• ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
  • 0k نظر «نمایش»

مشمولیت ۶۰۵۸ کارگر قزوینی برای دریافت بیمه بیکاری

مشمولیت ۶۰۵۸ کارگر قزوینی برای دریافت بیمه بیکاری

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

ثبت‌ نام 9300 کارگر قزوینی در سایت بیمه بیکاری

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار مرتبط با کارگران و کارفرمایان اینجا کلیک نمایید
جهت ورود به صفحه اصلی اخبار بیمه بیکاری اینجا کلیک نمایید


خبر 7 اردیبهشت 99: مشمولیت 6058 کارگر قزوینی برای دریافت بیمه بیکاری

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین اعلام کرد: بالغ بر ۹۳۰۰ نفر در سایت بیمه بیکاری ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۶۰۵۸ نفر مشمول قانون تأمین اجتماعی و قانون کار هستند و ما نیز در برابر افرادی که مشمول این قانون شوند مسئولیت داریم.

سیروس نصیری، مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا اعتبار دفترچه بیمه‌شدگانی که تا بهمن ماه اعتبار داشتند بدون مراجعه به شعب یک بار تا فروردین و بار دیگر تا پایان اردیبهشت تمدید شده و با همان اعتبار قبلی قابل استفاده خواهد بود.

وی ادامه داد: در خصوص مراجعه افراد برای دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری اعلام شد که این افراد نیازی به حضور در کمیسیون‌های پزشکی ندارند و مطالبه آنان بدون حضور در کمیسیون پرداخت شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین خاطرنشان کرد: کمیسیون‌های پزشکی منجر به ازدحام جمعیت می‌شد که امور آنان حدالامکان غیرحضوری انجام و در بخش‌هایی که رسیدگی غیرحضوری در آن امکان‌پذیر نبود تا پایان اردیبهشت ماه تعطیل شدند.

وی تشریح کرد: برخی از کارگاه‌ها مانند رستوران‌ها، طباخی‌ها، فروشگاه‌های کیف و کفش، انتشاراتی‌ها، کتابفروشی‌ها و مدارس غیرانتفاعی به عنوان کارگاه‌های با ریسک بالا اعلام شدند؛ این کارگاه‌ها می‌توانند سهم بیمه شده را به همراه لیست بیمه به تأمین اجتماعی بدهند و بخشی از هزینه مربوط به کارفرما را پرداخت نکنند، کارفرمایان از تیرماه تا پایان سال می‌توانند حق بیمه مربوط به کارفرمایان را پرداخت کنند و مشمول جریمه نیز نخواهند شد.

نصیری عنوان کرد: افراد شاغل در کارگاه‌های با ریسک بالا می‌توانند در سایت بیمه بیکاری ثبت‌نام کرده و با تمهیداتی که دولت اندیشیده است بتوانند به مدت ۲ تا سه ماه از بیمه بیکاری استفاده کنند، نامه و دستورالعمل آن در حال تدوین است و شیوه‌نامه نیز به زودی ابلاغ خواهد شد تا پرداخت‌ها بر اساس آن صورت گیرد.

وی اعلام کرد: بالغ بر ۹۳۰۰ نفر در سایت بیمه بیکاری ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۶۰۵۸ نفر مشمول قانون تأمین اجتماعی و قانون کار هستند و ما نیز در برابر افرادی که مشمول این قانون شوند مسئولیت داریم.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا میزان مبلغ بیمه بیکاری مشخص نیست چراکه بیمه بیکاری کرونا با بیمه بیکاری سیستم تأمین اجتماعی متفاوت است؛ در بیمه بیکاری فرد باید حتماً یک سال سابقه بیمه پرداخت بیمه داشته باشد تا مشمول شود ولی در کرونا اگر یک ماه هم بیمه پرداخت کرده باشد مشمول پرداخت بیمه بیکاری می‌شود چون جزو حوادث غیرمترقبه محسوب می‌شود.

وی گفت: کارگران روزمزد مانند کارگران ساختمانی تحت پوشش بیمه قرار دارند و اگر بیکار شده باشند در صورت ثبت‌نام در سامانه بیمه بیکاری، دولت در مورد آنان تصمیم‌گیری خواهد کرد.

نصیری اشاره کرد: اغلب کارگردان میدان بیمه ساختمانی هستند و حضور آنان در میدان برای کار روزانه است، حدود ۲۴ هزار نفر در استان برای بیمه کارگران ساختمانی نام‌نویسی کردند که از این تعداد ۱۴ هزار نفر به صورت فعال بیمه پرداخت می‌کنند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین در پایان یادآور شد: در خصوص حقوق، بخش کارگری حداقل مزد ۲۱ درصد افزایش خواهد داشت و برای سایر سطوح نیز ۱۵ درصد به حقوقشان افزوده خواهد شد. برای بازنشستگان نیز سازمان تأمین اجتماعی رقم پیشنهادی را به دولت ارائه خواهد کرد که انتظار می‌رود ظرف هفته جاری تصویب و به دست ما برسد.

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=1807949
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد