۷ سال پیش

لزوم هدایت صحیح مددجویان به سمت اشتغال

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی بر لزوم لزوم هدایت صحیح مددجویان به سمت اشتغال و حرفه آموزی تاکید کرد.

جهت مشاهده اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرنگار مهر، در نشستی مشترک که پیش از ظهر یکشنبه با حضور کارشناسان و مدیران کل آموزش فنی و حرفه ای و کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی برگزار شد، تفاهمنامه همکاری در راستای توانمندسازی مددجویان استان وارائه آموزش های مهارتی و خدمات مشاوره ای به امضاء مدیران دو اداره کل رسید.
هدایت صحیح مددجویان به سمت اشتغال و حرفه آموزی ضروری است
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی در این نشست مشترک با بیان این نکته که اداره کل فنی و حرفه ای، کمیته امداد امام (ره) را همواره از خود می داند، خاطر نشان شد: این سازمان در خدمت مددجویان و اقشار ضعیف جامعه بوده و خواهد بود.
نماینده در ادامه گفت: در امر استعداد سنجی حتما به مقوله رغبت سنجی نیز توجه ویژه شود زیرا در صورتیکه فرد رغبت به آن شغل و یا حرفه نداشته باشد حتما در آینده دچار مشکل و هدر رفت منابع خواهد شد.
وی هدایت صحیح مددجویان به مشاغل و حرف را بسیار مهم ارزیابی کرده و گفت : آموزش ها بر اساس نیاز فرد و گرایش استعادهای آنها موجب موفقیت بیش از پیش این قشر از جامعه خواهد شد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی ادامه داد: هردو دستگاه گروه های هدف مشترکی داشته و دارند که این امر موجب همگرایی و همکاری نزدیکی خواهد شد.
نماینده با استقبال از امضاء این تفاهمنامه، آمادگی مدیریت استان و مجموعه ۳۰ مرکز ثابت دولتی و آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای استان را برای اجرای طرح مشاوره شغلی در سراسر استان اعلام کرد.
اجرای ۳۷۰۰۰ طرح خودکفایی توسط کمیته امداد استان
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان نیز در این نشست با اشاره به رویکردهای این نهاد حمایتی گفت: کمیته امداد سعی دارد از ظرفیت های موجود در دستگاههای اجرایی به نحو مقتضی به نفع مددجویان بهره مند گردد و این اداره کل به نمایندگی از این قشر از جامعه پیگیر حق و حقوق قانونی آنهاست.
حسین دشتی ادامه داد : طرح استعداد سنجی که امسال مقررگردیده در کشور به اجرا درآید، شامل افراد ۷ الی ۷۰ سال جامعه است که هدف از این طرح شناسایی پتانسیل های موجود در بین مددجویان کمیته امداد می باشد.
وی با اشاره به اینکه مقررشده پنج درصد از اعتبارات در راستای بحث اقتصاد دانش بنیان و آموزش در این حوزه هزینه شود، افزود: از اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خواستاریم در این خصوص مشارکت فعال داشته باشد و نحوه سرمایه گذاری این موضوع و شناسایی بسترهای لازم با همکاری هردو دستگاه صورت پذیرد.
دشتی همچنین خاطر نشان شد: در کمیته امداد تسهیلات برای خوداشتغالی قطعا در راستای آموزشهای مهارتی صورت میپذیرد و افراد فاقد مهارت شامل این تسهیلات نمی شوند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای ۳۷ هزار طرح خودکفایی در سراسر استان، اظهار داشت: این طرح ها در ۱۸۰ نوع حرفه و شغل به اجرا در می آید.
وی تصریح کرد: یکی از مواردی که این اداره کل به آن تاکید داشته و اهتمام ویژه دارد امر مشاوره شغلی است که با هدایت و راهنمایی بتوانیم مسیر صحیحی از انتخاب شغل و حرفه مناسب با وضعیت فرد برای مددجو فراهم کنیم.
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی در بخش پایانی سخنان خود گفت: در همین خصوص نیز امسال هدفگذاری همکاری با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان برای این امر خواهد بود که انعقاد این تفاهمنامه گامی در جهت تحقق این مهم است.
گفتنی است در پایان این نشست تفاهمنامه همکاری به امضاء مدیران هر دو دستگاه رسید.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=618723
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد