۷ سال پیش

لزوم رسیدگی به مطالبات معیشتی کارگران

منقضی شده
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

 

 رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری اعتقاد دارد که عملکرد اقتصادی دولت یازدهم با توجه به عواقب سیاست‌های ضد کارگری دولت قبل در مجموع قابل قبول است اما همچنان دولت نیازمند اهتمام جدی است.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار مرتبط با کارگران و کارفرمایان اینجا کلیک کنید


حسن صادقی در گفتگو با ایلنا با اشاره به کاهش قدرت خرید و کوچک شدن سفره کارگران در دولت قبل که در نتیجه پیش گرفتن سیاست‌های ضد معیشتی بود، اظهار داشت: کارگران و بازنشستگان که اکثرا حداقل بگیر و زیر حداقل بگیر هستند از عملکرد دولت قبل ناراضی هستند و از دولت آقای روحانی انتظار دارند که در ۱ سال باقی مانده به پایان عمر دولتش به مشکلات معیشتی آن‌ها توجه بیشتری نشان دهد.

وی افزود:  این دولت برای جلب رضایت کامل کارگران و تحقق وعده های خود، هنوز راه درازی در پیش دارد.

صادقی با تاکید بر اینکه سازمان تامین اجتماعی همواره از تکریم بازنشستگان سخن می‌گوید اما تا به این لحظه تکلیف افزایش مستمری‌های بازنشستگان را مشخص نکرده است، گفت: بیش از ۶۰ درصد از بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل بگیر و زیر حداقل بگیر هستند از این رو نمی‌توان فقط با شعار از آنان تکریم کرد و باید توجه به مسائل معیشتی آنان را در اولویت برنامه‌ها قرار داد.

معاون دبیر کل خانه کارگر افزود: کارگران سال‌ها با مشقت کار می‌کنند و حق بیمه می‌پردازند اما زمانی که بازنشسته می‌شوند با حداقل مستمری که دریافت می‌کنند به زیر خط فقر می‌روند، زیرا مستمری در شأن بازنشستگان به آن‌ها داده نمی‌شود.

صادقی با اشاره به دوگانگی که در میزان عیدی، کمک هزینه مسکن، عائله‌مندی و بن کارگری بین کارگران شاغل و بازنشسته وجود دارد، گفت: این موجب شده که کارگران بازنشسته بیش از پیش احساس کنارگذاشته شدن داشته باشند، از سوی دیگر جنس سبد مصرفی شاغلان با بازنشستگان متفاوت است و افزایش ۱۴ درصدی دستمزد نمی‌تواند پاسخگوی هزینه‌های آن‌ها باشد.

صادقی بحران صندوق‌های بیمه‌ای را ناشی از عملکرد منفی دولت‌های نهم و دهم دانست و افزود: دولت آقای خاتمی صندوق‌های بیمه‌ای را بدون بدهی تحویل دولت آقای احمدی‌نژاد داد اما دولت فعلی این صندوق را با بدهی‌های عظیم تحویل گرفت.

معاون دبیرکل خانه کارگر تصریح کرد: دولت باید سهم صندوق‌های بیمه‌ای را در بودجه تدارک ببیند در غیر این صورت بحران عظیمی پیش می‌اید که حاکمیت را به چالش اساسی می‌کشاند.

صادقی در خصوص برگزار مسابقه‌ای توسط سازمان تامین اجتماعی با عنوان «سلفی من با پدر و مادر کارگرم» به مناسبت بزرگداشت هفته کارگر گفت: شایسته نیست که با کارگرانی که معیشت آنها با بی‌توجهی رو به رو شده برخورد ابزاری شود. ضمن اینکه باید اذعان کرد خانواده کارگران چه چیزی دارند که از آن سلفی بگیرند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=581454
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد