• ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
  • 0k نظر «نمایش»

لزوم جلب رضایت کارگران توسط دولت

لزوم جلب رضایت کارگران توسط دولت

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

دستمزدها با تورم همخوانی ندارد

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار مرتبط با کارگران و کارفرمایان اینجا کلیک نمایید
جهت ورود به صفحه اصلی اخبار تعیین دستمزد کارگران اینجا کلیک نمایید


خبر 8 اردیبهشت 99: لزوم جلب رضایت کارگران توسط دولت

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: با عدم حمایت دولت از کارگران،فشار حاصل از تورم و مشکلات اقتصادی و با تعدیل نیرو، کاهش دستمزد، نبودن امنیت شغلی، رکود اقتصادی بیشتری بر جامعه حاکم می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، زهره الهیان منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم با صدور بیانیه‌ای خواستار بازنگری در تعیین حداقل دستمزد کارگران از سوی دولت شد و تحقق جهش تولید را منوط به جلب رضایت کارگران دانست.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

اگر کشوری رو به رشد برود، با دست شما کارگران عزیز رو به رشد می‌رود و اگر کشوری رو به انحطاط برود باز هم با دست شماست که رو به انحطاط می‌رود.
حضرت امام خمینی (ره)
۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۸

با توجه به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر نامگذاری سال ۱۳۹۹ به سال جهش تولید و تاکید ایشان بر حضور کارگران در خط مقدم جنگ اقتصادی; حمایت و رسیدگی به وضعیت معیشتی کارگران باید از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد.
توجه به جامعه کارگری کشور و تعیین حداقل حقوق و دستمزد تعیین شده آنها، باید با توجه به شاخص‌هایی، نظیر خط فقر، و افزایش تورم، و هزینه‌های خانوار، صورت پذیرد و با در نظر گرفتن این موارد محاسبه شده و میزان حداقل دستمزد به گونه‌ای تعیین شود که فاصله آن با خط فقر کاهش یافته و از بین برود.

طبق مصوبات اخیر دولت، تعیین میزان دستمزدها با افزایش قیمت‌ها و تورم همخوانی ندارد و مشکلات معیشتی کارگرانی را که گرداننده چرخ اقتصاد داخلی و صنعت کشور هستند و نقش مهمی را دارند را تشدید نموده است.
برای به حداقل رساندن فاصله تورم و میزان دستمزدها و بهبود وضعیت معیشت کارگران و جریان افتادن تولید داخلی و امر جهش تولید، جامعه کارگری انتظار دارد دولت محترم و وزیر تعاون و رفاه اجتماعی با همکاری نمایندگان کارگران با توجه به نص صریح قانون کار و ماده ۴۱ بند ۱و ۲ و۱۶۷ قانون کار، در خصوص تعیین حداقل حقوق و دستمزد سال ۱۳۹۹، ضمن بازنگری در تصمیم مأخوذه خود اقدام به اصلاح مصوبه مذکور نماید و حداقل حقوق و دستمزد را بگونه ای تعیین کنند که ضمن عمل به تکلیف قانونی، رضایت نمایندگان جامعه شریف و نجیب کارگران را تأمین نماید.

در صورتیکه این امر مهم اتفاق نیفتد نه چرخ تولید می چرخد و نه جهشی در تولید اتفاق می‌افتد. بلکه با عدم حمایت دولت فشار حاصل از تورم و مشکلات اقتصادی با تعدیل نیرو، کاهش دستمزد، نبودن امنیت شغلی، رکود اقتصادی بیشتری بر جامعه حاکم می‌شود، جامعه کارگری نیازمند تدبیر، تفکر و اقدامات هوشمندانه سه جانبه دولتمردان و نمایندگان کارفرمایی و نمایندگان کارگری مطابق با قانون کار می‌باشد.

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=1812100
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد