۷ سال پیش

لزوم توجه دولتمردان به سفره تهی و مشکلات کارگران و مستمری بگیران
اطلاعات بیشتر

دولتمردان به سفره تهی و مشکلات کارگران و مستمری بگیران توجه کنند

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار مرتبط با کارگران و کارفرمایان اینجا کلیک کنید


 در هفته کار و کارگر خوب است دولت تدبیر و امید در این روزگار پس از برجام به وعده‌های خود نسبت به بهبود معیشت مردم به خصوص قشر کارگر عمل و با رونق در بخش تولید نسبت به اشتغال و رفاه کارگران اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، روز کارگر نزدیک است و بیکاری، دستمزدهای پایین، مشکلات حقوق و مستمری بازنشستگان، حقوق‌های معوقه کارگران، نبود امنیت شغلی نیروی کار، قراردادهای موقت کار، تعلیق‌ها و اخراج‌های کارگران در روزگاری که زندگی فشار خود را بیشتر و بیشتر می‌کند و سفره‌های خالی کارگران شرمندگی را برای آنها به ارمغان می‌آورد، بسیاری از رانت‌خواران، دلالان، قاچاقچیان کالا و… درآمدهای میلیاردی کسب می‌کنند و خود و خانواده‌هایشان در ناز و نعمت به سر می‌برند.
به مناسبت به فرا رسیدن هفته کار و کارگر به ویژه ۱۱ اردیبهشت اول ماه May روز جهانی کارگر با مهدی زمانی‌نوری دبیر اجرایی خانه کارگر و نماینده قانونی کارگران شهرستان‌های ساوه و زرندیه در مراجع حل اختلاف کار و هیئت بدوی سازمان تأمین اجتماعی به گفت‌وگو نشستیم که در ادامه می‌خوانید.

انتظار کارگران از دولتمردان چیست؟
امیدواریم دولتمردان و مسئولان نظام در هفته کار و کارگر ضمن تجلیل از مقام شامخ کارگران به سفره تهی و دغدغه‌ها و مشکلات این قشر شریف به ویژه بازنشستگان و مستمری بگیران عنایت و توجه ویژه داشته باشند.
کارگران از افزایش ۱۴ درصدی حقوق کارگران در سال ۹۵ گلایه‌مند هستند و خواستار توجه هرچه بیشتر دولت به مهار تورم و گرانی و توجه به سفره تهی و معیشت کارگران و افزایش منطقی و معقول حقوق و مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی و حمایت‌های جانبی از اقشار کم درآمد و محروم جامعه هستند، کارگران اظهار امیدواری می‌کنند که بحث اندک افزایش حق مسکن کارگران مانند سال گذشته دستخوش مسائل سیاسی نشود.

چرا نماینده قانونی کارگران در ستاد اقتصاد مقاومتی عضویت ندارد؟
در حالی نشست اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی استان با حضور استاندار مرکزی در شرکت نورد و پروفیل ساوه که اخیرا با هدف تلاش در راستای رفع مشکلات و دغدغه‌های کارفرمایان و صاحبان صنایع برگزار شد، که از تشکیلات خانه کارگر به عنوان تشکل مدافع حقوق کارگران دعوت به عمل نیامد، از مقام ارشد استان این سوال را داریم که به راستی جایگاه کارگران در اقتصاد مقاومتی کجاست؟ چرا نماینده قانونی کارگران در ستاد اقتصاد مقاومتی عضویت ندارد؟ آیا کارگران در اقتصاد مقاومتی هیچگونه دغدغه‌ای ندارند؟
ای کاش دولتمردان ضمن حمایت از کارفرمایان و صاحبان صنایع و رفع مشکلات و نقدینگی آنان و اختصاص مشوق‌های لازم مبنی بر بخشودگی جرائم مالیاتی، جرائم تأمین اجتماعی، عدم قطع آب و برق و گاز کارخانجات، صدور مجوز حفر چاه و… کمی هم به کارگران و حقوق‌های معوقه آنان و نبود امنیت شغلی نیروی کار، قراردادهای موقت کار، تعلیق‌ها و اخراج‌های کارگران توجه می‌کردند.
باید ترتیبی اتخاذ شود که نماینده کارگران و تشکلات کارگری سراسر کشور نیز در ستاد اقتصاد مقاومتی نقش و عضویت داشته باشند.

نقش کارگران در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل چیست؟
از کارگران می‌خواهیم در راستای تحقق فرامین مقام معظم ولایت و رهبری و اقدام و عمل در اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی نهایت مساعدت و همکاری و تعامل را با مسئولان و صاحبان صنایع داشته باشند.
برای بسیج تمامی امکانات به منظور تحقق فرامین رهبری و اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی از کارگران می‌خواهیم با عضویت در خانه کارگر و بهره‌مندی از خدمات این تشکیلات در همه زمینه‌ها به ویژه آموزش‌های رایگان کوتاه مدت خانه کارگر که موجبات رشد و تعالی و حرفه آموزی همسران و فرزندان خویش را در سال اقتصاد مقاومتی فراهم ‌کنند و همچنین از امکانات رفاهی، ورزشی، حقوقی و… خانه کارگر بهره‌مند شوند.
در سالی که معطر به عطر فاطمی و آغاز و پایان آن مزین به نام صدیقه کبری فاطمه زهرا (س) است و بر اساس فرامین رهبر فرزانه انقلاب ولی امر مسلمین جهان به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده، شاهد رشد و شکوفایی و رونق اقتصادی میهن عزیز اسلامی باشیم و با اجرای عملی اقتصاد مقاومتی به دور از شعار شاهد ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای خیل عظیم بیکاران علی‌الخصوص جوانان جویای کار کشور باشیم.
از زحمات دولت تدبیر و امید در پیروزی برجام و تفویض اختیار به استانداران سراسر کشور مبنی بر تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی و اقدام عمل در راستای رفع بحران و دغدغه‌ها و مشکلات کارخانجات صنعتی و تولیدی سراسر کشور تشکر می‌کنیم، اما به عنوان سرباز کوچک نظام و خادم کارگران شهرستان‌های ساوه و زرندیه امیدوارم در پرتو عنایت حضرت حق و تحت توجهات حضرت بقیه‌الله الاعظم امام زمان (عج) در سال ۱۳۹۵ با وحدت و همدلی قوای مجریه، مقننه و قضاییه و اتحاد یکپارچه ملت شریف ایران اسلامی و تفاهم و انسجام همه مسئولین با مقام معظم ولایت و رهبری حضرت امام خامنه‌ای شاهد توسعه همه جانبه کشور به عنوان ام‌القرای کشورهای اسلامی باشیم.

*مشارکت جامعه کارگری در انتخابات ۱۰ اردیبهشت چگونه خواهد بود؟
با تشکر و سپاس از حضور یکپارچه همه اقشار و طبقات جامعه در دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفند ماه ۱۳۹۴ و با توجه به اینکه سرنوشت انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابیه شهرستان‌های ساوه و زرندیه در دهم اردیبهشت ماه و در ایام هفته کار و کارگر و در آستانه اول ماه May روز جهانی کارگر و تقارن آن با هفته گرامیداشت مقام معلم تعیین خواهد شد، بدون شک خانه کارگر و جامعه شریف کارگری شهرستان‌های ساوه و زرندیه همراه و همگام با سایر اقشار و طبقات جامعه روز دهم اردیبهشت در لبیک به ندای ولی امر مسلمین جهان و رهبر فرزانه انقلاب و حمایت از حریم ولایت و تجدید میثاق با آرمان‌های معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و پاسداری از خون مطهر شهیدان و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یکپارچه در صحنه انتخابات مشارکت خواهند کرد.
قطعا مردم فهیم حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه با شناخت و آگاهی کامل و درک صحیح اوضاع سیاسی کشور نماینده خود را انتخاب می‌کنند، نه با جوسازی و انگ زدن و تخریب دیگران.
آنان که با جوسازی و فرافکنی در فضای مجازی درصدد تخریب خانه کارگر و خادمین جامعه شریف کارگری و تضعیف کاندیدای مستقل هستند، بدانند ما براساس تکلیف عمل می‌کنیم و پاسخ دندان شکنی در فرصت قانونی تبلیغات انتخاباتی به فرصت‌طلبان و یاوه‌گویان خواهیم داد.

در هفته کارگر چه برنامه‌هایی دارید؟
طبق برنامه و جدول زمان‌بندی ستاد مرکزی گرامیداشت هفته کار و کارگر نمایندگان جامعه شریف کارگری از سراسر کشور در نخستین روز از هفته کار و کارگر که به عنوان روز کارگران، امام و انقلاب نام‌گذاری شده، با حضور در مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق می‌کنند.
دومین روز هفته کار و کارگر به نام کار و نشاط اجتماعی نام‌گذاری شده که دهمین جشنواره نشان خدمت به قانون کار در ساوه برگزار خواهد شد.
سومین روز از هفته کار و کارگر گردهمایی بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی برگزار خواهد شد، چهارمین روز از این هفته نیز به نام کارگران، اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی نام نهاده شده که در این روز نمایندگان کارگران سراسر کشور با مقام معظم ولایت و رهبری دیدار خواهند کرد.
مراسم تجلیل از زنان کارگر در پنجمین روز از دهه فجر برگزار می‌شود، حضور کارگران در پای صندوق‌های رأی و شرکت در نماز عبادی سیاسی، برگزاری راهپیمایی کارگران در سراسر کشور، برگزاری جشن بزرگ کارگری با حضور خیل عظیم کارگران بخش صنعت و تولید، کارگران ساختمانی، کارگران مشاغل و صنوف و بازنشستگان و مستمری بگیران در تالار بزرگ خانه کارگر ساوه با هدف گرامیداشت هفته کار و کارگر با شکوهی خاص برگزار خواهد شد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=577749
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد