• ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
  • 0k نظر «نمایش»

لزوم پرداخت ما‌به‌‌ التفاوت دستمزد از فروردین ماه

لزوم پرداخت ما‌به‌‌ التفاوت دستمزد از فروردین ماه

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

ما‌به‌‌ التفاوت پنج درصدی دستمزد باید پرداخت شود

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار تعیین دستمزد کارگران اینجا کلیک نمایید
جهت ورود به صفحه اخبار حقوق، دستمزد و مزایا اینجا کلیک نمایید


خبر 19 خرداد 99: لزوم پرداخت ما‌به‌‌ التفاوت دستمزد از فروردین ماه

 رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی گفت: از نظر قانونی ما‌به‌‌التفاوت پنج درصدی دستمزد باید از ابتدای فروردین امسال اعمال شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شامگاه ۱۷ خرداد امسال پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان بالاخره شرکای اجتماعی در شورای عالی کار به توافق رسیدند و میزان افزایش دستمزد از ۲۱ درصد به ۲۶ درصد تغییر یافت. هر چند حداقل دستمزد تعیین شده همچنان تامین کننده معیشت کارگران نیست، اما نمایندگان کارگران بالاخره راضی به امضای صورتجلسه شورای عالی کار شدند و حالا کارگران در انتظار ابلاغ مصوبه جدید و اعمال آن در دریافتی‌های خود هستند. در این بین بحثی که این روز‌ها مطرح می‌شود این است که آیا کارفرمایان باید ما‌به‌‌التفاوت افزایش حقوق و همچنین حق مسکن را بپردازند یا این موارد پس از ابلاغ مصوبه جدید اعمال می‌شود؟

۱۸ خرداد امسال اصغر آهنی‌ها (عضو کارفرمایی شورای عالی کار) با بیان اینکه افزایش پنج درصدی حداقل دستمزد از اول تیر اجرا می‌شود، گفت: قرار نیست بابت سه ماه فروردین، اردیبهشت و خرداد مابه‌التفاوتی به کارگران پرداخت شود.

این اظهارنظر در شرایطی بیان می‌شود که برخی از فعالان کارگری نظر متفاوتی دارند.

فتح الله بیات (رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی) در گفتگو با ایلنا گفت: از نظر قانونی ما‌به‌‌التفاوت پنج درصدی دستمزد باید از ابتدای فروردین امسال اعمال شود.

او توضیح داد: نمایندگان کارگران بالاخره در جلسه ۱۷ خرداد امسال با شرکای دیگر بر سر میزان افزایش دستمزد توافق کردند. پیش از این قرار بود حداقل دستمزد کارگران ۲۱ درصد افزایش یابد که با رایزنی‌های جدید این میزان به ۲۶ درصد رسید. اینکه نمایندگان کارگران صورتجلسه مزد ۲۱ درصدی را امضا نکرده بودند، باعث نمی‌شود که تغییرات ایجاد شده از ابتدای تیر اعمال شود، بلکه از نظر قانونی این افزایش دستمزد باید از ابتدای سال اعمال شود.

این فعال کارگری همچنین درباره حق مسکن گفت: افزایش حق مسکن نیز باید از ابتدای سال اعمال شود، چراکه این مولفه مزدی باید از طرف دولت تایید و ابلاغ می‌شد که این اتفاق نیفتاد.

او تاکید کرد: اینکه کارگران صورتجلسه شورای عالی کار را امضا نکردند و افزایش ۲۱ درصدی دستمزد را نپذیرفتند به این دلیل بود که این رقم به هیچ وجه تامین کننده معیشت کارگران نبود. این افزایش یک سوم مخارج کارگران را تامین نمی‌کند، هرچند افزایش ۲۶ درصدی هم تامین‌کننده مخارج کارگران نیست. انتظار می‌رود ما‌به‌‌التفاوت پنج درصدی دستمزد برای سه ماه سپری شده از سال پرداخت شود.

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=1863486
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد