۸ سال پیش

مجلس دهم ماده ۷ قانون کار را به ثمر برساند

منقضی شده
اطلاعات بیشتر

 

دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور از نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس خواست تا ماده 7 قانون کار را پس از سالها به نتیجه برسانند.

رحمت الله پورموسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اشتغال، امنیت شغلی و معیشت کارگران را سه دغدغه مهم جامعه کارگری عنوان کرد و گفت: نمایندگانی که به مجلس ورود می‌کنند ماده 7 قانون کار را در اولویت قرار بدهند و در جهت تحقق خواسته‌های کارگران گام بردارند.

وی گفت: یکی از مطالبات ما توجه به قانون کار مصوب سال 1369 و تبصره‌های یک و دو ماده 7 قانون کار است. ماده 7 قانون کار سالهای سال است مورد غفلت واقع شده و ابتر و بدون نتیجه مانده است.

دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور خاطرنشان کرد: درصد بالایی از کارگران کشور دارای قرارداد موقت هستند و در کارهای دارای ماهیت دائم و مستمر مشغول کارند در حالی که این خلاف قانون است و نظارتی هم تاکنون بر آن صورت نگرفته است.

وی درعین حال توجه به سبد معیشت در ماده 41 قانون کار و تامین مسکن کارگران را از دیگر مطالبات جدی جامعه کارگری برشمرد و متذکر شد: کسانی که به مجلس راه می‌یابند دو وظیفه ذاتی تصویب قوانین و نظارت بر حسن اجرای مصوبات و قوانین را برعهده دارند لذا از نمایندگانی که وارد مجلس می شوند، می‌خواهیم قوانینی را به تصویب برسانند که در حمایت از کارگران، بهبود سطح معیشت و خانه دار شدن آنها باشد.

این مقام مسوول کارگری اصلاح نظام بانکی کشور را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: یکی از معضلات اصلی اقتصاد ما ساختار نامتوازن بانکی است. بیشتر کارخانه‌هایی که به تعطیلی کشیده شده‌اند به دلیل دریافت وام‌ با بهره‌های سنگین 28 درصد و30 درصد و ناتوانی در بازپرداخت اقساط بوده که نتوانسته‌اند کارخانه را حفظ کنند و این امر موجب بیکاری کارگران و تعدیل نیروهای کار شده و اشتغال را از بین برده است.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=556865
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد