۹ سال پیش

مشمولان جدید بیمه بیکاری تعیین شدند

منقضی شده
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

خبر 7 تیر 93:

مشمولان و الویت های دریافت بیمه بیکاری مشخص شدند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حذف اصلاح برخی مواد از طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار، ،ایرادات شورای نگهبان به این طرح را رفع کردند.

در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.
نمایندگان مجلس برای رفع ایراد شورای نگهبان به این طرح ماده ای از آن را حذف کردند.
بر اساس این ماده بیکار مشمول بیمه بیکاری، بیمه شده ای است که رابطه کاری وی با کارفرما بدون میل و اراده او قطع شده و خود متقاضی کار است.
علاوه بر این، تبصره ای از ماده دیگری از این طرح نیز حذف شد. این تبصره اعلام می داشت واجدان شرایط بیمه بیکاری که مدت بیمه بیکاری آنها منقضی شده است در صورت داشتن شرایط برابر مقررات این فصل مورد حمایت قرار می گیرند.
همچنین ماده دیگری از این طرح نیز اصلاح شد.
بر اساس این ماده مقرر شد منابع مورد نیاز اجرای قانون بیمه بیکاری با پیش بینی در قوانین بودجه از محل ۵۰ درصد درآمدهای موضوع ماده ۷ قانون هدفمند کردن یارانه ها مصوب سال ۸۸ تامین شود.
همچنین ۹۰ درصد درآمد حاصل از دریافت خسارات و جریمه های ناشی از اشتغال اتباع خارجی بدون مجوز و کودکان و نوجوانان کمتر از ۱۵ سال و کمک های مردمی و سازمان های حمایتی داخلی و خارجی مانند بانک جهانی برای این منظور اختصاص می یابد.
بر اساس تبصره این ماده دولت مکلف شد ترتیبی اتخاذ نماید که در سال ۹۳ به تناسب منابع پیش بینی شده بیکاران متقاضی کار در کشور بر اساس اولویت های زیر از بالاترین امتیاز تحت پوشش قرار گیرند و به تدریج در صورت پیش بینی در قوانین بودجه سالهای بعد با اجرای مقررات این قانون به کلیه افراد واجد شرایط تعمیم یابد.
پرداخت کمک هزینه بیکاری با در نظر گرفتن اولویت های زیر آغاز می شود و سپس به سایر بیکاران متقاضی کار تسری می یابد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح موادی از قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی را نیز رفع کردند.


 

خبر 29 اردیبهشت 93:

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب ماده ای از طرح بیمه بیکاری مقرر کردند بیکار متقاضی کار فرد ذکور بالای 25 سال یا فرد اناث سرپرست خانوار و یا بدسرپرست است که حداقل به مدت یک سال پیگیر اشتغال خود بوده و پرداخت حق بیمه یا سابقه اشتغال برای وی الزامی نیست.

در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص اختلاف مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان در مورد طرح بیمه بیکاری در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

مجمع تشخیص مصلحت نظام ایراد شورای نگهبان در خصوص بار مالی طرح بیمه بیکاری را پذیرفته اما به دلیل بودجه ای که در قانون بودجه سال 92 برای این طرح در نظر گرفته شده بود اعلام کردند که مجلس و دولت برای اجرای این طرح تفاهم کنند.

پس از قرائت نظر مجمع تعداد زیادی از نمایندگان به این نظر اعتراض کردند. آنها معتقد بودند مجمع تشخیص حق ندارد تکلیف به تفاهم دولت و مجلس در خصوص طرحی کند بلکه باید نظر قطعی خود را در خصوص ایراد شورای نگهبان به طرح مجلس اعلام نماید.

پس از اظهارات مخالفان و موافقان این طرح، مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور مخالفت دولت با این طرح را اعلام کرد و گفت: در صورتی که راهی به لحاظ آیین نامه ای وجود دارد که بتوان این طرح را از دستور کار مجلس خارج کرد، باید انجام شود.

وی تاکید کرد: امسال 2 هزار میلیارد تومان برای اجرای بیمه بیکاری پیش بینی شده اما برای سالهای آینده تحمل این بار برای دولت امکان پذیر نیست.

احمد توکلی نماینده مردم تهران نیز پس از اعلام نظر دولت گفت: هیچ ابهامی در این طرح وجود ندارد. مجمع بررسی این طرح را در مجلس منوط به تفاهم دولت و مجلس کرد، دولت هم اعلام کرد که با این طرح مخالف است، بنابراین طرح بیمه بیکاری در مجلس قابل رای گیری نیست.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی تذکر توکلی را وارد ندانسته و برای این طرح رای گیری کرد.

کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در بررسی این طرح در راستای اعمال نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام مواد 6 تا 25 طرح بیمه بیکاری را که مشمولین بیمه بیکاری را تعیین می کرد، حذف کرد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز این اصلاح را پذیرفته و با 168 رای موافق، 28 رای مخالف، 10 رای ممتنع از مجموع از 227 نماینده حاضر در مجلس این اصلاح را به تصویب رساندند. پس از آن نیز موادی از طرح اصلاح ویرایشی شد تا نظر مجلس در خصوص مشمولین بیمه بیکاری به طور کلی از این طرح حذف شود.

بر اساس ماده ای از این طرح بیکار متقاضی کار این قانون فرد ذکوری است که به سن 25 سالگی رسیده و یا فرد اناثی می باشد که سرپرست خانوار، بدسرپرست یا خودسرپرست است و حرفه یا مهارتی دارد که به تایید سازمان آموزش فنی و حرفه ای رسیده است و در مراکز کاریابی دولتی تعیین شده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت نام کرده و حداقل به مدت یک سال پیگیر اشتغال خود باشد و پرداخت حق بیمه یا سابقه اشتغال برای وی الزامی نیست.
منبع: مهر

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=71036
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد