• ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
  • 1k نظر «نمایش»

محاسبات سبد معیشت از الزامات قانون کار است

محاسبات سبد معیشت از الزامات قانون کار است

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۱ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

دولتی‌ها به سبد معاش به عنوان یک گزینه فرعی نگاه می‌کنند

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار تعیین دستمزد کارگران اینجا کلیک نمایید
جهت ورود به صفحه اخبار حقوق، دستمزد و مزایا اینجا کلیک نمایید


خبر 7 اردیبهشت 99: محاسبات سبد معیشت از الزامات قانون کار است

 یکی از نمایندگان مزدی کارگران در پاسخ به اظهارات وزیر کار گفت: محاسبات سبد معیشت از الزامات قانون کار است که البته در سالهای اخیر فقط محاسبه شده اما در اجرا نادیده گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز وزیر کار در دیدار از مجموعه سایپا، تعیین و محاسبه «سبد معیشت کارگری» را یکی از افتخارات دولت روحانی برشمرد و گفت: هر سال در دولت تلاش می‌کنیم که جامعه کارفرمایی را به عنوان یکی از طرف‌های سه‌گانه سه‌جانبه‌گرایی متقاعد کنیم که در تامین سبد حداقل معیشت همراه شوند. یقینا همراهی آنان  یک قدم مثبت در جهت حفظ حقوق کارگران است.

فرامرز توفیقی (از نمایندگان کارگری مزد) در این رابطه می‌گوید: سبد معیشت کارگران، از سال ۱۳۶۹ و از زمان تصویب قانون کار، همیشه همراه کارگران و یکی از دغدغه‌های آنها بوده است و چیز جدیدی نیست؛ سبد معیشت، ترجمان بند دوم ماده ۴۱ قانون کار است که تاکید دارد حداقل دستمزد باید براساس هزینه‌های زندگی خانوار افزایش یابد.

وی ادامه داد: اینکه چرا محاسبات سبد معیشت خانوار در سال‌های قبل از ۹۳-۹۴ به سرانجام نرسید، دلیلش را باید  در قصور دولت، قانون‌گریزی و سودجویی کارفرمایان و در عدم مطالبه‌گری کارگران، جست؛ ابتدا در سالهای ۸۵-۸۶ در دولت احمدی‌نژاد، بحث سبد معاش براساس میزان کالری مصرفی خانوارهای کارگری مطرح شد. قبل از آن هر گروه و دسته‌ای، خودش مستقلاً محاسبات سبد معیشت را انجام می‌داد و از زاویه خودش به موضوع نگاه می‌کرد تا اینکه در سالهای ۹۳-۹۴ کمیته دستمزد، ذیل شورایعالی کار با تعریف تعیینِ رقم سبد معیشت خانوار تشکیل شد.

توفیقی افزود: کمیته دستمزد در سالهای گذشته، به صورت سه‌جانبه، محاسبات سبد معیشت خانوار را انجام داده اما باید گفت علیرغم صحبت‌های وزیر کار، این محاسبات و رقم سبد معاش، هرگز در تعیین دستمزد مبنای اصلی کار قرار نگرفته و هرگز بند دوم ماده ۴۱ قانون کار که الزام‌آور است و از لفظ «باید» استفاده کرده، اجرایی نشده است.

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=1810129
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k