• ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
  • 1k نظر «نمایش»

لزوم اقدام آموزش‌ و‌ پرورش نسبت به استخدام گروه‌ های قید شده در استفساریه مجلس

لزوم اقدام آموزش‌ و‌ پرورش نسبت به استخدام گروه‌ های قید شده در استفساریه مجلس

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۶۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

 تعییت تکلیف بیش از 30 هزار نیروی بلاتکلیف در آموزش و پرورش

جهت ورود به صفحه اخبار لحظه به لحظه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک نمایید
جهت ورود به صفحه اصلی استخدام آموزشیاران نهضت سوادآموزی اینجا کلیک نمایید


خبر 4 دی 98: لزوم اقدام آموزش‌ و‌ پرورش نسبت به استخدام گروه‌ های قید شده در استفساریه مجلس

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خواستار تعجیل وزارت آموزش و پرورش در استخدام نیروهای مد نظر استفساریه قانون تعیین تکلیف معلمین حق التدریسی شد.

سید قاسم جاسمی در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره مصوبه این هفته مجلس شورای اسلامی درباره استفساریه تبصره 10ماده 17 قانون تعیین تکلیف معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش، تصریح کرد: تعداد بسیاری از معلمان شاغل در آموزش و پرورش به صورت حق التدریسی مشغول به کار هستند که با این مصوبه وضعیت بلاتکلیف آن‌ها سامان می‌یابد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: پیش از این مجلس وضعیت مصوبه‌‎ای درباره استخدام گروه‌های معلمان زحمتکش در آموزش و پرورش را به تصویب رساند که این گروه‌ها شامل نیروهای خرید خدمت آموزشی، حق التدریسی غیر مستمر، پیش دبستانی و همچنین آموزشیاران و آموزش دهندگان مستمر نهضت سوادآموزی باید به استخدام وزارت آموزش و پرورش می‌شدند ولی دولت به بهانه‌های مختلف از به کارگیری و استخدام آن‌ها طفره می‎رفت.

وی اضافه کرد: دولت آیین نامه اجرایی قانون تعیین تکلیف معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی را طوری تدوین کرده بود که بسیاری از گروه‌ها مشمول این قانون نمی‌شدند و در واقع جامعه هدفی که مد نظر مجلس بود جذب وزارتخانه نمی‌شد.

جاسمی اضافه کرد: اما با مصوبه اخیر مجلس به ابهامات موجود در قانون استخدام نیروهای حق التدریس پایان یافت و این مصوبه موجب جذب همه گروه‌های هدف مد نظر در قانون خواهد شد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس پیش بینی کرد که با این مصوبه مجلس بیش از 30 هزار نیروی بلاتکلیف در آموزش و پرورش تعیین تکلیف و جذب آموزش و پرورش شوند.

به گزارش خانه ملت، در این استفساریه آمده است: آیا مشمولین تبصره 10ماده 17 قانون تعیین تکلیف معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش اصلاحیه مصوب 3 شهریور 95 که با آموزش و پرورش همکاری داشته اند و حقوق خود را از سرانه مدارس، مشارکت های مردمی، ساز وکار مدیر مدرسه، انجمن اولیاء و مربیان، کارفرما، موسس یا شرکت های طرف قرارداد با آموزش و پرورش دریافت کرده اند از جمله نیروهای خرید خدمت آموزشی حق التدریسی غیر مستمر و پیش دبستانی که تا تاریخ 26 مهر سال 1391 و همچنین آموزشیاران و آموزش دهندگان مستمر نهضت سوادآموزی در قانون فوق الذکر شامل استخدام در ماده الحاقی مصوب شهریور 97 می شود؟

در پاسخ به این استفساریه آمده است: بله مشمولین تبصره 10 ماده 17 قانون تعیین تکلیف معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی از جمله نیروهای خرید خدمات آموزشی حق التدریسی غیرمستمر و پیش دبستانی که تا تاریخ 26 مهر سال 91 و همچنین آموزشیاران و آموزش دهندگان مستمر نهضت سوادآموزی در قانون فوق الذکر که با آموزش و پرورش همکاری داشته و حقوق خود را از سرانه مدارس و مشارکت های مردمی، ساز وکار مدیر مدرسه، انجمن اولیاء و مربیان، کارفرما، موسس یا شرکت های طرف قرارداد با آموزش و پرورش دریافت کرده اند شامل استخدام در ماده الحاقی مصوب 13 شهریور 97 می شوند.

نمایندگان مجلس با 159 رأی موافق، 18 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر در جلسه این استفساریه را تصویب کردند.

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=1723052
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k