را نيز پس‌انداز مي‌کنيد.

 شروع کسب و کار به صورت پاره وقت

 اگر برنامه شما اجازه مي‌دهد، شما مي‌توانيد يک کار نيمه وقت در کنار کسب و کار تمام وقت، براي خود دست و پا کنيد. اين کار درآمد متوسط و مزاياي خوبي در اختيار شما قرار مي‌دهد تا زماني که درآمد کسب و کار جديد شما را کاملاً پشتيباني کند.

اگر يک کسب و کار داريد و بسيار کار مي‌کنيد، يک کار نيمه وقت در نظر بگيريد تا اينکه بتوانيد صورتحساب‌ها و قبض‌هاي خود را با کمک درآمد آن کسب و کار نيمه وقت پرداخت کنيد.

شمـــا حتـي مي‌توانيد اين کار نيمه وقت را به يک کسب و کار آموزشي براي خود تبديل کنيد، براي مثـال: اگر يک شرکت طراحي مد راه‌اندازي کرده‌ايد، يک کار نيمه وقت در يک بوتيــک براي خود دست و پا کنيد. با اين روش شما مي‌توانيد اين صنعت را از ديدگاه مشتريان نيز ببينيد.

 يک کسب و کار اينترنتي راه اندازي کنيد

 اين روزها، خرده فروشي الزاماً به مکان نياز ندارد. با فروش اينترنتي محصولات خود، شما مي‌توانيد علاوه بر تمام نقاط کشور خود، در سراسر جهان نيز کالاي خود را بفروشيد.

از آنجا که در کسب و کار اينترنتي نيازي به اجاره مکان و استخدام نيروي فروش مستقيم نيست هزينه‌ها به طور قابل توجهي کاهش پيدا مي‌کند. بسته به کسب و کاري که راه‌اندازي مي‌کنيد، حداقل در شروع کار مي-توانيد تجارت خود را تنها به شکل الکترونيک و در محيط اينترنت راه‌اندازي کنيد. در مراحل بعد و با توسعه کسب و کار، علاوه بر محيط اينترنتي مي‌توانيد دفتر کار فيزيکي نيز داشته باشيد.

همچنين براي برآورد ميزان موفقيت کسب و کارتان مي‌توانيد ابتدا يک وب‌سايت راه‌اندازي کنيد و پس از اطمينان از وضعيت بازار آن کسب و کار را در يک محيط سخت‌افزاري نيز اجرا کنيد.

  خريد يک کسب و کار موجود

 اگر هزينه‌ها و خطرات راه‌اندازي يک کسب و کار از ابتدا، شما را بيش از حد نگران مي‌کند، در فکر خريد يک کسب و کار موجود باشيد.

اگرچه سرمايه‌گذاري‌هاي قابل توجه در ابتدا مخاطره‌انگيز به نظر مي‌رسد، اين واقعيت را نبايد ناديده گرفت که شما با اين کار مکان تجاري، کارکنان، مشتريان پايه، و سيستمي را خواهيد خريد که قبلاً راه‌اندازي شده و دشواري‌ها و خطرات بسياري را پشت سر گذاشته است.

اگر نمي‌خواهيد يک برند جديد از طريق آزمون و خطا راه‌اندازي کنيد حتماً به خريد يک کسب و کار موجود فکر کنيد. با اين عمل زمان، انرژي و پولي را که بايد صرف آزمون و خطا مي‌شد نجات داده‌ايد.

خريد کسب و کار آماده يک فرصت خوب براي تحت مالکيت درآوردن موقعيتي است که قبلاً ثابت کرده است موفق است.

از مشاورين کسب و کار کمک بگيريد تا به شما در پيدا کردن يک کسب و کار درست کمک کنند و وکيل و حسابدار خود را مجاب کنيد تا شما را در اين کار همراهي کنند.

اگر اين کار را انجام دهيد، يک کسب و کار شناخته شده را خواهيد خريد که تا حد زيادي احتمال شکست شما را کاهش مي‌دهد.

  خريد يک فرانشيز (حق فروش)

در خريد حق فروش يا فرانشيز شما هزينه‌اي به يک شرکت شناخته شده پرداخت مي‌کنيد، در مقابل شما امتياز فروش محصولات آن شرکت را دريافت مي‌کنيد.

در اينجا خريدار حق فروش يا فرانشيزي (Franchisee)، اجازه استفاده از نام شرکت فروشنده حق فروش يا فرانشيزر (Franchisor) را دارد.

البته به خاطر داشته باشيد براي خريد يک کسب و کار، شما نياز به انجام تحقيقات کامل در مورد شرکت مورد نظر را داريد. علاوه بر اين شما به آموزش‌هاي فروشنده امتياز نياز داريد تا کسب و کار خود را به خوبي راه‌اندازي کنيد. بنا به نوع توافق در اخذ امتياز فروش، کمک در پيدا کردن محل و افتتاح کسب و کار، بازاريابي و تبليغات و ارائه مشاوره و راهنمايي مراحل کار از جمله خدماتي است که فروشنده امتياز در اختيار شما قرار خواهد داد.

فرانشيز معمولاً با اين جمله تعريف مي‌شود: « کسب و کار براي خودتان است، اما توسط شما راه‌اندازي نشده است.» و يکي از مهم‌ترين دلايل ذکر اين مورد در اينجا آن است که فروشنده حق امتياز، خطرات مواجهه با شکست شما را کاهش مي‌دهد.

 کارمند استخدام نکنيد

 نه، پيشنهاد من اين نيست که همه کار را خودتان انجام دهيد، اما استخدام کارمنداني که حقوق دريافت مي‌کنند تا حد زيادي خطر شکست شما را بالا مي‌برد. در ابتدا، هزينه‌هاي جاري حقوق منظم و همچنين ماليات‌ها و ديگر هزينه‌ها وجود دارد.

شما وقت هزينه‌اي صرف مي‌کنيد تا اينکه بر طبق قوانين اداره کار عمل کنيد (يا حداقل کسي را براي انجام اين کار استخدام مي‌کنيد.

بــه عـــلاوه، کارمندان ريسک‌هاي مسئوليت را براي شما به همراه دارند، مواردي نظير بيمه کارکنان و يا خطر اينکه توسط يک کارمند ناراضي از شما شکايت شود.

جاي تعجب نيست که بسياري از کارآفرينان براي مواجه نشدن با مواردي نظير پرداخت حقوق و مزايا و يا مسائل مربوط به بيمه، پيمانکاران يا آزادکارها (Freelancers) را براي خود پيدا مي‌کنند.

اين افراد با استفاده از تکنولوژي به‌روز، کارها را راحت‌تر از هميشه به صورت تيمي و مشترک با پيمانکاران مشترک انجام مي‌دهند حتي بودن اينکه در يک مکان باشند.

علاوه بر صرفه‌جويي در هزينه، در انتخاب پيمانکاران انعطاف بالايي داريد، چون آن‌ها را بر اساس هر پروژه استخدام مي‌کنيد.

مطمئن باشيد زماني که پيمانکاران مستقل را استخدام مي‌کنيد، با طي يک مسير درست به درآمد شخصي مناسبي نيز خواهيد رسيد.

تهيه و تنظيم: گروه تخصصي ديجي سئو

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=569390
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد