• ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
  • 1k نظر «نمایش»

تجربیات و سوالات مصاحبه استخدامی دانشگاه افسری ارتش سال ۹۸

تجربیات و سوالات مصاحبه استخدامی دانشگاه افسری ارتش سال ۹۸

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۱۶۲ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

تجربیات پذیرفته شدگان استخدامی دانشگاه افسری ارتش سال 98

عده ای از کاربران سایت ایران استخدام پس از شرکت در آزمون استخدامی دانشگاه افسری ارتش در سال 1398 و گذراندن مراحل مصاحبه (روانشناسی، عقیدتی، معاینات پزشکی و طب کار، گزینش و سایر مراحل مربوط به روند جذب و استخدام) تجربیات و سوالات خود را در اختیار سایرین قرار داده اند. شما می توانید با مراجعه به صفحه زیر از این تجربیات بهره مند شوید.

رفتن به صفحه تجربیات استخدامی دانشگاه افسری ارتش


فهرست مطالب مهم

جهت مشاهده مطالب روی لینک های زیر کلیک کنید

فرصت‌های شغلی را از دست ندهید!

با فعال‌سازی این سرویس، آگهی‌های استخدام سازمان‌های دولتی و خصوصی و همچنین بانک‌ها را به محض انتشار از طریق پیامک و ایمیل دریافت خواهید کرد.

فعال‌سازی

مرحله دوره آموزشی

در این بخش تجربیات پذیرفته شدگان استخدامی دانشگاه افسری ارتش در سال 1398 از مرحله دوره آموزشی گردآوری شده است که در ادامه می توانید برای مشاهده هر یک از تجربیات بر روی اسم نویسنده ضربه بزنید.

نویسنده: ارش (مشاهده تجربه)
نویسنده: ارش تاریخ ارسال: جمعه ۲۷ تیر ۹۹ ساعت ارسال: ۰۰:۰۴ کد دیدگاه: ۲۹۹۲۷۶۱۲
من رفتم پدافند ارتشم بودم…
خب بعد تحویل لباس و تخت هر صبح ۴ بیدار باش بود نماز صبح و صبونه بعدش وضعیت کامل میکردیم(وضعیت ناقص ینی کلاه و پوتین نداشته باشی مثل وقتای نماز و وقتای ازاد باش) بعدش انکادر تخت و نظافت اسایشگاه و مرتب کردن لباسایی که پوشیدی(بند کفش و…) بعد محوطه رو جارو میکردیم و به خط میشیدیم تا فرمانده بیاد و به چپ چپ میدادن و روبه فرمانده برمیگشتیم و میومد رد میشد…بعدش تمرینات نظامی داشتیم(رژه که بخش فوق العاده سختش بود، فرامین نظامی مثل جمع وسط ‌و پافنگ و…) بعضی روزا هم کلاس نظامی(عقیدتی و حفاظت و…) بعدش ناهار میشد و میرفتیم ناهار و نماز بعدش دوباره تمرین تا عصر
عصرا یکی دوساعت تلفن عمومی بود ک زنگ میزدیم بعدش ۷ شام و نماز(بستگی به وقت اذان این تایم متغیره) بعدش لوح پاس مینوشتن(پاس محوطه و پوتین و آسایشگاه و…) که از ده شب تا ۴ صبح دوساعت دوساعت انجام میشد و همه باید میرفتن و به ترتیب اسم بود بعدشم که ساعت ده خاموشی
سختترین بخشش تمرینات نظامیه که بخش اعظمی از دوره رو بهش اختصاص دادن که زیر نور افتاب با لباس نظامی و…شباهم که سر پاس باید هواس جمع بود بعضی وقتا افسرشیفت وقت میومد یواشکی پوتین برمیداشت و پاس پوتین تا گریه نمیکرد ول نمیکرد و براش پاس تنبیهی مینوشت(مثلا یه هفته پاس دو پوتین مینوشت که ساعت ۱۲ تا دو صبح بود)
در کل همیناس و توی لشکرکم این مدلیه ولی درجه سختیش زیادتره

مرحله تست ورزش

در این بخش تجربیات پذیرفته شدگان استخدامی دانشگاه افسری ارتش در سال 1398 از مرحله تست ورزش گردآوری شده است که در ادامه می توانید برای مشاهده هر یک از تجربیات بر روی اسم نویسنده ضربه بزنید.

نویسنده: امیر.کرمانشاه (مشاهده تجربه)
نویسنده: امیر.کرمانشاه تاریخ ارسال: دوشنبه ۰۳ آذر ۹۹ ساعت ارسال: ۱۶:۵۷ کد دیدگاه: ۳۲۴۳۹۵۷۰
شنا ۵۰تا نمره ۱۰۰ داره در مدت۲دقیقه
شکم ۷۰تا نمره ۱۰۰داره در ۹۰ثانیه
دو۳۶ متر زیر۸ثانیه نمره۱۰۰داره
دو۱۶۰۰متر معمولا به نفرات برتر نمره۱۰۰میده و به بقیه هم به تناسب نمره میده و باید فقط بتونی بدوی
انعطاف اگه بشینی زمینی پاهاتو جفت کنی و با کف دست بتونی انگشت های پاتو بگیری نمره۱۰۰ داره
باید میانگین نمرات ورزش زیر۶۰ نشه وگرنه رد میشی

مرحله مصاحبه عقیدتی

در این بخش تجربیات پذیرفته شدگان استخدامی دانشگاه افسری ارتش در سال 1398 از مرحله مصاحبه عقیدتی گردآوری شده است که در ادامه می توانید برای مشاهده هر یک از تجربیات بر روی اسم نویسنده ضربه بزنید.

نویسنده: حمید (مشاهده تجربه)
نویسنده: حمید تاریخ ارسال: یکشنبه ۳۰ شهریور ۹۹ ساعت ارسال: ۲۰:۵۹ کد دیدگاه: ۳۱۱۰۰۵۴۰
سلام خدمت دوستان عزیز…امروز بچه های افسری برا مراحل درجه داری رفتیم گزینش خضرایی…..اول یه تست ۷۱ سوالی روانشناسی گرفتن که همش سوال شخصی و مربوط به خودتون هست…..بعد دوباره رفتیم توی ساختمون معاینات….یه دکتر روانشناس و قلب و داخلی باید دوباره چک میکردن و مهر میزدن…..باز لباس پوشیدیم و رفتیم برگه اولیه باید تموم مهر ها رو میخورد اگر از نظر ورزشی و پزشکی مشکلی نبود مهر هاش میخورد و همچنین اگر از نظر مصاحبه عقیدتی و سیاسی وحفاظت مشکلی نداشتیم باز مهر میزدن و اگر مشکلی بود از اول باید مصاحبه میکردن….و در آخر اینکه مصاحبه فرماندهی برا همه اجباری بود و باید از اول مصاحبه میدادیم….بعد از فرماندهی برگ پایش رو تحویل دژبان دادیم و برگشتیم به سمت خونه ….. انشالله پنجم تا دهم مهر ماه خبر قبول نهایی رو میدن…..گزنیشم هم امروز تموم شد. با آرزوی موفقیت برای همه دوستان⁦
نویسنده: امید#تبریز (مشاهده تجربه)
نویسنده: امید#تبریز تاریخ ارسال: پنجشنبه ۲۶ تیر ۹۹ ساعت ارسال: ۱۷:۱۶ کد دیدگاه: ۲۹۹۲۳۵۸۰
سلام افسران آینده ارتش
من ۲۴ تیر گزینش نیروی هوایی داشتم و کلا معاینات و تست ورزش و مصاحبه ها رو تموم کردم امروز رسیدم و میخوام تجربیاتم رو بنویسم.
اول رفتیم جلو در گزینش تو صف وایستادیم و بعد رفتیم گوشی ها رو تحویل دژبانی دادیم بعدش رفتیم داخل چن تا افسر نشسته بودن که مدارک رو بررسی میکردن و تیک میزدن و بعد اون رفتیم دو تا سرباز نشسته فیش بانکی رو دادیم با دوتا عکس یه کارت پایش و برگ معاینات پزشکی و برگ آمادگی جسمانی میدن و مهر میکنن بعدش رفتیم برگه ها رو دادیم سربازای سالن عکس رو چسبوندن و مهر کردن ونشستیم رو صندلی ها یه سرباز و افسر اومد حرف زد بعدش رفتیم معاینات چشم و معاینه چشم سه تا بود یکی همون Eها رو باید بگی اگه خوب باشی میگه میتونی خلبانی بری بعدش کوررنگی و بعدش با دستگاه معاینه میکنه بعد رفتیم داخل سالن دندون و گوش و حلق بینی باهم بود دید و مهر زد بعدش رفتیم سالن دیگه اونجا گفتن همه لخت بشید و برید قد و وزن وbmiبا دستگاهه بعدش رفتیم پایین معاینه دکترا به ترتیب نبود اول قلب و عروق مهر میکنه بعدش ارتوپدی کف پای صاف و پای پرانتزی و آشیل کوتاه رو میبینه اونجا چن نفر رد شدن بعدش رفتیم متخصص داخلی میگه دستاتو باز کن و یه چرخی بزن مهر میکنه و روانپزشکی جای خط و خودزنی و خالکوبی و..رو میبینه اگه نباشه مهر میکنه و بعد دکتر اورولوژی بیضه رو معاینه میکنه و مهر میزنه و بعد اعصاب و روان لرزش دست و عرق کف دست و استرس رو میگیره و اسمت و اهل کجایی رو میپرسه اگه مشکلی نباشه مهر میزنه از این هم زیاد رد شدن بعدش معاینات تموم شد
رفتیم تست ورزش خیلی سخته همونایی که تو سایت زده
بعد ورزش غذا دادن و فرم حفاظت و فرماندهی پر کردیم تا ساعت ۴/۵بعدازظهر بعد رفتیم مصاحبه فرماندهی رو هم دادیم که بیشتر در مورد انگیزت از اومدن به ارتش و نیروی هوایی و اگه رد بشی چیکار میکنی و نقطه ضعف وقوت و…رو میپرسه بعدش روز اول تمومه.
روزدوم:
شام رو زود میدن ومیگن بعد ساعت ۷ هیچ چیزی نمیخورین حتی یه لیوان چای بعدش صبح ساعت ۶ آزمایش خون و ادرار رو گرفتن و رفتیم مصاحبه حفاظت که زیاد از خودت و خانوادت بود میگفت که به خارج رفتین کیا رفتن برا چی رفتن پدرت چی کاره هست و…کلا مصاحبه حفاظت ۲۰ دقیقه طول کشید
بعدش رفتیم پایین مصاحبه عقیدتی سیاسی
من از ساعت ۱۰ صبح تا ۳بعد ازظهر نسشته بودم ساعت ۳صدام زد رفتم در مورد احکام و دین و سیاست و وظایف شورای نگهبان و رهبر و..‌. ودرمورد نماز و روزه پرسید و چیزی مینوشت همشو جواب دادم و بعدش تموم شدگفتن که برگه پایش رو به دژبانی تحویل بدید و به سلامت و ۶مرداد منتظر نتیجه نهایی باشید.
موفق باشید انشاالله قبولی نهایی همه دوستان و بچه های سایت ایران استخدام
نویسنده: شهراب (مشاهده تجربه)
نویسنده: سهراب تاریخ ارسال: شنبه ۲۱ تیر ۹۹ ساعت ارسال: ۱۴:۵۱ کد دیدگاه: ۲۹۸۴۱۹۴۰
سوالات عقیدتی سیاسی، نیروی هوایی
سوالات: نماز می خونی؟
تشهد رو برام بگو؟
مرجع تقلیدت کیه؟
شرایط انتخاب مرجع تقلیدت رو بگو؟
اصول دین رو بگو؟
معاد یعنی چه؟
فروع دین رو بگو؟
تولی و تبری یعنی چه؟
چه کتاب هایی می خونی؟
نماز جمعه رو برام توضیح بده؟
تا قبل از تعطیلات کرونا چند تا نماز جمعه رفتی؟
نمازت داخل یک ماه اخیر چند با قضا شده؟
تسبیحات حضرت زهرا رو بگو؟
امام جواد امام چندمه و محل شهادت و نحوه شهادتش رو بگو؟
ولایت فقیه رو توضیح بده؟
ولی فقیه یعنی چه؟
۱۲ امام رو بگو؟ مرقد امام اول؟
چند آیه قرآن بخون. کتاب قرآن رو باز کن و اگر اشتباه نکنم گفت صفحه ۲۸۹ رو بخون. راهپیمایی می ری؟ وظایف رهبر رو بگو؟
رییس قوه مجریه؟
رییس مجلس شورای اسلامی؟
رییس قوه مقننه؟
نویسنده: حامد رسولی (مشاهده تجربه)
نویسنده: حامد رسولی تاریخ ارسال: چهارشنبه ۱۸ تیر ۹۹ ساعت ارسال: ۱۳:۲۷ کد دیدگاه: ۲۹۷۹۸۲۳۰
با سلام خدمت همه دوستان
من میخوام از تجربیات عقیدتی سیاسی خودم از گزینش نیروی زمینی بگم،اولین چیزی که از من پرسیده شد این بودم که از شهرستان اومدی نماز تو راه رو شکسته خوندی یا کامل؟جواب:چهار رکعتی رو دو رکعت میخونن
مادر و پدر حضرت فاطمه کیه؟جواب:حضرت محمد و حضرت خدیجه
سوره مریم رو بخون
۱۴ معصوم کیه؟
آخرین بار که نماز آیات خوندی کی بود؟مدتی پیش که خورشید گرفتگی رخ داد
وظیفه شورای نگهبان چیه و از چه اعضایی تشکیل شده؟
چرا اومدی ارتش؟
شخصیت ملی مورد علاقت کیه؟
اوقات فراغتت رو چگونه میگذرونی؟
امام نهم کیه؟
باب الحوائج لقب کیه؟
اسم سه سوره که با میم شروع میشه؟سوره مریم،مائده و…
آخرین سخنرانی حضرت آقا؟
صبر و تحملت زیاده یا کم؟
قرآن چند سوره چند حزب چند آیه دارد؟
مرجع تقلید کیه چرا او شخص رو انتخاب کردی؟
ایت الکرسی رو حفظی بخون
دعای جوشن کبیر رو کی میخونن؟
در ضمن سعی کنین تا اونجا که میتونین به مصاحبه کننده ها دروغ نگین چون می‌فهمند.
التماس دعا!!!
نویسنده: سهراب (مشاهده تجربه)
نویسنده: سهراب تاریخ ارسال: دوشنبه ۱۶ تیر ۹۹ ساعت ارسال: ۱۹:۱۱ کد دیدگاه: ۲۹۷۷۱۸۳
با سلام به دوستان عزیز سایت
دوستان تجربیات مصاحبه هام رو توی نیروی هوایی باز گو می کنم. انشاالله که این تجربیات بدرد بخور باشه.
مصاحبه فرماندهی: مصاحبه فرماندهی در مورد خود فرد هست. بچه ها مدرک بسیج، زبان ، کامپیوتر، المپیاد ها و … همش نمره داره و خیلی کمک می کنه.
از من پرسید زبان انگلیسی خوب بلدی. منم گفتم در حد مدرسه. ازم ترجمه خواست و دست و پا شکسته نوشت روی آب معدنی رو براش ترجمه کردم.
گفت مدرک چه داری. من مدرک کامپیوتر و بسیج فعال و لوح تقدیر هام از بسیج رو نشون دادم و همشون رو بهم نمره داد. گفت حافظ قرآنی. گفتم نه. بهم گفت تو چه بسیجی هستی که حافظ قرآن نیستی. حداقل آیت الکرسی رو برام بخون که براش خوندم و نمره اینم گرفتم. سوالات بعدی، عصبی می شی، نقطه قوتت رو بگو، امکان داره از خانوادت دور باشی با این مشکلی نداری، انگیزه تو از اومدن برای ارتش چیه.
در کل بچه ها واقعا انگار کلاس روحیه شناسی بود.
این از فرماندهی
مصاحبه حفاظت: مرجع تقلیدت کیه؟ کتاب مرجع تقلیدت خونه ست یا الان همراهته؟ تا حالا سابقه داشتی بری دادگاه یا زندان؟ خانوادت حجابشون چطوره؟ از فرقه دراویش و تکفیری چیزی بلدی که براش توضیح دادم. از اینترنت چه استفاده ای می کنی؟ گفت اسلحه شکاری داری چه کتابی رو می خونی؟ من گفتم شاهنامه و گفت برام بخون. من که شاهنامه خوندم خیلی خوشش اومد از دست برقضا خودش هم شاهنامه خون بود و ادامه مصاحبه با بگو بخند ادامه پیدا کرد. بچه ها واقعا این شاهنامه خوندنم تاثیر گذار بود. سیگار می کشی یا نه؟ داخل بسیج چه فعالیت هایی داری؟ فعالیت هات رو داخل مسجد روستاتون بگو. و دست آخر پرسید اگر مردم روستاتون بخوان در مورد ویژگی هات صحبت کنن چه می گن. دست آخر با خوش حالی و آرزوی موفقیت مصاحبه حفاظت رو تموم کردیم . واقعا کسی که مصاحبه گرفت آدم صبور و خوش رفتاری بود.
مصاحبه عقیدتی سیاسی: دوستان به جرئت می تونم بگم مصاحبه عقیدتی سیاسی می تونست آدم را از زمین به آسمون برسونه. واقعا برای خودم اتفاق افتاد که براتون می گم. در مصاحبه عقیدتی سیاسی گواهی فعالیت بسیج، لوح تقدیر از سپاه پاسداران و مسجد محله واقعا بسیار تاثیر گذاره و به شدت عقیدتی سیاسی روی این چیزا حساسیت به خرج می ده.
من که خودم سه سال بسیج فعال، ۴ تا لوح تقدیر از سپاه پاسداران، ۲ تا از مسجد روستا دارم که همه گی رو تحویل دادم و حتی دوستان باور کنید مدرک کامپیوترم خیلی تاثیر گذار بود.
سوالات: نماز می خونی؟ تشهد رو برام بگو؟ مرجع تقلیدت کیه؟ شرایط انتخاب مرجع تقلیدت رو بگو؟
اصول دین رو بگو؟ معاد یعنی چه؟ فروع دین رو بگو؟ تولی و تبری یعنی چه؟ چه کتاب هایی می خونی؟ نماز جمعه رو برام توضیح بده؟ تا قبل از تعطیلات کرونا چند تا نماز جمعه رفتی؟ نمازت داخل یک ماه اخیر چند با قضا شده؟ تسبیحات حضرت زهرا رو بگو؟ امام جواد امام چندمه و محل شهادت و نحوه شهادتش رو بگو؟ ولایت فقیه رو توضیح بده؟ ولی فقیه یعنی چه؟ ۱۲ امام رو بگو؟ مرقد امام اول؟ چند آیه قرآن بخون. کتاب قرآن رو باز کن و اگر اشتباه نکنم گفت صفحه ۲۸۹ رو بخون. که روانخوانی قرآن رو گفت خیلی خوب بودی با این که با صوت نخوندم. راهپیمایی می ری؟ وظایف رهبر رو بگو؟
رییس قوه مجریه؟ رییس مجلس شورای اسلامی؟
رییس قوه مقننه؟
و این که مصاحبه رو در عرض ۱۵ دقیقه تموم کردم و منم ازش پرسیدم جناب سرهنگ ارزیابیتون چطور بود؟ و گفت خیلی خوب جواب دادی و ببین اگر می دونستم چیزی بلد نیستی تا ۱ ساعت مصاحبه رو ادامه می دادم و می دونم که هرچه بپرسم بلدی. و در آخر منو فرستادن داخل یه سالن تک و تنها نشستم. واقعا بین ۳۸ نفر اونروز تنها کسی رو که فرستادن با این شرایط داخل سالن من بودم. زیر چشمی که نگاه کردم یه کمیسیون ۳ نفره روی پروندم تشکیل دادن و بدقت تمام پروندم رو چک کردن. اون لحظه شک کردم که می خوان منو بفرستن استخدام عقیدتی سیاسی . دوباره منو بردن پیش یه سرگرد دیگه و یه مصاحبه دیگه ازم گرفتن که بازم تمام سوالات رو جواب دادم و سرگرد هم گفت که موفق باشی.
حالا دوستان انشاالله که این تجربیات بدرد بخور باشه
و همه ما توی ۶ مرداد توی لیست نهایی باشیم. دعا کنید که من قبول نهایی بشم چون واقعا شرایط نیروی هوایی برای پذیرش خیلی سخته.
گفتن نمره همه ۵۰۰ نمره محسوب میشه. ۱۰۰ نمره ورزش، ۱۰۰ مصاحبه فرماندهی، ۱۰۰ نمره حفاظت، ۱۰۰ نمره عقیدتی سیاسی و ۱۰۰ نمره آزمون علمی، بسیج فعال، معدل کل دیپلم، فرزند نظامی و … هست. یا علی با آرزوی موفقیت همه.
نویسنده: $ Mohammad $ (مشاهده تجربه)
نویسنده: $ Mohammad $ تاریخ ارسال: یکشنبه ۱۵ تیر ۹۹ ساعت ارسال: ۲۳:۲۳ کد دیدگاه: ۲۹۷۵۷۸۶۰
بستگی ب مصاحبه گر داره بعضیا زیاد از احکام میپرسن اگه ببینن در مورد احکام خوب جواب میدی کمتر سوال میپرسن . از من احکام اینارو پرسید (قران چندتا سوره داره چندتا بسم الله داره . اسم یاران امام زمان میدونی. پیامران العزم کیا هستن کتاباشوند میدونی . امام هفتم اسمش چیه مقبرش کجاست. نماز ایات چ موقع میشه خوند تا حالا خوندی نماز میت چطور. اصول دین و فروغ چی هستن اصول دین چندتاست نام ببر معاد چیه . فرق بین شیعه وسنی. امام علی کجا ب دنیا اومد. )از مسائل روز هم (برجام چی هست کشورهای ۵+۱بگو . حرف های رهبرو گوش میکنی اسم امسالو چی نامید سال قبل چی . انتخابات شرکت کردی . نظرت در مورد حجاب چیه اگه ازدواج کردی دوس داری همسرت چادری باشه یا ن . کتاب میخونی اخرین کتاب ک خوندی اسمش چیه کی معرفی کرد یا خودت انتخاب کردی . چ کتاب هایی دوس داری بخونی رمان یا ….. ..نقاط قوت و ضعف . چ فیلم هایی نگاه میکنی چ جور فیلمایی .) ازمن سوال های شخصی زیاد پرسید در مورد خودم و خانواده ام .حدود ی ۱ ساعت مصاحبه م طول کشید.
نویسنده: عباس (مشاهده تجربه)
نویسنده: عباس تاریخ ارسال: سه شنبه ۱۰ تیر ۹۹ ساعت ارسال: ۱۷:۳۲ کد دیدگاه: ۲۹۶۷۴۵۰
سلام دوستان امروز گزینشم تموم شد و قبول شدم نیرو زمینی
دیروز بعد از پزشکی ازمون عقیدتی دادیم که از 25 تا شاید 10تا درست باشه روز بعد مصاحبه ها حفاظت خیلی باهام حال کرد براش قران حفظ با صوت خوندم بعد رفتم فرماندهی که براش قلمبه سلمبه حرف زدم اونم حال کرد و گفت اولین نفری هستی که اینقدر خوشم اومده. عقیدتی هم قران رو با صوت خوندم خوشش امد از 10 تا سوالش8تاشو جواب دادم ولی ازم تعهد ورفت که بعدا دانش احکاممو بالا ببرم. ورزشی هم شنو 36تا شکم کامل و دو 4در9 ده ثانیه شد رفتم و دو استقامتمم رفتم کامل. معدل کلم 17 و معدل کتبی هم 13.87هستش و سهمیه فرزند نظامی و بسیج فعال و حکم قهرمان استان هم دارم. بنظرتون قبول میشم؟
نویسنده: حزب الله (مشاهده تجربه)
نویسنده: حزب الله تاریخ ارسال: دوشنبه ۰۹ تیر ۹۹ ساعت ارسال: ۱۶:۴۴ کد دیدگاه: ۲۹۶۵۷۴۴۰
اذان اقامه نماز ایات اخرین بار که خوندی که گفتم خورشید گرفتگی چن روز پیش بعد گفت چطوری میخونن توضیح دادم تشهد کجاهای نمازه تسبیحات اربعه و فاطمة الزهرا سلام الله الیها و نماز میخونی و…
داداش بهت شک کنه بیشتر میپرسه مثلا از همه پرسیده بودن سیگار قلیون میکشی و دوست دختر داشتی؟ ولی از من پرسید تفننی تاحالا یک بار یه پک قلیون کشیدی گفتم نه گفت تفننی گفتم نه دیگه گفت درست بعدش دیگه امام ششم گفتم امام جعفر صادق امام نهم گفتم محمد تقی علیه السلام بعدش گفت تیپ مادر و خواهر گفتم چادری و…
چهارده معصومت کیه؟ گفتم رسول الله صلی الله علیه و اله وسلم فاطمةالزهرا سلام الله علیها و ائمه اطهار داری عصمت علیهم السلام
بعدش… گفت غسل های واجب که یه دوتایی گفتم اصلا حال نداشتم گفتم جنابت مس میت… گفت کودوماشو گرفتی گفتم هم جنابت هم مس میت البته حواست باشه غسل جمعه اینا هم بگو…
شبهای قدر اعمال شبهای قدر…
اخرین باری که یادت رفت نماز بخونی…
کلا داداش اگه همشو بلد باشی و معلوم باشه که رفتی حفظ کردی و تو متن زندگیت نیست فکر کنم بفهمه پس یکمی صادقانه جواب بده و با اراده
موفق باشی
حق
نویسنده: Aliam (مشاهده تجربه)
نویسنده: Aliam تاریخ ارسال: دوشنبه ۰۹ تیر ۹۹ ساعت ارسال: ۰۳:۴۹ کد دیدگاه: ۲۹۶۴۹۵۴۰
روندش اینه که سه تا مصاحبه حفاظت دارید سه مرحله . مرحله اول در مورد خودت و سختیای کار حفاظت و علاقت میگه . مرحله دوم در مورد خودت و خانوادت می‌پرسه از نظر سابقه سیاسی طلاق زندان و … مرحله سوم مصاحبه عقیدتی و سیاسی و حفاظت هست ک یه نفر می‌پرسه و از دو مرحله قبل طولانی تر و سخت تره و علاوه بر اونها از توانایی هات و مهارت هات و شخصیت خودتم می‌پرسه . بعدش تست هوش داری م ی دکتره و ازت سوالات هوش مثل مرتب کردن مکعب ها طبق شکل و سوالات هوش می‌پرسه . بعد پزشکی داری ک فقط واریکوسول رو چک می‌کنه و زیاد سخت گیری نیست . بعدش هم دوتا آزمون روانشناسی ۹۰ و ۲۴۰ سوالی داری که با کامپیوتر انجام میدید . ی مرحله هم دارید که اطلاعات خودتون و خانوادتون و معرف و ضامنتون رو توی سیستم کامپیوتر وارد میکنید مثل مرحله حفاظت رشته عمومی
نویسنده: سهراب (مشاهده تجربه)
نویسنده: سهراب تاریخ ارسال: شنبه ۰۷ تیر ۹۹ ساعت ارسال: ۰۱:۴۳ کد دیدگاه: ۲۹۶۲۳۳۲۰
با سلام به دوستان عزیز
دوستان خدا را شکر ۲۲ خرداد تمامی مراحل نیروی هوایی پشت سر گذروندم. حالا شرایطم رو میگم به نظر شما چه قدر احتمال قبولیم هست.
معدل کل :۱۹/۱۸
دیپلم: ریاضی و فیزیک
سهمیه: ۳ سال بسیج فعال
ورزش: ۲۵ تا شکم، ۲۰ تا شنا، انعطاف ۱۰ سانتی متر
دوی سرعت ۹ ثانیه، دوی ۵۰۰ متر یک دقیقه و چهل ثانیه
مصاحبه ها: فرماندهی از دستم راضی بود. هر چه سوال پرسید جواب دادم و مدارک بسیج و کامپیوتر ام رو بهش نشون دادم و حتی آیت الکرسی رو هم ازم پرسید که جواب دادم.
حفاظت از شرایط زندگیم پرسید و گفت چه کتابی رو می خونی ، گفتم شاهنامه و براش خوندم که خیلی ازش خوشم اومد و ادامه مصاحبه با بگو بخند تمام شد.
نقطه عطف گزینشم مصاحبه عقیدتی بود. چون هر چه پرسید جواب دادم و مدارک بسیج و لوح تقدیر هایی که از مسجد روستا و بسیج داشتم خیلی به دردم خورد.
مصاحبه که تموم شد بهم گفت خیلی خوب بودی خودم که زیر چشمی نگاه می کردم تمامی عقیدتی سیاسی داشتن پروندم رو مرور می کردن. دست آخر یکی دیگه شون ازم دوباره مصاحبه گرفت و تمامی سوالاتش رو جواب دادم و بعد از پایان مصاحبه دوم برام آرزوی موفقیت کرد با خداحافظی کارم داخل گزینش تموم شد. دوستان واقعا به جرئت می تونم بگم که عقیدتی سیاسی می تونست به راحتی شرایط گزینش فرد رو از زمین تا آسمون عوض کنه. حالا ما دیگه کار سپردیم به خداوند منان. انشاءالله که تمامی بچه های سایت رو توی اسامی قبول شدگان ۶ مرداد ببینم.
سهراب از خوزستان
نویسنده: علی (مشاهده تجربه)
نویسنده: علی تاریخ ارسال: شنبه ۳۱ خرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۱۷:۱۹ کد دیدگاه: ۲۹۵۳۷۸۰۰
سلام بچه ها من میخوام گزینش نیروی هوایی رو براتون توضیح بدم. اول پزشکی است که شامل مغز و اعصاب، روان پزشکی، ارولوژی، دندان پزشک، چشم، گوش و حلق و بینی، ارتوپدی و متخصص داخلی است بعد از گذراندن مراحل پزشکی میرید یه آب معدنی با کیک بهتون میدن میبرنتون تست ورزش که شامل درازونشست،شنا،انعطاف بدنی، پنج دور دور زمین فوتسال و یه دو ام بود که باید عرض زمین فوتسال دو بار میرفتی میومدی بعد از تست ورزش میرید یه امتحان کتبی عقیدتی(25 تا سوال در 10 دقیقه) و تشکیل پرونده دو تا پرونده تکمیل میکنی یکی فرماندهی یکی حفاظت بعد میری اطلاعاتتو دوباره به یکی از دانشجوا یی که اونجان میگی که برات ثبت سیستمی کنه بعد میری نهار میخوری ( قورمه سبزی) میری برای مصاحبه فرماندهی (نقطه ضعف و قوت، آدم شجاعی هستی، به خانواده وابسته هستی، چرا میخوای بیای ارتش، حجاب خواهر و مادرت چجوریه، درآمد خوانوادتون چقدره، بزرگ ترین مشکل خانوادت چیه، اگه بفرستیمت بیرجند چیکار میکنی، اوقات فراقت چیکار میکنی و… بعد روز اول تموم میشه بهت میگن فردا ناشتا بیا برای تست خون و ادرار و دو تا دیگه از مصاحبه ها: روز دوم بعد از دادن تست خون و ادرار میری مصاحبه حفاظت( اطلاعات خودتو خانوادتو میپرسه، نماز جمعه میری، نماز آیات بره چیه، اقوام کسی زندان رفته، ماهواره داری، دوست جنس مخالف داری، برادرات نماز میخونن،22 بهمن میری، روز قدس میری، و…) بعد میری مصاحبه عقیدتی سیاسی ( نام پدر مادر پیامبر، خواهر امام حسین، قرآن خواندن، نماز آیات، قبل کردن، اصول دین، فروع دین، ارکان نماز، نماز شکسته چجوریه، رییس مجلس. وظایف رهبر، رهبر کی میتونه بر کنار کنه، غسل کردن، اگه سجده یا رکوع نماز یادت بره چه حکمی داره(باطل است) ، 12 امام با هم چه ارتباطی دارند همه از نوادگان همدیگرند و… بعد یه برگه دستتون میمونه که موقع رفتن به در دژبانی تحویل میدید مرید به سلامتی تا 5/6 تا جوابش بیاد تو سایت ارتش انشاءالله قبولی همتون اگه بدردتون خورد بره منم دعا کنید قبول شم. یا علی
نویسنده: علی (مشاهده تجربه)
نویسنده: علی تاریخ ارسال: شنبه ۳۱ خرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۱۷:۱۹ کد دیدگاه: ۲۹۵۳۷۸۰۰
سلام بچه ها من میخوام گزینش نیروی هوایی رو براتون توضیح بدم. اول پزشکی است که شامل مغز و اعصاب، روان پزشکی، ارولوژی، دندان پزشک، چشم، گوش و حلق و بینی، ارتوپدی و متخصص داخلی است بعد از گذراندن مراحل پزشکی میرید یه آب معدنی با کیک بهتون میدن میبرنتون تست ورزش که شامل درازونشست،شنا،انعطاف بدنی، پنج دور دور زمین فوتسال و یه دو ام بود که باید عرض زمین فوتسال دو بار میرفتی میومدی بعد از تست ورزش میرید یه امتحان کتبی عقیدتی(25 تا سوال در 10 دقیقه) و تشکیل پرونده دو تا پرونده تکمیل میکنی یکی فرماندهی یکی حفاظت بعد میری اطلاعاتتو دوباره به یکی از دانشجوا یی که اونجان میگی که برات ثبت سیستمی کنه بعد میری نهار میخوری ( قورمه سبزی) میری برای مصاحبه فرماندهی (نقطه ضعف و قوت، آدم شجاعی هستی، به خانواده وابسته هستی، چرا میخوای بیای ارتش، حجاب خواهر و مادرت چجوریه، درآمد خوانوادتون چقدره، بزرگ ترین مشکل خانوادت چیه، اگه بفرستیمت بیرجند چیکار میکنی، اوقات فراقت چیکار میکنی و… بعد روز اول تموم میشه بهت میگن فردا ناشتا بیا برای تست خون و ادرار و دو تا دیگه از مصاحبه ها: روز دوم بعد از دادن تست خون و ادرار میری مصاحبه حفاظت( اطلاعات خودتو خانوادتو میپرسه، نماز جمعه میری، نماز آیات بره چیه، اقوام کسی زندان رفته، ماهواره داری، دوست جنس مخالف داری، برادرات نماز میخونن،22 بهمن میری، روز قدس میری، و…) بعد میری مصاحبه عقیدتی سیاسی ( نام پدر مادر پیامبر، خواهر امام حسین، قرآن خواندن، نماز آیات، قبل کردن، اصول دین، فروع دین، ارکان نماز، نماز شکسته چجوریه، رییس مجلس. وظایف رهبر، رهبر کی میتونه بر کنار کنه، غسل کردن، اگه سجده یا رکوع نماز یادت بره چه حکمی داره(باطل است) ، 12 امام با هم چه ارتباطی دارند همه از نوادگان همدیگرند و… بعد یه برگه دستتون میمونه که موقع رفتن به در دژبانی تحویل میدید مرید به سلامتی تا 5/6 تا جوابش بیاد تو سایت ارتش انشاءالله قبولی همتون اگه بدردتون خورد بره منم دعا کنید قبول شم. یا علی
نویسنده: حسام (مشاهده تجربه)
نویسنده: حسام تاریخ ارسال: سه شنبه ۲۷ خرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۲۳:۰۶ کد دیدگاه: ۲۹۴۹۳۷۱۰
سلام داش معدل کلم ۱۴:87 رشتم تجربی و دیپلم دارم
مصاحبه حفاظت هرچی پرسید حقیقت گفتم گف تو این یه سال که دیپلم گرفتی چیکار کردی و چرا میخوای بیای
و کلا سوالاش درباره خودت و خانوادت بود بهم گفت اسلحه شکاری دارید مصاحبه خاص هم سه تا بود اولی هم درباره خودم پرسید دومی کلا۲ ساعت طول کشید چه سیاسی و عقیدتی و درباره خودم پرسید و کلا ادم خوبی بود زیاد شوخی میکرد نفر سوم هم رعیس گزینش فارابی بود ۱۵ دقیقه حرف زد و درباره فارابی گفت و بهم گفت درباره اطلاعات چیزی مطالعه کردی گفتم ن زیاد ولی زرهی و توپخانه و …… کتاب اینترنتی خوندم
نویسنده: رضا (مشاهده تجربه)
نویسنده: رضا تاریخ ارسال: شنبه ۲۴ خرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۱۸:۱۲ کد دیدگاه: ۲۹۴۴۸۳۴۰
سلام داداشای گلم⁦⁩
من گزینشم تموم شده (نیروهوایی)تجربه روز اولمو خدمتتون گفتم ایشالا که راهنماییتون کردم و دردتون خورده باشه این تجربه روز دوممه
روز دوم تو محوطه وایمیستید که اسمتونو بخونن و برگه معاینات رو بهتون میدن که داخل تحویل بدید و میرید تو یه سالن یه فیلم معرفی دانشکده فارابی میزارن بعدش فرم میذارن که اگه علاقه مند بودید اسمتونو بنویسید واسه فارابی
بعدش وامیستید پرونده هارو بیارن که مصاحبه حفاظت بگیرن اسمتون که خوندن پرونده رو مبدن بهتون میرید اتاق مصاحبه که سوالاتش شخصیه خودت چیکاره ای خونوادت چیکارس و سوالات شخصی
بعدش میرید عقیدتی سیاسی که مث حفاظت انتظار وامیستید صداتون بزنن که سوالاش ایناس مجلس خبرگان وظایف و اختیارات رهبری دفاع مقدس تاریخارو مسائل روز از جمله اعتراضات آمریکا و آخرین بیانات حضرت آقا و احکام از جملع نمازای واجب آیات جمعه و شکیات و مسافت شرعی و حد ترخص و…بعدشم که برگه پایش رو تحویل میدید و انشاالله قبول نهاییتون
عزیزای جانم خواهش میکنم استرس نداشته باشید بخدا قسمتتون باشه بدون هیچ مشکلی کاراتون انجام میشه ایشالا که قبولی نهایی همه دوستان واسه بندم دعا کنید..انشاالله که بدرتتون خورده باشه..مرسی از نگاهتون⁦
در پناه حضرت زهرا(س)
در آخرم از سایت عزیز ایران استخدام تشکر میکنم انشالله که تموم عوامل عاقبت بخیر شن و آرزوی موفقیت روز به روز بیشتر بحق حضرت زهرا(س)
در پناه حق
نویسنده: امیرحسین (مشاهده تجربه)
نویسنده: امیر حسین تاریخ ارسال: یکشنبه ۲۵ خرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۲۱:۴۹ کد دیدگاه: ۲۹۴۶۴۳۰۰
سلام.
فروع و ارکان نماز و دین
غسل و تیمم
اثبات ولایت فقیه و معاد
تلاوت قرآن
خمس و زکات و…
روزه و تولی و تبری
تعداد اعضا و وظایف و و روسای شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری و شورای مصلحت نظام
اصلاح طلب و اصول گرا و….
موفق باشید انشالله.
نویسنده: حسام (مشاهده تجربه)
نویسنده: حسام تاریخ ارسال: یکشنبه ۲۵ خرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۱۵:۵۴ کد دیدگاه: ۲۹۴۵۹۳۰۰
سلام این تجربم از روند گزینش فارابی وقتی اسممو خوندن که رشته خاص مجاز شدم فرداش رفتم گزینش فارابی تو همون گزینش زمینی یه چندتا فرم پرکردمو ادرس و اینا بعد گفت سه تا مصاحبه داری اولیش حفاظت بود که ادم خوش رویی بود و خندید و درباره خودم پرسید و خانوادم دومیش عقیدتی بود که اونم خیلی ادم خوبی بود خدا خیرش بده بهم گفت صداقت برام مهمه راستش بگو گفت پدرت نماز میخونه گفتم ن
گفت افرین و چندتا چیز درباره روزه نماز و ایت الکرسی
بعد اخر گفت ایشالا امسال فارابی میبینمت و سومیش فرماندهی بود که زیاد چیزی نپرسید مثلا گفت علاقه داری؟تو که تک فرزندی اگر قبول شی پدر مادرت تنها میمونن …… زیاد طول نکشید بعدش یه مردی اومد پرونده مو نگاه کرد بینم میتونم فردا ییام یانه که گفت بیا و روز بعدش فقط یه پزشک ارولوژ بیضه معاینه کرد و یه روانشناس اومد سوال پرسید مثلا پازل یه دست میداد یا یه حیوان باید سرهمش میکردی یا میگفت با یه گل بهار نمیشه یعنی چی؟
و بعدش رفتیم پشت لب تاپ یه ازمون روانشناس ۲۴۰ سوالی و ۹۰ سوالی با لب تاپ انجام دادیم و امدیم که دیگه ببینم ۶ مرداد چی میشه
نویسنده: Aliam (مشاهده تجربه)
نویسنده: Aliam تاریخ ارسال: شنبه ۲۴ خرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۲۱:۱۶ کد دیدگاه: ۲۹۴۵۰۶۲۰
بازم سلام به همه دوستان چاکر همتونم هستم
بعد اتمام مراحل پزشکی روز اول چنتا فرم واسه عقیدتی و حفاظت میدن پر میکنید و برگه مراحل مصاحبه رو هم میدن دستتون که همه رو پر میکنید
و اطلاعات خودتون اطلاعات پدر مادر خواهر برادر دوتا از دوستان و فامیل های درجه یک نظامی جانباز شهید آزاده رو اینجا باید وارد کنید و همه رو آماده داشته باشید.
تا اونا رو پر میکنید ظهر میشه و بعدش ی ناهار قابل خوردن میدن می‌خورید و منتظر مصاحبه ها میمونید که بازم معطلیه . اول آزمون کتبی ۲۵ سوالی عقیدتی سیاسی هست که همون کتاب دین و زندگی خودمونه و زیاد سخت نیستن اطلاعاتتون خوب باشه راحته.
بعد میرید واسه مصاحبه عقیدتی سیاسی که سوالات سیاسی و دینی می‌پرسه در مورد مسائل مختلف میگه قرآن بخونید به من گفت ۲ رکعت نماز هم بخون که من دو رکعت نماز رو خوب خوندم و قرانم خوب خوندم روی سوالات زیاد سخت نگرفت و اذیت نکرد و کلا مصاحبه من ۱۰ دقیقه طول کشید و زودتر از همه تموم شد.
بعد میرید واسه مصاحبه فرماندهی که راجع به خودتون می‌پرسه که چرا میای ارتش سختی های ارتش رو بگو و چرا میخوای بیای ارتباطتت با خونوادت چطوره خودت چطور آدمی هستی نقطه ضعف و قدرتت چیه چقد درآمد خونوادته و از این سوالا ک از قبل جواب هارو آماده داشته باشید و بگید .
بعد میرید حفاظت که مصاحبه نداره فقط اطلاعات خودتون پدر مادر خواهر برادر معرف هاتون ضامنتون دوتا از دوستانتون رو توی سیستم وارد میکنید
که شامل اطلاعات شناسنامه ای و تلفن و آدرس میشه فقط واسه اقوام نظامی تاریخ استخدامشون و کد پرسنلی یا کاگزینیشون رو هم داشته باشید .
مصاحبه های روز اول اینجا تموم میشه و روز دوم برمیگردید و بعد تست های پزشکی روز دوم مستقیم بدون ناشتا و بعد گرفتن خون ازتون با شکم گرسنه میرید واسه تست ورزش .حتما کیک و آبمیوه شیرینی چیزی داشته باشید با خودتون بعد آزمایش خونتون بخورید تا سر ورزش حالتون خراب نشه . تست ورزش هم شامل پنج دور ،دور ی زمین چمن فوتبال میشه تقریبا ۲ کیلومتر میشه که اگه زیر ۱۲ دقیقه بزنید نمره کامل میزنه من خودم اول شدم و زیر ۱۲ دیقه
بعد دو نشینید و سعی کنید راه برید تا نفستون جا بیاد بعد دو ی آبمیوه بهتون میدن ک خواهش میکنم نخورید چون انقد شیرینه بعد تست ورزش حالت تهوع میگیرید . بعد دراز و نشست میرید توی ۹۰ ثانیه اگه ۷۰ تا بری امتیاز کامل میده و بعدش شنا روی دست که اگه ۵۰ تا برید امتیاز کامل میده .
تست ورزشم تموم میشه و توصیه میکنم با بچه هایی که اونجا هستید باهم مراحل رو رفیق باشید چون دراز و نشست و شکم رو شما واسه همدیگه میشمارید و به مسئول اعلام میکنید.
بعد برمیگردید مرکز گزینش بازم ی ناهار قابل خوردن میدن می‌خورید و مرحله آخر مصاحبه حفاظته که از خودتون و خانوادتون می‌پرسه سابقه دادگاه کیفری سیاسی یا اینا رو دارید یا نه . مصاحبه گر کاملا رو مخه سعی کنید عصبانی نشوید و هر چی گفت حتی فحشم داد آروم باشید و آروم و بدون استرس جواب بدید.
اینم یادم رفت که بگم روز اول بعد مصاحبه ها فیلم معرفی دانشگاه فارابی رو میزارن و هر کی خواست اون دانشگاه رو هم انتخاب کنه.
قربون همتون بازم ببخشید که دیر گفتم
نویسنده: حسین#همدان (مشاهده تجربه)
نویسنده: حسین#همدان تاریخ ارسال: جمعه ۲۳ خرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۰۷:۱۲ کد دیدگاه: ۲۹۴۲۷۸۵۰
سلام. داداش واسه چشم ازبعثت نهاجادکترمیفرستن.
بله همون کتاب معروف که چندتاعددداخل رنگ های سبزوقرمزونارنجی ایناست.
توروزماکسی کوررنگی نداشت. وکسی ردنشد.
داداش ازمن توعقیدتی بیشترازاحکام مسائل قرآنی ودینی پرسید.
مثلاگفت ولادت پیامبر. رحلت؟ ولادت امام علی؟ حدیث ثقلین؟ حدیث کسا؟
ازامام علی حدیث بگو(باورکن پرسید) قرآن سوره مریم بخون.
اون آیه اول حروف مقطعه است سرهم نخونید.
سوال سیاسی هم پرسید ولایت فقیه؟ ولی فقیه الان کیه؟ (حضرت آقا) قبولش داری؟ (گفتم خط قرمزمه_خندید)
بعدش پرسیدفعالیت سیاسی و مذهبی چی داری گفت درحدمسائل بسیج وهیئت.
نویسنده: Mohammad (مشاهده تجربه)
نویسنده: Mohammad تاریخ ارسال: پنجشنبه ۲۲ خرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۲۱:۲۷ کد دیدگاه: ۲۹۴۲۴۹۸۰
مصاحبه عقیدتی از احکام و سیاست پرسید از مسائل شخصی پرسید .ارمن پرسید قران چند تا سوره داره و چند تا بسم الله داره .سیاسی پرسید برجام چیه هست بعد ولایت فقیه چی هست بعد برا کشور لازمه.بعد میگه قران بخون (من سوره مریم خوندم).سوالات کتبی عقیدتی راحت بود سوالاش یادمه یکی از سوالاش در مورد انتخاب مرجع تقلید بود ..(نیروی زمینی)
نویسنده: حسین#همدان (مشاهده تجربه)
نویسنده: حسین#همدان تاریخ ارسال: پنجشنبه ۲۲ خرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۲۰:۱۴ کد دیدگاه: ۲۹۴۲۴۲۹۰
سلام. یه سری نکات رودررابطه بامصاحبه ها.
قبل ازورودبه مصاحبه حفاظت اطلاعات شمارو ثبت سیستم میکنن. وپرینت میگیرن.
ازمشخصات شناسنامه اعضای خانواده گرفته تا شماره 3تادوست. 2تامعرف. 1ضامن که میتونه پدرباشه. پس همراهتون باشه اونجانخوایدزنگ بزنید.
آدرس مدارس راهنمایی ودبیرستان به علاوه سال های تحصیل مثلااز90تا93راهنمایی بودی…
اگرازاعضای خانواده نظامی اند شماره کارگزینی شوبایدداشته باشی.
اگرکسی توخانواده تون شهید آزاده جانبازباشه تودرجه 2هم بودبگید حتما.
اگردارای احکام ورزشی نخبگی قرآنی علمی باشی بگید توفرم حفاظت مینویسن.
برای مصاحبه عقیدتی حتماحتما مسائل قرآنی مثلا چندتاسوره است… روبلدباشید.
تومصاحبه هاسعی کنیدلباس آراسته بپوشید ازپوشیدن تیشرت ولباس لی ومدل دارجدادوری کنیدچون امتیازات مصاحبه تون بشدت پایین میاد.
سعی کنید واسه مصاحبه فرماندهی آماده هرگونه سوالی باشید. ازمن پرسید تلوزیون نگاه میکنی؟ گفتم بله. گفت رحیم پورازغدی چه وقت هایی سخنرانی میکنه؟ منم گفتم جوابشو.
پس آماده باشید.
ته ریش بزارید
موهاروساده کوتاه کنید.
حکم بسیج وفرهنگی مذهبی ببرید حتماتومصاحبه هاکمک میکنه.
یادتون باشه پزشکی وتست ورزش همه قبول شدن واین مصاحبه هاست که باعث میشه نهایی بشید.
مصاحبه هاروجدی بگیریدداداشام بدون مطالعه نرید.
انشالله همه 100بگیرید
نویسنده: حسین#همدان (مشاهده تجربه)
نویسنده: حسین#همدان تاریخ ارسال: پنجشنبه ۲۲ خرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۰۸:۰۵ کد دیدگاه: ۲۹۴۱۶۵۲۰
سلام. داداش قربونت دیشب رسیدم همدان.
داداش انتخاب رشته نکردیم.
سخت ترین قسمت گزینش بنظرم مصاحبه عقیدتی وحفاظت بود.
مال من هرکدوم 1ساعت طول کشید ولی مصاحبه فرماندهی ایم حدود1ربع طول کشید.
تومصاحبه فرماندهی بیشترگفت چیکارمیکنی الان. چرااومدی. اگه ردبشی چیکارمیکنی.
طاقت خدمت تومناطق مرزی داری.
عصبانی میشی و…
مصاحبه حفاظت هم هرچی بگی پرسیدازمسائل خانوادگی و روزکشورتاخارج ازکشور.
مثلاگفت الان توآمریکاوعراق چه خبره.
ولی ازمن خوشش اومد واومدگفت 3نفرمجازشدین فارابی از20نفر.
ولی من نرفتم مصاحبه فارابی.
مصاحبه عقیدتی هم هرچی بگی پرسید ازحفظ خوندن آیت الکرسی تااینکه ازائمه حدیث بگو.
منم میدونستم اینارو همه روفول بودم آخرش گفت خیلی خوب هستی میخوای بری قسمت عقیدتی. گفتم نه میخوام برم عملیاتی.
آزمون اش هم خیلی آسون بود 25تاسوال بود.
داداش ورزش واقعا سخت گرفت.
کلا بین هرآیتم 1دقیقه استراحت داشتیم.
ولی آخرش همه روقبول کرد.
ولی روزقبلش 5نفرردکرده بود بامااومدن تست ورزش.
تمرین کن.
مخصوصا دواستقامت چون کم میاری.
نویسنده: منصور (مشاهده تجربه)
نویسنده: منصور تاریخ ارسال: چهارشنبه ۱۴ خرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۱۴:۲۰ کد دیدگاه: ۲۹۳۳۰۷۸۰
سلام من روز گزینشم 12 خرداد بود اول که میرید ازتون تست طب گرفته میشه دم در بعد باید برید یه برگه که بابد مهر پزشکا بهش بخوره دریافت میکنید بعد میرید روی صندلیهایی میشینید و منتظر میمونید بعد از اون شما هفتاد هزاد تومان برای پزشکی پرداخت میکنید بعد وارد مرحله پزشکی میشید اولین مرحله دندونه که من ندیدم کسیو رد کنه خراب هم زیاد داشته باشی بهش بگی درست میکنم با ارفاق قبولت میکنه بعد از اون 20تا 20تا وارد کابین هایی میشید و همه لبایاتونو در میارین اولین دکتر اومد گفت بالا رو نگاه کن و مهرو زد رفت به گلو نگاه میکنه بعد از اون ارولوژ میاد و به واریکوسل و بواسیر نگاه میکنه بعد از اون دکترا همینجوری میان در آخر لباستونو میپوشید و میرید برای چشم پزشکی که خیلی راحت بود تست ایشیاهارا از 8 متری و نمره چشمو میگیرن کور رنگی خیلی راحت بود بعد از اون فشار خونتونو نگاه میکنن لطفا استرس نداشته باشین چون فشارتون میره بالا بعد از اون 10 تومن برای شنوایی سنجی میدین و اونم تستش اینکه یه هدفون میزارن گوشت باید صدا از هر طرف اومد دستتو چپ یا راست بلند کنی اینارم که تموم کنی میرید برای آزمایش خون ادرار از ما نگرفتن و مهرو میزنن میرین برای نهار ونماز بعد از نهار ازتون یه امتحان کتبی عقیدتی میگیرن و بهتره خوب جواب بدین چون تو امتیاز کل تاثیر داره بعدش چند تا فرم پر میکنین و فرمانده دانشگاه فارابی و…میان و درباره دانشگاهشون و مزایاشون صحبت مبکنن که برای اونا تو فرم باید اسم رشته خاص رو بنویسین بعد از اون میرین برای ثبت اطلاعات و روز تموم میشه فردا هم مصاحبه حفاظت تست ورزش و مصاحبه عقیدتی سیاسی و فرماندهی دارین بعد از اون اونایی که فقط عمومی زدن میرن و رشته خاصیا باید تا ساعت 6 بمونن تا جوابش بیاد وباید برای اونم یه روز دیگه بیان
با تشکر
نویسنده: افسر حق (مشاهده تجربه)
نویسنده: افسر حق تاریخ ارسال: دوشنبه ۱۲ خرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۲۲:۴۰ کد دیدگاه: ۲۹۳۱۲۶۹۰
داداش روز دوم میرید واس حفاظت و فرماندهی و عقیدتی سیاسی و تست آمادگی جسمانی
فرماندهی که درباره اوقات فراغت و روحیات و یه چنتا چیز عادیه دیگ میپرسه و در کل چیزی نداره
حفاظت در رابطه با خودت و خانوادت و میپرسه که اگ از من میشنوین سعی کنید خودتون باشید و خیلی رو این اصرار نداشته باشین که بخواین خودتون خیلی خوب نشون بدین
عیقدتی سیاسی هم همین جزوه سایت کفایت میکنه و همشو پوشش میده
تست امدگی جسمانی هم اول شنا رو میگیره بعد شکم بعد انعطاف و بعدش دو استقامت که از مان دو سرعتی رو نگرفت
تنها یه چیز و بدونید اینکه ما همه داریم تلاشمونو میکنیم اگ خدا بخواد قبول میشیم باید قسمت آدم باشه…
نویسنده: امیر (مشاهده تجربه)
نویسنده: امیر تاریخ ارسال: یکشنبه ۱۱ خرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۱۷:۰۴ کد دیدگاه: ۲۹۲۹۶۴۵۰
سلام دیروز گفته بودم امروز میام واستون گزینش پدافند و توضیح میدم الوعده وفا
از آدرس شروع کنیم : واسه این که راحت تر برسین باید برین ایستگاه بسیج خط ۷ مترو سوار ماشین های بزرگ راه بسیج میشن و سر تقاطع بلوار هجرت پیاده میشین و چند صد متر بعد جلوی گزینش هستین
روز اول تا ساعت 7.30 هم میتونین برین زیاد گیر نمیدن
وقتی رسیدین دوتا ستوان میان مدارک ها رو چک می‌کنند مث معدل کارنامه اشتغال به تحصیل و غیره اونایی که فکر میکنند معدلشون مشکل داره میتونن برن بپرسن اگه قبول کردن کنار ستاد بانک سپه است بعد از چک کردن مدارک میرین واسه پزشکی
دکترا تو اتاقشون و شما دو سه تایی با هم میرین تو اتاق ترتیب خاصی هم نداره هر کی سرش خلوت بود پذیرش میکنه اول از همه میرین واسه قد و وزن و فشار خون بعد دندون که کامل نگاه میکنه بهدم قلب که فقط گوشی و میذاره رو سینتون تا اینجا ردی اصلا نداره بعدش من رفتم واسه چشم که شما سرتونو میذارین جلو یه دستگاه و نور میندازه تو چشماتونو بعدم تابلو E ها و بعدم کوررنگی اینجا سخت میگیرن بعد روانشناس که دو نفرن کف دست نگاه می‌کردنو و بدن و در همون حینم سوال میپرسه مرحله آخر پزشکی یه دکتر رحیم نژاد که لختتون میکنه که ارتوپد( زانو پرانتزی و کف پا صاف) و داخلی و اورولوژی رو باهم مهر میکنه….
الان تقریبا ساعت 10 است و تا یکی دوساعت بیکارین (گوشی میتونین ببرین داخل مشکلی نیست) ساعت 11، 11.30 بود سوار اتوبوس شدیم رفتیم واسه ورزش اول شنا بهد شکم بعد دو 60 متر سرعت بعدم 1600 که اولویت اصلیشون دو 1600
وقتی مدارک چک کردن ما 43 نفر بودیم و وقتی از ورزش اومدیم شدیم 23 نفر پس تقریبا نصف داوطلبان رو رد میکنن
از ورزش که اومدیم نهاری خوردیم و یه استراحت بعد مصاحبه فرماندهی من با یه سرهنگ تمام مصاحبه کردم که چیز خاصی نپرسید سوالایی مث خودت چیکار میکنی خونواده ات چی کار میکنن درآمد چقده و چرا میخوای بیای ارتش و از این چیزا
مصاحبه که تموم شد اونایی که جایی ندارن میرن بیمارستان بعثت بخش مهمانسرا پدافند که واقعا مزخرف بود غذای درست حسابی که نداشتن هواهم گرم کولرم نبود مغز پخت شدیم اتاق بغلی ما اصن برق نداشت شبا پیش ما بوذن بگذریم جمعه رو اونجا بودیم تا شنبه صبح
روز دوم‌ ساعت 6 نهایت تا 6.30 دقیق میتونین وارد شین بعد از اینکه ساعت گذشت کسی رو راه نمیدن اول رفتیم یه تست 25 سواله عقیدتی دادیم و یه سری از کپی شناسنامه خودتو میگیرن بعد میرین واسه حفاظت یه فیلم از دانشگاه فارابی میبینینو اطلاعات خانوادتونو ثبت سیستم میکنین و میرین واسه مصاحبه سیاسی
بعد از این مصاحبه ، نهار و بعدشم مصاحبه عقیدتی که اونم ساده بود یه صفحه قرآن میخونین اگه روون بخونین دوسه تا بیشتر ازتون نمیخدا در حد یه روخوانی از یه رساله میپرسه و خداحافظ
کارتون کلا تموم شد
فقط یه سری نکته
1 کپی هایی که میگیرین اصلا به کار نمیان فقط دو سری از شناسنامه خودتون و یه سری از شناسنامه پدر مادرتون ولی اطلاعات شناسنامه ای کل خانواده رو تو یه کاغذ داشته باشین
2 پنج تا عکس بیشتر استفاده نمیشه
3 با ظاهر ساده برین شلوار ساده پیراهن ساده مدل موی ساده و آستین‌های پیراهن هم بالا ندین
و یه سوال خودم داشتم وسطای مصاحبه سیاسی من چیزی بلد نبودم مصاحبه کننده فرستادم بیرون به یه سرباز گفت یه نفر و صدا کنه اونم این کار و کرد مصاحبه کننده و با یه کادری دیگه راجب من حرف زدن ممکنه چی گفته باشه آیا ردم کردن یا چی بعدش خودم از سربازه پرسیدم رد شدم ولی چیزی نگفت داداش حسین#همدانمیدونی جواب بده
این کل فرایند گزینش بود سوالی داشتین بپرسین بلد بودم جواب میدم
نویسنده: اشکان (مشاهده تجربه)
نویسنده: اشکان تاریخ ارسال: شنبه ۱۰ خرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۱۷:۳۹ کد دیدگاه: ۲۹۲۸۴۹۴۰
سلام دوستان وقت بخیر ، من ۷ خرداد گزینش داشتم نیروی هوایی پایگاه شهید خضرایی خواستم تجربیاتمو بگم امیدوارم بدردتون بخوره
روز اول : ساعت ۶ صبح گزینش شروع میشه اول مدارکو چک میکنن اگه مشکلی نبود میرید برای دندان که ملاکشون اینه که بین دو تا فک فاصله نباشه و بعد میرید برای چشم پزشکی که شامل ۳ مرحله میشه اولی جدول E بعد کورنگی و بعد با دستگاه نگاه میکنن ؛ بعد میرید طبقه دوم همون سالن و لباساتونو در میارید قد و وزن و همونجا میگیرن دوباره بر میگردید طبقه پایین اولی قلب هست بعد اورلوژی که نباید واریکوسل داشته باشید بعد ارتوپد که نباید بین زانو ها بیشتر از یک انگشت فاصله باشه و کوتاهی اشیل که باید پا هاتونو به هم بچسبونید و بشینید و بلند شید و سر اخر هم صافی کف پا هست که میشینید روی صندلی و دکتر کف پاتونو نگاه میکنه و اگه مشکلی نبود میرید نورولوژی که باید چشماتونو ببندید دستاتونو جلو بگیرید و توی یک خط راست راه برید ، بعد میرید برای فشار خون و گوش و حلق و بینی بعد میرید برای اعصاب و روان که میگه از روی کتاب بخون بعد از فاصله یک قدمی نگاه میکنه جای چاقو و خودزنی نباشه بعد میگه دستاتو جلو بگیر و خودتو معرفی کن کوچک ترین لرزشی داشته باشید رد میکنه اگه قبول شدید و برگه پزشکی همه مهرا رو خورد میرید برای تست ورزش که سخت ترین قسمتش دوی استقامت هست و خیلی ها کم میارن بعد میرید نهار و نماز و تکمیل پرونده و بعد میرید مصاحبه فرماندهی و بعد تکمیل فرم حفاظت و ثبت توی سیستم
روز دوم : ساعت ۷ گزینش شروع میشه اول میرید مصاحبه حفاظت بعد یه فیلم از دانشگاه فارابی میزارن بعد میرید ناهار و نماز و اخرین مرحله هم مصاحبه عقیدتی هست .
از ما ازمایش خون و ادرار نگرفتن و تاریخ اعلام نتایج هم ۶ مرداد هست با ارزوی موفقیت برای همه
نویسنده: امیرحسین (مشاهده تجربه)
نویسنده: امیرحسین تاریخ ارسال: جمعه ۰۹ خرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۱۳:۱۳ کد دیدگاه: ۲۹۲۷۰۵۳۰
سلام دوستان من ۷ خرداد گزینش افسری نیرو زمینی بودم . میخوام براتون توضیح بدم مراحلو امیدوارم بدرد شما بخوره.
۱_صبح میرین گزینش و ردیف قبولیتون رو دیوار زده شده . بعد میرید تو سالن تا مدارکتون رو چک کنند . بعد از چک شدن مدارک میرین بهداری برای مراحل پزشکی اول دندونه که خیلی سخت نمیگرفت. بعد میرین اتاق ها و لباستون رو درمیارین تا دکترا بیان و شما رو معاینه کنند. ترتیب دکترا معلوم نیست . بعد از مهر کردن برگه پزشکی توسط پزشکان . میرین برای چشم پزشکی بعد میرین فشار خون و شنوایی سنجی و ازمایش خون . بعد این مراحل درمانگاه یه برگه میده که روش مهره تایید رو میزنه . بعد میمونه مهره حفاظت و عقیدتی و ورزش و فرماندهی که در ادامه توضیح میدم. بعد از انجام مراحل پزشکی . میرین تا اطلاعاتتون ‌ مثل معرف و ضامن و ۳ تا از دوستان و …. تو سیستم حفاظت ثبت بشه . بعد ساعت ۱۲ میرین نهار و بعد از نهار ساعت ۱.۳۰ شما رو میبرن تو سالن برای تست کتبی عقیدتی که یکم سخته . بعد میرین برای انتخاب رشته .
اوناییی که جا ندارن شب میبرنشون خوابگه و ساعت ۶ صبح روز دوم میرین برای مصاحبه حفاظت . بعد مصاحبه فرماندهی . و بعد مهمترین مصاحبه یعنی عقیدتی . و تمام. اگه رشته های خاص انتخاب کرده باشین یه روز دیگه ام میمونین . و نتایج نهایی ۹۹/۵/۶ تو سایت اعلام خواهد شد . که چه کسایی قبول شدن. دوستان فقط استرس رو از خودتون دور کنید . امیدوارم مفید بوده باشه. همه موفق باشین
نویسنده: محمود ن (مشاهده تجربه)
نویسنده: محمود ن تاریخ ارسال: جمعه ۰۹ خرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۰۹:۰۱ کد دیدگاه: ۲۹۲۶۷۹۴۰
سلام دوستان
من دیروز گزینش هوایی بودم
صبح ک میرسید اونجا بعد نشون دادن فیش و شناسنامه کارت پایش و تحویل شما میدن بعد میرید توی یک سالن که فرم های تست پزشکی و ورزش رو بهتون میدن ک اطلاعاتتون رو بنویسین بعدش میرید برای گرفتن فشار و دندون ک من ندیدم کسی ردبشه
بعد دندون میرید توی یک سالن دیگه برای چشم و تابلوی E ها گوش رو هم همون دکتر معاینه میکنه بعدش میرید توی یک اتاقک برای تست کوررنگی که خواهشا حواستونو جمع کنید که درست جواب بدین میبینید کوررنگی ندارین ولی سر بی دقتی رد میشین،
بعدش میرین سالن بالا برهنه میشین قد و وزنتون گرفته میشه و یک معاینه بالینی میشین و نگاه میکنه که جای چاقو و اینا رو بدنتون نباشه و چنتا سوال ازتون میپرسه و لرزش دست نگاه میکنه
بعد میرید طبقه پایین که بقیه دکتر غیر ارتوپد و نورولوژی و روانپزشک همه رو قبول میکنن
نرورولوژی میگه روی پاشنه و پنجه راه برید حالت اینکه پاشنه یه پا جلولی پنجه قرار میگره عقبی و به سمت جلو راه برید یک خودکار میگیره جلو شمتون باید دنبالش کنید و لرزش دست رو هم با گذاشتن یک کاغذ روی دست چک میکنه
ارتوپد هم اول پرانتزی و آشیل رو چک میکنه و اگه واقعا بی مشکل باشین مهر میزنه
آخرین مرحله روانپزشکیه که دستاتونو باید بگیرید جلوتون و با صدای رسا خوتونو معرفی کنید
عرق دست رو هم اصلا چک نمیکنن نگران نباشید
اگه همه مهرارو بزنند براتون میرید لباس میپوشید و میرید برای تست ورزش تو سالن ورزشی پادگان
تست ورزش هم شنا و درازنشست و دو۱۶۰۰ و دو چهار در نه و کشش زو به جلو هستش که دو۱۶۰۰ واقعا نفس آدم رو میگیره
بعدش لباساتونو عوض میکنین میرید برای نهار
بعد نهار مرحله تشکیل پرونده و آزمون۲۵سوال عقیدتی هستش که آسونه
بعد آزمون میرید طبقه بالا برای حفاظت تشکیل پرونده میدید
بعدش میرید طبقه پایین برای مصاحبه فرماندهی که درباره خودتون سوال میپرسه
بعدشم مصاحبه عقیدتی و سیاسی و حفاظت میمونه برای روز دوم
در ضمن دوستان متقاضی خلبانی جنگنده و پهپاد اسماشون رو زمان تشکیل پرونده و آزمون عقیدتی ازشون میگیرن حواسشون باشه
آرزوی موفقیت برای همه
یاعلی
نویسنده: سید (مشاهده تجربه)
نویسنده: سید تاریخ ارسال: پنجشنبه ۰۸ خرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۲۱:۲۵ کد دیدگاه: ۲۹۲۶۳۲۸۱
سلام بر بچه های سایت.من الان تو اتوبوس هستم و دارم برای شما مینویسم.
مرحله اول پدافند:وارد گزینش میشید و رو صندلی مینشینید تا اسمتون رو بخونن.وقتی خوندن باید بری اصل کارت ملی و شناسنامه و دو قطعه عکس و مدرک دیپلم(یازدهمی ها حتما کارنامه رو مهر بزنن) رو تحویل بدی اون هم نگاه میکنه و بعدش بهت برگه تست ورزش و تست پزشکی رو میده.بعد که فرم ها رو پرکردی شما را 10 تا 10 میبرن درمانگاه که طبقه پایین هست اونجا حدود 12 تا دکتر باید براتون مهر بزنه.اول قد و وزن و فشار خون هست که اگه کمبود وزن نداشته باشی قبولی.بعدش میری برای قلب که اونم چیزی نیست و ففط یک گوشی میزاره و بعد مهر میکنه.بعدش دندان هست که اگه دندونات عقب و جلو نباشه و سالم باشه اونم مهر میکنه,بعد میرین برای معاینات کلی که شامل داخلی و پوست و ارتوپدی و عمومی هست.اونجا باید داخل اتاقک ها لخت مادرزاد بشین و اگه پاتون کج نباشه و خالکوبی و … قبولین.(دکتر عمومی به هیچ وجه به جای حساس دست نمی زنه ففط نگاه میکنه).مرحله بعد گوش و چشم هست.در چشم اول توی یک دستگاه نگاه می کنید تا ببینه چشمتون استیگمات هست یا نه.بعدش باید اون E ها رو بگی و سراخر هم از گوشیش چند تا عکس میده که باید شماره داخلشو بگین.
بعد که پزشکی تموم شد برگه رو میاری میاری میدی به مامور گزینش بعد اون به تو برگه پایش رو میده و قسمت معاینات پزشکی رو مهر میکنه.
بعدش یه اتوبوس میاد شما رو میبره برای تست ورزش.اول شنا بعدش شکم و بعد دو سرعت و در اخر هم دو استقامت.تو تست ورزش فقط کسایی رد میشن که نتونن دو استقامت رو تموم کنن.
بعدش دوباره یه اتوبوس شما رو میاره گزینش برگه پایش رو تحویل میدین و بعدش میرین برای نهار.بعد اونایی که تست ورزش رو قبول شده باشن میرن برای مصاحبه فرماندهی که اسونه و فقط در مورد انگیزت هست.بعد دو تا فرم میدن که باید تا صبح فرداش اماده کنی.بعد میرین برای خوابگاه(کلا رایگان هست).
فرداش اول از شما یه ازمون عقیدتی میگرن بعدش میرین تا اطلاعاتتون رو توی سیستم ثبت کنین.بعدش میرین برای مصاحبه حفاظت که اونم هم اسونه و فقط باید همه چیو راست بگی.بعدش میری برای نهار.بعد هم میری برای مصاحبه اخر که عقیدتی هست.اول قران میخونی و بعدش چندتا سوال احکام و سیاسی ازت میپرسه.
بعد از این میگن کاراتون تموم شده و برین تا حدود 2 ماه دیگر بهتون تو سایت میگیم که قبول شدین یا رد.
نویسنده: محمد (مشاهده تجربه)
نویسنده: محمد تاریخ ارسال: پنجشنبه ۰۸ خرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۱۲:۱۲ کد دیدگاه: ۲۹۲۵۷۴۴۰
سلام بچه ها.من امروز گزینش رفتم.نیرو زمینی
آقا از اون چیزی که فکر میکردم راحت تر بود،خیلی خیلی ارفاق میکردن،من زانوهام ۳ انگشت فاصله داره.قبولم کردن.دستام لرزید.قبولم کردن.اقا سهمیه فرزند نظامی و معدل خیلی تاثیر داره.مخصوصا معدل.من خیلی حواسم بود به بچه ها ببینم سر چی رد شدن
اول اینکه میرید اسم و مشخصات میدید.بعد برگه پایش رو بهتون میدن.بعد میرید تو یه سالن توضیح میدن مراحل رو.بعد مدارک رو چک میکنن که سن و معدل و اینا درست باشه
بعد میرید تو یه صف طولانی.گردن آویز میدن بهتون و پول میریزید حساب
بعدشم که معاینات شروع میشه.ارولوژی ندیدم کسی رو رد کنه.داخلی ندیدم رد کنه.پوست ندیدم رد.مغز و اعصاب ندیدم رد کنه‌.طبق معمول ریزش توی ارتوپد و روانشناسی بود.البته خیلی ارفاق میکردن
توی ارتوپد بیشتر روی آشیل حساس هستن تا پرانتزی.مگه خیلی زیاد باشع پرانتز که رد کنن
به شکم گیر میدادن.مشروط میزدن وزن رو.من خودم وزنم نرماله.ولی سر شکم نوشت باید وزن کم کنی
همه اینا که مهر خورد میرید چشم و دندان.چشم زیاد ندیدم رد بشه‌.تا ۳دهم قبول میکردن.دندان پزشک خیلیارو دیدم به خاطر پوسیدگی مشروط زد.من خودم باید پر کنم بعد برم واسه مصاحبه.یه مهر کم دارم.بعد چشم و دندان میرید واسه فشار خون.بعد شنوایی سنجی.بعد اینکه همه مهر ها خورد.همون موقع میرید واسه آزمایش خون و ادرار
سوالی بود بپرسید.اگه چیزی جا گذاشتم
جواب میدم
چیزی کم نزاشتم به خدا.انشالله کمک کرده باشم به بعضیا
نویسنده: امیررضا (مشاهده تجربه)
نویسنده: امیر رضا تاریخ ارسال: پنجشنبه ۰۸ خرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۱۰:۵۶ کد دیدگاه: ۲۹۲۵۶۳۶۰
سلام دوستان ، من ۶ خرداد گزینش داشتم نیروی هوایی و خدا رو شکر قبول شدم چون خودم از تجربیات خیلی استفاده کردم لازم دیدم بیام و تجربمو بگم
روز اول : باید ساعت ۶ در پایگاه باشید ، گزینش از ساعت ۷ شروع میشه اول وارد یه سالن میشید که موبایل و …. ازتون میگیرن بعد تست طب سنجی ، بعد وارد یه سالن دیگه میشید که چندتا افسر میان و مدارکو بررسی میکنن بعد میرید برای معاینه ، اول دندان که زیاد سخت نیست ، بعد وارد یه سالن دیگه میشید ؛ اولی چشم هست که شامل سه مرحله میشه اولی کوررنگی بعد جدول E بعد با دستگاه چشمتون رو نگاه میکنن بعد میرید طبقه دوم همون سالن همه لباسا رو در میارید فقط لباس زیر میمونه بعد همون جا از تون قد و وزن میگیرن بعد میرید طبقه پایین اولی قلب هست بعدی اورولوژی بعدی که خیلی سخت هست و بیشترین امار ردی ها رو داره ارتوپد هست که شامل کوتاهی اشیل ، پرانتزی ، کف پای صاف میشه ، بعد میرید نورولوژی که میگه حالت گردو بشکن راه برو بعد فشار خون و گوش و بعد هم اعصاب و روان که اونجا هم خیلی ها رد میشن مثلا میگه از روی کتاب بخون نگاه میکنه جای خود زنی یا چاغو نباشه بعد میرید یه جای دیگه که کف دستو نگاه میکنه ، اگه تمام مراحلو قبول شدید میرید برای تست ورزش که طبق مواردی هست که توی سایت اجا گفته و زیاد سخت نیست ، بعد ناهار و نماز و بعد تکمیل پرونده و مصاحبه فرماندهی بعد مصاحبه فرماندهی تکمیل فرم حفاظت
روز دوم : باید ساعت ۷ گزینش باشید ، مصاحبه اول فرماندهی ، بعد میان درباره دانشگاه فارابی صحبت میکنن بعد ناهار و نماز بعد امتحان عقیدتی و تکمیل پرونده عقیدتی و بعد هم اصلی ترین مصاحبه یعنی مصاحبه عقیدتی _ سیاسی ، بعد از اتمام مصاحبه کسانی که خلبانی زدن میمونن وبقیه برگه پایش رو تحویل دژبانی میدن و کارشون دیگه تمومه تا زمانی که بهتون اعلام کنن قبول شدید یا نه
دوستان اگه غلط املایی بود ببخشید امیدوارم تجربیات من بدردتون بخوره و به امید قبولی همه و با تشکر از سایت ایران استخدام
نویسنده: ناشناس (مشاهده تجربه)
نویسنده: ناشناس تاریخ ارسال: چهارشنبه ۰۷ خرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۱۹:۴۳ کد دیدگاه: ۲۹۲۵۰۰۵۰
سلام مجدد دوستان به امید خدا امروز کارم تموم شد البته چون خلبانی پهباد زدم باید فردا هم برم. از نا تا الان نه ازمایش خون گرفتن نه ادرار.و نه تست شنوایی تمام مراحل تو خود ستاد انجام میشه به غیر از تست ورزش که شمارو با اتوبوس میبرن .. تو تست ورزش شنا شکم و شنا روی دست هر دو تو یه دقیقست
روز دوم که اطلاعات رو ثبت میکنن براتون از فیلم میزارن در مورد فارابی یه یک ربع بیشتر نیست بعد از انجام مصاحبه حفاظت ازشون میخواین که بهتون برگه ی فارابی رو بدن پر کنین اگه امتیاز اوردین بعد از عقیدتی سیاسی یه مصاحبه مخصوص ازتون میگرن
.اصلا یادم نمیاد کدوم صفحه اولین تجربیات رو گفتم اگه کسی میدونه بگه برم جواب بدممم
نویسنده: ابراهیم (مشاهده تجربه)
نویسنده: ابراهیم تاریخ ارسال: شنبه ۱۳ اردیبهشت ۹۹ ساعت ارسال: ۱۴:۲۰ کد دیدگاه: ۲۸۸۹۶۵۳۰
سلام ..اسامی وزیرا ..وظایف رهبری و ریاست جمهور …وظایف سه قوه …۱۳ آبان چه روزیه ..آخرین راهپیمایی…امام جمعه شهرتون کیه …برجام چیه ..آخرین بیانات رهبری …و یکم هم احکام میپرسه .خوب بخون
اطلاعات سیاسی مثله شناخت وزرا شناخت ریس جمهوریهای گذشته و ریس جمهور کشورهای همسایه شناخت کار سه قوه و… اینا بلد باشین
مصاحبه عقیدتی سیاسیه که ازت سوالات دینی ( نماز جمعه، نماز آیات، سوالات سیاسی مثل نظرت درباره برجام، مرجع تقلیدت، اخبار مهم روز، نماز جماعت و جمعه و…) میپرسه
فرماندهی ممکنه از خودت بپرسه مثلا بزرگترین نقطه ضعفت و نقطه قوتت چیه اونم خیلی اسونه و فقط باید یکم خودتونو اماده کنید
معمولا هدفشون از پرسیدن سوالا لزوما جواب اون سوالا نیست و از توش میخوان ببینن شما چطور جواب میدی کامل جواب میدی یا نصفه و نیمه مثلا میگی بابام کارمنده یا میگی بابام کارمند فلان شرکته…
میگه تسبیحات اربعه رو بگو. تشهد رو بخون. اصول و فروع دین. و معانی همه ی مواردشو یاد بگیر
لرزش دست(اینم ردی زیاد داره):دکتر میگه دستاتونو بیارید بالا دراز کنید در همین یه سوال هم ازتون میپرسه مثلا معدلت چنده از کدوم شهری یادتون باشه هول نشید با صدای بلند و محکم و اعتماد به نفس جواب میدید و دستاتون نباید بلرزه**خواهش میکنم این توصیه رو به یاد داشته باشید اونجا استرستون رو کنترل کنید وگرنه در این بخش کارو خراب میکنید** یک ساعت قبل رفتن یه صبحانه خیلی شیرین بخورید یه مربایی چیزی به هیچ وجه ناشتا نرید اگه دستاتون لرزید و رد شدید ناامید نشد اعتراض بزنید واسه فردا….میتونید صبحانه از عسل که ارام بخشه استفاده کنید
امیدوارم به دردتون خورده باشه….
نماز روزه هاتون قبول
نویسنده: ناشناس (مشاهده تجربه)
نویسنده: ناشناس تاریخ ارسال: چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۹۹ ساعت ارسال: ۱۷:۳۱ کد دیدگاه: ۲۸۸۴۸۰۶۰
سلام دوستان
من قبل عید رفتم گزینش میخوام تجربیاتمو بگم بهتون (نیروی هوایی- شهید خضرایی)
روز اول پزشکی ها بود که بخش ارتوپد و روانشناسی و مغز و اعصاب بیشتر گیر میدادن. دید چشم هم باید حداقل 8 از 10 باشه. پزشکی رو که قبول شین بلافاصله میرین تست ورزش که شامل شنا دراز و نشست انعطاف و دو فک کنم 1800 متر بود. بعد ورزش میرین نهار و نماز و بعدش میرین مدارکاتونو که اونجا میگن تو دو تا پوشه که باز اونجا بهتون میدن پر میکنین و انجامش میدین و ازتون آزمون کتبی عقیدتی میگیرن که 25 سواله و بیشتر از درس های دوران دبیرستان و احکام هست . بعد از اون میرین برای مصاحبه فرماندهی که بیشتر از خودتو و خانوادت میپرسه و نقاط ضعفو قوتت. بعد اون که طرفای شب هست میرین فرم های حفاظت رو پر میکنین که حدود یکی دو ساعت طول میکشه و همونجا ازتون تست روانشناسی میگیرن که حدود 70 و خورده ای سواله چیزی نیست اون تست روانشناسی. و بعدش اطلاعاتتون رو ثبت سیستم میکنین و اون روز تموم میشه. روز بعد میرین برای مصاحبه عقیدتی و سیاسی که احکام و مساعل روزو و…. هست که اونارو خوب بخونین. بعداز ظهرم میرین برای مصاحبه حفاظت که اونم در مورد خود و خانوادتونه. برای رشته عمومی تمام هست که خودمم کارمو انجام دادم. دوستان سعی کردم هر چی یادم بود رو بگم و برای منم دعا کنید که قبول نهایی بشم با تمام دوستان این سایت. انشالله قبولی همه دوستان.در ضمن من این تجربیاتو برای نیرو هوایی گفتم. بقیه رو اطلاع ندارم

مرحله معاینات پزشکی

در این بخش تجربیات پذیرفته شدگان استخدامی دانشگاه افسری ارتش در سال 1398 از مرحله معاینات پزشکی گردآوری شده است که در ادامه می توانید برای مشاهده هر یک از تجربیات بر روی اسم نویسنده ضربه بزنید.

نویسنده: Mahdi (مشاهده تجربه)
نویسنده: Mahdi تاریخ ارسال: دوشنبه ۰۶ مرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۲۲:۰۷ کد دیدگاه: ۳۰۱۲۳۱۳۰
سلام خدمت همه دوستان عزیز
میخوام توضیحات کاملی از مراحل گزینش بدم
۱.ثبت داخل سایت اجا که اعلام میشه تاریخ ها و بردن مدارک به حوزه گزینش مشخص شده مثلا من مشهد بودم رفتم خیابان ثامن الائمه مدیریت گزینش نزاجا
۲.امتحان از دروس عمومی و تخصصی
۳. ۱۰روز بعد که جواب قبولی در ازمون میاد و مشخص میکنه که فلان تاریخ برید تهران برای گزینش
۴. روز گزینش سعی کنید صبحونه کامل بخورید برای رفع استرس و ساعت ۶ درب گزینش اماده باشید
ابتدا که یه توضیحات میدن و یه مدارک میگن بدید که همه رو اماده باشه )داخل سایت مدارک هست (کامل همه رو ببرید که مشکل پیش نیاد
بعد از اون میرید معاینه پزشکی ک یه دکتر هست برای پرانتزی پاها و دکتر پوست و دکتر روانشناس که خیلی مهم هست لرزش دست نداشته باشید اصلااا
بعد داخلی و دندان و چشم و گوش که راحته اگه مشکل نداشته باشید بعد هم ازمایش خون (هیچ قرص نخورید که یه وقت ازمایش اشتباه نشه )
بعد اون میرید ناهار و نماز
بعد میرید پرونده حفاظت پر میکنید که اطلاعاتی از خودتون هست ۱۶ صفحه و یه برگه که ایا رشته خاص دوست دارید یا نه ک اولویت میزنید و یه معاینات تخصصی داره که روز بعد هس
تا ساعت ۶عصر طول میکشه
بعد دوستان میرن خوابگاه و روز بعد ساعت ۶ دوباره اماده میشید و میرید مصاحبه حفاظت که همون برگه هارو که پرکردید میپرسن ازتون
بعد اون میرید تست ورزش شنا دراز نشست دو ۱۶۰۰متر و ۴در ۹
بعد از تست ورزش میرید مصاحبه عقیدتی سیاسی (ازاطلاعات دینی و مرجع تقلید و… میپرسه ) ومصاحبه فرماندهی (که از خودتون میپرسه)
بعد یه نفر میاد اسم اونایی که رشته خاص میتونن برن میخونه(امتیاز بالا باید بیاری تا بتونی ) و میگه این نفرات بمونن و بقیه برن تا نتیجه نهایی
من خودم جز نفرات رشته خاص بودم
اینم تمام مراحل گزینش
موفق باشید
بنده قبول شده دانشگاه افسری سال ۹۹ هستم
سوال داشتید بپرسید بتونم جواب میدم
یاحق به امید دیدار افسران اینده
نویسنده: arya (مشاهده تجربه)
نویسنده: arya تاریخ ارسال: جمعه ۰۳ مرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۱۲:۴۵ کد دیدگاه: ۳۰۰۵۶۱۹۰
سلام .
من خرداد ماه رفتم برای گزینش نیروی دریایی .
اول رفتیم مدارک رو تحویل دادیم :
ریز نمرات یازدهم ( برا کسانی که دیپلم ندارن )+کارنامه دوازدهم براشون خیلی مهمه حتما داشته باشید .
بعد از این که 70 تومن کارت کشیدید کارت پایش سلامت رو بهتون میدن میرین برا معاینات پزشکی که 3 -4 ساعتی طول میکشه
مراحل پزشکی :
1 ارتوپد : صافی کف پا – چسبندگی ران – پرانتزی بودن زانو
2 روان شناس : دست ها رو میارید جلو و باصدای بلند خودتون رو معرفی میکنید نباید دستتون بلرزه .
3 متخصص قلب و عروق : میگن چند تا شنا برید بعدش ضربان قلبتون رو چک میکنه
اگر نتونین شنا رو خوب برین رد میشین .
4: دندان پزشک : دندوناتون نباید کج باشن یا روی هم باشن و بیشتر از 3 تا دندون کشیده باشین رد میشین .
5: معاینه باسن و بیضه ها : واریکوسل رو رد میکنن اگه نظافت پایین تنه رو رعایت نکرده باش رد میشین .
6: متخصص پوست و مو : جای خودزنی و خالکوبی داشته باشین رد میکنن .
7: چشم پزشکی : ناخونک . نمره چشم بیشتر از یک و نیم و کور رنگی داشته باشین رد میشیم
بعدش ازمون کتبی رو میدین که چهار گزینه ایه
فرم های نهایی رو پر میکنین برای ازمونش کتاب های دینی دبیرستان رو بخونین
بعد نهار بهتون میدن و میرین برا مصاحبه شفاهی
1: عقیدتی سیاسی : سوالا سیاسی و دینی و درباره اصول و فروع دینه
2: حفاظت : بیشتر سوالای این بخش مث عقیدتی سیاسین .
3: حفاظت : درباره خودتن و خانواده بیشتر ازتون میپرسن فقط همه چیز رو راست بگید .
بعد از این مراحل بهمون گفتن برین و روز بعد ساعت 7 اینجا باشین
روز دوم اول بردنمون درمانگاه ارتش ازمایش خون و ادرار .
بعدش یه زمین چمن رفتیم برا ورزش :
1: دو : شش بار باید دور زمین فوتبال میدویدیم
2: شکم : 70 دراز نشت باید تو 90 ثانیه بری
3: شنا :40 تا شنا توی 90 ثانیه
بعد از ورزش میرین بیمارستان گلستان نداجا برا شنوایی سنجی و عکس از قفسه سینه
بعدش هم نهار میدن و دیگه تموم میشه باید منتظر نتیجه نهایی باشید
( روز دوم و مصاحبه ها رد نمیکنن فقط امتیاز بهتون میدن )
موفق باشید
نویسنده: احمد...! (مشاهده تجربه)
نویسنده: احمد..! تاریخ ارسال: سه شنبه ۳۱ تیر ۹۹ ساعت ارسال: ۱۳:۴۰ کد دیدگاه: ۳۰۰۰۱۹۵۰
سلام
خدمت همه ای دوستان و عزیزان این سایت *پدافند هوایی ارتش*
شما ساعت ۶ در ستاد پدافند منتظر میشید در باز میشه و یک ساختمان که قرار گزینش شید
قبل از ورود یک سرباز میگه روز اول سمت راست به ترتیب بشینن(رو صندلی ها شماره زده)یک مدتی صبر میکنید یک کادری میاد از شما مدارک میخواد(یک عکس مدرک تحصیلی که دوستان سعی کنید اشتغال به تحصیل حتما مهر داشته باشه)چک میشه کسایی که پول نریختن بهشون وقت داده میشه برن پایین و پرداخت کنن بعد از اون تقریبا ۵۰ دقیقه رو صندلی منتظر میشید صداتون کنن برین طبقه پایین معاینات پزشکی.
.
معاینات
.یک هفته ای هست کسایی که تست خون ندادن میان،پس یکم شلوغه خوب وارد یک راهرو میشید(راهرو تقریبا ۱۵۰ متر)
اولین جا
قد و وزن میشید(اگه وزن زیاد یا کم هم باشید مشکلی نیست ولی باید وزن رو کم یا زیاد کنید،بعد مهر میکنه)
دومین جا
قلب (با گوشی چک میکنه و مهر میزنه)
سومین جا
روانشناسی و مغز و اعصاب و پوست (میری داخل اتقل میگه فقط لباستو در بیار استرس زیاد رد میکنه ،بدنتو نگاه میکنه یک نفر بخاطر خود زنی رو بازو رد شد،دستاتو میاریی جلو دستاتو میگیره باهت صحبت میکنه بعد ی کتاب میده میگه بخون بعد اگه مشکلی نداشته باشی دوتا مهر میشه)
سومین جا
دندون هست که بیشتر به لثه گیر میده راحته مهر میزنه
چهارمین جا
چشم دوتا دکتر هستن (اول تو یک دستگاه نگاه میکنی بعد نور میندازه متخصص هست بعد یک امضا میزنه
میری دکتر دوم که از فاصله ۶ متر جدول E بعد اگه مشکل داشته باشی میگه عینکی یانه اگه اره برو عینک رو بیار عینک رو تو دستگاه چک میکنه بعد دوباره با عینک میشینی و رو صنددلی جدول Eرو میگی بعدش هم کور رنگی ی کتاب بود توش عدد نوشته و در اخر ی دستگاه که چشم که داخلش عکس یک خونس هی تار و شفاف میشه بعد اگه مهر کرد متخصص هم مهر میکنه و تمام )
پنجمین جا
ی دکتره جراحی،ارولوژی،ارتوپد،داخلی (وارد اتاق میشی یادم خیلی باتجربه رئیس بهداریه
آشیل رو چک نکرد فقط کف پا و اینکه تا دو انگشت کار نداشت بعد میگه شرتت رو بکش پایین سریع ینگاه میکنه و تمام )ولی اون جا من روفتم ۵نفر بودیم دونفر بخاطر پرانتزی و بالا و پایین بودن کتفش ردش کرد
دکتر ششم
شنوایی سنجی اول با ی دستگاه گوش رو چک میکنه
بعد میگه برو تو اتاقک و هدفن رو بزن و ۵تا صدا گوش راست و چپ بعدش هم مهر میکنه)
بعد از اینا دوباره میری بالا جایی اول منتظر میشی سرویس بیاد شمارو به ی زمین فوتبال ببره
هوا واقعا گرم اول شنا بعد شکم و بعد دو ۶۰ و در آخر دو۱۶۰۰ متر که چهار دور نیم دور زمین فوتبال هست
بعد لباس میپوشی دوباره سوار سرویس میشه دوباره میری همون جا اول بعد میگن قبول شدی ورزش یا نه
بعد برگرو ازتون میگرن و میرید مصاحبه فرمانده از خودت خانوادت وضعیت مالی و انگیزه
تموم روز اول
بعد میرید ی خوابگاه استراحت شام داره غذا هم داره
غذا ساعت ۸ بخورید و از ساعت ۱۰ شب هیچی نباید بخوری بجز اب
صبح دباره میری ستاد این دفعه وارد که میشی سمت چپ سالن میشینی میبرنتون پایین ازمایش خون و ادرار انجام میدید بعد ازتوتون تست عقیدتی میگیرن راحته میشه ۹۶ درصد جواب داد بعدش میرین بالا برایی حفاظت تقریبا ۱ ساعت طول میکشه اول اطلاعات وارد میکینی بعدش یک فیلم از فارابی میزارن
که اگه بخوایی میگی فرداش میری میدان حر امتحانش
خوب بعدش که اطلاعت اوکی شد میری واسه مصاحبه
که از روی اطلاعاتت ازت میپرسه میگه ۵ دقیقه راجب اخبار سیاسی اجتماعی و… توضیح بده بعدش ممکنه چنتا سوال عقیدتی بپرسه(همش به شخص مصاحبه گر بستگی داره)مصاحبه ۲۵ دقیقه
بعدش که تموم بشه ساعت ۱۲ هستش که تا ۲.۳۰ بیکار تو سالن باید بشینی غذا هم همون ساعت دو خوردی میدن و میرید برای میرد مصاحبه عقیدتی که هرچی ممکنه بپرسه ،خوب اسمتون رو میخون میرید داخل یکی از ۶ اتاق و ازتون سوال عقیدتی میپرسع اول از همه میگه قران بخون یا میگه یجایی از قران رو باز کن یا سوره مریم بعدشم هرچیزی ممکنه بپرسه پس به ۴۰ صفحه جزوه سایت تسلط داشته باشین . و تمام میریدخونه.
خوب دوستان چند نکته
استرس کم همیشه هست پس سعی کنید حتی موقعه پزشک بالا سرتونه کنترول کنید وگرنه رد
دو اینکه ما ۲۴ نفر بودیم ۱۵ نفر قبول شدن یک نفر هم تست ورزش انصراف داد و حذف
روز بعد هم ۲۹ نفر و ۱۲ نفر قبول شدن ۳ نفر ورزش تست و ۵ نفر هم رد با چشم دیدم که میگم اصلا شوخی باهت ندارن میگن برو بیرون شما ردی
سه اینکه کپی زیاد نبرین یک سری کافی و عکس هم ۶ تا کافی
کاملا کامل بود توضیح کم و کسر هم کم داره یعنی هینا
اصلا اونقدر سخت نیست (ولی خوب میری داخل راهرو معاینات یهو میبینی ۱۵ نفر رد شدن و ..
چهار عینک داری ببر احتمال قبولی داری ولی اگه نببری چمت رو ضعیف باشه ردی ،خدایی نکرده
انشالله که براتون مفید بوده باشه برم دعا کنید که جز قبولی های نهایی باشم یا حق
انشالله هم رو در دوره ببینم
دعا کنید لطفا
نویسنده: مسعود (مشاهده تجربه)
نویسنده: مسعود تاریخ ارسال: یکشنبه ۲۹ تیر ۹۹ ساعت ارسال: ۲۲:۴۸ کد دیدگاه: ۲۹۹۷۲۷۰۰
قابل توجه کسایی که میخوان برن دانشکده افسری ارتش.نیروی دریایی.دوستان من 17تیر مصاحبه داشتم ابتدا مدارک را چک کردن.بعد پرداخت70هزار وارد اتاق معاینات شدم روانپزشک امد می گفت خودت را معرفی کن.بچه ها بی استرس تو چشم هاش نگاه کنید سعی کنید باهاش گرم بگیرید اما نه زیاد. محکم خودرا معرفی کنید.. از دستی یه سوال رو چند بار می پرسه. اصلا عصبانی نشید میگه چرا میای ارتش بگو علاقه دارم. واقعا اگه علاقه ندارید نرین افسری چون سختی هاش رو باعلاقه میشه تحمل کرد.بعد گفت دست هات جلو اگه عرق میکرد یا میلرزید رد میکرد.بعد سر دست و ساعد را نگاه میکرد که خود زنی نکرده باشی دوستانی که خودزنی کردند الکی ثبت نام نکنن.بعد مغز و اعصاب اومد مثل روانپزشک کار کرد وبعد مهر زد برام. بعد چشم پزشک اومد اول دفترچه اعداد کوررنگی را باز کرد شاید ده تا عدد ازم پرسید همه را درست جواب دادم.بعد برد مارو که علامت های eرا بگم کدام طرفی هست همه را از خط اخر پرسید دوستان تمام نیروها فقط اگه چشمتون ده دهم هست برید چون به سایت کار ندارن و اگه کمی ضعیف بود چشم هات رد میکرد بعد مهر زد بعدش اپتومتریست نگاه کرد و مهر زد اومدیم دوباره تو کابین ها یه دکتر اومد به من نگاه کرد گفت برو روی ترازو.رفتم رو ترازو یه کاغذ داد بیرون که کمبود وزن دارم.دکتر گفت ردی.کلی التماس کردم فایده نداشت.روانپزشک رو واسطه کردم چون زبان عربی و انگلیسی می تونم حرف بزنم و معدل یازدهم من 19/14 و معدل نهم من 20 بود دکتره گفت یه هفته وقت داری جبران کنی. من برگشتم و توی یه هفته 5کیلو اضاف کردم.جا داره از روانپزشک عزیز جناب اقای … کمال تشکر را بکنم که خیلی کمکم کردن.میخوام بگم اصلا ناامید نشید و حتی شدههر چقدر که جواب بدن بهتوت صبر کنید.بعد ادامه معاینات که دندانپزشک امد گفت ااااا کن ملاکش این هست که فک های شما روی هم جفت شه البته دندان خراب هم بیش از یکی دو تا نداشته باشین. بعد اعصاب و روان امد مهر زد. چون من روزهای اخر بودم تقریبا دکتر ها همه نبودن.بعد اومدن گفتند همه رو به دیوار تو کابین ها یکی یکی صدا زد رفتیم توی یه کابین دیگه لای پامون رو نگاه کرد حتی مقعد رو هم نگاه کرد که هموروئید یا بواسیر یا کیست مویرگی نداشته باشیم بعد الت تناسلی و بیضه هارا نگاه کرد که کشیدگی بیضه. هیدروسل. واریکوسل نداشته باشیم البته اگه واریکوسل را ذعمل کنید اشکال نداره.بعد اتمام معاینات.اومدیم تو سالن.چند تا فرم دادن که پر کردیم.انتخاب رشته هم کردم.بعد یه ازمون25 سوالی گرفتند که از کتاب دین و زندگی بود.وتعرفه حفاظتی پر کردیم.بعد مصاحبه عقیدتی دادم که اول گفت قران می خوانی گفتم بله گفت کدوم سوره ها گفتم حدید حشر صف جمعه را هر شب می خوانم گفت صف را بخوان.دوخط روان و بی غلط خوندم گفت عالیه بعدسوال های دیگه اولین سوره قران و اخریش اصول و فروع دین.واجبات نماز و رکن و غیر رکن و فرقش.وظایف رهبر و مجلس خبرگان.ترکیب شورای نگهبان و وظایفش.بعد اخرش رازی بود بنده خدا و گفت خوبه بعد مصاحبه فرماندهی بود که می پرسید اگه ردت کنم چکار میکنی ایا شجاعی .خودت رو شناختی.بزگترین نقطه ضعف و قوتت چیه اگه کسی فحش ناموسی بده چه میکنی.اگه سه ماه بفرستمت خلیج عدن چه میکنی در کل مرد شریفی بود بنده خدا و کلی شوخی کرد بعد پرسید مرجع تقلیدت کیه گفتم حضرت اقا.گفت رساله شون رو می خونی گفتم ایشون استفتئات دارن رساله نیست گفت افرین اکثرا تو دام میفتن بعد مصاحبه حفاظت بود که درمورد خانواده پرسید که خواهشا راست بگید که النجات فی الصدق.بعد روز دوم ناشتا رفتیم ازمایش خون و ادرار.بعد تست ورزش که باید بتونید حداقل 5دور دور زمین چمن بدوید من نفر سوم شدم توی 8/5 دقیقه البته زمان مورد نظرش زیر ده دقیقه هست بعد باید 60 تا دراز و نشست برید بعد 50 تا شنا.بعد رفتیم بیمارستان فوق تخصصی گلستان که شنوایی سنجی بود و عکس برداری از قفسه سینه و ستون فقرات و کلا کارمون تموم شد کلا بچه استرس نداشته باشید و ایه الکرسی و سوره اذا جا نصر الله و الفتح بخونید ان شالله قبولید
نویسنده: Aliam (مشاهده تجربه)
نویسنده: Aliam تاریخ ارسال: دوشنبه ۲۳ تیر ۹۹ ساعت ارسال: ۱۹:۰۲ کد دیدگاه: ۲۹۸۷۹۳۷۰
سلام به همه دوستای گلم به خصوص داوطلبای عزیز نیرو دریایی
تجربه گزینشم رو میگم براتون
پزشکی
اگه دیرتر از ۷ هم رسیدید نگران نباشید میزارن برید داخل من خودم ۹ رسیدم و هنوز دکترا هم نیومده بودن.
مرحله اول چک کردن مدارک و معدل و نظام وظیفه و … هست که اگه معدل کمه و نظام وظیفه اشکال داره همونجا میفرستن خونه.
بعد وارد سالن پزشکی و اتاقکها میشید و به خاطر امتحانات فعلا کم میان و ما اونروز ۱۲ نفر بودیم و بعد دکترها با فاصله زمانی زیادی میان و کلافه میشید.
اول ی دکتر اومد که هم روانپزشکی رو چک میکرد هم پوست رو ،که می‌گفت دستا جلو و سوال میپرسید که خودتو معرفی کن و چرا میخوای بیای ارتش. لطفا ی چنتا جواب واسه این سوال آماده کنید. چون دکتر میگه این چرت و پرتا رو من ده سال پیش پاس کردم یا نگید نظمش رو چون میگه یعنی تو خونتون نظم ندارید ک میخواید تو ارتش منظم بشید یا نگید ب خاطر سختیاش چون میگه پس خود آزاری داری که سختی دوس داری . کلا رو مخ می‌ره ک اذیت کنه استرس بگیرید بعد همون‌طور که دست جلو هست با دقت زیاد همه بدن رو نگاه می‌کنه ببینه جای خودزنی هست یا نه که کوچکترین خطی رو ببینه رد می‌کنه. تو این مرحله دو نفر رو رد کرد
بعد دندون پزشک اومد که زیاد سخت نمی‌گرفت فقط به چفت شدن و مرتب بودن دندون ها دقت میکرد و ب خرابی در حدی که ضایع نباشه دندون های جلو کاری نداشت این مرحله هم یک نفر رد شد چون دندوناش به هم ریخته بود ب دکتر اعتراض کرد دکتر گفت چون نیاز ب ارتودنسی داری و درست شدنش زمان بره نمیتونم قبولت کنم.
مرحله بعد پزشک مغز و اعصاب اومد ک اونم می‌گفت دست ها جلو ک ببینه میلرزه یا نه و دست ها بالا ک کف دست هارو نگاه کرد فقط . این مرحله هم یک نفر رد شد ولی دلیلش رو پزشک بهش نگفت .
بعدش اورولوژ اومد که عقب و جلو رو نگاه میکرد و کسی رو رد نکرد .
بعد ی دکتر اومد که باز لرزش دست رو نگاه میکرد عرق دست رو نگاه میکرد می‌گفت ی دستتون مشت کنید ی دستتون صاف بعد ی دقیقه میومد دست میکشید کف دست که عرق می‌کنه یا نه
و اگه عرق میکرد رد میکرد دوباره پای پرانتزی رو نگاه کرد که در حدی که ضایع نبود کار نداشت ولی اگه ضایع بود در حد سه انگشت رد میکرد که یک نفر رو رد کرد بعد می‌گفت راه برید و نگاه میکرد ک چطور راه میرید اینجا هم یک نفر رو رد کرد بهش گفت شونت کجه و واقعا هم کج بود ی سمتش بالا بود یکی پایین اینی که رد کرد
بعد دکتر قلب اومد که فقط ی گوشی میزاشت رو قلب و ضربان رو گوش میکرد و سخت گیر نبود و کسی رو رد نکرد .
بعد لباس پوشیدیم و رفتیم واسه چشم پزشک که اول کور رنگی رو با همون کتابچه و تست ایشی هارا چک میکرد بعد تابلو E ها بود که زیاد سخت نبود نگران نباشید من خودم چشمم ضعیفبود البته کم و بدون عینک رفتم و چشمم رو ده دهم زد هر دو چشم رو .مرحله بعدش ی دکتر بود که نور مینداخت داخل چشم توی چشم کسی رد نشد ولی یک نفر از بچه ها چشمش رو دکتر گفت باید روز دوم بری پیش متخصص توی بیمارستان گلستان و اون دقیق نظر بده
که روز دوم اومد و توی چشم رد شد چون ی چشمش نیم نمره و ی چشم دیگش یک و بیست و پنج صدم ضعیف بود ملاک چشم اینه که هر چشم حداکثر یک نمره ضعیف باشه و کاری ب مجموع دوتا چشم ندارن و اگه یک چشمم بیشتر از یک باشه رد میکنه.
پزشکی روز اول همینجا تموم شد و بعدش میرید واسه مصاحبه ها که مصاحبه ها رو جدا توضیح میدم .
روز دوم پزشکی میرید همون دفتر گزینش بدون خوردن ناشتا از اونجا با اتوبوس میبرنتون درمانگاه ک آزمایش خون و ادرار میدید و بعد میرید بیمارستان گلستان که اول میرید تست شنوایی سنجی ک ی خانم دکتر هست و سخت گیر نیست ولی اگه مشکل جدی باشه رد می‌کنه اینجا هم کسی رد نشد فقط یکی از بچه ها خوب جواب نداد دکتر رفت براش آب گرم آورد و خورد بعد دوباره تست گرفت و قبولش کرد.
بعد میرید واسه رادیولوژی و تصویر برداری قفسه سینه .
مراحل پزشکی همینجا تموم میشن توی روز دوم و در آخر از ۱۲ نفر ۴ نفر موندیم.
بعد اتمام مراحل پزشکی روز اول چنتا فرم واسه عقیدتی و حفاظت میدن پر میکنید و برگه مراحل مصاحبه رو هم میدن دستتون که همه رو پر میکنید
و اطلاعات خودتون اطلاعات پدر مادر خواهر برادر دوتا از دوستان و فامیل های درجه یک نظامی جانباز شهید آزاده رو اینجا باید وارد کنید و همه رو آماده داشته باشید.
تا اونا رو پر میکنید ظهر میشه و بعدش ی ناهار میدن می‌خورید و منتظر مصاحبه ها میمونید که بازم معطلیه . اول آزمون کتبی ۲۵ سوالی عقیدتی سیاسی هست که همون کتاب دین و زندگی خودمونه و زیاد سخت نیستن اطلاعاتتون خوب باشه راحته.
بعد میرید واسه مصاحبه عقیدتی سیاسی که سوالات سیاسی و دینی می‌پرسه در مورد مسائل مختلف میگه قرآن بخونید به من گفت ۲ رکعت نماز هم بخون که من دو رکعت نماز رو خوب خوندم و قرانم خوب خوندم روی سوالات زیاد سخت نگرفت و اذیت نکرد و کلا مصاحبه من ۱۰ دقیقه طول کشید و زودتر از همه تموم شد.
بعد میرید واسه مصاحبه فرماندهی که راجع به خودتون می‌پرسه که چرا میای ارتش سختی های ارتش رو بگو و چرا میخوای بیای ارتباطتت با خونوادت چطوره خودت چطور آدمی هستی نقطه ضعف و قدرتت چیه چقد درآمد خونوادته و از این سوالا ک از قبل جواب هارو آماده داشته باشید و بگید .
بعد میرید حفاظت که مصاحبه نداره فقط اطلاعات خودتون پدر مادر خواهر برادر معرف هاتون ضامنتون دوتا از دوستانتون رو توی سیستم وارد میکنید
که شامل اطلاعات شناسنامه ای و تلفن و آدرس میشه فقط واسه اقوام نظامی تاریخ استخدامشون و کد پرسنلی یا کاگزینیشون رو هم داشته باشید .
مصاحبه های روز اول اینجا تموم میشه و روز دوم برمیگردید و بعد تست های پزشکی روز دوم مستقیم بدون ناشتا و بعد گرفتن خون ازتون با شکم گرسنه میرید واسه تست ورزش .حتما کیک و آبمیوه شیرینی چیزی داشته باشید با خودتون بعد آزمایش خونتون بخورید تا سر ورزش حالتون خراب نشه . تست ورزش هم شامل پنج دور ،دور ی زمین چمن فوتبال میشه تقریبا ۲ کیلومتر میشه که اگه زیر ۱۲ دقیقه بزنید نمره کامل میزنه من خودم اول شدم و زیر ۱۲ دیقه
بعد دو نشینید و سعی کنید راه برید تا نفستون جا بیاد بعد دو ی آبمیوه بهتون میدن ک خواهش میکنم نخورید چون انقد شیرینه بعد تست ورزش حالت تهوع میگیرید . بعد دراز و نشست میرید توی ۹۰ ثانیه اگه ۷۰ تا بری امتیاز کامل میده و بعدش شنا روی دست که اگه ۵۰ تا برید امتیاز کامل میده .
تست ورزشم تموم میشه و توصیه میکنم با بچه هایی که اونجا هستید باهم مراحل رو رفیق باشید چون دراز و نشست و شکم رو شما واسه همدیگه میشمارید و به مسئول اعلام میکنید.
بعد برمیگردید مرکز گزینش بازم ی ناهار میدن می‌خورید و مرحله آخر مصاحبه حفاظته که از خودتون و خانوادتون می‌پرسه سابقه دادگاه کیفری سیاسی یا اینا رو دارید یا نه . سعی کنید عصبانی نشوید و هر چی گفت آروم باشید و آروم و بدون استرس جواب بدید.
اینم یادم رفت که بگم روز اول بعد مصاحبه ها فیلم معرفی دانشگاه فارابی رو میزارن و هر کی خواست اون دانشگاه رو هم انتخاب کنه.
نویسنده: امیرحسین شریعتی (مشاهده تجربه)
نویسنده: امیرحسین شریعتی تاریخ ارسال: یکشنبه ۲۲ تیر ۹۹ ساعت ارسال: ۲۲:۴۱ کد دیدگاه: ۲۹۸۶۶۴۲
به نام یگانه یزدان پاک
درود به همه
-دوستان، 18تیر 1399 روز گزینش نیروی هوایی بنده تو دایره گزینش شهید خضرایی بود و حالا که تمام مراحل رو با لطف و عنایت خدا گذروندم، میخوام تجربیاتمو بهتون
بگم و قول میدم بصورت کامل راهنمایی تون کنم.
خب، همونطور که میدونید، در دی ماه آزمون علمی شرکت کردیم، درسته که با درصد کم میشه داخل اون آزمون قبول شد، اما نمره ش در قبولی نهایی خیلی تاثیر داره.
مدارکی که داخل سایت گفته رو از قبل آماده کنید، اگه کامل نباشه بهتون وقت میدن، ولی خودتون الاف میشید.
اول باید برید بانک و 70هزار تومن به اون حسابی که داخل سایت گفته، واریز کنید(به نام: مرکز تمرکز وجوه استخدام نهاجا) بعد فیش واریزی رو از بانک گرفته و به گزینش تحویل بدید(موقع رفتن به بانک، کارت ملی تون یادتون نره)
اول هم، روی فیش واریزی، نام و نام خانوادگی و شماره داوطلبی تونو یادداشت کنید.
-روز اول:
ساعت 6 الی 7 صبح، سعی کنید در محل گزینش باشید. اول که وارد میشید، گوشی ها رو تحویل میدید. بعدش گواهی اشتغال به تحصیل، کارت ملی و شناسنامه، کارنامه ریزنمرات، مدرک نظامی بودن پدر یا بسیج فعال چک میشه، بعدش بهتون کارت پایش تحویل و
قسمت چک کردن مدارک امضا میشه.
میرید داخل و بعد گرفتن دو قطعه عکس از شما، برگه معاینات و تست ورزش رو بهتون میدن و میرید داخل سالن تا اطلاعات لازم که روی برگه معاینات، کارت پایش و برگه تست ورزش هست رو پر کنید. زمانی که بهتون گفتن برین برا معاینه، اگه اطلاعات رو پر نکرده باشید، اشکال نداره، بعدا فرصت دارید.
خب، امیدوارم خسته نشده باشید. میریم سراغ بخش مهم، یعنی معاینات پزشکی!
همین جا بگم که تو اکثر مراحل ، نظم و ترتیبی وجود نداره، و متاسفانه گزینش نیروی هوایی خیلی بی نظم بود.
وارد سالن کنار میشید. مرحله اول، معاینه چشم پزشکی هست، که ابتدا دید دور بدون اصلاح (بدون عینک) بررسی میشه. دوستان عینکی، همراه خودتون عینک ببرید، ولی اصلا به چشمتون نزنید، وگرنه بهتون میگه که عینکو بردارید تا چشماتون عادت کنه و بدون عینک چک بشه، این خیلی مهمه!!
سپس از فاصله حدود 4 متری، چارت بینایی رو نگاه میکنید. اگر 11/10 جواب بدید، میگن که میتونید برید خلبانی. عینکی ها هم باید هر چشم رو تا 8/10 جواب بدن. (متاسفانه اطلاعات غلطی وجود داره که میگن مجموع نمره دو تا چشم، باید دو باشه و بیشتر باشه، رد میشه، که اینطور نیست. مهم اینه که تا ردیف 8/10 بدون عینک جواب بدید) بعدش هم کوررنگی بررسی میشه.
داخل گزینش، افردای که کوررنگی دارن، صددرصد رد میشن، ولی عینکی ها به همون شرط پاسخ دادن تا ردیف 8/10، قبولن. اگه چشماتون 7/10 یا کمتر هم بود، اصرار کنید و بگید که چشمم نزدیک بینه، احتمال 90درصد قبول میکنن. بعدش کوررنگی ازتون تست میگیرن.
درضمن، من دیدم کسی بود که چشماشو لیزر کرده بود و قبول شد.
بعد این مرحله، میرید داخل سالن قبلی که بودید، برا دندون پزشکی. من چون دندون خراب و پرکرده نداشتم، نمیدونم تا چنتا پرکرده اشکال داره، ولی اگه میخواین پر کنین ، حتما سفید پر کنید. و اینکه چفت شدن خیلی مهمه، و اگه مشکل داشته باشه، یا رد میشید یا مشروط به ارتودنسی! و احتمال میدم که به دندون کشیده گیر بدن.
دنودن که تموم شد، میرید همون سالنی که چشم پزشک بود، میرید طبقه بالا و لباسا هاتونو بجز شورت در میارین. بعد میرید برای قد و وزن. به اضافه وزن شدید گیر میدن و رد میکنن(BMI بالای 30). به کمبود وزن هم، اگه شدید باشه گیر میدن، تا 8 کیلو کمبود، اشکال نداره. من خودم 59 کیلو بودم با 180 قد، قبول شدم!
بعد از اون، میرید طبقه پایین، از اینجا دیگه دکترا بی نظم میشه و ترتیب وجود نداره، اما من، به ترتیبی که خودم رفتم، برا تون توضیح میدم.
اول رفتم معاینه قلب، که با گوشی پزشکی، از جلوی بدن و پشت کمر به صدای قلب گوش میداد، من ندیدم کسی رد بشه.
بعدش رفتم اتاق کنار که دکتر پوست و داخلی یکی بود. اونم کسیو رد نکرد، البته به جای چاقو گیر میداد.
بعدش رفتم اورولوژی و جراحی عمومی که یکی بود، خود دکتر شورتو داد کنار و با نگاه و لمس کردن بیضه، بیماری هایی مثل واریکوسل رو بررسی میکرد و خودارضایی قابل تشخیص نبود. نمیدونم به جراحی واریکوسل گیر میداد یا نه، ولی احتمالا اشکال نداشته باشه. اورولوژی ردی داشت ولی زیاد نبود.
بعدش رفتم ارتوپدی، که مشکلات ارتوپدی مثل کف پای صاف، افتادگی شانه، گودی کمر، پای ضربدری و پرانتزی(تا 3 انگشت نهایتا)، گردن به جلو، جای جراحی های وسیع و تصادف و چاقو، و سایر مشکلات ارتوپدی رد میشدن.
بعدش اتاق نورولوژی بود، که گفت برو عقب، پاهاتو بچسبون، چشماتو ببند، حالا باز کن و دستاتو بگیر جلو(کاملا صاف، و آرنج باید صاف باشه)، بعد میگه پاهاتو جلوی هم (به حالت گردو بشکن) بذار و تو یه خط، به جلو حرکت کن. سرعت عمل شما، عدم لرزش و حفظ تعادل ملاک هست، البته عجله نکنید تا تعادلتون بهم بخوره.
بعدش رفتم برای چشم دو، که متخصص باید با دوتا دستگاه چک میکرد، یکی این که نور داخل چشم مینداخت و مشکلات عصب شبکیه و قرنیه و… رو بررسی میکرد، و دیگری اون دستگاه معروف که داخلش عکس یه بالون هست، برای تشخیص نمره چشم و آستیگماتیسم. البته اون روز که ما رفتیم دکتر بدون انجام این کارا، فقط برگه رو مهر و امضا کرد و تمام!!! اگر اونایی که چشماشون از 8/10 ضعیف تر باشه، با دستگاه چک بشن، رد میشن. بازم میگم، هر چشم 8/10 باشه، قبوله. فقط باید تا ردیف 8/10 رو بخونی، اگه تا ده دهم بخونی که عالیه!
سعی کنید در هر مرحله، با پزشکا خوش رفتار باشید و اگه اعتراض داشتید، با رعایت ادب، رفتار کنید. و اینکه ببینید اخلاق دکتره چجوریه، اگه خوب بود، اعتراض کنید و خواهش کنید که ردتون نکنه. البته، اگه سالم باشین، براحتی قبول میشید و نیاز به خواهش و تمنا نیست! :-/
حالا فقط روانپزشکی(اعصاب و روان) و گوش و حلق و بینی مونده.
اون موقع که من رفتم، متخصص گوش هنوز نیومده بود، و من اول رفتم روانپزشکی، اگه دکتر گوش زودتر اومده بود، اول برید اونجا، متخصص گوش، داخل گوش نور انداخت و معاینه کرد، اگه پرده گوش مشکل داشت، رده، اگه جرم داشت، میگه برو شست و شو بده، بیا. اگه سالم باشه حله. فقط حواستون باشه که موقع معاینه، ازتون سوال میپرسع تا شنوایی تونو بسنجه، مثلا میگه بچه کجایی؟ رشته ت چیه؟
خب، حالا موند مهم ترین بخش، یعنی روانپزشکی که ردی بشدت بالا بود!!! گفت دستتو بگیر جلو، حالا بچرخون دستتو، دستتو بگیر بالا و به پشت بچرخ، تا اینجا مهم نداشتن استرس و اینکه عرق و سرخ شدن و لرزش بخاطر استرسه. بعد میگه ماسکتو بکش پایین، خودتو معرفی کن و بگو از کجا اومدی و رشته ت چیه؟! ؟ بعدش ازتون سوال میپرسه، از من پرسید معنی ضرب المثل دیوار موش داره، موشم گوش داره، چیه؟ با یه دست نمیشه دو تا هندوانه نگه داشت، یعنی چی؟ یه ضرب المثل از خودت بگو و معنیشو بگو. بعد گفت از 80، 7 تا 7 تا کم کن و بیا پایین. البته ممکنه برا شما این اعداد و ضرب المثل ها متفاوت باشه. از یه نفر دیگه پرسیده بود چنتا کشور آفریقایی نام ببر، چنتا کشور اروپایی و… و.پایتخت فلان کشور. و از این دست سوالا و اطلاعات عمومی. این سوالا خیلی مهمه و این که استرس نداشته باشی.
خب، معاینات پزشکی تموم شد.
بعد این، بهتون آب معدنی و کیک میدن، بعد میرید داخل یه سالن ورزشی، برا تست ورزش.
تست ورزش به ترتیب از این قراره=
شنا، در یک دقیقه، 40تا نمره کامل و 30 تا، نمره قبولی.
درازنشست تو 1دقیقه و نیم، 70 تا نمره کامل، و 50 تا نمره قبولی.
انعطاف پذیری، میرین بالای یه سکو می ایستید، که ارتفاعش تا زمین، 30 سانتی متر هست. اگه 25 سانتی متر برید، نمره کامل میگیرید. خیلی سخت بود، برای اینم باید آماده باشید.
دوی 4×9 متر، که عرض زمین والیبال رو باید دوبار بری و برگردی، زیر 10 ثانیه.
دوی استقامت که هرکی زنده برگرده، قبول میشه!!!!!!
دوی استقامت اصلی ، 1600 متره، ولی اونجا برا ما، 500 متر بود، 5 دور، دور زمین فوتسال، زیر 90 ثانیه.
دوی استقامت خیلی مهمه و باید تا آخر دوام بیاری. خیلیا حالشون بد شد و دکتر آوردن براشون. خلاصه که باید برا تست ورزش کاملا آماده باشید، چون تو قبولی نهایی تاثیر داره.
بعدش میرید اولین سالن که بودید، برا تکمیل یه سری مدارک، که پرکردن فرم هست، اونجا بهتون میگن بخاطر تعداد پایین داوطلب های نیروی دریایی و پدافند، شما اگه داخل نیوری هوایی پذیرفته نشین، دوست دارید که کدوم یکی از این دو تا نیرو برید؟ احساس میکنم اگه اونا رو انتخاب کنید، شانستون برا نیروی هوایی کم میشه ، ولی حالا اختیار با خودتون هست که انتخاب کنید یا نه.
بعدش که مدارک تکمیل کردید( یه قطعه عکس، فتوکگی شناسنامه و کارت ملی خودت و پدر و مادر، گواهی اشتغال به تحصیل و کارنامه و مدرک بسیج یا -نظامی بودن پدر) ، و فرم ها رو پر کردین، میبرن تون برا ناهار. یه نکته بگم که با خودتون ژل ضد عفونی کننده و بطری آب خنک هنراه خودتون داشته باشید. اوضاع بهداشت، و ناهار خوب نبود.
بعد ناهار، بر میگردین سالن اول میرید طبقه بالا، بخش حفاظت اطلاعات، و مدارک حفاظت اطلاعات و پوشه مربوط به اونو تکمیل میکنید. بعدش میرید برا تکمیل و ثبت سیستمی اطلاعاتتون. بعدش مصاحبه فرماندهی هست. فرماندهی راججع به دلیل حضورتون برا شرکت تو نیرو هوایی چیه؟ در مورد نقاط ضعف و قوت خودتون، و راجع به خانواده تون سوال میپرسه، که تجربیات و جزوه های موجود در اینترنت، راهنمای خوبی هست برای شما.
خب، تا اینجای کار، برگه ی پایش شما 4 تا امضاء خورده باشه. روز اول تموم شد و میرید خونه تون، و برگه پایش رو با خودتون میبرین. در ضمن، مراقب برگه هایی که بهتون میدن، باشید. دو تا برگه با مهر بنفش بهتون میدن که باید تحویل بدین، مراقبشون باشید.
-روز دوم :
صبح فردا میرید درمانگاه کنار همون دایره گزینش، باید از 12 ساعت قبل ناشتا باشید و آب خوردن مشکل نداره. تا سه روز قبل قرص هایی مثل استامینوفن کدئین، نوافن، ایبوپروفن، ژلوفن وقرص های آرام بخش مثل اینا نخورده باشید، که وگرنه بهتون میگن برید سه روز دیگه بیاد.
آزمایش خون و ادرار که دادید، میرین همون جای دیروز، طبقه بالا، برا تکمیل مدارک حفاظت اطلاعات و مصاحبه حفاظت، که دقیقا همون چیزایی میپرسن که داخل جزوه های داخل اینترنت هست. و مهم اینه که که وابستگی تون به خارج کشور و مواد مخدر، و دعوا و نزاع، و از این قبیل مشکلات نداشته باشید.
بعدش میرید طبقه پایین، همون سالن که امتحان 25 سوالی عقیدتی بود، یه در هست که سالت کوچیکی بود، اسم تونو مینویسین تا نوبت شما برا مصاحبه عقیدتی سیاسی ثبت ب‌ه. عقیدتی دقیقا همون چیزایی هست که تجربیات و جزوه های داخل اینترنت گفته.
مهمتربن بخش، احکام هست که باید کامل و تمام و کمال، بلد باشید. مثل احکام نماز، شکیات نماز و…
بحث سیاسی، باید خودتو وابسته و حمایت گر از نظام جمهوری اسلامی و رهبری نشون بدی، و با اهداف انقلاب، آرمان های انقلاب، و افراد تاثیر گذار در اون، آشنا باشی، و همون چیزایی که تو اینترنت هست.
جزوه پیشنهادی من برای مصاحبه، جزوه رایگاه سایت ایران استخدام.و یه کتاب برای احکام اسلامی هست.
تا اینجا کاراتون برای رشته هاس عمومی تموم شده، اگه خلبانی انتخاب کردید، منتظر می مونین تا اگه قبول شده باشید، اسم تونو بخونن تا فردا برین بیمارستان بعثت. البته فردا نیاین همون شهید خضرایی و با اتوبوس میبرن تون بیمارستان بعثت. برا اینکه خلبانی مجاز بشید، امتیاز های هربخش، مثل تست ورزش، مصاحبه ها، معدل و… تاثیر داره. برای دانشگاه فارابی هم، امتیاز مصاحبه حفاظت اطلاعات مهم هست.
در کل، اگه برا خلبانی اومدین، باید بشدت آماده باشید، معدل تون و امتیاز هاتون و نمره آزمون داخل دی ماه سال قبل، بالا باشه. روزی که من رفتم، 45 نفر تو پزشکی قبول شدیم، 35 نفر برا خلبانی اسم نوشتن، و در نهایت 5 نفر برا خلبانی مجاز شدن.
خب، حرف دیگه ای نیست، برام دعا کنید تا 6مرداد ماه قبول نهایی بشم.
یاعلی
در پناه یزدان
نویسنده: Mohamma (مشاهده تجربه)
نویسنده: Mohamma تاریخ ارسال: یکشنبه ۲۲ تیر ۹۹ ساعت ارسال: ۱۵:۴۱ کد دیدگاه: ۲۹۸۶۰۰۳۰
سلام،چشم مرحله اولِ بعثت استیگماته و کور رنگی دقت کن که فقط و فقط به بالن نگاه کنی مث زمانی که داری تلویزیون نگاه میکنی اصلا نترس خیلی سادس دوم میری واسه عمق دید که پیدا کردن شطرنجی داخل لوزیه که دو قسمت اخر سخته به طوری که تقریبا دیده نمیشه بعد اون پیدا کردن خط مماسه و بعد اون تشخیص برجستگیه،شش قسمته که جلوی هر شیشتا ،شیشتای دیگس که اونی که برجستس رو باید اعلام کنی لطفا دقت کن ، تیزبین باش و نترس امکان ارفاق وجود داره اگر اشتباهت سهوی باشه و به خاطر سرعت در ضمن سرعت در پاسخ گویی خوبه ولی دقت رو هم فراموش نکن انشالله قبولی.
نویسنده: رضا#ایرانی (مشاهده تجربه)
نویسنده: رضا #ایرانی تاریخ ارسال: جمعه ۲۰ تیر ۹۹ ساعت ارسال: ۱۲:۰۴ کد دیدگاه: ۲۹۸۲۶۷۵۰
یک بار تجربیات رو نوشتم ولی دباره میفرستم شاید به دردتون بخوره
سلام
خدمت همه ای دوستان و عزیزان این سایت
من امروز پدافند هایی گزینش رو قبول شدم به لطف خدای بزرگ دعا کنید جز قبولی های نهایی شم محتاج دعایی شما هستم خوب توضیحاتم رو شروع میکنم.
شما ساعت ۶ در ستاد پدافند منتظر میشید در باز میشه و یک ساختمان که قرار گزینش شید
قبل از ورود یک سرباز میگه روز اول سمت راست به ترتیب بشینن(رو صندلی ها شماره زده)یک مدتی صبر میکنید یک کادری میاد از شما مدارک میخواد(یک عکس مدرک تحصیلی که دوستان سعی کنید اشتغال به تحصیل حتما مهر داشته باشه)چک میشه کسایی که پول نریختن بهشون وقت داده میشه برن پایین و پرداخت کنن بعد از اون تقریبا ۵۰ دقیقه رو صندلی منتظر میشید صداتون کنن برین طبقه پایین معاینات پزشکی.
معاینات
.یک هفته ای هست کسایی که تست خون ندادن میان،پس یکم شلوغه خوب وارد یک راهرو میشید(راهرو تقریبا ۱۵۰ متر)
اولین جا
قد و وزن میشید(اگه وزن زیاد یا کم هم باشید مشکلی نیست ولی باید وزن رو کم یا زیاد کنید،بعد مهر میکنه)
دومین جا
قلب (با گوشی چک میکنه و مهر میزنه)
سومین جا
روانشناسی و مغز و اعصاب و پوست (میری داخل اتقل میگه فقط لباستو در بیار استرس زیاد رد میکنه ،بدنتو نگاه میکنه یک نفر بخاطر خود زنی رو بازو رد شد،دستاتو میاریی جلو دستاتو میگیره باهت صحبت میکنه بعد ی کتاب میده میگه بخون بعد اگه مشکلی نداشته باشی دوتا مهر میشه)
سومین جا
دندون هست که بیشتر به لثه گیر میده راحته مهر میزنه
چهارمین جا
چشم دوتا دکتر هستن (اول تو یک دستگاه نگاه میکنی بعد نور میندازه متخصص هست بعد یک امضا میزنه
میری دکتر دوم که از فاصله ۶ متر جدول E بعد اگه مشکل داشته باشی میگه عینکی یانه اگه اره برو عینک رو بیار عینک رو تو دستگاه چک میکنه بعد دوباره با عینک میشینی و رو صنددلی جدول Eرو میگی بعدش هم کور رنگی ی کتاب بود توش عدد نوشته و در اخر ی دستگاه که چشم که داخلش عکس یک خونس هی تار و شفاف میشه بعد اگه مهر کرد متخصص هم مهر میکنه و تمام )
پنجمین جا
ی دکتره جراحی،ارولوژی،ارتوپد،داخلی (وارد اتاق میشی یادم بی اعصابه و خیلی باتجربه رئیس بهداریه
آشیل رو چک نکرد فقط کف پا و اینکه تا دو انگشت کار نداشت بعد میگه شرتت رو بکش پایین سریع ینگاه میکنه و تمام )ولی اون جا من روفتم ۵نفر بودیم دونفر بخاطر پرانتزی و بالا و پایین بودن کتفش ردش کرد
دکتر ششم
شنوایی سنجی اول با ی دستگاه گوش رو چک میکنه
بعد میگه برو تو اتاقک و هدفن رو بزن و ۵تا صدا گوش راست و چپ بعدش هم مهر میکنه)
بعد از اینا دوباره میری بالا جایی اول منتظر میشی سرویس بیاد شمارو به ی زمین فوتبال ببره
هوا واقعا گرم اول شنا بعد شکم و بعد دو ۶۰ و در آخر دو۱۶۰۰ متر که چهار دور نیم دور زمین فوتبال هست
بعد لباس میپوشی دوباره سوار سرویس میشه دوباره میری همون جا اول بعد میگن قبول شدی ورزش یا نه
بعد برگرو ازتون میگرن و میرید مصاحبه فرمانده از خودت خانوادت وضعیت مالی و انگیزه
تموم روز اول
بعد میرید ی خوابگاه استراحت شام داره غذا هم داره
غذا ساعت ۸ بخورید و از ساعت ۱۰ شب هیچی نباید بخوری بجز اب
صبح دباره میری ستاد این دفعه وارد که میشی سمت چپ سالن میشینی میبرنتون پایین ازمایش خون و ادرار انجام میدید بعد ازتوتون تست عقیدتی میگیرن راحته میشه ۹۶ درصد جواب داد بعدش میرین بالا برایی حفاظت تقریبا ۱ ساعت طول میکشه اول اطلاعات وارد میکینی بعدش یک فیلم از فارابی میزارن
که اگه بخوایی میگی فرداش میری میدان حر امتحانش
خوب بعدش که اطلاعت اوکی شد میری واسه مصاحبه
که از روی اطلاعاتت ازت میپرسه میگه ۵ دقیقه راجب اخبار سیاسی اجتماعی و… توضیح بده بعدش ممکنه چنتا سوال عقیدتی بپرسه(همش به شخص مصاحبه گر بستگی داره)مصاحبه ۲۵ دقیقه
بعدش که تموم بشه ساعت ۱۲ هستش که تا ۲.۳۰ بیکار تو سالن باید بشینی غذا هم همون ساعت دو خوردی میدن و میرید برای میرد مصاحبه عقیدتی که هرچی ممکنه بپرسه ،خوب اسمتون رو میخون میرید داخل یکی از ۶ اتاق و ازتون سوال عقیدتی میپرسع اول از همه میگه قران بخون یا میگه یجایی از قران رو باز کن یا سوره مریم بعدشم هرچیزی ممکنه بپرسه پس به ۴۰ صفحه جزوه سایت تسلط داشته باشین . و تمام میریدخونه.
خوب دوستان چند نکته
استرس کم همیشه هست پس سعی کنید حتی موقعه پزشک بالا سرتونه کنترول کنید وگرنه رد
دو اینکه ما ۲۴ نفر بودیم ۱۵ نفر قبول شدن یک نفر هم تست ورزش انصراف داد و حذف
روز بعد هم ۲۹ نفر و ۱۲ نفر قبول شدن ۳ نفر ورزش تست و ۵ نفر هم رد با چشم دیدم که میگم اصلا شوخی باهت ندارن میگن برو بیرون شما ردی
سه اینکه کپی زیاد نبرین یک سری کافی و عکس هم ۶ تا کافی
کاملا کامل بود توضیح کم و کسر هم کم داره یعنی هینا
اصلا اونقدر سخت نیست (ولی خوب میری داخل راهرو معاینات یهو میبینی ۱۵ نفر رد شدن و ..
چهار عینک داری ببر احتمال قبولی داری ولی اگه نببری چمت رو ضعیف باشه ردی ،خدایی نکرده
انشالله که براتون مفید بوده باشه برم دعا کنید که جز قبولی های نهایی باشم یا حق
انشالله هم رو در دوره ببینم
دعا کنید لطفا
نویسنده: رضا#ایرانی (مشاهده تجربه)
نویسنده: رضا #ایرانی تاریخ ارسال: جمعه ۲۰ تیر ۹۹ ساعت ارسال: ۱۲:۰۰ کد دیدگاه: ۲۹۸۲۶۶۵۰
سلام
ی سری نکنه هس که باید گفته بشه
خدا رو سرشاهد توکل کنید به خدا ، خدا بد بندشو نمی خواد
مثلا تو پزشکی در ناامیدی بسی امید هست و ووقعا هست
در پزشکی همش فکر میکردم ردم میکنن ولی خوب خدارو شکر قبول شم(از این فکرا زیاد میاد سراغتون)
در ورزش شکست نخور تمام تلاشتو بکن انصراف بدی ردی
در مصاحبه فرمانده ای هر چی ممکنه پرسه پس به هر سوالی که میتونی فکر کن (نقطه های ضعف و قوت . جای دور بیفتی میری یا مثلا از من پرسید نظامی بودن یعنی چی پدافند یعنی چی)
خوابگاه پدافند زیاد تعریفی نیست ولی خوب اگه بخوای مهندسی جواب بدی واقعا عالی ساخته شده
از طرفی ازمایش خون و ادرار (از ساعت ۱۰شب تا بعد از آزمایش هیچی نخورید فقط کمی اب که ادرار داشته باشین)
تست عقیدتی راحته همش رو جواب بده نمره منفی نداره از طرفی نصف محاصبه عقیدتی هست پس خیلی مهمه
حفاظت خدایی همش حقیقت رو بگی حله اونجا ردی نیست امتیاز میدن به خودت و زندگی خانوادات
بعدشم میری به سلامت تا ۶ مرداد ماه قبولی همه ازجمله من حقیر
انشالله بهدردتون خورده باشه سوالی دارین بفرمایید
نویسنده: با الله باش (مشاهده تجربه)
نویسنده: با الله باش تاریخ ارسال: چهارشنبه ۱۱ تیر ۹۹ ساعت ارسال: ۱۷:۲۱ کد دیدگاه: ۲۹۶۹۱۰۹۰
سلام دوستای گلم طبق قولی ک داده بودم امروز من مراحل نیروزمینی رو گزروندم یه توضیع مختصری میدم ایشالا برام دعا کنین رشته خاص هوانیروز قبول شم ساعت ۶ ک رفتیم داخل تو سالن گزینش مدارکمونو چک کردن ک به شدت روی معدل کم حساس بودن بهدش میرین برا معاینات ک اول دندون هس ک خیالتون راحت دندوناتون خرابم باشه قبولین بعدش میرین تو اناقکا لخت میشین دکتر اول برا من اومد گفت دستاتو بگیر جلوت اسمت چیه از کجا اومدی دستت بلرزه عیب نداره ولی کن بدنت بلرزه اره بعدش دکتر بعدی اومد ضربان قلب چک کرد ک اونم سخت نیس بعدش دکتر اورولوژ اومد ک سطحی معاینه کردو رفت بعدشم اعصاب روان اومد عرق دستو سریع با چشم نگا کرد اسون بود بعدشم دکتر اروتپد اومد گفت بشین پاشو اشیل کوتاه ارفاق داشت ولی نه چهار پنج سانت بعدشم زانو بود ک سه انگشتم قبول کرد در اخرم فقط بگم استرس عامل رد شدنتون اسطوخودوس بخورین ذکرم بگین التماس دعا
نویسنده: محمد اراد (مشاهده تجربه)
نویسنده: محمد اراد تاریخ ارسال: چهارشنبه ۱۱ تیر ۹۹ ساعت ارسال: ۰۸:۴۱ کد دیدگاه: ۲۹۶۸۲۷۱
سلام دوستان خداروشکر من مشکل پزشکیم درست شد…دیگه تجربه براتون میگم
پزشکی که همتون میدونی جریانش چیه
قبل اینکه برین مشخصات کامل خودتون و خانواده تون و دوتا معرف و یک ضامن و 3 تا دوست رو یه برگ بنویسین تا اونجا سریع کارتون راه بی افته مگه نه خیلی باید صبر کرد
روز اول که پزشکی پشت سر گداشتین تو گزینش سالن اولی که برا تطبیق مدارک اونجا بودین یع ازمون 25 سواله عقیدتی میگیرن که بستگی به اگاهی و دانستنی های خودتون داره.
روز دوم ساعت 6 باید در گزینش باشین برای مصاحبه حفاظت
مصاحبه حفاظت در مورد خودتون و خانواده هس معمولا یه سوالاتی از احکام میپرسن ولی همش بستگی به شانس
تون داره مثلا خودم با یه شخصی افتادم فقط و فقط در مورد خودم پرسید اخر سر هم گفت خوب بود مشکلی نداره انءشالله قبولی میشی
بعد رفتیم تست ورزش اگه حکم مسابقات ورزشی کشوری داشته باشین ازتون تست نمیگیره بهتون 100 میده.باید 70 تا شکم 50 تا شنا سوئدی انعطاف هم بالای34 باشه دو 9 در 4 هم زیر 9 نمره کامل میده و دو 1600 متر هم 3 نفر اول 100 بقیه به ترتیب از 99 به پایین کم میکنه مثلا نفر پنجم 95 بهش داد
بعد تست ورزش میرین ناهار میخورین برمیگردین میرین مصاحبه فرماندهی اونم همباز بستگی به شانس تون داره با کی بی افتین من خودم با یه سرهنگ رسته زرهی افتادم از شانس خوبم همشهری خودم بود بهم 95 داد گفت هیچکسی بهش 100 نمیدن
بعد فرماندهی میرین عقیدتی که اینم همباز به شانس تون داره با کی بی افتین مصاحبه گر سختگیر باشه نباشه و…… ولی همباز خداروشکر من و دوستام با یکی افتادیم درمورد احکام 3 یا 5 سوال پرسید بقیه اش فقط درمورد خودمون و خانواده بود روخوانی قران هم از همه تعهد میگرفت چه با صوت چه بی صوت تو سالن مصاحبه بعضی ها واقعا مصاحبه شون یه 2 ساعتی طول میکشید یکی از مصاحبه گر ها از داوطلب پرسید تو تشهد به موارد اصول دین به چندتاش اشاره شده
یا از یکی پرسیده بود توکل و توسل یعنی چی
سوره حمد اشاره به کدوم صفات خدا داره
معمولا کسانی که چندسالع میان گزینش ارتش خیلی کم بهشون سخت میگیرن
ولی دوستان سعی کنین احکام تون خیلی عالی باشه استرس داشته باشی کارتون تموم هس تو برگه شرح خصوصیات مصاحبه ذکر میکنن این برگه ها مصاحبه درسته امتیاز میدن ولی وقتی تو لیست امتیاز بدنی قرار بگیرین تمام توضیحات مصاحبه گر در مورد خودتون برسی میکنن …امیدوارم همیشع موفق باشین…
نویسنده: مسعود (مشاهده تجربه)
نویسنده: مسعود تاریخ ارسال: سه شنبه ۱۰ تیر ۹۹ ساعت ارسال: ۱۵:۲۴ کد دیدگاه: ۲۹۶۷۲۲۲۰
سلام داداشا وقت تون بخیر.همه مراحل نیرو زمینی رو میدونید ولی خب میگم برا کسایی ک نمیدونن. امروز گزینشم بود.ساعت ۳۰ :۶ در هارو باز میکنن میریو داخل. اول توی ی سالن میرین مدارک تون تطبیق میدن.۳ نفر بخاطر معدل پایین رد شدن. اینم بگم بشدت روی معدل حساسن امروز یکی معدلش ۷۰ ۹ بود ۳۰ صدم ارفاق نکرد ک قبول شه. بعد میریو برگه پایش میگیرد تا همه مهر های پزشکی نخورده نمیشه وارد مراحل بعد شد. ۱۰۰ نفری بودیم. ۱۰ نفر فقط بخاطر استرس الکلی رد شدن خدا کمکم کرد ک رد نشدم ۴.۵ نفر توی ارتپد رد شدن چند نفر هم تویBmi . فقط رفقا اصلاااااا استرس نداشته باشین ک مفت ردین. یادتون باشه وقتی هم رفتین توی کابین ها اصلاااا با بقیع حرف نزنید ی ذکری هم بگید ک آروم تون کنه. دندون گیر نمیدن تست اشیل هم اگ پا جفت نتونست بشینید میگن باز کنید مشکلی نداره. امروز پزشکیم تموم شد فردا مصاحبه ها و ورزشا اگ یکم ب درد تون خورد دعا کنید برام فردا هم کارام درست پیش رف میام کامل سوال هارو براتون میفرستم سوالی بود بپرسید یا علی.
نویسنده: حسین #همدان (مشاهده تجربه)
نویسنده: حسین#همدان تاریخ ارسال: دوشنبه ۰۹ تیر ۹۹ ساعت ارسال: ۱۵:۴۷ کد دیدگاه: ۲۹۶۵۶۵۸۰
داداش دکتری که هم واسه پدافنداومده بود ازبیمارستان بعثت نیروهوایی بود.
اولش گفت پیرهنتون رودربیارید.
اومدچک کردببینه جای زخم وخودزنی اینانباشه. وعرق دست روهم چک کرد.
بعدش گفت روپنجه وایسا دستاتوبگیرجلو وخودت رومعرفی کن.
وآخرسرهم گفت ازروی این کتاب بخونید.
هرکدوممون 3الی 4خط خوندیم.راحته.
نویسنده: حزب الله (مشاهده تجربه)
نویسنده: حزب الله تاریخ ارسال: دوشنبه ۰۹ تیر ۹۹ ساعت ارسال: ۱۲:۲۲ کد دیدگاه: ۲۹۶۵۳۱۷۰ 
پناه میبرم بر پروردگار جهانیان از شر شیطان ناپاک رانده شده خواه از جنس جن باشد خواه از جنس انسان!
و به نام او که بالاتر از اندیشه و بزرگ تر از ان است که بتوان وصفش کرد!
تجربه گزینش پدافند هوایی ارتش!
اول میرید مدارک چک میشه که اگه ناقص یا مغایرت داشته باشه ردتون میکنن
بعدش میرید منتظر پزشک های عزیز میشید که واقعا کمک میکنن و خوش رو هستن و ارفاق هم میکنن سهمیه و اینا هم الکیه تو پزشکی همه تو یک سطح هستید!مثلا اگه قلب بهتون شک کنه رد نمیشید میگه اکو بده بعدش اگه خوب بود قبولی! یا اگه وزنتون کم باشه رییس بهداری ادم خوبیه میگه یه بار دیگه برو رو ترازو و مثلا خود من فشارم130/80 بود و گفت یکمی استرس داری و قبول کرد خیلیا هم بودن90/80 بودن بازم قبول بودن زیاد گیر نبود کلا پزشکی ادمای خوبی بودن دندان پزشکی کاری به هیچی نداره فقط پوسیدگی نداشته باشید زیاد و فکتون رو هم چفت بشه و بچه ها اون دندون هایی که روشون سیاه هست پوسیدگی نیست پلاکت سیاه و نگران نباشید! پوسیدگی یعنی مینا دندون درگیر شده و واقعا دندون خراب شده!اورولوزی اورتپد پوست داخلی رو میرید تو اتاق رییس بهداری همشو اون با دوتا دکتر دیگه نظر میدن و بازم سخت گیری نبود!
تو همون اتاق یه دکتر روان شناس بود یعنی یه جوری نگات میکنه که اگه خونسرد ترین ادم دنیا هم باشی دستت میلرزه و ادم خوف میکنه ولی ظاهرش با باطنش خیلی فرق میکنه اولش بهت میگه چرا دستت میلرزع؟همه یه چیزی میگفتن من گفتم اقای دکتر خیلی ترسناک نگاه میکنی!راستی اون اتاق پنج تا اتاقک بیشتر نداره باید پنج تایی برین! و باید جلو چهارتا دکتر بکشین پایین و فقط نگاه میکنه
چشم پزشکی هم برای عمومی استیگماتیسم تا1/5 قبول میکنن هر چشم به شرطی که کوررنگی نداشته باشین و دیدتون خوب باشه اگه تا ردیف10 رو ببینین پشت دستگاه نمره نمیرین اگه رفتین هم بازم قبولید من تا 9 دیدم ولی ردیف 10 زیاد خوب نگفتم میخواست برام بزنه10/10 دیگه زد9/10 به هر حال قبولین ولی به شرطی که زیاد چشمتون ضعیف نباشه!چون یکی رو رد کرد چشماش زیاد ضعیف بود!
ازمایش خون و ادرار هم روز دوم میگیرن و اگه مشکلی داشته باشین بهتون میگن چون دیروز به یکی گفتن کلیه هات مشکل داره واسه ادرار ولی خون رو نمیدونم همون موقع میگن یا خیر به هر حال به هیچکدوم از ما گیر ندادن! این از پزشکی!
مصاحبه ها:امنیتی,عقیدتی سیاسی, فرماهندهی!
تو هر سه مصاحبه هر چیزی که فکر کنید ازتون میپرسه پس اماده باشید جز فرماندهی که فقط یه مصاحبه گر واقعا سخت میگیره دو نفر رو رد کرد!
و گفت یه فرصت بهتون میدم 20 تیر بیایین پس توکل کنید بر خداوند!
و هر کجا از مصاحبه امنیتی و عقیدتی سیاسی اگه بدرد همون سازمان بخوری بهت پیشنهاد همکاری میدن من مصاحبه امنیتی رو خوب دادم و حتی چن تا سوال عقیدتی پرسید ولی بهم نگفت میخوای بری حفاظت یا نه ولی مصاحبه عقیدتی بهم گفت میخوای بیایی عقیدتی سیاسی منم علاقه داشتم گفتم اره گفت به روحیت میخوره گفتم اره گفت من پیشنهادت دادم دیگه دست اوناست خلاصه بچه ها هر چی قسمت باشه همونه فقط یه رمزی داره اونم توکل کردن بر خداوند رحمان اگه اون بخواد به بنده مومنش میبخشه اگر هم نخواد نمیبخشه پس توکل کمید شاید مورد رحمت قرار بگیرید تا اینجاش ما مورد رحمت قرار گرفتیم انشالله برای نهایی و انشالله در خدمت نیز مورد رحمت قرار بگیریم راستی هر مصاحبه گر عقیدتی یه چیزی میگفت یکی میگفت وسط قران باز کن یکی یه چیز دیگه به من گفت صفحه305 باز کن که سوره مبارکه مریم بود!
نویسنده: Mamadkarampour (مشاهده تجربه)
نویسنده: Mamadkarampour تاریخ ارسال: یکشنبه ۰۸ تیر ۹۹ ساعت ارسال: ۱۸:۱۶ کد دیدگاه: ۲۹۶۴۳۷۷۰
سلام بچه ها خواستم یه توضیح درمورد گزینشم بدم شاید بدرتون خورد
دیروز ساعت ۷ رفتیم تو گزینش و ردیف قبولیمونو نگا کردیم و با یه عکس رفتیم پیش سربازا…تو یه سالن مدارکمون رو چک کردن …یادتون باشه کامل برید …بعد رفتیم صندوق و ۷۰ تومن پرداخت کردیم و برگه معاینات رو دادن بهمون و رفتیم داخل یه سالن یکم منتظرشدیم تا دکترا بیان….بعد رفتیم تو اتاقک ها لخت شدیم و دکترا دونه دونه اومدن و معاینه کردن …ارتوپد که دکتر محبی بود گیر میداد و روانپزشک هم خیییلییی گیر داد بقیع دکترا زیاد گیر ندادن….فقط استرس نداشته باشین اصلا و امیدتون به خدا باشه ….استرس و ترس مساوی با رد شدن….بعد از پزشکی ها میرین برا تکمیل فرم حفاظت که از تو خونه رو یه برگه مشخصات خونواده و ضامن و دو تا معرف و آدرساشون بنویسین که اونجا دیگه نمیخواد خودتون فرم حفاظتو پر کنین خودشون ازتون میپرسن و میزنن تو سیستم که راستشو بگین که فرداش از همون فرم مصاحبه دارین
مصاحبه ها هم سخت ترینش عقیدتیه….برا من فرماندهی گف ردی الان چه حسی داری میخای چکار کنی؟؟؟گفتم هیچ کاری از دستم بر نمیاد من به عشق دانشگاه امام علی دوساله دارم میام و تلاش خودمو کردم و حالا هم امید وارم هر کی حقشه قبول شه که خندید و گفت باریک الله ….تست ورزشم ۶۰ تا شنا زدم ۷۰ تا دراز نشست و دو سرعت ۸/۳۰ و انعطافم ۳۵ زدم که فک کنم تست ورزش نمره کاملو داد…….و داداش #محمد#از ناجا اصلا هیچی نگفتم داداش تو خم نگو چو این دو ارگان هیچ ربطی به هم ندارن …..ب حق بی بی حضرت زهرا امید وارم هرکی حقشه بهش برسه …یاعلی
نویسنده: امیر.... اصفهان (مشاهده تجربه)
نویسنده: امیر....اصفهان تاریخ ارسال: شنبه ۰۷ تیر ۹۹ ساعت ارسال: ۲۲:۴۳ کد دیدگاه: ۲۹۶۳۲۴۳۰
با سلام خدمت دوستان …….امروز خداروشکر پزشکی نیروی دریایی قبول شدم ……همه مصاحبه ها هم انجام شد حالا دیگه خوب و بدش با خداست ……صبح یه سری تطبیق مدارک بود و دريافت برگه پزشکی ……بعد رفتیم تو سالن معاینه اول دکتر روانشناس بود فکر کنم اومد و چندتا سوال کرد و به لرزش دست نگاه کرد …..که تا جایی که میشد ارفاق میکرد ……خب سه نفر برای لرزش دست رد شدن ……بعد از اون دکتر دندان پزشکی که سخت نگرفت …..وبعد از اون اورتوپد که همه ی تست هارو گرفت …….از زانوی پرانتزي تا آشیل و کف پا و … .دو نفر اینجا رد شدن ….یه نکته اینجا برای داداش محمد که گفته بود برای آشیل پا فقط گفت پاهاتون رو عرض شونه ها باز کنید و بشينيد …..و بعد از اون برای چشم و مغز و اعصاب و اورولوژی بود ……. کلا 2نفر قبول شدیم از 8نفري که بودیم ……و بعد هم مصاحبه ها که دیگه همه ميدونن ……فردا تست ورزش و آزمایشم مونده ……امیدوارم بدردتون خورده باشه دوستان ……برام دعا کنید قبول شم
نویسنده: سرباز امام زمان (مشاهده تجربه)
نویسنده: سرباز امام زمان تاریخ ارسال: جمعه ۰۶ تیر ۹۹ ساعت ارسال: ۱۴:۲۶ کد دیدگاه: ۲۹۶۱۵۱۰۰
با عرض سلام خدمت افسران آینده این سرزمین
مراحل پزشکی پدافند
۱. چک کردن مدارک (چند نفر بخاطر معدل همون جا رد شدن).
۲.اندازه گرفتن قد و وزن(که ردی نداشت ).
۳.پوست ،که بدنتو چک میکنه (اینم ردی نداشت ).
۵.روانشناس (گفت دستتو بگیر جلو و یه صحفه از کتاب رو بخونید.
متسفانه تو این بخش دوتا رد شدن.
۶.ارتوپد که به فاصله بین دوزانو تا سه چهار انگشت کاری نداشت ،بر تست اشیل نشکلی نبود پات تا عرض شونت باز شه
بخاطر صافی کف پا یکیو رد کرد
۷.ارولژی که فقط میگفت شرتتو بکش پایین و از دور نگاه میکرد
۸.بینایی سنجی و چشم پزشکی ،که به کور رنگی گیر میدادن ،که تو بچه های ما ردی نداشت
۹.گوش ) یه دستگاه که میکرد تو گوش و نگاه پرده گوش میکرد
و بعدش یه هدفون میزاشت رو گوشت و میگفت هر گاه صدا شنیدی دستتو ببر بالا
۱۰، ازمایش خون و ادرار که روز بعدش گرفته شد
۱۱.تست ورزش خیلی سخت میگرفت اما ردی نداشت
بین هز آیتم اصلا فرصت استراحت نمی داد
۱۲.مصاحبه فرماندهی ،که همش مربوط به خودت و طرز فکرته
۱۳، حفاظت اطلعات که درباره خودت و خاتوادت میپرسه
۱۴.مصاحبه عقیدتی ‌، یه کتبی بود که صبح روز دوم دادیم که اسون بود و عصرش مصحابه بود که خیلی اسون بود مثلا ازم پرسید ،تشهد رو بخون ،چهارده معصوم رو بگو و چند نماز واجب داریم و………….
اگه سوالی دارید بپرسید جواب میدم
نویسنده: کمیل #اصفهان (مشاهده تجربه)
نویسنده: کمیل #اصفهان تاریخ ارسال: پنجشنبه ۰۵ تیر ۹۹ ساعت ارسال: ۱۷:۲۸ کد دیدگاه: ۲۹۶۰۵۴۲
سلام رفقا حالتون چطوره خوبید؟
قبل اینکه بخوام تجربیاتم رو بگم تشکر میکنم از همه دوستانی که منو دعا کردند ، فقط خدا میدونه شاید دعای شما باعث شد مراحل پزشکی رو بگزرونم.
چند تا نکته رو بگم اول اینکه به ژنیکو ماستی به هیچ وجه من الوجوح کاری نداشتن ، من فکر میکردم مال من زیاده که وقتی دیدم بدتر از منو رد نکردن تعجب کردم!!!
نکته دوم کسانی که اضافه وزن دارن و یا خیلی لاغرن رو ازشون تست بی ام آی میگیرن و ممکنه رد کنن.
نکته سوم تو رو خدا ، خواهش میکنم ازتون استرس نگیرید چون مث من دکتر مقز و اعصاب ردتون میکنه به خدا خودمون برا خودمون بزرگش کردیم وگرنه اصلااا چیز ترسناکی نیست خیلی از دکترا هم خیلییی مهربونن تازه
نکته چهارم گرما وحشتناکه بدنتون کاملا میریزه و اعصابتون خورد میکنه ، چاره ای بیندیشید برا خودتون.
نکته پنجم هیچوقت فکر نکنید کاری از دستتون برنمیاد خدا از یه جایی در رو براتون باز میکنه که اصلا فکرش رو هم نمیکنید و به حکمتش پی میبرید
خب بریم سر اصل مطلب؛ ساعت تقریبا ۶.۳۰ دقیقه بود که درارو باز کردن رفتیم تو ، صف تشکیل دادیم رفتیم اتاق شماره سه برای تطبیق مدارک (هیچ چی جا نزارید که اگه چیز مهمی باشه برتون میگردونن)
بعد رفتیم گردن آویز گرفتیم رفتیم صندوق ۷۰تومن پول واریز کردیم (نقدی نیارید) بعد رفتیم داخل یه سالنی منتظر شدیم که بریم برا دندونپزشکی، اینو بگم که دکتر اونروز دندون پزشکی کسیو رد نکرد خیلی هم آدم خوبی به نظر میرسید چون خیلی سرسری نگا میکرد بعدش اومدیم تقریبا یک ساعت بعد رفتیم داخل کابین ها لخت شدیم ، دکتر ارولوژ دوبار اومد اون جاهایی که باید نگا میکرد و کرد و تا اونجایی که من شنیدم یک نفر برا بواسیر و چهار پنج نفر برا واریکوسل رد کرد که به واریکوسلا اجازه داد برن عمل کنن و برگردن. دکتر ارتوپد اومدم که اونم خیلی رد کرد اسمش محبی بود و جدی اومد پنج نفر ، پنج نفر از کابین آورد بیرون گفت بشینید اگه میتونستید که هووچ اگه نمیتونستید میگفت پاهاتون باز کنید که اگر در اون حالت هم نمیتونستید مهر نمیکرد و به راحتی بای بای میکرد بعدشم اومد پا پرانتزی گیر داد پای من دو انگشت فاصله داشت چیزی نگفت ولی بعضیا رو هم میگفت راه برو، هم از زانوشون ایراد میگرفت و کف پا صاف رو خیلی دقت میکرد و ستون فقرات بعضی ها رو هم دست میزد. فکر کنم ۲۰ نفرو رد کرد.
دکتر روانپزشک خیلی مهربون بود و اومد گفت چرا میای ارتش و اینجور چیزا (یه کچل چاق) و یکم به لرزش نگا کرد و عرق کف دست مخصوصا سردی و اگه شدید نبود مهر میکرد. اما مقز و اعصاب اومد منو رد کرد و حق هم داشت خیلی میلرزیدم و ناراحت نشدم و توکل کردم به خدا وقتی میخواستیم لباس بپوشیم یه آقای دکتری اومد گفتم چک کنه(تیری در تاریکی) که چک کرد و در عین ناباوری مهر زد حتی بقلی من رو هم برگردوند فک کنم تولدش بود کلا خوشحال بود بعدشم حلق و بینی اومد و گفت بگو اَ و اگه پلیپ و بقیه بیماری ها رو نداشتی مهر میکرد. بعدشم پوست که به خود زنی گیر داد و خیلی وارد بود بقیشونم کلا کار خاصی نکردن تا اونجایی که یادمه قلب و فلان و فلان. بعدش تموم میشه میرید شنوایی سنجی ، بعدشم آزمایش خون ، بعدشم میرید داخل یه اتاق پیش چند تا افسر که مدارک شناسنامه ای واطلاعت کامل از خودتون و بستگانتون داشته باشید که معطل نشید. بعدشم میرید منتظر میمونید و از رو پل میرید برا صرف ناهار که بدم نبود اونجور که دوستان میگفتن(زرشک پلو). ظهر هم ۲۵ تا سوال عقیدتی جواب میدید و نماینده های هوانیروز و فارابی میان صحبت میکنن بعدش انتخاب رشته و بعدش اونروز تموم میشه. شبش نرفتم خوابگاه یه پتو انداختم زیرم و روبرو گزینش خوابیدم. صبح بیدار شدیم ساعت ۶ رفتیم داخل و یه سری مدارک حفاظت تطبیق دادیم بعدش مصاحبه حفاظت که کلا راجب خودتون و خانوادتونه. بعد تست ورزش که شنا و شکم زمان نداشتن به ترتیب ۵۰ و ۷۰ نمره کامل که خیلی بد بودم بدنم درد میکرد نشد عالی باشم از تمرینای خونه ضعیف تر بودم. انعطاف هم ۳۵ نمره کامل. بعد تست دو سرعت که زیر ۱۰ ثانیه نمره میداد بالا ده ثانیه نه. دو استقامت وسط نور آفتاب وحشتناک تهران ساعت ۱۲ ظهر دهنمون سرویس کرد و حق منم چون زیاد بودیم ضایع شد ، ده دور بود ولی من ۱۲ دور دویدم حتی یک قدمم پیاده روی نکردم ولی چشمش به من نمیوفتاد بگه وایسا. (ورزش فک کنم در مجموع نمرم ۷۰ تا ۷۵ بشه اگه رکوردای خونه رو میزدم ۸۵ تا ۹۰ میشد قطعا گرمای شدید ذوبتون میکنه فکرشو بکنید) بعدشم مصاحبه فرماندهی بود که اونم راجبه خودت بود ، بعدشم عقیدتی که انقد بد بودم به خاطر گرما زدگی فکر کنم ردم کرد خیلی از سوالا رو جواب ندادم من هیچوقت قران اشتباه نمیخوندم که اونجا حتی بعضی کلمات رو اصلا نمیدیدم چشام سیاهی میرفت. من تا مرحله آخر رفتم ولی قبول شدنم احتمالش خیلی کمه . سوالی هست در خدمتم
نویسنده: پدرام (مشاهده تجربه)
نویسنده: پدرام تاریخ ارسال: جمعه ۳۰ خرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۱۰:۴۶ کد دیدگاه: ۲۹۵۲۰۹۶۰
سلام دوستان اینم از روز دوم نیرو هوایی
صبح میرید ازمایش خون و ازمایش ادرار بعدشم میرید مصاحبه حفاظت که در مورد خودتونه سفر خارجی رفتید یا نه کسی خارج کشور درس میخونع ساکن هست یا برای کاری رفت و امد داره یا نه بعدش میرید مصاحبه عقیدتی سیاسی که از احکام و سیاست میپرسه کار شورای نگهبان و اخرین بار کی رفتی انتخابات دروغ نگین خیلی راحت مثل اب خوردن مچتو میگیرن
نویسنده: مسعود_بهاری (مشاهده تجربه)
نویسنده: مسعود_بهاری تاریخ ارسال: پنجشنبه ۲۹ خرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۱۹:۱۴ کد دیدگاه: ۲۹۵۱۶۱۷۰
سلام دوستان طبق قولی که دادم اومدم روز اول گزینش(زمینی):اول که ساعت ۶:۳۰ درارو وا میکنند.میرید ردیفتونو پیدا میکنید.بعد میرید تو یه سالن بزرگ میشینید سه تا کادری میشینن.میرید مدارک و میدید بهشون چک میکنن.بعد میرید پشت ساختمون یه شماره میدن میندازید گردنتون بعد میرید صندوق ۷۰ تومن کارت میکشید و برگ پایش بهتون میدن.بعد میرید داخل یه سالن دیگه منتظر میمونید تا دکترا بیان.اول دندون پزشکی بود که اصلا نگا نکرد فکر کنم چون پنج شنبه بود دکتر نبود یه سرباز معاینه کرد.آدم خوبی بود من دندونام هم ارتودنسی میخاست هم یکی دوتا خراب داشتم هم شیش تا پرکرده قبول کرد.بعد میرید تو اتاقکا لخت میشید دکترا تک تک میان معاینه میکنن.چیز سختی نیست ارتوپد یه خرده طولانی تره هی میگه بشین کف پاتو نشون بده.دستاتو بیار بالا و اینا.چیز عجیب غریبی نداره پوستم به جوش اینا نگاه نمیکنه اصلا.دو سه نفر دیدم پر جوش بودن.ارولوژی ام اومدجراحی اومد ببینه رد جراحی نداشته باشی واریکوسل و آپاندیس و اینا.اعصابم گفت دستتو بیار بالا خودتو معرفی کن.استرس نداشته باشی حله.یه بنده خدا دستاش ویبره بود قبول شد.بعد میرید بینایی سنجی که علامتارو میگید پایین بالا چپ راست.بعد میرید پشت دستگاه یه خونه هستش هی تار میشه هی واضح میشه.بعدش میری صندوق ده تومن میریزی میری شنوایی سنجی تو یه اتاق صدای بوق از هر گوش اومد با دست چپ و راست نشون میدی.بعدش میری پذیرش اون برگه پایش و ازت میگیره و یه برگه دیگه که شامل آزمایش و مصاحبه ها و ورزشه.بعده آزمایش خون صف وایمیستید.میرید واسه ناهار اون وره پل.بعدشم برمیگردید میرید سالن شماره۳ امتحان ۲۵ سوال عقیدتی کتبی باید جواب بدین.بعد یه برگه میدن مشخصات خانواده رو بنویسید.بعدش اون برگه رو با یه کپی شناسنامه از خودتون و مقام کشوری و اینا داشته باشین همه باهم منگنه میکنن.بعدش میرید تو سالن شماره ۲ نماینده های رشته های خاص میان صحبت میکنن. یه فرمم میدن تا رشته هایی که میخاین برین رو تیک بزنین.بعدش میرید حفاظت تو کامپیوتر اطلاعاته خودتو خانواده تو تو رایانه ثبت میکنن.بعدشم میری خونتون تا روزای بعد مصاحبه و ورزش .تمام در کل چیز خاصی نداره به خدا توکل کنید حله ایشالا.هر چی تو سرنوشتتون باشه همونه.با تقدیر نمیشه جنگید.یاعلی مدد
نویسنده: پدرام (مشاهده تجربه)
نویسنده: پدرام تاریخ ارسال: چهارشنبه ۲۸ خرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۱۳:۲۷ کد دیدگاه: ۲۹۴۹۹۶۴۰
سلام دوستان من دیروز27/3 گزینش نیرو هوایی بودم ببخشید دیر شد خیلی خسته بودم نتونستم بیام شرمنده قول داده بودم برگردم همه رو براتون بگم همینطور ک این چندسال تو همین سایت برای دوستان قدیم و جدید گفتم صبح ساعت 6 در پادگان بودم من خودم فیش واریز نکرده بودم اونایی ک نمیرسن واریز کنن نگران نباشن داخل بهتون فیش میدن پول نقدی میدین بهشون قبول میکنن حتما حتما مدارک رو کامل بیارید چه مدارک نظام وظیفه چه دیپلم با مهر ابی چه شناسنامه و کارت ملی و غیره بعدش که سه تا فرم بهتون میدن که یکی واسه مراحلیه ک قراره طی کنین یکی برگه پایش پزشکی یکیم تست ورزش بعدش رفتیم سالن معاینات دکترا کامل نیومده بودن اولیش ک اومده بود چشم پزشکی بود که Eشکل ها و کوررنگی بود که دکتر چند نفری ک چشمشون مشکل داشت گفت نرن برای خلبانی و چند نفر هم واقعا چمشون مشکل داشت و نمیدونستن 5از10 رو تشخص بدن و رد شدن یکیشون معدلش 19/07 بود و رد شد اینو بدونید که اگه کسی مشکل داشته باشه واقعا کاری به معدلتون ندارن بعد کم کم دکترا اومدن دندون پزشکی که به خیلیا گیرداد مخصوصا پوسیدگی که به منم گیرداد برام مشروط زد گفت برو بقیه مراحل رو قبول شدی ترمیم کن قبول میکنم بعدش قلب بود که گوشی میذاشت و مهر زد رفتیم ارتوپد که به پای پرانتزی و کف پای صاف و اشیل پا گیردادن و چند نفری رو رد کردن بعد رفتم مغز و اعصاب ک میگفت دستتو بگیر جلو برای لرزش و گفت گردو بشکن(پا جلوی پای دیگه)راه برو بعد برام مهر زد بعد رفتم پوست ک اونم مهر زد بعد روانشناسی که میگفت دستتو بگیر جلو پشت دست نگا میگرد کفت دست رو هم نگا کرد گفت دستتو بگیر بالا بچرخ بعد گفت یه شعر بگو بعد مهر زد بعدم. راستی اینم بگم قد و وزن هم میگیرن ازتون بعدش رفتم گوش دستگا نگا میکرد و به چندنفر همچنین خود من گفت شستوشو برو بعد مهر میزنم بعد پزشکی تموم شد رفتیم برای تست ورزش که شنا 60تا نمره کامل دارز نشست60تا کامل و دو استقامت 360 کامل ک باید 5 دور به دور زمین بسکتبال بدویین بعدم دوی 4 در 9 ک زیر 10 نمره کامل بالای 10 نمره صفر کسیو ندیدم تو ورزش رد بشه راستی تو هوایی باید 35 سانت دستتون از پاتو جلوتر بره و اینکه میگن دست به پا برسه ینی 20 سانت زدی تو هوایی اینجوری نیست و باید 35 تا بیشتر از پا بری تعداد کمی تونستن تا 20 برسن بعد رفتیم فرم مصاحبه عقیدتی کامل کردیم و امتحان عقیدتی دادیم بعدم رفتیم ناهار ک فقط قابل خوردن بود بعدم رفتیم فرم عقیدتی رو تکمیل کردیم و رفتیم برای تکمیل فرم حفاظت که اونم پر کردیم و رفتیم برای ثبت سیستمی که چندتا افسر از دانشگاه افسری انجام میدن و خیلی اذیت میکنن باید باهاشو سرو کله بزنین بعد که اطاعاتتون رو تو سیستم ثبت کردن رفتیم برای مصاحبه فرماندهی که از خودتون میپرسه قبول نشی چیکار میکنی و عصبی میشی چیکار میکنی با پدرت رابطتت بهتره یا مادرت نقطه قوت و ضعفت بعدم روز اول تموم شد ک باید فردا بریم برای روز دوم ک ازمایش خون و مصاحبه عقیدتی و حفاظت رو فردا انجام میدیم ک اونم برگردم میگم امید وارم استفاده کرده باشین
نویسنده: علی (مشاهده تجربه)
نویسنده: علی تاریخ ارسال: سه شنبه ۲۷ خرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۲۱:۰۹ کد دیدگاه: ۲۹۴۹۲۰۳۰
سلام دوستان من ۲۴ خرداد ازمون برا نیرو دریایی رو دادم و چون درباره نیرو دریایی خیلی مطلبی نبود گفتم بیام یه راهنمایی بکنم قدم به قدم و خلاصه
اول از همه درباره مدارک مورد نیاز بگم اصلا شناسنامه پدربزرگ و مادربزرگ به کار من نیومد تنها چیزی که کاربردش زیاد بود کپی شناسنامه و کارت ملی خودتون و پدر . مادر و خواهر و برادر بود که پیشنهاد می کنم صفحه ها رو به ترتیب کنار هم بزارید و منگنه بزنید برا هر عضو خانواده حدود ۴ یا ۵ دست لازم میشه خب بریم سراغ تست پزشکیش در تست پزشکی اصلا رحم ندارن برای پزشک فرقی نمیکنه که چه امتیاز هایی دارین اگه مشکلی داشته باشین رد می کنه برا مثال ما خودمون ۲۵ نفر وارد اتاق معاینات شدیم ۸ نفر موندیم بیشتر هم رو لرزش دست و پای پرانتزی و وزن بالا یا کم گیر میداد به دندون خیلی گیر نمیدادن اگه خط و خشی رو بدن بود که بزرگ و پهن بود رد می کرد چشم پزشکی هم یک نفرو سر کور رنگی رد کرد و شدیم ۸ نفر بعد اون هم کلی کاغذ بازی انجام دادیم که همون کپی شناسنامه ها خیلی بدرد می خوره و راستی کروکی و کد پستی خونه ده سال اخیر رو حتما داشته باشین و بعدش نماز خوندیم و نهار خوردیم .اینجور که من فهمیدم ترتیب مصاحبه ها متفاوته بستگی به این داره که مصاحبه گر کدوم بخش اماده هست اینا ۳ تا مصاحبه هست عقیدتی . فرماندهی وحفاظت که عقیدتی یه امتحان کتبی هم داره ما دوتای اولو در روز اول انجام دادیم و اینکه از ما روز دوم امتحان ورزش گرفتن ولی اونجا شنیدم از بعضی ها هم روز اول گرفتن در هر صورت به ما گفتن روز دوم ناشتا بیاین برا بقیه تست های پزشکیتون و تست ورزش و مصاحبه حفاظت و باید بگم ناشتا یعنی اینکه از ساعت ۱۲ شب روز قبل هیچی نباید بخورین و بنوشید تا بعد ازمایش ها بعد از اون از ما تست ورزش گرفتن که حدودا ساعت ۱۱ شده بود که در گرما ما رو حدود ۲۴۰۰ متر دواندن و تایمش هم باید حدود ۱۱ دیقه تا ۱۵ باشه بعدش تقریبا بلافاصله باید تو ۲ دیقه ۷۰ تا دراز نشست و بعد اون بلافاصله حدود ۵۰ شنا تو یک دقیقه و نیم در گرما بعد از این مراحل دو نفر از بچه ها حالشون بد شد یکیشون که کارش به بیمارستان کشید بعدش هم دیگه چیز خاصی نبود یه سری ازمایش پزشکی مثل شنوایی سنجی و اینا و مصاحبه حفاظت که سعی کنید تا جای ممکن صادق باشد خب دیگه چیز آنچنان مهمی نیست که نیاز به توضیح باشه اگه سوالی بود بپرسید اگه در توانم بود حتما پاسخ می دم
ایشالله با تلاش حتما قبول میشید و برا من هم دعا کنید
یاعلی
نویسنده: ابوالفضل (مشاهده تجربه)
نویسنده: ابوالفضل تاریخ ارسال: دوشنبه ۲۶ خرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۱۹:۴۲ کد دیدگاه: ۲۹۴۷۶۳۵۰
سلام خدمت دوستداران ارتش
من ۲۴ خرداد گزینش رفتم اول که وارد میشید میرید برا پزشکی اول دندون بود که اصلا سخت نمیگیره بعد وارد کابین های معاینه میشید که پزشکای مختلف میاند برا معاینه .اصلا استرس نداشته باشید خیلی راحته دوستانیم که نگران پاهای پرانتزی هستند امسال خیلی راحت قبول میکردند اصلا سخت نمیگرفتند یعنی اگه بقیه مراحلو قبول بشی ارتوپد نیز براتون مهر میزنه بعد مراحل پزشوی میریم برا ازایش خون و تشکیل پرونده و ازمون کتبی عقیدتی که ۲۵ سوال از دینی دبیریتانه که اسونه روز دوم رفتیم برا مصاحبه حفاظت که خیلی ساده از خودت میپرسه و بعدش برا امادگی جسمانی که اونم راحته یکم دوی استقامتش سخته که من توصیه میکنم چند دور اول خودتونو به معرفی نشون بدید نمره کامل بهتون میده به من ۹۶ داد بعدشم مصاحبه فرماندهیه که اونم راحته فقط مصاحبه عقیدتی یکم سخته از من بیشتر در مورد نماز و قران پرسید بعد این مراحل دوستانی که رشته خاص زدند منتظر میمونند که اعلام نتایج بیاد اونایی که رشته خاص قبول شدند روز بعد میرند درمانگاه هوا نیروز برا تست خلبانی ،دوستان خلبانی تا چندتا دندون خرابم اگه پر باشه موردی نداره ولی چشم تستاش سخته اگه عمق چشم داشته باشید میتونید شانس خلبان شدنو داشته باشید من متاسفانه تو عمق چشم رد شدم الانم منتظرم تا ۶ مرداد جواب نتایج بیاد انشالله که قبول بشم شماام برام دعا کنید .
نویسنده: Arash (مشاهده تجربه)
نویسنده: Arash تاریخ ارسال: دوشنبه ۲۶ خرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۱۸:۲۵ کد دیدگاه: ۲۹۴۷۵۴۵۰
سلام بچهها الوعده وفا میخام تموم کارای گزینش نیرو زمینی رو براتون بگم من کارام‌تموم شد و باید صبر کنم برا نتیجه نهایی.
خب روز اول باید ساعت ۷ مدیریت استخدامی نیرو زمینی باشین باید بری یمت پله ها شماره ردیفت با اسمت هست باید پیدا کنی و شماره مراجعت رو نوشته جلو اسمت باید حفظش کنی و بری بگردی تو حیاط ک شماره ردیفت بین چندتا چنده ی سرباز اونجاس باید شماره مراجعتو بهش بگی تا برگه پزشکی رو بهت بده اونو گرفتی میری شماره سالن ۳ کلا ۳۵ تا بیشتر نبودیم ما اونجا باید مدرک تحصیلی و شناسنامه اصلش و کارت ملی رو آماده کنی و بدی ب مسعول اونجا کپی نیازی نیس اونجا بعد میگن برین ی گوشه بشینین براتون توضیح میدن ک بعداز پزشکی قراره چیکار کنین .میرن بیرون ب صف میشین میرین ی بخش دیگ اونجا ‌کارت بهت میدن باید بندازی گردنت و میری سالن تست پزشکی میرین میشینین تا دکترا بیان .دکترا ک اومدن ده ده تا میگن ک برین برا دندون پزشکی کشیده یه دونه تا دوتا کاری نداره من خودم ۱۱تا پوسیدگی جزعی داشتم و یه دونه پر کرده و دندون جلوم شکستس کاری نداشت کسیو ندیدم سر دندون رد کنه کلا ۳۰تا بودیم .بعد میگن ک نصفتون برین تو کابین ها لخت شین فقط لباس زیرپاتون باشه دکترا بعد ۱۰ دقیقه میام اصنم ترتیب نداره بچه ها من خودم ادم‌استرسی ام دستام میلرزه و کف دستم عرق میکنه اونجا باید خونسردی خودتونو حفظ و به همچی مسلط باشین.دکتر پوست:نگات میکنه میگه گردن بالا بعد مهر میزنه…دکتر حلق به چراغ میندازه دهنت میگ بگو اععع دوبار باید بگی بعد مهر میزنه ملاکش اینه ببینه لوزه داری یا ن….دکتر اورتپد میگ پا جفت بشین بعد میگه برگرد کف پا راست و بعد پای چپ بالا بعد دست میکشه ستون مهره فقراتت بعد میگ برگرد ببینه گودی داره پات یا ن ولی بیشتر اوقان میخاد قربال گری کنه بین اونایی ک ی ذره شک میکنه میگ واستین مهر نمیزنه ولی با خودکار جا محل مهرش مینویسه …فاصله نباید چهار انگشت باشه (ساق پا)بعد میاد معاینه میکنه اگ خوب بود مهر میکنه اگرم ن گوش شیطون کر…. ولی اون روز ۵ تا رو رد کرد
…دکتر مغز و اعصاب میاد میگ دستا بالا انگشتا باز ی کم بلرزه عب نداره میگ‌اسمت چیه از کجا اومدی بعد میگ چرا دستات میلرزه از دستی میگه ک بهت استرس وارد شه اصن هول نشین بگین یا صبحانه نخوردم یام ک نه نمیلرزه ک کجا کو می لرزه از دستی میگه ک استرس بهتون وارد شه ببینه در چ وضعیتین ک مهر زد شاید دو سه بارس بیاد همین کارو بکنه هول نشین بعضی وقتام دوبار مهر میزنه….دکتر داخلی میگه بچرخ مهر میزنه الکی…دکتر ارولوژ فقط بیضه هارو چک میکنه برا واریکسول گرید ۱ رو رد میکرد گرید ۲.۳ رو نمیدونم بعد دوباره میره میاد میگه برگرد اصن چک نمیکنه فقط از دور نگامیکنه و میره….میگن لباس بپوشین اونایی ک خوب بودن تا اینجا میرین برا فشار قلب بالای ۱۳ رد میکرد بازم‌میگم اصن جایی برا استرسن نیس خدایی خیلی آسونه همچی بعد اون ک گرفت براتون مهر میکنه میرین برای چشم پزشکی ک اول کور رنگیه ک همگی آشنایی دارین ی کتا میزاره چندتا عدد توشه باس بگین بعد میگن برین برا همونEاول چشم چپ رو میگیرین بعد راست خاستین بگیرین با دستتون نیارین ب چشمتون چون تار میشه چشمتون گود کنین کف دستتونو بعد بزارین و راحت بگین نمره چشم‌باید ۱۰/۱۰باشه بعد ی دستگاه هست میگه بشین و تو دستگاه نگا میکنه چشمتو اون برای میدان دیده بعد ک مهر زد میرید برای آزمایش خون میگرین فقط و میگن برین برای صندوق برای شنوایی سنجی ۱۰ تومن میدید و میرین ی هدفون ه باید همون طرف گوش ک صدا میاد دستتو ببری بالا دقت کنین بعضی وقتا صدا نمیاد ها حواستون باشه بعد اینجا پزشکی تموم میشه و میرین برای ثبت اطلاعات ک اونجا نوشته چیا لازمه و باید اول همرو آماده کنین بعد برین داخل و بگین تا ثبت سیستم کنن بعد میرین برا ناهار تعرفی نیس ناهارش .بعد میرین سالن شماره ۳ ازتون تست آزمون دینی میگیرن ۴ جوابیه نمره منفی نداره و آسونه چیز خاصی نیس هرچی صحیح بزنین امتیازتون بالا تر میره بعد مسعول خلبانی بارد ک دانشگته فارابی میادبراتون حرف میزنن از مزایا این رشته ها میگن خاستین برین اونجا فرم میدن باید کدشو وارد کنی بعد اینجا تمومه روز اول.
روز دوم باید ساعت ۶:۱۵صبح همونجا باشین اول میرین برای مصاحبه حفاظت ک چیز خاطی نیس همون اطلاعای ک دیروز تو سیستم ثبت کردین و ازتون میپرسه و حواستون باشه همونایی بهش بگین ک دیروز تو سیستم ثبت کردن ک صداقت براشون خیلی مهمه بعد میرین برای تست ورزش ک واقعا واقعا سخته خیلی نفس گیره شنا ۴۵ تا بری نمره کامل دراز نشست ۷۰ تا و دوی سرعت زیر ۸ ثانیه و دوو استقامت ۱۰ دور این خیلی نفس گیره واقعا حالتونو بدجور میگیره چون خیلی سخته و همتون باهم ی دفه شروع به دوو میکنین.بعد میرین برا ناهار بازم تعریفی نبود بعد ناهار دو دستتون میکنن ی دسته میرین مصاحبه فرماندهی و یه دسته دیگتون میرین برای مصاحبه عقدتی فرماندهی از علاقه و انگیزه و هدف و اینا می پرسه میخاد آزمایشتون کنه سوتی ندین ها عقیدتی میگع قران بخون چند جزعه(۳۰ جز)و نماز جمعه رفتی اخرین بار راهپیمایی کی رفتی اخبار روز و اینا اینم امادگی داشته باشین برین ایت الکرسی از یکی حفظ پرسید من دیدم بعد ک اینم قبول شین اگ رشته خاص (همون فارابی و خلبانی انتخاب کرده باشین باید واستین بین ساعتا ۴ تا ۶ اعلام میکنن .تمام
نویسنده: مهدی (مشاهده تجربه)
نویسنده: مهدی تاریخ ارسال: شنبه ۲۴ خرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۲۲:۵۷ کد دیدگاه: ۲۹۴۵۲۱۵۰
تجربیات زمینی
روز اول
(در مجموع این دوروز فقط یه کپی شناسنامه خودمون و مقام هامون یا فعال بسیجمون لازم شد و گرفتن بقیه فقط در حد اطلاعات شناسنامه ایشون بدونین هم کافیه )
(بدون ماسک اجازه ادامه مراحل نمیدن )
اول ک وارد میشوید یه قطعه عکس آماده کنین ک روی برگه تون بزنن
تا ساعت ۸٫۳۰ دقیقه مدارکتونو چک میکنن پس عجله ای نداشته باشید برای رسیدن به مرکز گزینش
این مرحله سه حالت داره
یا مدارکتون کامله که هیچ
یا ناقصه که بهتون میگن برید تکمیل کنین و اگر برای معافیت مشکلی دارید راهنمایی میکنن برین میدان حر پلیس +۱۰
یا معدل کتبی زیر ده دارید که متاسفانه رد میشد و نیم نمره و یک نمره ها به معدل کل اضافه میشه
بعد از این مرحله همتون رو از درب پشت به صف میبرن به سمت مرکز گزینش پزشکی اول هم به هرکدام یک گردن آویز میدن ک شماره گردن آویز شماره شما حساب میشه و در هر مرحله ازتون گرفته بشه یعنی رد شدید
بعد از گرفتن کردن آویز میرید صندوق و برگه پزشکیتونو تحویل میدید و هفتاد تومن کارت میکشید و خط زرد رو ادامه میدید تا به ساختمان پزشکی برسید ، خودشون اون برگه رو میبرن و ثبت میکنن و اونجا بهتون تحویل میدن .
بعد از اینکه براتون ثبت شد و تحویلتون دادن وارد اتاقک ها میشد
برگه رو سمت راست اتاقک با آهن ربا متصل میکنید و غیر از شورت بقیه لباس هارو در میارین
دکتر ها هیچ نوبت خاصی ندارن برای معاینه کردن همینجوری ممکنه تنهایی یا چنتایی بیان بالای سرتون
اولین اصل برای قبولی در این مرحله کنترل استرس هستش
حالا من به ترتیبی ک اومدن سعی میکنم توضیح بدم
۱)اورولوژی : اومد خودش دست کرد داخل فشار داد و مهر کرد ، در مورد گرید بندی هم گرید یک قبوله گرید سه رد گرید دو هم نظر دکترع
۲) دکتر پوست : میاد همینجوری یه نگاهی میندازه و میگه دستتو بیار جلو بعد دنبال خط و خش و اینجور چیزا میگرده و مهر می‌کنه و می‌ره
۳) دکتر روانپزشک و اعصاب : با هم اومدن دکتر اعصاب گفت دستتو بیار جلو انگشتاتو باز کن از خودت بگو و… بعد دستمو گرفت دنبال خود زنی گشت تا شونه و بعد شکم و سینه ک عمل آپاندیس داشتم گفت جای چیه توضیح دادم مهر کرد بعدش روانپزشک مهرشو زد و رفتن
۴) ارولوژی ۲) یه دکتر دیگ اومد یکم نگاه کرد و دوتا مهر زد رفت
۵) اعصاب ۲) ایشون هم مثله دکتر اول اومدن لرزش و عرق دست رو چک کردن و مهر کردن
نکته : اگر عرق داشته باشه یا لرزش شدید میگه برو چند دقیقه بیرون استرست بره و دوباره بیا چکت کنم
۶) قلب : همینجوری اومد برای همه هم مهر کرد به نظرم ردی نداشت
۷)دکتر داخلی) ایشون هم در باره عمل کردن و … یکم سوال کرد و مهر کرد
۸) عشق بچها ارتوپد : برای هرکس متفاوت بود یعنی از کناری من خیلی چیز ها گرفت چون استایلش خوب نبود ولی اومد پیش من گفت برو رو پنجه پاشنه بعد گفت پاتو از پشت بیار بالا گودی کمر و چک کرد و رفت ولی بقلی منو رد کرد گفت زانو جفت کن بعد بشین پاشو داد و چنتا تست دیگ گرفت ازش
۹) اگه چیزیو جا ننداخته باشم بعد این مرحله لباس میپوشید و میرید دندون پزشکی ک روز ما به کسی نگفت فکتو ببینم فقط گفت دهنتو باز کن و دندونا رو چک کردن
۱۰) داخل اتاقک دکتر گوش حلق و بینی هم اومد ک گفت بگو اععع و از بینی نفس بکش … کلا مشکلی نیست و مهر کرد
۱۱) بعد دندون میرید چشم پزشکی که چهار مرحله داره
۱ کوررنگی ۲ Eها ۳شماره چشم ک دقیق نمیدونم چی بود یه تصویر تار میشد یه نفرم براش نوشت منفی ۳/۳ و ردش کرد ۴ یه دستگاه دیگه بود ک نور مینداخل داخل چشم ک نفر جلویی من رد شد
۱۲)فشار : استرس داشته باشین فشارتون می‌ره بالا و ممکنه رد کنن
۱۳) تموم ک شد میرید برای شنوایی اول دوباره ثبت می‌کنه اطلاعات رو و میرید صندوق ده تومن دیگ میدین
تو شنوایی چهارتا صدا با دسی بل های مختلف اول تو هر گوش پخش می‌کنه بعد ترکیبی میزنع که ردی داره این مرحله
۱۴) ثبت اطلاعات برگه پایش رو میگیرین و میرید آزمایشگاه و خون میگیرن ازتون
در اینجا پزشکی تموم میشه و می‌رسید به مرحله حوصله سر بر تکمیل مدارک
بعضی از افرادی ک اونجا هست کلا اعصاب ندارن مواظب باشین اطلاعاتتون رو کامل کنید برید
اگه تا قبل ناهار ثبت نکردید نگران نباشین برین ناهار بخورین بعد امتحان عقیدتی ک دادین میاین ثبت میکنین
امتحان عقیدتی هم کتاب دینی دبیرستانه
بعد ثبت اطلاعات روز یک تموم میشه
روز دوم
سر صبح برین گزینش ک توضیحات میدن گوش بدین .
اولین مرحله مصاحبه حفاظت
اطلاعاتی ک دیروز ثبت کردین رو میدن بهتون دوباره خودتون تایید و اصلاح کنین و کروکی منزل رو بکشین
بعدش به نوبت میرین برای مصاحبه ک برای هرکس فرق می‌کنه ممکنه احکام هم بپرسن ازتون ولی بیشتر در مورد چیزایی ک نوشتین میپرسن
بعد مصاحبه میرین برای تست ورزش
انعطاف ۳۶ باید بزنین که سربازا راه میان
شنا پنجاه تا باید برید ک تا دهتا اضافه میکنن بهتون شما زورتونو بزنین
دراز نشست هفتاد تا باید برین ک بازم دهتا اضافه میکنن
دوی چهار در نه ک بین هشت تا یازده ثانیه تایم دارین بیشتر از یازده ثانیه برید صفره و ر د میشین ک من ندیدم کسیو رد کنن
دوی استقامتی ک اسما هزازو ششصد متره ولی خیلی بیشتر از این حرفا بود و کلا داغون میشین
بعد ورزش میرین ناهار و نماز
بعدش مصاحبه عقیدتی و فرماندهی ک فرماندهی در مورد خودته و عقیدتی هم همه چی می‌پرسه کلا آماده شید
در آخر هم کسایی ک رشته خاص زدن منتظر میمونن تا اعلام کنن ولی چیزی ک برای ما اتفاق افتاد یه مقدار عجیب بود شیش نفر اول همه تست های ورزشی و چنتایی ک خیلی خوب مصاحبه عقیدتی دادن نمره خاص نیاوردن ولی یه سری با دهتا شنا و شکم نمره خاص آوردن ک خانواده نظامی بودن
بنده هم ک مجاز نشدم با اینک تو ورزش سه تا از پنجتا رو صد گرفتم دوتای دیگه هم نزدیک به صد بود و مصاحبه هامم خوب دادم
دوستان برای قبولی بنده هم دعا کنین یا حق
نویسنده: Rf (مشاهده تجربه)
نویسنده: Rf تاریخ ارسال: شنبه ۲۴ خرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۲۲:۳۲ کد دیدگاه: ۲۹۴۵۱۸۰۰
سلام 24’3’99گزینش نیروی دریایی داشتم خواستم قسمتی از تجربه امروز رو بگم فرصت شد بقیه اش رو هم میگم وبعضی هاش هم تکراریه چون میتونین تو قسمت وصفحه تجربیات داوطلبان دانشگاه افسری ازسال93تا98بخونید اولا واسه مدارک خیلی حساس باشید جلوی چشم خودم چند نفر رو برگردوندشهرستان حتی باوجود اصرار زیادداوطلبان که اینکه ازشهرستان اومدیم منظورم از لحاظ اصل مدارکه نه کپی گرفتن چونکه فرصت و زمان کپی گرفتن رو پیدامیکنید درصورت کمبود تعداد کپی ولی اگه اصل رو اشتباه ببرید یا نبرید به هیچ وجه قبول نمیکنن مخصوصا برای اصل گواهی یا گواهی موقت با مهرابی یا معافیت تحصیلی وباید برگردین یابراتون بفرستن و کلی هزینه وزمان رفت وبرگشت تلف میشه وعقب میفتین پس دقت کنیدودوم اینکه گزینش نیروی دریایی چونکه آدرس خیلی دقیقی نداده وخیلی از داوطلبان دیررسیدن ازجمله خودمن ومن ساعت صبح5تهران بودم ولی بعداز 4ساعت گشتن تازه آدرس گزینش رو پیداکردم واول قدیمی رو پیداکردم که گفتن تغییر کرده ولی اینجا دقیق آدرس رو مینویسم چونکه دوتا گزینش وجود داره یکی قدیمی ویکی جدید که آدرس کوچه و خیابان رو هم براتون مینویسم که خیلی بدقلقه پیشنهاد میدم از برنامه اندرویدنشان استفاده کنیدتا به مشکل برنخورید ودرضمن گزینش جواب تلفن هم نمیدن به هیچ وجه فرصت ندارن و محل مراجعه داوطلبان نیروی دریایی:
تهران- بزرگراه امام علی (ع) شمال – بزرگراه شهید زین‌الدین شرق – اولین خروجی جنب باشگاه صدف و خیابان استقلال محله ی شمیران نو و نزدیک کوچه شهید دقایقی است که تقریبا میشه برجک دوم که یک سرباز در اون پست میده وورودی بااون معلومه اگه استقلال وشمیران نو رو بزنید در برنامه اندروید نشان کافیه وبه مشکل برنمیخورید.
نویسنده: Aliam (مشاهده تجربه)
نویسنده: Aliam تاریخ ارسال: شنبه ۲۴ خرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۲۰:۴۹ کد دیدگاه: ۲۹۴۵۰۲۰۰
سلام به همه دوستای گلم به خصوص داوطلبای عزیز نیرو دریایی
تجربه گزینشم رو میگم براتون فقط ببخشید که ی کم دیر گفتم واقعا روزای اول زیاد خسته بودم و این یکی دوروزه هم سرم شلوغ بود خیلی به هر حال معذرت می‌خوام .
اول از همه آدرس محل گزینش که به شدت مزخرفه و اصلا روی نقشه پیدا نمیشه . اگه اومدید خواستید اسنپ بگیرید مقصد رو بزنید ورودی جنگل شیان پایین لویزان روبه روی بلوار استقلال.
اگه دیرتر از ۷ هم رسیدید نگران نباشید میزارن برید داخل من خودم ۹ رسیدم و هنوز دکترا هم نیومده بودن.|
مرحله اول چک کردن مدارک و معدل و نظام وظیفه و … هست که اگه معدل کمه و نظام وظیفه اشکال داره همونجا میفرستن خونه.
بعد وارد سالن پزشکی و اتاقکها میشید و به خاطر امتحانات فعلا کم میان و ما اونروز ۱۲ نفر بودیم و بعد دکترها با فاصله زمانی زیادی میان و کلافه میشید.
اول ی دکتر اومد که هم روانپزشکی رو چک میکرد هم پوست رو ،که می‌گفت دستا جلو و سوال میپرسید که خودتو معرفی کن و چرا میخوای بیای ارتش. لطفا ی چنتا جواب واسه این سوال آماده کنید. چون دکتر میگه این چرت و پرتا رو من ده سال پیش پاس کردم یا نگید نظمش رو چون میگه یعنی تو خونتون نظم ندارید ک میخواید تو ارتش منظم بشید یا نگید ب خاطر سختیاش چون میگه پس خود آزاری داری که سختی دوس داری . کلا رو مخ می‌ره ک اذیت کنه استرس بگیرید بعد همون‌طور که دست جلو هست با دقت زیاد همه بدن رو نگاه می‌کنه ببینه جای خودزنی هست یا نه که کوچکترین خطی رو ببینه رد می‌کنه. تو این مرحله دو نفر رو رد کرد بدون حق اعتراض البته یکیشون پارتی داشت دوباره برگشت.
بعد دندون پزشک اومد که زیاد سخت نمی‌گرفت فقط به چفت شدن و مرتب بودن دندون ها دقت میکرد و ب خرابی در حدی که ضایع نباشه دندون های جلو کاری نداشت این مرحله هم یک نفر رد شد چون دندوناش به هم ریخته بود ب دکتر اعتراض کرد دکتر گفت چون نیاز ب ارتودنسی داری و درست شدنش زمان بره نمیتونم قبولت کنم.
مرحله بعد پزشک مغز و اعصاب اومد ک اونم می‌گفت دست ها جلو ک ببینه میلرزه یا نه و دست ها بالا ک کف دست هارو نگاه کرد فقط . این مرحله هم یک نفر رد شد ولی دلیلش رو پزشک بهش نگفت .
بعدش اورولوژ اومد که عقب و جلو رو نگاه میکرد و کسی رو رد نکرد .
بعد ی دکتر اومد که باز لرزش دست رو نگاه میکرد عرق دست رو نگاه میکرد می‌گفت ی دستتون مشت کنید ی دستتون صاف بعد ی دقیقه میومد دست میکشید کف دست که عرق می‌کنه یا نه
و اگه عرق میکرد رد میکرد دوباره پای پرانتزی رو نگاه کرد که در حدی که ضایع نبود کار نداشت ولی اگه ضایع بود در حد سه انگشت رد میکرد که یک نفر رو رد کرد بعد می‌گفت راه برید و نگاه میکرد ک چطور راه میرید اینجا هم یک نفر رو رد کرد بهش گفت شونت کجه و واقعا هم کج بود ی سمتش بالا بود یکی پایین اینی که رد کرد این دکتر به شدت سخت گیر بود و اعتراض رو هم قبول نمی‌کر
بعد دکتر قلب اومد که فقط ی گوشی میزاشت رو قلب و ضربان رو گوش میکرد و سخت گیر نبود و کسی رو رد نکرد .
بعد لباس پوشیدیم و رفتیم واسه چشم پزشک که اول کور رنگی رو با همون کتابچه و تست ایشی هارا چک میکرد بعد تابلو E ها بود که زیاد سخت نبود نگران نباشید من خودم چشمم ضعیفبود البته کم و بدون عینک رفتم و چشمم رو ده دهم زد هر دو چشم رو .مرحله بعدش ی دکتر بود که نور مینداخت داخل چشم توی چشم کسی رد نشد ولی یک نفر از بچه ها چشمش رو دکتر گفت باید روز دوم بری پیش متخصص توی بیمارستان گلستان و اون دقیق نظر بده
که روز دوم اومد و توی چشم رد شد چون ی چشمش نیم نمره و ی چشم دیگش یک و بیست و پنج صدم ضعیف بود ملاک چشم اینه که هر چشم حداکثر یک نمره ضعیف باشه و کاری ب مجموع دوتا چشم ندارن و اگه یک چشمم بیشتر از یک باشه رد میکنه.
پزشکی روز اول همینجا تموم شد و بعدش میرید واسه مصاحبه ها که مصاحبه ها رو جدا توضیح میدم .
روز دوم پزشکی میرید همون دفتر گزینش بدون خوردن ناشتا از اونجا با اتوبوس میبرنتون درمانگاه ک آزمایش خون و ادرار میدید و بعد میرید بیمارستان گلستان که اول میرید تست شنوایی سنجی ک ی خانم دکتر هست و سخت گیر نیست ولی اگه مشکل جدی باشه رد می‌کنه اینجا هم کسی رد نشد فقط یکی از بچه ها خوب جواب نداد دکتر رفت براش آب گرم آورد و خورد بعد دوباره تست گرفت و قبولش کرد.
بعد میرید واسه رادیولوژی و تصویر برداری قفسه سینه .
مراحل پزشکی همینجا تموم میشن توی روز دوم و در آخر از ۱۲ نفر ۴ نفر موندیم.
نویسنده: امیرحسین (مشاهده تجربه)
نویسنده: امیر حسین تاریخ ارسال: شنبه ۲۴ خرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۱۱:۲۱ کد دیدگاه: ۲۹۴۴۲۴۳۰
سلام.
دوستانی که از دید عمق خلبانی پرسیده بودن:
دید عمق یا همون چشم 2 بیشترین ردی ها رو داره و واقعا سخته.
ببین دوتا دستگاه هست که دکتر شکل های متفاوتی رو میذاره تو دستگاه اولش 10 دایره بود که باید میگفتی فلش زیر کروم دایره بود این برای تشخیص میزان هماهنگی دوتا چشم بود به علاوه پله هایی که باید میگفتی که خط قرمز با کدوم پله مماسه.
یکی از شکل ها 12 تا لوزی بود که از 9 ام به بعد دیگه تقریبا دیده نمیشد چهارتا گوشه لوزی ها شطرنجی بود و باید میگفتی کدوم گوشه برجسته است.از شکل هایی که 12 تایی بودن اونایی که 10 امین رو میگفتن مینوشت پهپاد و 11 رو مینوشت شکاری.
دستگاه دیگه هم باید چهارتا دایره داخل مربع که دوزاده تا بود و باید میگفتی کدوم دایره برجسته هست و یه شکل دیگه هم مثل این بود ولی منتهی باید میگفتی کدوم دایره ناپیوسته است که سخت بود.
موفق باشید انشالله
نویسنده: Ali (مشاهده تجربه)
نویسنده: Ali تاریخ ارسال: شنبه ۲۴ خرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۰۱:۲۰ کد دیدگاه: ۲۹۴۳۴۸۷۰
بنام خدا
سلام داداشای گلم، الوعده وفا . اومدم تجربیات خودم را از گزینش نیروی زمینی براتون تعریف کنم و اگه سوالی داشتین جواب بدم.
روز اول: یه سرباز میاد دم در و میگه هر که روز اولشه بیاد داخل، بعدش می‌رید سر صف، حتماً شماره ردیف نوبت مراجعت رو یادتون باشه بعدش یه عکس آماده می‌کنید و با توجه به شماره ردیف مراجعت می‌رید پیش یه سرباز و عکستون رو بهش می‌دید و روی برگه پزشکتان پنس می‌زنه بعدش می‌رید داخل سالن توجیه داوطلبان که یه نظامی میاد و بهتون می‌گه چه مدارکی برای بررسی آماده کنید ( بچه ها لطفاً مدارک‌تون کامل باشه چون من دیدم دو سه نفر مدارکشان کامل نبود یا با خودش نیاورده بودند را فرستادن که برن خونه هاشون ) بعد از چک کردن مدارک می‌رید صندوق و هفتاد هزار تومان پرداخت می‌کنید واسه مراحل پزشکی. اولین مرحله پزشکی دندون و ملاکش چفت شدن دندان‌ها روی همه و کلاً یه نگاه سرسری به دندان‌ها می‌کنه و خیلی آسون بود من که ندیدم پزشک کسی را به خاطر دندون رد کنه بعد از دندان‌پزشکی میرید توی اتاقک های یک در یکی و میگن لخت بشید و فقط شورت باید پات باشه.بعدش دکترا یکی‌یکی میان که ترتیب خاصی ندارند مثلاً واسه من اول دکتر پوست اومد مهر زد بعدش اورولوژی اومد که دست می‌کنه تو شورتت اگه مشکلی نبود واست مهرمیزنه.داداشای گلم دکترا خیلی سخت گیر نیستند و فقط دودکتر روان‌شناس و ارتوپد خیلی سخت می‌گیرند که حدود نصف بچه ها را رد کردند.دکتر روان‌شناس میاد و می‌گه دستات رو دراز کن و انگشتت را از هم باز کن و چند تا سوال می‌پرسه مثلا اسمت چیه، از کجا اومدی، معدلت چنده و غیره که اگه لرزش دست داشته باشید رد می‌شی ( یکم لرزش رو کاری نداره ) دوستان تو مراحل پزشکی فقط استرس نداشته باشیدو توکلتون به خدا باش دکتر ارتوپد هم میاد و می‌گه از کابین ها بیایید بیرون و دستتون رو پشت سرتون قفل کنید،پاهاتون رو جفت کنید که هر کس مشکلی نداشت می‌گفت برید تو کابین و هرکی هم مشکل داشت می‌گفت یه بار دیگه برید اگه حل شدنی نبود رد میکرد. بعدش کف پا را هم نگاه میکردکه صاف نباشه، اگه توهر دو تا مرحله مشکلی نبود واست مهر میزد.دکتر حلق و بینی جراحی عمومی قلب و عروق و اعصاب و روان هم هستند که سخت نمی‌گیرند و راحت مهر می‌زنند. بچه‌ها با دکترها حرف نزنیدو فقط به سوالاتی که می‌پرسند جواب بدید چون دو سه نفر را به خاطر این‌که با دکترا جروبحث کرده بودن رو رد کردن بعد از این‌که حدود ده تا مهر و برگ پزشکی‌تون خود می‌رید واسه چشم پزشکی که باید سه تا مهر بخوره یکی مال کوررنگی، یکی تعیین نمره چشم، یکی هم دستگاهی بود که باید توشو نگاه می‌کردین که واسه معاینه کامل چشم بود واگه مشکلی نبودبراتون مهر می‌زدن بعدش فشار خونتون را می‌گیرند و تو برگه ثبت می کنند.بعدش می‌رید صندوق و ده تومن دیگه واسه شنوایی سنجی پرداخت می‌کنید و می‌رید واسه شنوایی سنجی که راحته، هدفون رو می‌زارید رو گوشتون و صدا از هر کدوم طرف گوش شنیدی دست اون طرف را بلند می‌کنید بعدش برگه پزشکتان را تحویل گزینش میدید و بهتون یه برگه دیگه می‌دن که داخل اون مراحل ( آزمایش خون و ادرار، آمادگی جسمانی، حفاظت، عقیدتی سیاسی، فرماندهی ) را نوشته و باید مهربخورن.اول می‌رید آزمایشگاه و ازتون خون می گیرند ولی اگه صبحونه خوردید حتماً بهشون بگیدو سپس براتون مهر می‌زنند آزمایش ادرار هم ازمانگرفتند. بعدش می‌رید واسه تشکیل پرونده حفاظت باید اطلاعاتی مثل آدرس مدارس ابتدایی راهنمایی دبیرستان و آدرس خانه های محل سکونت از ده سال پیش تا کنون و اطلاعات گذرنامه و مشخصات دو تا ضامن و معرف و غیره را آماده کنید که از من به شما نصیحت از همین الان آمادشون کنیدتا آن‌جا معطل نشید بعدش که پرونده حفاظت و تشکیل دادید و امضاء و اثر انگشت زدید می‌رید واسه ناهار، بعد از اون نماز که هر وقت نمازت تموم شد می‌رید سالن دو ( سالن توجیه داوطلبان ) که امتحان کتبی عقیدتی سیاسی دارید که خیلی راحت بود ،بیست و پنج ساله و بیشتر از دینی دبیرستان بعدش یه فرم حفاظت که پرش می‌کنید.یکی از هوانیروز میاد و براتون از مزایای رشته‌های خاص هوایی ( خلبانی بالگرد و پهباد ) می‌گه بعدش یکی از دانشگاه فارابی میاد و براتون توضیح میده، تو برگه انتخاب رشته حتماً اولین اولویت رشته‌های عمومی دانشگاه افسری امام علی ( کد110) باشه بعدش اگه خواستید کد رشته‌های خاص را درج کنید.چون نیروی دریایی و پدافند هوایی متقاضی کم داره پشت برگه انتخاب یه برگه A5پنس زدند که هرکی بخواد می‌تونه فرم رو پر کنه و اگه زمینی قبولی نهایی نشد وظرفیت پدافند ودریایی هم تکمیل نشد میبرنش تو پدافند یادریایی.بعد از همه اینا که حدود ساعت چهار یا چهار و نیم بعدازطهرمیشه می‌رید خونه هاتون ( که من رفتم مسافرخانه ) هرکی هم که فرم حفاظت رو پر نکرده باشه میمونه اون‌جا تا فرم را پر کنه.
روز دوم: دم در برگه پایش را به سرباز نشون می‌دید و می‌گه بریدسالن دو غربی، بعدش فرم حفاظت با یه برگه دیگه بهتون می‌دن و میگن اگه جایی اشتباه نوشته اصلاح کنید و فرم دیگر را هم پر کنید که سرباز براتون توضیح می‌ده بعدازاون می‌رید واسه مصاحبه حفاظت که راحته و سوالاش درباره خودتونه مثلاً تو اوقات فراغتت چی‌کار می‌کنی، آیا نماز می‌خونی، نظر راجع به حجاب و غیره بچه‌هایه چند تا سوال دینی و چند تا تاریخ مهم هم می‌پرسن حواستون باشه.بعد از این‌که براتون مهر زدمی‌رید واسه ورزش که اول گرم می‌کنید اولین مرحله ورزش انعطاف‌پذیری بعدش شنا سوئدی که سقفش پنجاه تاو بعدش دراز و نشت است و سقف هفتادتا است من خودم شنا چهل وهفت تاو پنجاه و چهار تادرازونشست رفتم ( بخش ورزش را جدی بگیرید چون توقبولی نهایی خیلی تاثیر داره ) بعدش دو سرعتی و استقامتیه که کلاً تومرحله ورزش حدود سه یا چهار نفر رو رد کردن چون اصلاً نه تو شنا خوب بودن نه دوی استقامت.بعد از اتمام مراحل ورزش می‌رید واسه ناهار و نماز که وقتی برگشتید به دو گروه تقسیمتون می‌کنند یک گروه را می‌فرستند عقیدتی سیاسی یک گروه دیگه رو فرماندهی، من اول فرماندهی رو رفتم که چیز خاصی نداره و فقط درباره خودتون سوال می‌پرسه ( فقط اشتباه جواب نده چون می‌فهمه )بعد از مهر زدن فرماندهی رفتم عقیدتی سیاسی که اونم راحته چند تا سوال دینی ساده و کلی ازم پرسید و چند تا سؤال هم راجع به خودم بعدش ازم تعهد گرفت که برم قرآن خواندن را خوب یاد بگیرم و واسم مهر زد بعد از اتمام این مراحل برمی‌گردید خونه ولی اگه رشته خاص زده باشیدباید تا ساعت شش عصر بمونید تا مشخص بشه آیا امتیازاون رشته را آوردیدیا نه که اگه آورده باشیدباید یه روز دیگه هم بمونیدتا مصاحبات و معاینات تخصصی را انجام بدید.خلاصه داداشای گلم به حرف کسی گوش ندید فرآیند گزینش نیروی زمینی به‌هیچ‌وجه آسون نشده مثلاً ما روز اول که فرآیند گزینش را شروع کردیم شصت و نه نفر بودیم و عصر روز دوم که می‌خواستیم بریم خونه سرشماری کردند که بیست و یک نفر بودیم فقط استرس نداشته باشید و احکام و سیاست بخونید و حتماً حتماً هم ورزش را شروع کنید، قبولی نهایی هم روز ششم مرداد از طریق سایت اجا مشخص میشه اگه از این مطلب استفاده کردید و به دردتون خورد برام دعا کنید که قبول نهایی بشم.
یا علی
نویسنده: حسام (مشاهده تجربه)
نویسنده: حسام تاریخ ارسال: پنجشنبه ۲۲ خرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۲۲:۵۷ کد دیدگاه: ۲۹۴۲۶۱۰۰
بچها من ۲۱ گزینش زمینی بودم امروز کارام برای عمومی تموم شد وسه مرحله پزشکی مصاحبه ها و ورزش کامل توضیح میدم
پزشکی اول رفتیم دندون ملاکش چفت شدن فک ها و
خرابی زیاد بود بعد ارولوژ اومد بیضه چند ثانیه لمس کرد برای واریکوسل هیدروسل خیلی مهم بود براش
قلب راحت بود ظربان گرفت اعصاب اومد گفت دستاتو بیار بالا یه دونه بشین پاشو برو (برای تعادل)روانپزشک اومد گفت بچه کجایی کد ملی بگو ارتوپد ملاکش فقط
پرانتزی و اشیل بود معدل بالا ارفاق میکرد یه نگاهی به
شانه و کمر میکرد داخلی و عمومی چیزی خاصی نگفتن
مهر میزدن بعد یه اورولوژ اومد برای مقعد یه معاینه کرد برای بواسیر و جای عمل و قارچ پوستی
راستی به سینه برامده اگر ورزشکاری باشه اصلا گیر نمیدن و کلا ژینکوماستی شدید هم ارفاق کردن چشم پزشک هم کور رنگی و علامتEو نمره چشم گرفت خیلی ارفاق میکردن بعد رفتیم ازمایش خون و کار پزشکی تموم شد و قد وزن هیچکس هم نگرفتن مگر قد وزن تناسب نداشته باشه
ورزش هم اینو بهتون بگم دو ۱۶۰۰ متر واقعا سسسخته
خودم قهرمانی فوتبال استان دارم بعد دور ۵ و ۶ نفسم
نمیومد بالا تو گرما نزدیک بود قلبم وایسه و شنا هم۵۰ تا نمره کامل میده و انعطاف زیر ۳۶ سانت نباید زد و دراز نشست هم ۷۰ تا نمره کامل میده و دو سرعت زیر ۹ ثانیه نمره کامل میداد کسایی که مقام داشتن ارفاق میکردن و کلا ادم خوبی بود کمک میکرد
مصاحبه ها هم اول حفاظت بود ازم پرسید شغل پدر چرا میای ارتش کسی سابقه نداره از خانوادتون و جایی دیگه اسم ننوشتی اونا ملاکشون اینه راست بگید
بعد فرماندهی و اونم گفت نقطه قوت و ظعف و تو تک
فرزندی اگر قبول شی پدرمادرت تنها میمونن و اوقات فراغت چیکار میکنی فعالیت فرهنگی داشتی کی تشویقت کرد بیای ارتش ؟چرا سپاه نمیری و اگر قبول نشی چیگار میکنی و اخر بهش گفتم چطور بود گفت ابدوغ خیار بعد خندید و گفت خوب بهت امتیاز دادم تشکر کردم اومدم بیرون تو مصاحبه حفاظت و فرماتدهی اونا صادق بودن مهمه دروغ بگید راحت میفهمن و بد میشه اعتماد به نفس داشته باشیداسترس نداشته باشید همش درباره خودتونه
مصاحبه عقیدتی هم تا رفتم گفت صحفه ۳۰۵ باز کن و بخون بعد ازم پرسید شکیات نمازه و دعای جوشن کبیر
و نماز میخونی و نماز جمعه میری روزه گرفتی؟ ثارالله لقب کیه زینب کبرا چه نسبتی با پیامبر داره؟ کار شورا نگهبان و مجلس خبرگان و اخرین سخنرانی رهبر ووو
گفت شهرتون به چی معروفه و اخر من خوب جواب دادم ولی یه تعهد نامه ازم گرفت و از هرکی پزسیدم چیزی نمیدونست تنها کسی بودم ازم تعهد گرفت و یکی میگفت شاید خیلی بد بودی یا خیلی خوب
رشته هم به ترتیب ۴ انتخاب دارید من اول علوم دفاعی بعد مدیریت دفاعی و بعد فارابی و اخر تعمیر و نگهداری بالگرد من چون سهمیه و معدل بالا نداشتم
امیدی به مجاز شدن فارابی نداشتم و لی وقتی اسامی خوندن از ۲۰ نفر ۶ نفر مجاز به رشته خاص شدند و بعد فهمیدم مراحل با امتیاز بالا اومدم
شنبه میرم برای فارابی اگر اینها به دردتو خورد یه دعایی کنید هر رشته ای لیاقتمه قبول شم یا علی
نویسنده: حسین#همدان (مشاهده تجربه)
نویسنده: حسین#همدان تاریخ ارسال: پنجشنبه ۲۲ خرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۲۰:۴۷ کد دیدگاه: ۲۹۴۲۴۶۳۰
سلام. داداش پدرام تست ورزش چون بردنمون جای دیگه فک کنم تربیت بدنی قصرفیروزه 2.
یه لیست داشت مربیش که اسم هامون رونوشت بعدرکوردامون روثبت کردوگفت بریدبعداروبرگه هاتون امتیازاتتون ثبت میشه ومیفرستیم مدیریت گزینش. نفهمیدم چندشدم
.امااون چیزی که بود روزگذشته اش کسایی که تودواستقامت کم آورده بودن ردشده بودن ومجددااومدن واسه تست ورزش.
من خودم استقامت روبزورتموم کردم.
داداش جدی بگیر شب قبلش حتما2کیلومتردوندگی داشته باش.
واسه چشم هم اول روجدول Eها تمرکزکردن اگراحیانا کسی نمیتونست ردیف 9و10روبگه میگفتن بشین تانمره چشم ات رو بفهمیم.
ولی حساسیت زیادنبود. یعنی ارفاق میکردن.
ولی خب اون چیزی که بود معاینات پدافندآسون تراز میدان حرپارسال بود.
ازبرخورددکتراوکادری هاش خیلی خوشم اومدمهربون بودن.
امیدوارم بری وباموفقیت برگردی.
حتماازشهداکمک بگیر.
باورت نمیشه اماوقتی واردچشم شدم یهویی انگارجلوچشمم یه طلق شفاف گذاشتن وتونستم تاردیف 11دهم هم بگم.
من نذرکردم واسه 2تاشهیدوبایداونارواداکنم.
توهم حتماارتباط بگیرانشالله قبولی.
نویسنده: امیرحسن (مشاهده تجربه)
نویسنده: امیر حسین تاریخ ارسال: پنجشنبه ۲۲ خرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۲۰:۰۴ کد دیدگاه: ۲۹۴۲۴۲۱۰
سلام.
اولین پزشک در خلبانی دندان بود همه جمع شده بودن در اتاق و هیچکس جرات نمیکرد برو تو.من هم گفتم برید کنار اولین نفر خودم میرم تا استرس خفم نکنه یا رد میشم یا قبول.
دندان پزشک یه خانوم کوتاه بود خدا عمر با عزت بده بهش. خیلی خونسرد رفتم جلو بهم گفت دندوناتو چفت کن یه نگاه کلی از همون طوری انداخت و مهر کرد وبهم گفت من هیچکیو رد نمیکنم به خاطر دندون.
اگر دندونات ردیف باشن و دندون کشیده نداشته باشی قبول میشی به راحتی.و درباره پرکرده هم میگم که ردی نداره.بیشترین ردی ها رو چشم 2 (دید عمق داره) که سخت ترین مرحله مرحله است.
موفق باشی انشالله
نویسنده: حسین#همدان (مشاهده تجربه)
نویسنده: حسین#همدان تاریخ ارسال: پنجشنبه ۲۲ خرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۱۴:۳۱ کد دیدگاه: ۲۹۴۲۰۸۵۰
سلام. داداش عقیدتی.
گفت تجافی چیه؟ آیت الکرسی روبلدی بخونی حفظ؟ ولادت امام علی؟
قرآن سوره مریم بخون.
اگرسجده روفراموش کنی چیکارمیکنی؟
تشهد؟حدیث ازامام علی؟
ولایت فقیه؟
کدوم مسجدمیری؟
آخرین بارنمازجماعت خوندی؟بگوقبل کرونا.
نمازآیات واحتیاط؟
2تاآیه گفت معنی ایش روبگو. منم حدودی گفتم. فعالیت های مذهبی؟ اگرحکم های مذهبی وبسیج داری حتماببرید خیلی به دردمیخوره.
فرماندهی بعدازاحوال وپرسی گفت!
چرااومدی ارتش وچرااومدی پدافند؟
اگه ردبشی چیکارمیکنی‌؟
خانواده ات چیکارمیکنن. بابات چیکاره اس؟
عصبانی میشی؟ (بعدگفت ردی خوشم نیومدباعصبانیت من میدونستم میخواد امتحان کنه منم ناراحت نشدم گفتم هدف ام خدمت به کشوروسربازی امام زمان بود وتوکل برخدا. بلندشدم گفت بشین امتحانت کردم ببین ام عصبانی وناراحت میشی)
ولی آخرش برگه رونشونم دادزد100.
حفاظت هم اول سوال های روتین مثل خارج ازکشورکسی هست؟ رفتید؟ وابسته به جایی نیستید؟ بابات چیکاره اس؟
کپی شناسنامه هارونگاه کرد ازاعضای خانواده ام پرسید چیکارمیکنن.
بعدگوشیم رونگاه کرد(چون گفتم پیامرسان ندارم) گفت داری دروغ میگی گفتم چک کنید. گفت گوشیتوبده منم دادم تاآخر برنامه هاواپ هاشوچک کرد
بعدگفت فعالیت سیاسی ومذهبی! گفتم درحدبسیج.
البته عضوگردان رزمی بودم ویه سری سمت هایی توبسیج داشتم خیلی کمکم کرد.
بعدگفت تحولات جهان مثلاتوعراق وآمریکاچه خبره؟
رئیس جدیدمجلس؟
فامیلات چیکاره ان.
منم اونایی که نظامی بودن روبااسم ومسئولیت هاشون گفتم.
گفتم درسته هیچ کمکی به من نکردن حتی ضامنم نشدن ولی اسمشون روبردم که حفاظت خوشش بیاد.
نویسنده: رضا (مشاهده تجربه)
نویسنده: رضا تاریخ ارسال: سه شنبه ۲۰ خرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۱۷:۲۸ کد دیدگاه: ۲۹۳۹۶۱۳۰
سلام داداشای گلم من امروز روز اولم بود و خداروشکر خوب گذشت
وظیفم دونستم تجربمو بگم واسم دعا کنید قبول نهایی شم
خوب اولش که میرید گوشیتونو تحویل میگیرن اگرم همراه باهاتون بیاد میره نمازخونه میتونه اونجا بشینه منتظرتون ولی داخل گزینش راه نمیدن
اولش میرید مدارکتونو چک میکنن اسمتونو تو لیست تیک میزنن و با اطلاعاتی که موقع ثبت نام واردکردید تطبیق میدن
بعدش میرید برگه پایش و پزشکی و ورزش رو بهتون میدن اول میرید چشم پزشکی که تستE’هاروازتون میگیره بعد میگه کنار وایسید که دونه دونه میرید برگتونو میگیره پزشکش و سه تایی تست کوررنگی
بعدش دندون پزشکی که هیچکیو رد نکرد اگرم مشکلی داشته باشید به معدلتون نگامیکنه و یا مشروط میزنه یا ارفاق میکنه
بعدش میرید لخت میشید BMIمیگیرن و بعدش میرید روانشناسی که اونم میگه دستتو بیار جلو یکی دوتا سوال میپرسه از من پرسید خودتومعرفی کن و چندخواهروبرادرید
بعدش ارولوژی که تست میگیره
بعدش پوست که میگه دستتو بیارجلو یه چرخ بزن
بعدش متخصص داخلی و قلب و ارتوپد بعد مغزواعصاب که اونم همون پیش روانشناسه مهرش میکنه و پزشکی تموم
بعد میرید واسع تست ورزش که ۶۰تادرازنشست و شنا نمره کامله و انعطاف ۲۰سانت نمره کامله و بعد دوی۴در۹بعد دو ۱۶۰۰متر که اونم ۵دوره یه سالنه
بعدش میرید واسه تو سالن دیگه یسری فرم پرمیکنید بعدش ناهار بعدش میرید فرم های حفاظت روپرمیکنید بعدش میرید مصاحبه فرماندهی که از نقاط قوت و ضعف چرا میخوای بیای ارتش و یسری سوال راجب خودتونوخوانواده
این کل روز اول بود بخدا همین الان از گزینش اومدم زودی تایپ کردم که تا شب تایید شه بتونید ببنید..دعا کنید واسم مرسی از نگاهتون
ایشالل قبولی نهایی همتون
فقط یچزی به حاشیه ها اصلا فکرنکنید و‌استرس نداشته باشید توکلتون بخدا اصلا اونطوری نیس که فکرمیکنید قسمتتوپ باشه کاراتون زود انجام میشه و موفق میشید
در پناه حضرت زهرا(س)
نویسنده: حسین#همدان (مشاهده تجربه)
نویسنده: حسین#همدان تاریخ ارسال: سه شنبه ۲۰ خرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۱۶:۵۲ کد دیدگاه: ۲۹۳۹۵۶۹۰
سلام.
تجربه گزینش پدافندهوایی آجا.
روزاول ساعت 6درهابازمیشه. ازساعت 6ونیم شروع میکنن مدارک هاروچک میکنن تاساعت حدود8.
کسانی که فیش واریزنمیکنن ونمیرسن درستادبانک سپه هست و7ونیم بازمیشه ومیتونن بریزن.
توتطبیق مدارک مدارک تحصیلی ونظام. وظیفه بایدمهرآبی داشته باشه حالایااصل یاکپی بامهرآبی.
3الی 4نفرسرسن ونبودمدرک بامهرآبی ردشدن.
رفتیم معاینه طبقه پایین ومنتظرشدیم چندتادکترکه ازبعثت میان مثل قلب چشم روانشناس بیان وشد8ونیم.
رفتیم تواول ازهمه قدووزن و فشارخون روچک کردن. فشاربالای 12روتاییدنمیکنن. سرفشار 5نفرردشدن
خونسردباشید واضطراب نگیرید. چون فشارتون میره رو 15.
بعدمیریدقلب درحدیه گوشی گزاشتن ساده معاینه میکنه ومهرشومیزنه. بعدمیریددندون پزشکی. معاینه معمولی میکنه وخرابی زیاد یامشکل های فک روردمیکنه البته اونی که واسه مابود راه میومدتاحدودی
بعدمیریدچشم پزشکی واپتومتری.
تواپتومتری ازدستگاه استفاده نکردن برای کسایی که تونستن جدول eهاروتاردیف 9دهم وبیشتربگن. وکوررنگی هم همون کتاب معروفه که یه 10الی 20برگ عددداره.
بعدمتخصص چشم که یه دستگاهی داره که نمره تعیین نمیکنه فقط نورمیندازه توچشم واسه بیماری های چشمی.
بعدمیریدروانسنجی.
خب 5تا5تاواردمیشید پیراهن رودرمیارید ویکی نگاه میکنه جای خالکوبی خودزنی نباشه. بعدمیگه ازرواین کتاب بخون ونبایدتپق وگرفتگی زبان داشته باشی.
البته غلط خوندن کلمات عیب نداره.
بعداون یکی دکترروانشناس میگه دستاجلو خودتومعرفی کن (مثلا من فلانیم اسم بابام فلانیه اهل فلان شهرم) بعدمیگه چرااومدی ارتش من گفتم نظامی گری رودوست دارم.
بعدمهرمیکنه (البته لرزش دست رومیگه ده دقیقه بیرون بشین دوباره بیاتویه فرصت دیگه میده.)
عرق دست رواول خیلی سطحی چک کردن اصلاحساس نیستن.
بعدمغزواعصاب گفت حالت گردوبشکن (پاتوبزارجلوپا نگاه دکترکن راه برو نباید پاهارو کج بزاری یاتعادل ات روازدست بدی)
بعدگفت دستاجلولرزش رونگاه کرد وبعدش گفت پلک هاتوفشاربده ومهرکرد.
داخلی وجراحی عمومی و اورولوژی و ارتوپد رو رئیس بهداری رحیم نژادمعاینه میکنه. میریدتویه اتاق لخت میشید
اصلاتست آشیل نگرفت.
تا4انگشت کارنداشت. واسه اورولوژی فقط گفت لباس زیرتوپایین بکش وازدورنگاه کردحتی دستم نزد.
واسه جراحی وداخلی گفت بچرخیدجای بخیه اینانباشه.
ژنیکوماستی رواصلادقت نکردن.
گوش وآزمایش ادراروخون رونگرفتن.
بعدمیری بالا یه کیک وآبمیوه میدن میخوری منتظرمیشی تا هماهنگ کنن اتوبوس بیادمیبرن تربیت بدنی قرارگاه پدافندنه دانشگاه .
تست ورزش سخته بچه هاواقعاسخته اصلاسهمیه روبرگه ی پزشکی وورزش نوشته نمیشه.
معدل هم فقط روبرگه پزشکی مینویسی و روبرگه ورزشم نوشته نمبشه. که بهت ارفاق کنن
بهت میگه توشماره یک هستی ویک کاوربهت میده که فقط بااون تورومیشناسه.
توی 20دقیقه هر4تاآیتم روگرفت چون تعداد16نفربودیم.
بیشتراز1دقیقه فرصت استراحت نداشتیم.
انعطاف نداره پدافند.
دوی 4در9نداره.
بجاش دوی سرعت واستقامت وشناودرازونشست.
من 35تاشنا. 40تا درازونشست.
ودوی 60هم ندونستم چقدرشد تایم ام.
دوی استقامت هم نفر6ام شدم.
ازبچه های روز قبل هم 5نفرمردودشده بودن وبعدازماتست دادن مجدد ورزش رووتونستن بیان مصاحبه فرماندهی باما. تومصاحبه فرماندهی هم فقط سوالات شخصی وانگیزه اینا.
کادری های مهربونی داره اولش توتطبیق میترسونن خشکن ولی بعدش خیلی رفاقتی تامیکنن.
دعاکنیدفرداحفاظت و عقیدتی هم موفق باشم.
نویسنده: سجاد لرستان (مشاهده تجربه)
نویسنده: سجاد لرستان تاریخ ارسال: سه شنبه ۲۰ خرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۱۴:۴۰ کد دیدگاه: ۲۹۳۹۳۹۴۰
داداش تست ورزش ما ب این منوال بود:
اول شنا که نمیشماره که چند تا میری فقط از رو سرعت برات حدودی میزنه پس باید باسرعت بالا شنا بری من خودم ۴۰ تا میرفتم ولی چون سریع شروع کردم برام زد ۶۰تا در دقیقه
مرحله دوم انعطاف پذیری بود که توضیحی نداره زیاد
مرحله سوم شکم بود که کامل باید ۴۰ تا شو بری تو زمان یک دقیقه
بعد از اینا میری سراغ دو استقامت که ما ۴دور دور حیاط پادگان بغلی زدیم خیلی نفس گیر بود چون بچها شروع کردن دو سرعت و از دو استقامت تبدیل شد به دو سرعت
سوالی لود درخدمتم
نویسنده: ارتشبد (مشاهده تجربه)
نویسنده: ارتشبد تاریخ ارسال: یکشنبه ۱۸ خرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۱۳:۰۶ کد دیدگاه: ۲۹۳۶۹۴۲۰
دوستانی که میخوان شکل و شمایل برگه پزشکی رو بدونن
یه برگه A4 که که پشت و روش تایپ شده.
قسمت جاوش نام و نام خانودگی کد ملی و اینا به همراه یهمیه هات و معدل کل و کتبی نوشته شده
و پایینش جای ۹ تا مهره که به جز مهر دندون همرو باید توی اون اتاقکا بزنن
بعد واسه دندون میرید اونم مهر زد دیگ کارتون با جلوی برگه تموم میشه
ولس پشتشم که سه تا مهر چشم مزشکی باید بخوره
یه مهر حلق و بینی
و یه مهر شنوایی سنجی
بعد که همه مهر هارو زدید برگرو میدید ب سربازای اونجا ک پشت کامپیوترن
بعد بهت که برگه ی ماییش میدن که اونم باید ۵ تا مهر بخوره
اولیش ازمایش خون و ادرار
دومیش تشکیل پرونده و مصاحبه حافظت
سومیش تست ورزش و امادگی جسمانی
چهارمیش مصاحبه عقیدتی سیاسی
پنجمیش مصاحبه فرماندهی
نویسنده: ____ (مشاهده تجربه)
نویسنده: ___ تاریخ ارسال: یکشنبه ۱۸ خرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۱۰:۱۲ کد دیدگاه: ۲۹۳۶۷۵۴۰
قابل توجه بچه هایی دریایی
من 5 اسفند رفتم گزینش
اخلاق دکترا خوب بود و زیاد به پای پرانتزی زانو گیر نمیدادن بیشتر سر لرزش وعرق دست رد میکردن و به خودزنی و خط خراش عمیق گیر میدادن تا جایی که غواص ارتش که درجش ناواستوار 2 بود خواستند ردش کنند به خاطر بریدگی عمیق روی بازوش.
چشم پزشک زیاد گیر نبود یه تابلو میاره و ردیف های 8.9.10.11 رو با لامپ روشن میکنه و ازت میپرسه البته میشه تا وقتی که نوبتت شه حفظشون کنی.
ولی اگه ردیف هشتم نصف نیمه جواب بدی پشت برگت مینویسه مشاوره یعنی روز دوم که میرید بیمارستان گلستان دوباره از چشم معاینه شید.
روزی که ما رفته بودیم بارون بود برای همین تست ورزش توی سالن ورزشی گرفتن. دوی استقامت 12 دور دور زمین فوتسال.دوی سرعت.شکم.شنا.
البته زمانی که ما رفتیم اتاقک های پزشکی هنوز تکمیل نشده بودن برای همین تمامی مراحل پزشکی روز اول بجز ارولژی توی سالن اصلی و به صورت دسته جمعی معاینه شدیم.
تمام.
امیدوارم موفق باشید.
نویسنده: امیرحسین محمدی (مشاهده تجربه)
نویسنده: امیر حسین محمدی تاریخ ارسال: شنبه ۱۷ خرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۲۲:۴۰ کد دیدگاه: ۲۹۳۶۴۵۸۰
من به هتون قول دادم از گزینش ارتش برگشتم براتون تجربمو بگم
صبح ساعت ۶هستین گزینش و یک سرباز میاد اسمتونو میخونه وبرگه معاینات به هتون میدن وقتی که برگه رو گرفتین میرن سالن توجیه داوطلبان اونجا برگه های پزشکی تونو عکس دار میکنن و بعدش یک کارت به هتون میدن که بندازین گردنتون و میرید صندوق ۷۰هزار تومان کارت میکشید تاکید میکنم حتما کارت به همراه داشته باشین چون پول نقد قبول نمیکنن وقتی رفتین صندوق و پول رو پرداخت کردین برگه معاینات پزشکی رو ازتون میگرن و به هتون میگن برین سالن معاینات پزشکی بشینید اونجا میشینید تا اسمتون صدا بزن وقتی که اسمتونو صدا زدن میرید تو اتاقک ها و برهنه می‌شید و فقط شورت هست پاتون وبرگتون با آهن ربا میچسبونین به دیوار اتاقک بعد دکتر میان معاینتون میکنن ترتیبشون مشخص نیست برای من اینجور بود اول دکتر پوست اومد وفقط به عرق کف دست گیر میداد درضمن وقتی که میرید معاینه از اول میگن دستکش‌هاتونو در بیارید بعد دکتر جراح عمومی اومد یک نگاه به بدن کرد که ببینه جای خط خال ندارید و بعد دکتر های مغز اعصاب و روان شناسی باهم اومدن که گفتن دستو بیار جلو و انگشت هاتو باز کن و در اون حال چند تا سوال کرد مثل این اسمت چیه بچه ی کجایی و… بعد ۲تاشون مهر زدن و بعد اورولوژ اومد که بیضه‌ها رو معاینه کرد لازم نیست شورتونو در بیارید چون خودش دست می‌کنه تو لباس بعدش پشت رو دید مهر زد و بعد اورتوپد اومد گفت همه از کابین ها بیان بیرون و دست پشت گردن پاها جفت بشینید بعدش اونایی که تونستن بشینن گفت برید داخل بعضی هام نتونستن به اونا گفت پاتونو اندازه عرضه شانه باز کنین دست پشت گردن بشینید اگه میتونستن اونجوری بشینن می‌گفت مشکل نیست و برو داخل کابین ولی اگه کسی نمیتونست برگشو ازش می‌گرفت می‌گفت لباستو بپوش بعد ارتوپد آمد و گفت پاهاتو بچسبون که باید بین زانتوت فاصله نباشه و گرنه رد می‌کرد حالا اگه کسی معدلش بالا بود تا یک انگشت کمک میکرد و بعدش گفت کف پا تو میدید که ببینه صاف نیست بعد مهر کرد رفت بعد دکتر حلق و بینی اومد که اونم فقط تو حلقوم رو نگاه میکرد که ببینه کسی بیماریه حلقوی نداره مهر کرد رفت بعد گفت لباستو بپوش برو سالن بعدی که اونجا اول معاینه چشم شدیم که مرحله اولش کور رنگی بود مثل همینه اعدادی که تو گوگل هست نشان داد گفت بخون بعد تایین نمره چشم و در آخرم آستیگماتیسم بود بعد فشار خون گرفت و بعد دندانپزشکی اگه تا اینجا قبول شدی میری صندوق ۱۰هزار پر داخت که بری شنوایی سنجی بعد از شنوایی سنجی آزمایش خون بود بعد مبرفتی نهار بعد میومدی یک ساختمان که ازت سوال میکرد ثبت میکرد مثلاً مشخصات خودت و تمامی اعضای خونواده و آدرس محل سکونت و.‌‌..
بعد مبرفتی یک آزمون ۲۵سوال رو جواب می‌دادی که سوالات دینی بود
بعد به هتون برگه انتخاب رشته میدادن که یک رشته عمومی بود و۳تا رشته ی خاص که عبارتند از خلبانی بالگرد و پهباد و دا نشگاه فارابی بالگرد و پهباد یک معاینه تخصصی داشت و فارابی یک مصاحبه تخصصی بعد چون داوطلب دریایی و پدافند هوایی کم بود به همون گفتن اگه فردا نیرو زمینی قبول نشدید میشه اسمتون داد دریایی و پدافند که قبول شد که یک فرم داشت که نوشته بود علاقه مند به شرکت د ر نیروی دریایی و پدافند هستم بله یا خیر
بعد از اینجا دیگه کارهای روز اول تمام میشینید زیر سایبون تا بشه ساعت۹شب که میرید خوابگاه دوستان ما که صبح اومده بودیم ۱۲۰نفر بودیم که موقع شمارشمون کرد برای ورود به خوابگاه شده بودیم ۴۵نفر
بعد روز دوم میرید مصاحبه حفاظت انجام میدین که سوالش هاش شخصی هست بعد تست ورزش که دراز نشست به خاطر کرونا حذفش کرده بودن فقط شنا انعطاف پذیری و دو بود که همه رو قبول کرده و به همه نمره بالا داد من خودم ۲۰تا شنا رفتم برام نوشت۳۰تا بعد از ورزش میرید نهار بعد از نهار هم میرید مصاحبه فرماندهی که اونم سوالاش این بود چرا اومدی ارتش و نقاط قوت و ضعف و…
بعد از اون مصاحبه عقیدتی بود که سوالات دینی میپرسد مثلا نماز میخونی و اصول دین و….
ایجا دیگه کارتون تمام شده و میرید خونه و جواب نهایی گفتن ۶مرداد میاد رو سایت اگه کسی تو برگه انتخاب رشته ،رشته ی خاص انتخاب کرده بود باید تا ساعت۶صبر میکرد که ببینه امتیاز اون رشته آورده یا نه اگه کسی آورده بود وایمیسه ولی اگه کسی نیاورده باشه می‌ره پس
دوستان من اینو خیلی براتون کامل توضیح دادم سعی کردم چیزی از قلم نیفته پس برام دعا کنید که قبول نهایی بشم نیروی زمینی کرمانشاه
نویسنده: امیرحسین (مشاهده تجربه)
نویسنده: امیر حسین تاریخ ارسال: شنبه ۱۷ خرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۱۵:۵۲ کد دیدگاه: ۲۹۳۶۰۵۲۰
سلام دوستان من 10 خرداد گزینش داشتم.همون طور که قول داده بودم اومدم تا تجربیاتم رو بگم.عذر خواهی میکنم که دیر کردم.در ضمن نیروی هوایی هست.
صبح ساعت 7 جمع شده بودیم نزدیک 100 نفر یا بیشتر جلوی مرکز اموزش های شهید خضرایی وارد مرکز شدیم و مدارکمونو دادیم و 20 دقیقه نشستیم و چندتا برگه رو پر کردیم و بعدش از یه در دیگه وارد ساختمون معاینات شدیم که یه ساختمان جدا بود. اولین مرحله چشم پزشکی بود که چند نفر رو رد که عینکی بودن بیشتر البته همه عینکی ها رو رد نمیکرد(تقریبا 10 نفر) چشم پرشکی علایم بالا پایین چپ راست رو میخواست که خدا رو شکر 11/10 جواب دادم ولی 10/10 مینوشت بعدش فشار خون رو گرفتن که ردی نداشت.بعد فشار خون رفتیم دندون که یه نگاه کلی مینداخت و چند نفر رو مشروط کرد که ارتودنسی بکنن و چند نفر کم رو رد کرد.
بعدش رفتیم طبقه بالا که لباسامونو در اوردیم به جز شورت که رفتیم ارتوپد که نسبت به بقیه مراحل ردیش زیاد بود ارتوپد گفت پاهاتو یکم باز کن و طوری که تو دستشویی میشنی بشین و گفت پاشو و پاهاتو جفت کن تا دو انگشت و گاهی که اصرار میکردن رد نکنه تا سه انگشت ارفاق میکرد و اگه بازهم بین زانوها فاصله بود به دلیل پارانتزی بودن پاها رد میکرد ولی من چند نفر رو دیدم که صبح بعدش اعتراض زدن و قبول شدن بعد ارتوپد با شورت رفتیم جراحی عمومی و ارولوژی که دکترش یکی بود بدون شورت از پشت میزش یه نگاه کلی انداخت و در اینجا هم کسی رد نشد خدا رو شکر.
بعدش رفتیم قلب که با گوشی معاینه میکرد که تا اونجایی من دیدم کسی رد نشد بعدش رفتیم گوش حلق بینی که اونایی که گوششون جرم و… داشت قطره داد تا بعد قطره بیان دوباره ببینه که اونم من ندیدم رد کنه.بعد اون هم اعصاب روان بود که نسبتا ردی داشت ولی از ارتوپد کمتر بود.داخلی هم بیشتر به سینه ها گیر میداد و به خود من هم گیر داد و گفت تو هم مکمل بدنسازی اینا مصرف میکردی و اونم من ندیدم کسی رو رد کنه. اعصاب روان دو تا بودن که یکیش به لرزش دست ها نگاه میکردو از عرق کف دست بیشتر رد میکرد و میگفت خودت رو معرفی کن و ازمن پرسید چندتا کشور صنعتی جهان نام ببر اعصاب روان دوم که دکتر اخر و معیانه بالینی هم بود به عرق کف دست و لرزش دست نگاه میکرد و یه نگاهی به خط و زخم بدن مینداخت.
خب اونایی که قبول شدن رفتن برای تست ورزش که شنا در 1 دقیقه و دراز نشست در 90 ثانیه و دوی 360 متر گرفت به دلیل گرمی هوا و دو 9 در 4 و انعطاف بیشتر نمتونستن خیلی برن.
بعدش رفتیم ناهار که اصلا تعریفی نداشت و قورمه سبزی بود.
بعد نهار یه امتحان عقیدتی سیاسی 25 سواله که بیشتر از دین و زندگی دوازدهم بود گرفتن و یه پرونده دادن که مدارک بزاریم توش و چندتا فرم رو پر کنیم.بعد اینا رفتیم به مصاحبه فرماندهی و عقیدتی سیاسی و حفاظت که فرماندهی از انگیزه اومدنت و نقطه ضعف و قوت و پرسید وقتی عصبانی میشی چیکار میکنی و…
عقیدتی سیاسی از من اصول و ارکان دین و تیمم و غسل و نماز و امام ها و …. و وضایف و رواسای شورای نگهبان و شورای مصلحت نظام و شورای خبرگان و نظرت درباره فلسطین و اخرین سخنرانی رهبری و اصول گرا و اصلاح طلب و… پرسید
حفاظت هم اطلاعات شخصی پرسید از خودت و خانواده درجه اول پرسید و گفت صداقت برای ما ملاکه نه خوب جواب دادن و درباره مرجع تقلید و وضعیت اقتصادی و رای گیری و… هم پرسید.
خب مصاحبه ها که تا روز دوم طول کشید در اخر اونایی که روز اول تو لیست خلبانی اسم نوشته بودن البته شرایط خودش داشت و هر کسی نمیتونست بنویسه مثل چشم 10/10 و معدل بالای 15 و سن زیر 20 سال و در اخر روز دوم بعد تمام مصاحبه ها اسم اونایی که امتیاز لازم از مصاحبه ها و ورزش و اون امتحان تستی 25 سوالی اورده بودن رو اورده بودن که 20 نفر مجاز شدن واسم من هم داخلشن بود خدارو شکر. و بقیه رفتن شهراشون تا بعد قبولی نهایی برای ازمایش خون و روانشناسی بیان.
روز سوم 20 نفر خلبانی 7 صبح جلوی خضرایی سوار اتوبوس شدیم و رفتیم بیمارستان بعثت برای معاینات خلبانی که اول دندان بود و گفت دندان ها تو بزار رو هم و به پرکرده اصلا کاری نداشت و فکر کنم یک نفر رد شد.
بعد رفتیم چشم یک که باید توی دستگاه بالون رو نگاه میکردی و واسه استیگ ماتیک بود و تا 0.75 قبول میکرد یک نفر 0.75 بود که در چشم دو رد شد و علاوه بر این در چشم یک کوررنگی هم میگرفت که اسون میگرفت.
اما اما اما چشم دو خیلی ردی داشت و خیلی سخت بود 4 یا 5 نفر از 19 نفری که مونده بودیم کامل مردود شدن و 6 نفر شکاری قبول شدن و بقیه پهپاد خود من رو هم داشت مینوشت پهپاد ولی بار ارفاق نوشت شکاری.چشم دو دوتا دستگاه داشت که شما باید دایره های برجسته داخل مربع و شطرنجی های برجسته گوشه لوزی ها و خط مماس پله ها و…. که خیلی سخت بودن رو تشخیص میدادی.
بعد اون ها رفتیم شنوایی سنجی که یکم سخت بود و بعد اون نوار قلب و اکو قلب و گوش حلق بینی و چشم 3 رو که یه نفر مشروط به عکس کرد و گفت که تو سرعتای بالا ممکنه اذیتت بده.
روز دوم هم ازمایش خون و سونوگرافی و رادیولوژی گرفتن که این سه تا ردی زیاد داشت بیشتر از ازمایش خون و واریکوسل و روز سوم من خورد به تعطیلات که نوار مغزم و جواب ازمایش و تست سل و اعصاب و روان که از عرق کف دست خیلی رد میکرد و معاینه بالینی و من اومدم اردبیل تا بعد از امتحانات انشالله برای روز سوم بیام.
من سر قولم موندم و اودم نوشتم و توضیح دادم شما هم برام دعا کنید.
موفق باشید انشالله.
سوالی داشتید در خدمتم.
نویسنده: ___ (مشاهده تجربه)
نویسنده: ___ تاریخ ارسال: دوشنبه ۱۲ خرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۲۳:۱۴ کد دیدگاه: ۲۹۳۱۳۲۴۰
سلام
**قابل توجه داوطلبان دریایی**
من 5 اسفند رفتم گزینش.
اول از همه تالر صدف که داخل مجموعه صدف نیرو دریایی روی نقشه گوگل و اسنپ معلوم نیست.من خودم از خوزستان رفتم از ساعت 3 تا 5 طول کشید که پیداش کنم.
ساعت 7 در باز کردن حدودا 100 نفر بودیم که رفتیم.وارد یه سالن شدیم که اول مدرک یا گواهی موقت دیپلم و پیش نگاه میکردن اگه معدلت از اون چیزی که گفته بودن کم بود درجا ردت میکردن.من دیدم که با سهمیه هم رد شد برای معدل.
دوم.اون روز که ما رفته بودیم هنوز کابین های پزشکی درست نشده بودن.واسه همین همه تو سالن لباسامون در اوردیم و دکتر های ارتوپد و روان شناس و پوست معاینمون کردن دکترای خوبی بودن ولی سر لرزش دست و عرق دست و زیر بغل رحم نمیکردن
بعدش چشم پزشک بود که تا ردیف هفتم با ارفاق و هشتم قبول میکرد..
بعد رفتیم توی اتاق مصاحبه و دکترل ارولژ معاینمون کرد.
بعد از اون دو تا دو تا میرفتیم برای مصاحبه عقدیتی.اما بعد از اتمام ارولژی امتحان روان شناسی حدو70 سوال و امتحان عقیدتی گرفتن.
بعد از اون رفتیم به طرف ساختمون ح.ا که حدود 20 دقیقه فاصله داشت و اونجا یه کلیپ 15 دقیقه ای از دانشگاه فارابی نشونمون دادن.
حدود ساعت 8 بود که رفتیم به طرف مهمان سرای صدف نفری 15 ازمون گرفتن.
با فردا صبحش رفتیم بهداری خود پادگان تست ازمایش ادرار و خون بعدش تست ورزش.1.دوی استقامت.2.دوی سرعت.شناوشکم..بعدش بردنومون بیمارستان گلستان برای معاینه گوش و چشم با دستگاه استیگمات.
بعد از اون عکس از قفسه سینه.حدود ساعت 2 ظهر رفتیم برای مصاحبه فرمانده و حفا و انتخاب رشته و تکمیل کردن مشخصات سیستمی.
تمام.
نویسنده: مازنی (مشاهده تجربه)
نویسنده: مازنی تاریخ ارسال: چهارشنبه ۱۴ خرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۱۲:۵۰ کد دیدگاه: ۲۹۳۲۹۶۸۰
دریایی مثل بقیه نیرو هاست تموم مراحلش ولی تو ارتوپد خیلی ها رو رد کردن بیشتر تو وزن به لاغر ها خیلی چاق ها گیر میدن دکتر چشمم مثل بقیه جاهاست کورنگی هم یکی رد شد
بعد به چن نفر برای نظافت پایین تنشون گیر دادن حتما نظافت و رعایت کنید
خالکوبی خود زنی رد میشین روانشناس میاد نگاه میکنه کامل اعصاب و روان هم لرزش دست و اینارو گیر میده
روز دوم میبرن بیمارستان گلستان نداجا که از قفسه سینه و پهلو عکس گرفتن
تست شنوایی سنجی گرفتن
اونایی هم که چشمشون مشکوک بود فرستادن دستگاه مجهز تر زدن
مصاحبه عقیدتی و فرماندهی اولین روز بود و کسانی که از پزشکی قبول شدن دیگه مراحل دیگه رد شدن
دومین روز صبح ناشتا از ما ازمایش خون و ادرار گرفتن
بعد رفتیم زمین فوتبال 5دور فک کنم راحت 2کیلومتر بود دویدیم
بعد شنا شکم
شنا سوئدی
بعد رفتیم مصاحبه حفاظت
بعد هم که خداحافظی کردیم ازشون و کارت پایش رو تحویل دادیم تا 1مرداد جواب بیاد رزم هم 6/1 شروع میشه
نویسنده: مهدی هوایی (مشاهده تجربه)
نویسنده: مهدی هوایی تاریخ ارسال: چهارشنبه ۱۴ خرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۰۰:۴۰ کد دیدگاه: ۲۹۳۲۶۱۸۰
سلام من امروز گزینش نیرو هوایی بودم مو به مو براتون توضیح میدم
ساعت ۷ صبح در رو باز کردن از یه اتاقک ضد عفونی کننده رد شدیم بعد ۲ تا سرهنگ و ۱ سروان مدارکو چک کردن چیزی که از ما خواستن این بود : گواهی موقت دیپلم یا اصل مدرک دیپلم پیشو نمیخواد معدلو چک کردن فیش بانکی اصل شناسنامه و کارت ملی و ۲ تا عکس و گواهی اشتغال به تحصیل بعد میرید داخل برگه پایش بهتون میدن با برگه پزشکی و تست ورزش
اول پزشکی بود :
چشم ۳ مرحله اپتومتری و کور رنگی و عمق دید تا ۰.۸ رو ارفاق میکرد با توجه به معدل کور رنگی هم اعدادی که داخل یه دایره رنگی هست تو اینترنت تستاش هست عمق دیدم یه دستگاهه نور میندازه تو چشات افراد کمی رد شدن
دندان به پرکرده های زیاد گیر میداد ولی ملاک اصلی چفت شدن فک بود
گوش و حلق و بینی : باید گوشت تمیز باشه خیلیا رو برای اینکه گوششون تمیز نبود مشروط به شست و شو زد
پوست : ردی ندیدم حتی یکی آفتاب سوخته شده بود گیر نداد
داخلی : bmi رو چک میکنه چند نفری رد شدن کسایی که خیلی لاغر بودن و اضافه وزن داشتن
اورولوژی : به واریکوسل گیر میداد چند نفری رد شدن
روانپزشکی : یکی از بیشترین ردی رو داشت لرزش دست زیادو رد میکرد و جا خودزنی و خط و خال
اعصاب و روان : اینم خیلی ردی داشت
دستاتو باید میگرفتی جلو نباید میلرزید همزمانم باید گردو بشکن راه میرفتی
ارتوپد : ردی زیاد داشت مال من ۳ انگشت فاصله بین پامه ولی مهر کرد برام بیشتر ملاکش صافی کف پا و کوتاهی آشیله
قلب : ردی نداشت
بعدش رفتیم ورزش شنا وشکم و انعطاف و دو ۴ در ۹ و ۱۶۰۰ متر
سخت ترینش استقامته ۱۶۰۰ متره نفس آدم میگیره
بعد رفتیم نهار سپس یه آزمون ۲۵ سوالیه عقیدتی دادیم راحته چیزی نیست بعد تشکیل پرونده و پر کردن فرما بود ۲ ساعتی طول میکشید
بعدم رفتیم مصاحبه فرماندهی از خودت میپرسه نقطه ضعف و قوت و هدفت از ارتش اومدنو …
حفاظت و عقیدتی و سیاسی موند برای شنبه
امیوارم هممون قبول شیم
موفق باشید
نویسنده: امیرحسین (مشاهده تجربه)
نویسنده: امیر حسین محمدی تاریخ ارسال: سه شنبه ۱۳ خرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۱۴:۰۰ کد دیدگاه: ۲۹۳۱۹۴۰۰
سلام دوستان من به هتون قول دادم از گزینش ارتش برگشتم براتون تجربمو بگم
صبح ساعت ۶هستین گزینش و یک سرباز میاد اسمتونو میخونه وبرگه معاینات به هتون میدن وقتی که برگه رو گرفتین میرن سالن توجیه داوطلبان اونجا برگه های پزشکی تونو عکس دار میکنن و بعدش یک کارت به هتون میدن که بندازین گردنتون و میرید صندوق ۷۰هزار تومان کارت میکشید تاکید میکنم حتما کارت به همراه داشته باشین چون پول نقد قبول نمیکنن وقتی رفتین صندوق و پول رو پرداخت کردین برگه معاینات پزشکی رو ازتون میگرن و به هتون میگن برین سالن معاینات پزشکی بشینید اونجا میشینید تا اسمتون صدا بزن وقتی که اسمتونو صدا زدن میرید تو اتاقک ها و برهنه می‌شید و فقط شورت هست پاتون وبرگتون با آهن ربا میچسبونین به دیوار اتاقک بعد دکتر میان معاینتون میکنن ترتیبشون مشخص نیست برای من اینجور بود اول دکتر پوست اومد وفقط به عرق کف دست گیر میداد درضمن وقتی که میرید معاینه از اول میگن دستکش‌هاتونو در بیارید بعد دکتر جراح عمومی اومد یک نگاه به بدن کرد که ببینه جای خط خال ندارید و بعد دکتر های مغز اعصاب و روان شناسی باهم اومدن که گفتن دستو بیار جلو و انگشت هاتو باز کن و در اون حال چند تا سوال کرد مثل این اسمت چیه بچه ی کجایی و… بعد ۲تاشون مهر زدن و بعد اورولوژ اومد که بیضه‌ها رو معاینه کرد لازم نیست شورتونو در بیارید چون خودش دست می‌کنه تو لباس بعدش پشت رو دید مهر زد و بعد اورتوپد اومد گفت همه از کابین ها بیان بیرون و دست پشت گردن پاها جفت بشینید بعدش اونایی که تونستن بشینن گفت برید داخل بعضی هام نتونستن به اونا گفت پاتونو اندازه عرضه شانه باز کنین دست پشت گردن بشینید اگه میتونستن اونجوری بشینن می‌گفت مشکل نیست و برو داخل کابین ولی اگه کسی نمیتونست برگشو ازش می‌گرفت می‌گفت لباستو بپوش بعد ارتوپد آمد و گفت پاهاتو بچسبون که باید بین زانتوت فاصله نباشه و گرنه رد می‌کرد حالا اگه کسی معدلش بالا بود تا یک انگشت کمک میکرد و بعدش گفت کف پا تو میدید که ببینه صاف نیست بعد مهر کرد رفت بعد دکتر حلق و بینی اومد که اونم فقط تو حلقوم رو نگاه میکرد که ببینه کسی بیماریه حلقوی نداره مهر کرد رفت بعد گفت لباستو بپوش برو سالن بعدی که اونجا اول معاینه چشم شدیم که مرحله اولش کور رنگی بود مثل همینه اعدادی که تو گوگل هست نشان داد گفت بخون بعد تایین نمره چشم و در آخرم آستیگماتیسم بود بعد فشار خون گرفت و بعد دندانپزشکی اگه تا اینجا قبول شدی میری صندوق ۱۰هزار پر داخت که بری شنوایی سنجی بعد از شنوایی سنجی آزمایش خون بود بعد مبرفتی نهار بعد میومدی یک ساختمان که ازت سوال میکرد ثبت میکرد مثلاً مشخصات خودت و تمامی اعضای خونواده و آدرس محل سکونت و.‌‌..
بعد مبرفتی یک آزمون ۲۵سوال رو جواب می‌دادی که سوالات دینی بود
بعد به هتون برگه انتخاب رشته میدادن که یک رشته عمومی بود و۳تا رشته ی خاص که عبارتند از خلبانی بالگرد و پهباد و دا نشگاه فارابی بالگرد و پهباد یک معاینه تخصصی داشت و فارابی یک مصاحبه تخصصی بعد چون داوطلب دریایی و پدافند هوایی کم بود به همون گفتن اگه فردا نیرو زمینی قبول نشدید میشه اسمتون داد دریایی و پدافند که قبول شد که یک فرم داشت که نوشته بود علاقه مند به شرکت د ر نیروی دریایی و پدافند هستم بله یا خیر
بعد از اینجا دیگه کارهای روز اول تمام میشینید زیر سایبون تا بشه ساعت۹شب که میرید خوابگاه دوستان ما که صبح اومده بودیم ۱۲۰نفر بودیم که موقع شمارشمون کرد برای ورود به خوابگاه شده بودیم ۴۵نفر
بعد روز دوم میرید مصاحبه حفاظت انجام میدین که سوالش هاش شخصی هست بعد تست ورزش که دراز نشست به خاطر کرونا حذفش کرده بودن فقط شنا انعطاف پذیری و دو بود که همه رو قبول کرده و به همه نمره بالا داد من خودم ۲۰تا شنا رفتم برام نوشت۳۰تا بعد از ورزش میرید نهار بعد از نهار هم میرید مصاحبه فرماندهی که اونم سوالاش این بود چرا اومدی ارتش و نقاط قوت و ضعف و…
بعد از اون مصاحبه عقیدتی بود که سوالات دینی میپرسد مثلا نماز میخونی و اصول دین و….
ایجا دیگه کارتون تمام شده و میرید خونه و جواب نهایی گفتن ۶مرداد میاد رو سایت اگه کسی تو برگه انتخاب رشته ،رشته ی خاص انتخاب کرده بود باید تا ساعت۶صبر میکرد که ببینه امتیاز اون رشته آورده یا نه اگه کسی آورده بود وایمیسه ولی اگه کسی نیاورده باشه می‌ره پس
دوستان من اینو خیلی براتون کامل توضیح دادم سعی کردم چیزی از قلم نیفته پس برام دعا کنید که قبول نهایی بشم نیروی زمینی کرمانشاه
نویسنده: سردار دل ها (مشاهده تجربه)
نویسنده: سردار دل ها تاریخ ارسال: سه شنبه ۱۳ خرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۰۲:۲۲ کد دیدگاه: ۲۹۳۱۴۸۸۰
سلام من ۱۰ خرداد رفتم گزینش و تمام مراحل را طی کردم و الان منتظر جواب هستم (رسته نیروی هوایی)
اول از همه فیش واریزی رو همراهتون داشته باشید تا معطل نشید و شماره داوطلبی رو حفظ کنید
اول از همه مدارک رو چک میکنن تا مشکلی نباشه
بعد وارد سالنی میشد و سه تا برگه میدن که یکی برگه تست پزشکی و یکی ورزشی و یکی پایش هست بعد فشار خون رو میگیرن و بعد دندان پزشکی که خیلی گیر نمیده فقط پر کرده زیاد نداشته باشین چون رد میکنن
بعد چشم‌پزشکی هست که باید اول تابلو E رو بگین و بعد اگتیسمات و بعد کور رنگی تو چشم پزشکی فقط کور رنگی ردی زیاد داره بعدش دکتر قلبه که چیزی خاصی نیس بعد روان پزشکی هست که میگه دوتا دست تو بیار جلو و باز کن انگشت هاتو بعدش ازت سوال هوش یا میگه خودتو معرفی کن بستگی داره به شانس که چی بپرسه بعدش ناخن ها و خود زنی و مو هارو نگاه میکنه تا جلی خودزنی و خوردن ناخن و ریزش مو نباشه بعد میگه برو اتاق دیگه اونجا دوباره همین کاررو میکنن و مهر و امضا رو میزنن اصلا نگین عرق کف دست رو نگاه نمیکنن کلی روش برای فهمیدن عرق دست بدون دست زدن یا نگاه کردن به کف دست هست بعد میرین اورولوژی که چیز خاصی نیس به واریکوسل و بیماری های دیگه نگاه میکنه بعدش ارتوپد هست که بیشترین ریزش تو همین مرحله هست اول بهت میگه پاهاتو چفت کن من اصلا پارنتزی نداشتم بعد گفت خم شو دستتو بزن زمین باید دستت زمین بخوره نخوره میگه بشین و بلند شو تا ببین اشیل پا درسته یا نه
بعدش وزن گیری و قد BMI هست که یه فیش میده دستگاه وزن‌گیری همه چی رو اونه
بعدش نورولوژی هست کهمغز و اعصاب میشهو باز لرزش دست و میگه گردوبشکن برو و مستقیم نگاه کنن نباید پاهات بهم بخورن بخورن رد میزنه
بعدش گوش هست که داخل گوش رو نکاه میکنه اگر کثیف باشع مینویسه شرط قبول شستشویی گوش که باید بشوری نشوری مهر نمیزنه
پوست هم‌هست که به بیماری های پوستی و خود زنی خالکوبی نگاه میکنه
اگر تمام مراحل رو مهر بزنن برگه پزشکی رو میگیرن و رو برگه پایش جای پزشکی رو امضا میکنن بعد کیک و شیر گیدن و بعدش تست ورزش هست که همونایی هست تو سایت گفته بعد این ها نماز و ناهار هست و بعدش تکمیل فرم های عقیدتی سیاسی هست و بعد ۲۵ تا سوال عقیدتی که تستی هست رو جواب میدین بعد میرین برای گزینش فرماندهی که کلا از خودت و خانواده ات و اخلاقت میپرسه بعدش مصاحبه عقیدتی سیاسی هست که اگراحکام و نماز و بلد باشی راحته و قرائت قران بعد این مراحل میرین طبقه بالا برای تکمیل پرونده حفاظت و بعد تکمیل وارد کردن به سیستم و پرینت از پرونده و فرداش برای مصاحبه حفاظت میاین که چند تا سوال سیاسی یا عقیدتی میکنه و باز دوباره فرم های حفاظت رو ازتون میپرسه و امضای اخر رو میزنه اگر خلبانی زده باشین میمونین فردا میرین بیمارستان بعثت چون من خلبانی نزده بودم‌ نمیدونم چطوریه و اگر خلبانی نزده باشین برگه پایش رو تحویل میدین به دژبانی و منتظر تحقیق و نتایج میشن
انشالله موفق باشین یاحق
نویسنده: ارتشبد (مشاهده تجربه)
نویسنده: ارتشبد تاریخ ارسال: دوشنبه ۱۲ خرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۲۱:۱۳ کد دیدگاه: ۲۹۳۱۱۹۰
خب اومدم واس تعریف روز دوم…
ساعت ۶:۱۵ میرید داخل و بعدش میرید یالن شماره ۲
اونجا یه تک برگ بهتون میدن که باید یه عکس روش بچسبونی و یهرسری اطلاعات که خودشون میگن توش بنویسین
بعدش تو همون سالن شماره ۲ میشین رو صندلی ها و سرباز اسمتونو میخونه ک برین واس مصاحبه حفاظت
کمترین مدت مصلحبه حفاظت ۳۰ دیقه بود .واس خودم۳۵ دیقه طول کشید.
سوالایی ک میپرسن:
چرا میای ارتش؟
فرق سپاه و ارتش؟
پدر و مادرت تاحالا از کشور خارج شدن؟
تو اقوامتون کسی هس ک نظامیه؟
تو اقوامتون سابقه دادگاهی و پاسگاه و… داشتین؟
بابات چکارست؟
در امد ماهیناتون؟
اوقات فراغت چه میکنی؟
و…
بعد مصاحبه که مهرشو زد
میرید تو سالن شماره۳ واس ورزش.داخل سالن یه تست شنا میگیرن که نمره کاملش ۵۰ هست .من خودم ۵۰ تا زدم. بعد شنا میرید واسه دو استقامت که همین الان بگم نگران نباشید اون اقا خیلی مهربونه. به ما گف نمر اول رو ۱۰۰ میدم و نفر آخر رو ۷۰. دو خیلی نفستونو میگرهععع خیلیییی. بلافاصله بعد دو ،دوی ۹در ۴ هس که دو تا کاج میکاره باید بدو کنی بیاریشون
زیر ۱۰ ثانیه نمره کامله (ینی یه بار میری یه کاج و میاری و دوبازه برمیگردی کاج بدی رو میاری)
یه خبر خوش هم اینه ک است دراز نشسنت نداره! علتشو که پرسیدم گف ب علت کرونا ممنوعه(چون باید پای همو بگیرینو…)
ورزش ک مهر زد بعد میرید واس ناهار
ناهار رو که خوردین باید برین سالن فرماندهی
اونجا هم ی تعهد میدین که توش نوشته به مصاحبه کننده ها دروغ نگین و…. بعدش برگه ها رو تحویل میدین و میرین واس مصاحبه عقیدتی
که واقعا اینجا خیلب عجبیه!چون از یه نفر ی سوالایی میپرسه ک عین اب خوردن،از یه نفر یه سوالایی ک شیخ محلمون فقط بلده
اولش که میرید میگ یه صفحه قران بخون
طبق صحبت هایی ک با قبولی ها داشتم بیشترین پرسش از این دو سوره بود:مریم و کافرون
بعد قران سوال میپرسه که واقعا هر مصاحبه گر سوالاش با دیگری فرق میکنه!!
مثلا از من تشهد و سلام رو پرسید بعد دعای جوشن کبیر رو خوند گف بگو چه دعاییه! ،اقامه رو پرسید،بعد گف داری میری نمار جماعت اگ وسط قنوت به نماز برسی چه میکنی؟
و…
اما واس بعضیا سوالات خیلی شاخی میپرسید
مثلا از یه بنده خد اینارو پرسبده بود
قانون اساسی رو شرح بده!
کفن میت چند تیکه است؟
تاریخ تولد رهبر!
تعداد بند های قانون اساسی!
۹ دی چه روزیه؟
خدارو ثابت کن!
تمام حروف رمزی قرآن رو بگو!
چهارده معصوم رو برعکس بگو!
و…
بعد اون میرید واس اخریش که فرماندهیه که سوالای خصوصی میپرسه مث نقاط ضعف و قوت و اگ بیفتی منطقه بد اب و هوا چه میکنی؟ اینم حدودا ۱۵ دیقه طول میکشه
نکته نکته: توروخدا وقتی مصاحبه کننده باهاتون صمیمی میشه وا ندید و باش گرم نگیرید،این شگردشونه ،مثلا اولش ک من رفتم به شوخی یه چنتا حرف رک بم گف اما من سرمو انداختم پایین و نخنیدم و باش گرم نگرفدم
بعد فرماندهی اونایی که خاص انتخاب کردن باید تا ۷ همونجا بمونن تا ببین نمره اوردن یا نه
بقیه هم که میرن خونشون
نویسنده: ارتشبد (مشاهده تجربه)
نویسنده: ارتشبد تاریخ ارسال: یکشنبه ۱۱ خرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۲۲:۵۲ کد دیدگاه: ۲۹۲۹۷۸۹
خب من اومدم. از اول توضیح بدم؟
ساعت ۷ صب سرباز در رو باز میکنه و میگه اونایی که روز دومشونه برن داخل (:
بعد ۵ دیقه بعد میاد میگ اونایی که روز اولشونه بیان داخل
خب شما میرین و ۵ تا صف درست میکنین…
بعدش با تب سنج تب شما رومیگرن
بعد سرباز میگ اونایی ک تاریخشون امروز بوده ۵ تا ۵ تا برن شمارشونو از رو دیوار نگا کنن…
بعدش ک اونا رفتن تو سالن
نوبت اونایی میشه که روزشون نیست( مثل خودم
اسم و کد ملی و… اونارو مینویسه و میره تو سالن فرماندهی و برگه معاینتونو میاره (چون تاریختتون اونروز نیس باید برن از فرماندهی بگرین)
بعدش میرین تو سالن و یکی یکی مدارک رو چک میکنن(کارنامه ها+ اشتغال به تحصیل)
بعد برگتونو مهر میزنن ولی بهتون نمیدن،میگن برین تو حیاط خودمون میاریم واستون
بعد ک رفتین بیرون یکی یکی اسم میخونن و برگرو میدن و بعد میگن صف ببندین
بعد میرین ی حیاطه دیگ
اونجا شناسنامتونو چک میکنن و بت یه کارت میدن که بندازینن گردنتون بعد میرید صندوق و ۷۰ تومن میدید.دوباره اون برگه پزشکیرو ازتون میگیرن میگن برین تو سالن انتظار خودمون صداتون میکنیم
بعد تو اونجا به ۲۵ نفر برگرو میدن و میگن برین تو کابینا
ما رفتیم تو کابینا و لخت شدیم
اول دکتر پوست اومد، یه خال داشتم گف مادرادیه گفتم اره! مهر زد
بعد دکتره ارتپد اوما گف بیاین از کابینا بیرون و دستاتونو بزارین پشت گردنتونو بشینن. هر کی پاشنش رو هوا بود رد میکرد. بعضیا هم نصفه میشستن اونارو هم رد میکرد.بعد اگ ببینه مشکلی نیس میگ برین داخل
بعد اقای محبی میاد میگ پاهاتو اروم اروم جفت کن(فقط توروخدا اگ فاصله بین پاهاتونه به زوور فشار ندین ک میفهمه؛هر کی فشار میداد میگف دوباره؛باز اگ دوباره فشار میداد رد میکرد میگف لباساتو بپوش)
اقای محبی هم واسم مهر زد
بعد دکتر مغز و اعصاب اومد دیتلرو واس خودزنی نگا کرد و هیچی نبود مهر زد
بعد ی دکتر دیگ اومد نمیدونم واس چی بود گف دور بزن بعد گف کف پاهاتو نشون بده… اونم مهر زد
بعدش دکتر قلب اومر ک خیلی سرسری با گوشی گوش میکرد و مهر میزد
اونروز دکتر قلب ۱ نفرو فرستاد اکو قلب
بعد قلب
بعد دکتر جراحی عمومیه که خیلی سخت گیرهه
خودمو رد کرد نمیدونم مشکلم چی بود اما هرجی بود زیر شکمم جای مثانه بود.ولی خب چون دید معدلم بالاس گف بهت ی فرصت میدم!بهم ی معرفی نامه داد واس بیمارستان ارتش ولی گف برو همه مهراتو بزن و بعد برو بیمارستان اگ اونم تایید کرد من مهر اخرو میرنم و قبولی
خب دکتر بعدی دکتر روانشناس بود. لرزش دستو عین ماست رد میکرد خودمو اول میخاست رد کنه اما بش گفتم که صبحونه نخوردم مهر زد.
دکتر داخلی ام که اصن هیچ جارو نگا نمیکنه مهر میزنه!
بعد دکتر حلق میاد ک با چراغ قوه نگا میکنه و مهر میزنه… مگ اینکه لوزه یا… داشته باشی
بقیه دکترا رو باور کنین یادم نیس
اما کلا تو اون اتاقا باید ۹ تا مهر بخوری
بعد ک مهرارو زدن و مشکلی نداشتی میگ برو اتق بغل
اول میری چشم پزشکی که باید ۳ تا مهر بخوری
مهر اول دکتر کور رنگیه ک میگ اعدادو بخون یا میگ هر موقعی خودکارم از مسیر خارج شد بم بگو(همدن کتاب ایشی هارا هس)
بعد میرین واسه چارت بینایی ک واس منو زد ده دهم
بعد ی دستگاهه ک نمیدونم واس جیه اما توشو ک نگا میکنی یه کلبه هس و…
علاوه ب اون ی دکتر دیگ هس ک م ب چپ نگا کن به راست نگا کن و….
تو چشم پزشکی ۴ تا مرحله میری اما سه تا مهر میزنن(اگ دیدین سه تا مهره نترسین)
بعد چشم دندنانه ک یه خانومه مهربونه و اصن رد نمیکنه مگ خیلی اوضاعتون….
دوتا دوتا میرین تو معاینه میکنه و یه پسره جوون مهر میزنه(زنه بش میگه قبول یا نه)
بعد دندان میرین اتاق بغل چشم پزشکی واس فشار خون
خودم شنیدم سرهنگ به دکتره گف بالای ۱۴ رو رد کن
البته اگ بار اول بالا و پایین بود میگ برو یه ربع دیگ بیا
خب اینارو ک مهر زدن چند قدم اونر ترهفشارسنج چنتا سرباز پشته کامپوتر نشستن
برگتو بهشون نشون میدی (باید بدید تا ثبت کنن) بعد اونام میگن برو صندوق ۱۰ تومن بریز و برو شنوایی سنجی
شنوایی سنجی ام که یه اتاقه میری هدفون میزاری میگ صدارو ک شنیدی دستو بلند کن
از من ۱۰ بار پرسید و بعد مهر زد(رفته رفته صدا ضعیف میشه)
بعد که شنوایی مهر زدمیرید برگتونو میدید به همون سربازا بهتون برگه پایش میدن
اول میرید ازمایش خون
بعد ازمایش میرید میشینید تا وقت ناهار شه
ولیه ناهار از پل هوایی میرین اونر و ناهار ک خوردین برمیگردین و میرین وای نماز.(دل بخواهیه)
بعد نماز ساعت ۱:۴۰ امتحانه کتبی میگیرن که همون دین و زندگیه دبیرستان و راهنمایبه)
بعد میان واس معرفی رشته ها
نماینده هوانیروزکه به ما میگف اگ شما همتونم(اونایی ک تو سالن بودن=حدود ۴۰ نفر) بیاید هوا نیروز باز ما نیرو کم داریم.گف امسال زیاد میگیرم
بعدس نماینده فارابی اومدو ی فیلم گداست و یکم توضیح داد
بروبچ زمینی یادتون نره اولین اولویت باید حتما حتما حتما بابد عمومی باشه(کد ۱۱۰)
بعد انتخاب رشته میرید واس حفاظت
اونجا میشین جلو ی افسر اون سوال میپرسه و جواباتو تو کامپیوتر ثبت میکنه
سوالاتش ایناس: نام پدر و مادرو خاهر و برادر و کد ملی و تاریخ تولدشونو….
اسم سه تا رفیق با شماره و ادرسشون
مشخصات مدرسه هایی ک بودی از ابتدایی تا الان
ادرس خونه های ۱۰ سال پیشتون تا الان
و سوالت اینجوری و….
بعد جوابتون پرینت میگره میگه امضا کن
بعدش میابد خونه تا فردا
خدم فردا مصاحبه دارم واسم دعا کنید
نویسنده: ارش (مشاهده تجربه)
نویسنده: ارش تاریخ ارسال: پنجشنبه ۰۸ خرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۰۰:۴۲ کد دیدگاه: ۲۹۲۵۳۷۵۰
چشم خب اولش کورنگیه که کتاب ایشی هاراس…بعد تست E ها که چهار پنج تا میپرسه بعدش چشم رو میذازن توی ی دستگاه و میزان انحراف چشم و استیگمات و.. رو بررسی میکنن…سخت گیری ان چنانی نداشتن برا چشم بیشتر ردی ها از استرس و ارتوپده با اینکه خودم تجربه دارم ولی بازم ی ریز استرسی دارم
نویسنده: ارش (مشاهده تجربه)
نویسنده: ارش تاریخ ارسال: پنجشنبه ۰۸ خرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۰۰:۳۹ کد دیدگاه: ۲۹۲۵۳۷۱۰
تست ورزش همونایی ک توی سایت نوشته و بستگی ب این داره ک درست بری یانه مثلا ۱۰ تا شنای درست از ۳۰ تا نادرست و غلط و نامنظم نمرش بیشتره…عقیدتی اول قران میخونین بعد از احکام و مسایل روز میپرسن بیشتر احکامه مثلا تسبیحات اربعه، ی تیکه از دعا رو میخونه میگه کدوم دعا بود بعد نماز جماعت و …بیشترش احکامه
دندون پزشکی هم برای عمومی ها زیاد سخت گیری نمیکنن فکت سالم باشه قبول میکنن(فک بالایی جلوتر از فک پایینی باشه)
نویسنده: Ali (مشاهده تجربه)
نویسنده: Ali تاریخ ارسال: چهارشنبه ۰۷ خرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۱۵:۰۷ کد دیدگاه: ۲۹۲۴۷۰۷۰
سلام امیدوارم به درد کسی بخوره
اولین دکتر که اومد دندون پزشک بود که واقعا خیلی سخت گرفت به طور عجیب کسایی که دندونشون کج کوله بود رد میکرد خیلی بیش از حد انتظارم بچه ها این مرحله رو رد شدن دکتر دوم ارتوپد اومد که 60 درصد بچه ها اینجا رد شدن متاسفانه به پا پرانتزی خیلی گیر دادن کلن ملاک دکتره این بود پات پرانتزی نباشه حتی یه انگشت (دوستانی که سینه برجسته و گودی سینه دارن پیشنهاد میکنم نیاین چون اونجا لخت هستیم و خیلی تو چشمه امکانش نیست در برین این قسمتو و 100 درصد رد میشین) وبعدش تست آشیل گرفت که بازم چند نفر M گرفتن دکتر سوم قلب اومد همه قبول شدیم دکتر چهارم روان شناس اومد گفت دستاتونو بگیرین بالا بعد سوال میکرد ازتون از من دقیقا همین سوال هارو کرد(4 بار اسممو پرسید فروردین رو برعکس بگو چندسالته 2 بار پرسید) بعدش نگا به دست کرد که عرق نکرده باشه دکتر پنجم اورولوژ اومد که واریکسیل رو چک کردخوشبختانه کسی این قسمت رد نشد بعدشم چشم پزشکی شنوایی سنجی و دکتر عمومی بود که اونم یک نفر مورد داشت فرستادنش بیمارستان بعثت (عینکی بود) فقط عجیب بود برام نمیدونم چرا آزمایش خون نگرفتن (انتظار نداشتم شهید خضرایی اینقدر سخت بگیره) دوستان سوالی داشتین بپرسین این روز اولم بود فردا مصاحبه و ورزش دارم
نویسنده: Mahdiar (مشاهده تجربه)
نویسنده: Mahdiar تاریخ ارسال: سه شنبه ۰۶ خرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۱۹:۲۴ کد دیدگاه: ۲۹۲۳۶۹۲۰
سلام من همونطور که قبلا گفته بودم پدافند بودم امروز معاینه و تست ورزش و اون مصاحبه که نقاط ضعف و قدرت رو میپرسه انجام شد …شاید باورتون نشه صبح نزدیک ۶۰ نفر بودیم بعد از گرفتن کارت معاینه که باید مدارک کامل رو میدادیم(مدارک کامل:شناسنامه کارت ملی فیش واریزی وعضیت تحصیل یا سربازی بعد کارنانه یازدهم و دوازدهم ..کسایی که هم دیپلم دارند معدل دیپلم)
بعد از تمام شدن مدارک شدیم ۳۰ نفر یعنی تقریبا ۳۰ نفر مدارک نداشتن یا کامل نبود یا معدل کم بود و…..
تو قسمت معاینه سخت گیری نبود فقط ۳ نفر رد شدن که یکی با من بود تو دندانپزشکی فکش بهم نمی چسبید گفتمشکل فکداری.تو ورزش بعد از اینکه تموم شد برگشتیم دو نقر اونجا رد شدن بعد هم که مصاحبه گرفتن ..در ضمن همون روز اول قبل از اون مصاحبه ای که گفتم بهتون فرم حفاظت و مشخصات قامیل اینا میدن میگن پر کنین فردا بیارین ….از بابت خوابگاه خیالتون راحت باشه بهتون صبونه نهار و شام میدن.
تمام چیزای که امروز اتفاق افتاد رو گفتم هر کی سوال داره بپرسه .برام دعا کنین
نویسنده: کاربر (مشاهده تجربه)
نویسنده: کاربر تاریخ ارسال: دوشنبه ۲۶ اسفند ۹۸ ساعت ارسال: ۱۷:۳۵ کد دیدگاه: ۲۸۳۳۲۶۶
سمیه ایثارگری و پدرم جابناز35درصد هست و بدوستان من دیدم خیلیا تجربه شو ندارن واسترس دارن میخوام تجربه پارسال خودمو بهتون بگم امید وارم ادمین محترم اینو به عنوان خالی کردن دل بچه ها ندون چون واقعیت ماجراس و اونجا سوپرایز نشن…دوستان من پارسالم رفتم و چونه گزینش پارسال با امسال فرق داشت همه بچه ها بدونه اینکه نیرویی انتخاب کرده باشن باید اول معاینه رو قبول میشدن بعد میرفتن برای انتخاب رشته ومراحل بعدیش…همه بچه ها میدون حر ک الان بچه های نیرو زمینی میرن اونجا همگی اونجا معاینه میشدیم این بدونین ک پارسال روزی 400تا500 نفر مراجعه میکردن و این تعداد 50و حداکثر60 نفر قبول میشدن یه درصدگیری کنین میفهمین شانس هر نفر چقد بود ک معاینه رو قبول بشن…اول ک میرید داخل سالن میان درمورد مراحل و اینکه قراره چ اتفاقی بیوفته توضیح میدن بعدشم مدارک رو چک میکنن مدارک هم وضعیت نظام وظیفه و کارت ملی و شناسنامه و مدرک دیپلم رو نگا میکردن اگه کمبود داشت و برابر اصل نبود باید میرفتی یه روز دیگه میومدی…بعد از اون میرین یه جا دیگه پول پرداخت کردیم و رفتیم سالن معاینات ک جا واسه نشستن کم بود یه مدت خیلی طولانی رو باید سرپا وایسی(زود بری و زرنگ باشی صندلی گیرت میاد) اولین دکتر دندون پزشک بود فقط به چفت بودن دندون دقت میکرد (فک بالا جلوتر از فک پایین) البته اگه دندون خیلی خراب داشته باشین به تعداد خیلی زیاد خراب داشته باشین و بهداشت دهان و دندان رو رعایت نکرده باشی رد میکنه(مسواک) دیده ام ک میگم واسه ترستون نیس بعد 40 نفر فک میکنم وارد اتاق معاینه میشین تو این اتاق 20 تا اتاقک سمت راست و20 تا سمت چپ هست ک رفتیم داخلشون و گفتن لخت شین فقط شرت بمونه بعد دکترا بدون هیچ نظم خاصی میان جلوتون ارولوژی ک اگه واریکوسل گرید2 و3 داشته باشین رد میکرد گرید1 تشخیصش کمی سخته اونجا تعداد بچه ها زیادن و تا اردیبهشت هم باز به همین تعداد قراره معاینه بشن پس اگه ایراد کوچیکی ببینن رد میکنن و اگه واریکوسل گرید1 رو هم شک بکنه ممکنه رد کنه البته بدون کسایی همه رو قبول شدن وفقط مشکل واریکوسل داشتن روان شناس اومد گفت دستاتو بگیر بالاانگشتا باز خودتو معرفی کن(بدون ترس با صدای بلند ورسا بدون لرزش صدا بگو و نترس) مهر کرد و رفت پوست اومد ک به جای عمل(جای بخیه های غیرطبیعی منظوره وگرنه عمل واریکوسل رو کاری نداره حتی به داخل شرت نگا هم نمیکنه) دکتر قلب اومد ک ندیدم کسیو رد کنه اگه ضربان منظم نباشه میگه استرس داری میره بعدا میاد دوبارهوشی میذاره به صدا گوش میده اگه اوکی بشی مهر میزنه اسونه چندنفر ترسیدن اینجوری قبول شدن غدد میاد به زیرگلو نگاه میکنه میگه دهنتو بازکن و بگو (آ) ممکنه چیز دیگه ای هم بگه مغزو اعصاب میداد میگه دستاتو بیار بالا دست میکشه کف دستت و لای انگشتت(وجود رطوبت رو هم رد میکنه خشک خشک مهر میخوره ممکنه بگه یک دقیقه مشت کن فکر نکنم دست کسی خشک بمونه ) دکتر روانشناس میاد میگه دستا جلو بچرخ اگه قرمز نشده باشی مهر میزنه باز ( بدانید و اگاه باشید هر دکتر فقط یه بار نمیاد ممکنه سه چهار بار بیاد معاینه کنه اما هر بار یه چیز مختلف مدنظرشه) ارولوژ باز میاد معقد رو نگا میکنه واسه بواسیر و بیضه ها واسه واریکوسل و هیدروسل رو رد میکنه. یه بار میان میگن باید جلو پاها جفت دست پشت گردن بشینین(پاشنه بیاد بالا دوباره مهلت میده میگه دوباره بشین اگه نتونی Mمیخوری)بعدش میرن دوباره برمیگردن میگن پاها جفت انگشت شصت بچسبه(واقعا مشخص نیس معیارشون چیه) من هم زانو هام چسبید هم زانو هام(فاصله بین دو ساق پا) چسبید هم بالای زانوم چسبید(فاصله بین دو ران پا) با این ک هر سه قسمت کامل میچسبید رد شدم و یکی دوسال سیجی فعال بودم الانو دیگه نمیدونم باشم یا ن چون کرونا اومد زیاد اطلاعاتی ندارم
و گزینش بعد عید هست؟؟؟؟برا دانشگاه افسری ارتش میخام برم
میلاد از یاسوج
نویسنده: محممد#لرستان (مشاهده تجربه)
نویسنده: محممد#لرستان تاریخ ارسال: جمعه ۲۳ اسفند ۹۸ ساعت ارسال: ۱۳:۰۷ کد دیدگاه: ۲۸۲۹۶۳۹۰
سلام به همه وقت تون بخیر
من 4 اسفند رفتم معاینات پزشکی و به لطف خدا همه رو انجام دادم (حفاظت،ورزشی،فرماندهی،سیاسی عقیدتی)
میخوام یه اطلاعات کامل به همتون بدم ک دیگه اینقد درگیر نظرات و حواشیه بی منطق نشید
اول که میرید داخل و ردیف قبولی تون رو میبینید چنتا برگه هس که نشون میده ردیف قبولیتون چنده بعد با یه عکس تو صف میمونید و و عکس و با کارت ملی تون نگاه میکنن که ماله خودتون باشه و مشکلی نداشته باشه بعد میرید داخل یه سالن منتظر میمونید که چنتا کادری بیان صحبت کنن
بعدش تو همون سالن مدارکی مثل گواهی دیپلم و معافیت تحصیلی (کسی که دانشجو باید از دانشگاهش اشتغال به تحصیل ببره مثل خود من) اینارو چک میکنن و اگ مشکنداشته باشین از لحاظ سن و معدل و معافیت و غیبت نخوردن سربازی برگه معاینات پزشکی رو بهتون میدن بعدشم به نوبت میرید درمانگاه که کلا چیزی که من دیدم خیلی گیر میدن تو بخش ارتوپد کوتاهی آشیل و زانو ها هم پرانتزی نباشه مگه یکی دیگ خیلی پرانتزی باشه زانو هاش ولی بیشتر تمرکزشون روی کوتاهی آشیله تویه بخش روان پزشکی هم یکم دکترش اذیت میکنه ولی فقط باید سعی کنین استرس نداشته باشین و توکلتون به خدا باشه و بقیشون دیگ دکتر پوست میاد جایه زچاقو یا خودزنی و خال نداشته باشی(منظورم خال پوستی نیس) ک خیلی سطحی نگا میکنه و دکتر قلبم میاد یه ضربان میگیره و دکتر اورولوژی که بیضه رو میبینه که واریکوسل نداشته باشی و چنتا دکتر دیگ ک کلا خیلی سحیه کارشون و بعدش اگ این مراحل رو قبول بشین یه دکتر میاد برگه هارو میبینه و میگه که برید واسه مراحل چشم و حلق و بینی و دندون و فشارخون
اول میرید مرحله چشم که ابتدا کورنگی رو میگیره ازتون به این صورت که یه کتاب جلوتون میزاره و یه عددی تو هر صفحه هست که باید اون عدد رو بخونین که خیلی راحته(مگه این خدایه نکرده کورنگی داشته باشین) و بعد ازن اون چارت بینایی(همون بالا و پایین و چپ و راست) که حدودا چهار متر از چارت بینایی فاصله میگیرین و بعدش میرین واس دستگاه که (همون که توش یه بالنه) و اگه قبول شین میرید واس دندون که همینجا من بهتون بگم اصلااااا سخت نمیگیرن واس دندون خود من سه چهار تا یکم سیاه شده بودن ک واسم مهر کرد و قبول شدم(عزیزانی که استرس دندون رو دارن بهتون قول میدم اصلا سخت نمیگیرن) و بعد دندون میرین واس فشار خون که یه سرباز فشار خونتون رو میگیره و بعدش دکتر حلق و بینی که خیلی سطحی یه نگا میندازه و تموم اگ همه این مراحل رو قبول شین برگه معاینات پزشکی رو تحویل باجه درمانگاه میدین و یه برگه میده که میرین یه آزمایش انجام بدین و آزمایش خون رو ک گرفتن یه برگه رو تحویل میدن که توش زده حفاظت و فرماندهی و سیاسی عقیدتی و آزمون ورزش و آزمون کتبی سیاسی عقیدتی
حفاظت و فرماندهی که کلا در رابطه با خودتونه و سیاسی عقیدتی هم صد امتیاز داره پنجاه تاش شفاهیه که سوالایه احکام میپرسن و پنجاه تاش یه آزمون بیست و پنج سوالیه که بعدازظهر ینی بعد از معاینات پزشکی ازتون میگیرن که سوالاش سخت نیس بیشتر دین و زندگیه دوران دبیرستانه راحته چیزی نیس و فرداش که حفاظت و فرماندهی میرین و بعد ورزش و بعد سیاسی عقیدتی شفاهی و شبش هم بهتون خوابگاه و غذا میدن ولی فقط واس داوطلب ن واس همراهان
ورزشیش هم یه میدونه که باید چهار دور رو بری که هشت نه نفر اول رو امتیاز بالا میدن و بقیه هم به امتیازایه دیگ و یه انعطاف داره که باید دستت رو رویه یه تخته بکشی در حالی ک نشستی و زانوهات باید صاف باشه ک اینم راحته بعد شکم و بعد وشنا و در اخر یه امتیاز کلی بهتون میده کبرید بالا سرش که ببینین چن میده درکل ورزشی هم راحته و کسی رو رد نمیکنن ولی امتیازیه و بهتون امتیاز میده از صد
خلاصه من کل سعیم رو که همه چیو واستون توضیح بدم امیدوارم به دردتون بخوره اینقدم خودتونو درگیر شایعه و حرف هر کسی نکنین امیدتون به خدا باشه مطمعن باشین کسی که حقشه و قسمتشه قبول میشه یا حق
نویسنده: فرهاد (مشاهده تجربه)
نویسنده: فرهاد تاریخ ارسال: چهارشنبه ۰۷ اسفند ۹۸ ساعت ارسال: ۱۹:۱۷ کد دیدگاه: ۲۸۰۲۹۴۷
سلام بچه من ۵ اسفند گزینشم و تمام مراحل رو قبول شدم میخوام و میخوام تمام مراحل رو بهتون بگم بعد روز پنجم دیگه گزینشو تعطیل کردن بخاطر ویروس کرونا ینی ما اخرین گزیینشی های اسفند ماه بودیم .اول از همه کد ردیف نوبتتون رو یادتون باشه رفتین گزینش باید ردیف نوبتتون رو بگین تا برگه معاینات پزشکی رو بهتون بدن بعد میرن داخل شالن شماره ۳ سعی کنید ردیفای اول بشینید تا کارتون زودتر راه بیفته بعد چند نفر افسر ارتش میان و مدارکی که بهتون گفتن رو چک میکن چیزی از قلم نیفته(دیپلم،پیش دانشگاهی،اشتغال به تحصیل ،و تمامل مدارک )حتی یکیش هم کم نباشه بعد اگه مدارکتون درست بود برگه پزکیتون رو میگیرن و تو سیستم ثبت میکنن بعد بهتون تحویل میدن و میرین برا انجام مراحل گزینش اول بهتون ی شماره میدن که میندازین گردنتون بعد میرید صندق و ۷۰ هزار تومن پول میدین حتما کارت همراهتون باشه نقد قبول نمیکنن بعد میرید داخل سالن بهداری میشینید تا صداتون کنن سعی کنید جزو اولین هایی باشید که میرید برا مراحل پزشکی(چون تعداد ظرفیت اون روز رو سعی میکنن همون اول انتخاب کنن بعد نفرات بعدی رو بیشتر گیر میدن و رد میکنن) بعد میرید داخل سالنی که ۵۰ تا کابین یک متر در یک متر و بهتون میگن که لخت شین (سعی کنید کابین های وسطی باشین چون میفهمین کدوم دکتر میاد و چکاری انجام میده تا امادگی داشته باشین )بعد دکتر ها یکی یکی میان هیچ ترتیبی تو اومدن دکتر وجود نداره یهو دیدی دکتر پوست ب پارانتزی گیر داده سعی کنید کلا اماده باشید بیشتر از همه ب پارانتزی پا (ملاک اصلا دو انگشت برا فاصله زانو نیس شاید کسی فاصله زانوش کمتر از دو انگشته ولی ساق پاهاش پارانتزی کوتاهیی اشیل افتاده نبودن شانه و ستون فقرات اگر ب ستون فقرات کسی شک کنن میفرستن برا رادیو لوژی اگه نه که قبول) و روانپزشکی (لرزش دست عرق کف دست و چنتا سولل ازتون میپرسه که باید واضح و خیلی سریع جواب بدین بدون کوچکترین استرسی) بعد اورولوژی (واریکوسل و باواسیل و کیست )و دکتر اعصاب(بهت چنتا فرمان عملی میده مثلا میگه بشین پاشو راه برو برگرد دستمو فشار بده که باید خیلی سریع ایجاد کنید این نشانه این که مغز سالمه و زود فرمان ها عملی میشه)بقیه دکترا زیاد گیر نمیدن و هر پزشکی که اون شماره که انداخین گردنتون تو هر مرحله ای ازتون بگیر ب معنی رد شدنتونه بعد میرید برا چشم پزشک اول تست کور رنکی که یکه کتاب تست کور رنگیه که باید شماره داخلش رو بخونین بعد تستEکه فاصلش ۵ الی ۶ متره و تست آستیگمات با دستگاه اگه قبول شدین میرین برا فشار خون و دندون پزشکی دندون خراب گیر میده ولی پر کرده نه ملاک دقیقیم ندارن ازت خوشش نیاد رد میکنه بعد قبولی این مراحل ی برگه بهتون میدن ب اسم برگه پایش سلامت کهمعنیش این این شخص مراحل پزشکی رو قبول شده پایین برگه پایش چنتا جای مهر هست اول مهر آزمایشگاه دوم مهر مصاحبه حفاظت سوم مهر تست ورزش چهارم مهر مصاحبه عقیدتی سیاسی پنجم مهر مصاحبه فرمانده ششم مهر پزشکی رشته خلبانی هفتم مهر مصاحبه دانشگاه فارابی (اگه این دوتای اخرو انتخاب رشته کنین باید بمونین تا مهر بخوره اگه نه که هیچ)بعد میرید آزمایش میرد بعد ناهار و نماز بعد سالن شماره ۳ اوناحا تست عقیدتی و احکام که ۲۵ سوال داره و نقش اساسی تو نمره مصاحبه عقیدتون داره بعد امتحان فرم ۱۶ صفحه حفاظت حتما شماره چنتا همسایه معرف و یک ضامن و چنتا دوستاتون رو داشته باشین گوشی نمیرارن روشن کنید. خود این مراحل تا ساعت ۶ طول میکشه میرین شام و اسایشگاه و میخوابین صبح ۶.۱۵ دیقه مصاحبه حفاظت دارین که بیشتر در مورد خود و خانوادت و کل فامیلاتون میپرسه بعد تست ورزش که برا ما هوا بارونی بود تست دو نگرفت فقط شنا دراز نشت و انعطاف که اکثرا همه قبولا ولی امتیازاشون فرق داره بعد مصاحبه عقیدتی که خیلی مهمه حتما احکام و رساله و مسایل روز و اسم وزیر اینارو بدونین تاکید میکنم تو قبول نهایی شدن مصاحبه عقیدتی و فرماندهی خیلی مهمن بعد مصاحبه فرماندهی که بیشتر از خودت و علاقت ب ارتش میپرسه شاید ب نظر مهم نیاد ولی مصاحبه فرماندهی خیلی خیلی مهمه بعد اگه رشته خاص زده باشین ی روز دیگه میمونین که من نزده بودم اگه هم نزنین بر میگردین شهرتون و ۸ تیرماه قبول شدگان نهایی رو اعلام میکنن ایشالا مطالبی که نوشتم به دردتون بخوره و استرس نداشته باشین تو هیچ مرحله بیشتر اونایی که رد میشن برا استرسه من قبول شدم مراحلو ایشالا شماهم قبول بشید برام دعا کنید یا علی
نویسنده: mohsen (مشاهده تجربه)
نویسنده: mohsen تاریخ ارسال: جمعه ۲۵ بهمن ۹۸ ساعت ارسال: ۱۶:۴۷ کد دیدگاه: ۲۷۸۱۳۸۴۰
عزیز دلم مفصل زانو کجاس ؟
باید صاف وایسی و پاهات جفت کنی اگه بین زانوها فاصله باشه دکتر تو برگه پایشی که داری یه M میزاره میره تو مراحل پزشکی اگه این دیدین بدونید رد شدید اگه نه مهر و امضا کرد که هیچ اول هم دندان پزشکی هست فقط فک بالا با پایین رو هم قفل شه مشکلی نداره دندون خراب داری اوکی کن
بعدش میری داخل اتاقک های کوچک هربار 51 نفر وارد میشن بعدش دکترا به نوبت میان (عمومی اعصاب و روان و…)بیشترین ریزش هم تو قسمت ارتوپد داره و خیلی کم ارفاق میکنن
تو هر گروه 50 نفری شاید یک یا دو نفر قبول شن بعدش میفرسن قسمت بینایی سنجی اگه بینایی هم قبول شید میرید برای ازمایش خون+ادرار و در اخر هم یه شنوایی سنجی داری اگه همه اینا قبول شی میرید تو یه سالن یه ازمون کتبی عقیدتی و تاریخی میگیرن و نماینده 4 ارگان (هوایی_پدافند هوایی_زمینی_دریایی) میان صحبت میکنن و از امتیازهاشون میگن مثلا نیرو هوایی میگه ما خانه سازمانی داریم و… یه انتخاب رشته دارید ترجیحا اول رشته های عمومی رو بردارید و بعدش تخصصی اینا برای روز اول گزینش
برای روز دوم حتما لباس ورزشی و کفش ورزشی ببرید برای تست ورزش (دو استقامت1600( متر یا 2000متر زیر 12 دقیقه)-دوسرعتی(60 یا هفتاد متر زیر ثانیه )بارفیکس-شکم-شنا) میگیرن که بستگی به مربی داره که همه تست ها رو بگیره یا فقط یکی بگیره اگه ورزشی قبول شید میرید برای ساختمان گزینش اونجا هم مصاحبه عقیدتی سیاسی و فرماندهی و حفاظت دارید
عقیدتی سیاسی درباره مسایل روز سیاسی و احکام میپرسه
فرماندهی درباره خودته وضع مالی تون-علاقه ت به ارتش-چند ساعت میخوابی-عصبی میشی یا نه و… میپرسن
حفاظت هم درباره خانوادت زندان رفتن-قتل عمد یا غیر عمد-خارج کشور رفتی کدوم کشورا-خانوادت چی رفتن و…
و در اخر در صورتی که همه مراحل قبول شید میرید برای امتیاز بندی (که نمره ازمون کتبی-معدل-نمره مصاحبه های سه گانه-نمره ورزشی) شامل میشوند
و حدود های اخر خرداد ماه جواب قبولین نهایی میاد و یک تا پانزده تیر ماه اعزام به لشکرک دارن
امیدوارم هرکی که علاقه قلبی به نظام داره و صلاحش هست قبول شه
نویسنده: محمد# (مشاهده تجربه)
نویسنده: محمد# تاریخ ارسال: جمعه ۰۴ بهمن ۹۸ ساعت ارسال: ۰۲:۵۷ کد دیدگاه: ۲۷۴۸۲۲۹۰
با سلام.الوعده وفا که قول داده بودم بیام ولی خدا شاهده تا الان که نزدیک به ۳ شبه درس خواندم.(البته نه برای آزمون ارتش بلکه برای کنکور)
خب دوستان گفتم راجب پزشکی میام چند تا مورد میگم که ن تنها من بلکه کسایی که قبول شدن بیشتر این ایده ها رو اجرا کردن فقط امیدوارم که پستمو ادمین هر چه زودتر تایید کنه.
خب اولین مورد اینه استرس= خدایی نکرده رد
دوستان خواهش میکنم استرس نداشته باشید خواااهش میکنم.
دومین مورد اینه دوستان سعی کنید برید تو اتاقکای وسط وایسید یعنی مثلا ۲۰ تا کابینه شما سری برید کابین های وسط وایسید و علتش هم اینه وقتی دکترا دارن بقیه رو معاینه میکنن و یا از نفر اول شروع میکنن یا از نفر ۲۰ ام و به ترتیب معاینه میکنن شما میتونید ببینید که چکار دارن میکنن و این خودش از استرستون کم میکنه یعنی دوستان عزیزم دکترا وقتی دارن بچه های هم ردیفیتون رو معاینه میکنن شما خوب نگاه کنید و دقت کنید که ملاکش چیه که به شما رسید شما اینجوری باهاش رفتار کنید و از استرستون کم کنید.
سومین مورد برای عرق کف دست،کف جفت دستتون رو به زیر کفشاتون بزنید و محکم دستاتون رو با همون حالتی که خالی شده بهم بمالید مطمئن باشید تاثیر گذاره.البته حواستون باشه کسی از دکترا نبینه
چهارمین مورد وقتی دکتر روانپزشک گفت دستاتو بیار جلو و اسمتو بگو سعی کن اسمتو محکم و بدون استرس و بلند و بدون لرزش صدا بگی
پنجمین مورد کسایی که آشیل پاشون کوتاس از همین الان برن جایی که کف سنگ یا کاشی داره مثل کف حموم.برن دستاشون رو بزارن پشت سر و جفت بشینن طوری که پاشنه پا بلند نشه(شاید تا ی مدت بیفتد اما دوستان بعد از ی مدت آشیل شما کش میاد و راحت میتونید بشینید) و اینم بگم دست بزارید پشت سر و بشینید ن پشت گردن چون پشت گردن سختره.
ششمین مورد اگر خدایی نکرده خدایی نکرده هر دکتر شما رو رد کرد فوری به سمت باجه اعتراض خیز وردارید و اعتراض بزنید و فوری نامید نشید و بیاید بیرون
هفتمین مورد کسایی که واریکوسل دارن یا هیدروسل خفیف وقتی دکتر اورولوژی اومد خودتون شرت رو پایین نکشید و بزارید خودش بند شرتتون رو بکشه جلو و از بالا نگاه کنه دوستان باور کنید از بالا تشخیص واریکوسل و هیدوسل حتی برای بهترین متخصص هم سخت تره
اگه مفید بود برام دعا کنید.آرزوی موفقیت برای تمام بچه های ایران

تجربیات متفرقه

در این بخش تجربیات پذیرفته شدگان استخدامی دانشگاه افسری ارتش در سال 1398 از سایر مراحل مصاحبه گردآوری شده است که در ادامه می توانید برای مشاهده هر یک از تجربیات بر روی اسم نویسنده ضربه بزنید.

نویسنده: احسان (مشاهده تجربه)
نویسنده: احسان تاریخ ارسال: شنبه ۲۰ دی ۹۹ ساعت ارسال: ۱۵:۵۷ کد دیدگاه: ۳۳۲۹۷۷۲۰
اول پزشکیه و دندون پزشکی قبول بشی میرین لخت میشین و یکی یکی دکترا میان معاینه میکنن بیشترین ریزش ارتوپد(پای صاف پرانتزی پا کوتاهی اشیل) و روانپزشکیه…بعد قبولی از پزشکی میرین ورزش شامل شنا ۵۰ تا نمره کامل توی ۶۰ ثانیه، دراز نشست ۷۰ تا نمره کامل توی ۹۰ ثاینه، دوی سرعت زیر ۸ ثانیه نمره کامل، دوی استقامت ۱۶۰۰ متر و انعطاف پذیری ۳۵ سانتی متر بعد از نوک انگشتا نمره کامل…پزشکی هم شامل دندونپزشکی، چشم (سه مرحله)،روانپزشکی روانشناس مغز اعصاب پوست قلب ارتوپد داخلی میشه
نویسنده: محمد تکلو (مشاهده تحربه)
نویسنده: محمد تکلو تاریخ ارسال: چهارشنبه ۱۷ دی ۹۹ ساعت ارسال: ۱۱:۵۳ کد دیدگاه: ۳۳۲۳۶۶۲۰
روز اول که میری ابتدا اگه گوشی برده باشی تحویل دژبانی میدی و میری داخل. اونجا مدارک ات رو چک میکنن مثل دیپلم و کارت پایان خدمتو اینا. بعد از اون میرید سمت راست راه رو هست وارد سالن جدید میشین یه برگه میدن پر میکنید برا پزشکی تون هستش. همونجا دندان پزشک دندان ها و فک تون رو بررسی میکنه. اگه دکتر گوش هم باشه اونجا معاینه تون میکنه. بعدش میرید تو یه سالن دیگه میرید طبقه بالاش لباس هارو در میارید. بعدشم اونجا تمام مراحل پزشکی رو رد میکنید ان شالله با موفقیت. بعد از اون میرید تست ورزش که شامل شنا و درازنشست و انعطاف پذیری و دو مرحله دویدن هستش. قسمت دویدنش از بقیه نیرو ها راحت تره چون دوره زمینه فوتساله.فقط بعد از پزشکی شیر یا اب دادن بهتون نخورید که اونوقت توی دو اتفاق بدی میافته (:acute:) بعد که به امیدخدا ورزش هم رفتید میرید سراغ حفاظت که خیلی خسته کنندست یک سری ثبت اطلاعات درمورد خودتون و خانوادتون هست که میان ثبت سیستمیش میکنن. در اخر هم میرید مصاحبه فرماندهی که امتیاز بگیر ترین مرحله هست. سعی کنید با انگیزه باشید و با روحیه جواب بدید. در اخر هم که عقیدتی هستش و تمام. کلا دو روزه گزینش تون.
نویسنده: امیر.کرمانشاه (مشاهده تجربه)
نویسنده: امیر.کرمانشاه تاریخ ارسال: پنجشنبه ۰۴ دی ۹۹ ساعت ارسال: ۱۲:۲۱ کد دیدگاه: ۳۲۹۷۵۳۷۰
دوستان
پسر خاله من چند سال پیش برا ارتش اقدام کرده بود و مراحل تخصصی خلبانی رو رفته بود
که مراحلش عبارت اند از
روز اول( دندان،چشم1،چشم۲،شنوایی سنجی،گوش حلق بینی،تست سل،تست تنفس به علاوه ویزیت متخصص،)
روز دوم(آزمایش،اعصاب روان،چشم۳، نوار قلب به علاوه ویزیت متخصص،معاینه بالینی،عکس قفسه سینه،سونوگرافی،عکس ستون فقرات)
روز سوم(نوارمغز به علاوه ویزیت متخصص،اکو قلب،تستmmpi،معاینه نهایی)
نویسنده: حسین#همدان (مشاهده تجربه)
نویسنده: حسین#همدان تاریخ ارسال: چهارشنبه ۱۴ خرداد ۹۹ ساعت ارسال: ۰۰:۳۸ کد دیدگاه: ۲۹۳۲۶۱۴۰
سلام.
داداش ممنونم انشالله قبولی خودت.
مراحل گزینش ارتش به ترتیب:
1.آزمون.
2.گزینش شامل (پزشکی، تست ورزش، مصاحبه های فرماندهی وعقیدتی وحفاظت)
3.ارسال پرونده به حفاظت واستعلامات.وتحقیقات (البته تحقیقات حضوری ممکنه توحین لشگرگ هم انجام شه.)
4.اعلام قبولین نهایی.
5. مراجعه به محل گزینش وتکمیل پرونده
شامل. بردن گواهی عدم سوُء پیشینه.
تاییدیه تحصیلی. فرم واکسن و…
6.اعزام به لشگرگ.
داداش مانعی نداره واسه تاییدیه تحصیلی فکرکنم باید بری پیشخوان وواسه سوپیشینه بری پلیس 10+.که توهرشهری ممکنه.
بقیه مسائل مثل تهیه یه سری لوازم و واکسن زدن ایناتوهرشهری هم لوازم نظامی فروشی هست هم بیمارستان وبهداری های ارتش…
نویسنده: ماشالله (مشاهده تجربه)
نویسنده: ماشالله تاریخ ارسال: سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ۹۹ ساعت ارسال: ۰۹:۵۸ کد دیدگاه: ۲۹۱۴۰۵۲۰
دوستان سلام من چند وقت پیش تجربمو گفتم ولی نمیدونم صفحه چند بوده
من قبل عید گزینش نیرو هوایی شهید خضرایی رفتم مراحلشو میگم خدمتون
صبح زود ساعت 6 اونجا باشین اول که برین کارت ملی و فیش واریزی و… نگاه میکنن بعد وارد یه سالن میشین که 3 نفر میان مدارکاتونو چک میکنن بعد بهتون برگه پایش و معاینات پزشکی میدن. اولین مرحله دندان هست که یکم سخت میگیره من دو تا پوسیدگی سطحی داشتم برام مشروطی زد و اونجا گفتن بعد نتایج نهایی اگه قبول شدی باید ترمیم کرده باشی. بعد دندان میرین لباساتونو در میارید و مرحله قلب میرین که اونم زیاد گیر نمیده ولی اگر مشکوک شه اکو مینویسه( در کل گزینش نیرو هوایی سختگیریش یه مقدار بیشتره) بعد اون میرین مشاوره که یه کتاب جلوت میزاره و میگه بخون و دستاتو میگه بیار جلو و… بعد مشاوره میرین ارولوژی که قسمت پایینتنه رو نگاه میکنه اگه مشکل حادی نبود قبول میشین. مرحله بعدی ارتوپد هست که بیشترین ریزش رو داره بیشتر برای پرانتزی و اشیل پا که میگه بشین پاشو و رو صندلی بشین پاهتو رو هم بزار و…مرحله بعد نورولوژی یا همون مغز اعصابه که اونم میگه مثل گردو بشکن راه برو و…بعدش روانشناسی که اینجام ریزش داره ازتون جدول ضرب میپرسه و لرزش دست و عرق زیاد نگاه نکرد فقط استرس نباید داشته باشین تو این مرحله استرس خراب میکنه.اگه این مراحل رو قبول شین میرین برای تست ورزش که درازو نشست و انعطافو شنا و دو 36 متر و دو 1600 متر که ورزش رد نمیکنن فقط اگه خراب برین نمره کمی میدن. بعدش نهار و نماز بعد میرین تو یه سالن و مدارکاتونو آماده میکنین و دو تا پوشه آبی و زرد تکمیل میکنین که اونجا خودشون راهنماییتون میکنن. بعدش همون روز اول :بعد تست ورزش میرین مصاحبه فرماندهی که بیشتر از خود و خانوادتون میپرسه مثل نقاط ضعف و قوتت و …بعدش بعدازظهرش میرین فرم های حفاظت اطلاعات که یکی دو ساعت طول میکشه پر میکنین و در همون حین یک آزمون 72 سواله روانشناسی ازتون میگیرن که چیزی نیست. بعد تکمیل فرم حفاظت اطلاعاتتون رو تو سیستم ثبت میکنین. فرداش میرین برای مصاحبه عقیدتی سیاسی که قبل مصاحبه ازتون یه آزمون تستی 25 سواله عقیدتی میگیرن که از دبیرستان و احکامه. عقیدتی سیاسی ازتون درمورد احکام نماز و روزه وظایف رییس جمهورو …. میپرسه احکامو خوب بخونید. بعدش بعدازظهر میرین برای مصاحبه حفاظت که اونم تقریبا مثل فرماندهی هست. بعدش برگه پایش رو تحویل دژبانی میدین و تموم. من خودم تمام مراحلو انجام دادم . برای همه کسانی که حقشونه دعا کنید قبول نهایی شن. یا علی
نویسنده: فرهاد (مشاهده تجربه)
نویسنده: فرهاد تاریخ ارسال: چهارشنبه ۱۳ فروردین ۹۹ ساعت ارسال: ۱۵:۴۶ کد دیدگاه: ۲۸۴۴۳۱۰۰
سلام دوستان پارسال من پزشکی رد شدم امسال سال دوم هست میخواستم تجربیات پارسال بگم بدونید چجوریه اول دکتر دندون پزشک بود از ۲۰ نفر فوقش یکیو رد میکرد خیلی راحت بود بعد رفتیم چشم پزشک مرحله اول کوررنگی بود چند تا عدد تو کتاب نشون میده
چیز خاصی نیس بخش دوم علامتEچپ و راستشو باید بگی و
بخش سوم چشمتو میزاری رو دستگاه نمره چشم و یه کلبه بود باید میدیدش پزشکی چشم ۳تامهر باید بخوره اگر یکیشو هم رد شی ولی دوتاشو قبول بازم رد میشی باید۳تا بخشو مهر بزنن برات بعد میبرن تو یه سالن اتاق یه نفر لخت میشید دکترا میان معاینه اول اورولوژ اومد به بیماری هیدروسل و زگیل تناسی و اندازه بیضه و واریکوسل نوع۳ گیر میدن چون علاعم ظاهری داره مقعد هم نگاه میکنن برای جای عمل یه چیزا دیگه بعد پوست اومد که اگر بدنتون جوش زیاد داره یا جراحی وسیع گیر
میده بیماری اگزما و قارچ پوستی رد میکنه بعد دکتر مغز اعصاب و روان پزشک پشت سر هم اومدن به لرزش دست صدا و عرق کردن دست گیر میدن کسایی که دستشون عرق میکنه بمالن کف کفششون فقط جوری باشه شک نکنن کسایی که ناخن دست میخورن نگا میکنن بعد دکتر قلب اومد یه ضربان گرفت رفت فقط ضربانت باید عادی باشه اخرین دکتر ارتوپد بود که اون روز من بودم سه تا دکتر بود دوتاشون معاینه میکرد نفرسوم میامد نظر اصلی میداد ارتوپد به کوتاهی اشیل
پرانتزی پا چه یه انگشت چه دوانگشت رد میکرد ضربدری پا و انحراف ستون فقرات کیفوژ و لوردز و بهت میگفت بشین پاشو برو باید کامل بشینی اگر بیفتی یا نتونی بشینی ردی کف پا صاف هم رده افتادگی شانه هم هست که متاسفانه همه دکترا رو قبول شدم ارتوپد گفت افتادگی شانه داری شانه چپم از راست یکمی پایین تر بود چون وزنه برداری کار میکردم فشار وزنه نامتقارنش کرده بود و اخرش رد شدم معدلم ۱۵ بود سهمیه نداشتم
ولی قهرمانی زیاد داشتم که فایدع نداشت قد وزن زیاد اهمیت نمیدن چون رفیق من ۱۲۰ کیلو بود bmiازش نگرفت و فقط به کسایی که سینه هاشون چربی داشت که بهش میگن ژینکوماستی رد میکرد امیدوارم بدردتون خورده باشه یاعلی
نویسنده: ابراهیم #شیراز (مشاهده تجربه)
نویسنده: ابراهیم #شیراز تاریخ ارسال: جمعه ۰۹ اسفند ۹۸ ساعت ارسال: ۱۹:۲۶ کد دیدگاه: ۲۸۰۸۳۰۹۰
برای دو ؛ روزی بیست الی سی دقیقه دو بزن ..نمیخواد زیاد به خودت هم فشار بیاری فقط لازمه که عرق کنی و یکم نفست وا شه
برای شنا هم از همین الان شروع کن..مثلا اگه حداکثر توانت 10 تا باشه , 10 تارو بزن و یه استراحت ده دقیقه ای کن باز بزن
همین تمرین رو هرروز دو سه بار انجام بده و سعی کن هربار که شنا میزنی تصمیمت این باشه که رکورد قبلیت رو بشکونی فرقی نداره …کاملا جواب میده
من همینکارو میکردم الان مثه اب خوردن تو یه دقیقه 60 تا رو میزنم تازه میخوام بیشترش هم کنم….خلاصه اینو بگم که فقط تمرین لازمه
نویسنده: ناشناس (مشاهده تجربه)
نویسنده: ناشناس تاریخ ارسال: سه شنبه ۰۶ اسفند ۹۸ ساعت ارسال: ۰۵:۳۷ کد دیدگاه: ۲۷۹۸۳۵۶۰
سلام خدمت دوستان و افسران آینده
امسال نمیدونم چرا سایت اینطوری شده پارسال هرکی میرفت گزینش سریع میومد توضیح میداد و این به بقیه کمک شایانی میکرد اما امسال متاسفانه انگار بعضیا نسبت به رفقاشون هیچ احساس مسئولیتی ندارن به هرحال چون دیدم واقعا کسی نیست درست راهنمایی کنه به عنوان این تجربه ای که دارم اومدم یه سری اطلاعت رو در اختیارتون بزارم که هرچند مال پارسال هست اما خب تفاوت چندانی با امسال نداره اما قطعا جداشدن نیروها و عوض شدن دکترها تفاوت هایی ایجاد میکنه با پارسال.مراحل به صورت زیر هست(همه نیروها):
1-به یه سالن میرید که اونجا مدارکتون رو تطبیق میدن که مهمترینشون مدرک تحصیلی،وضعیت نظام هست یادتون باشه اگه مدراک مورد نیاز همراهتون باشه غیرممکن روند گزینش رو ادامه بدید و میگن باید برید شهرتون بیارید هرچقدر هم دور باشه پس مدارک کامل کنید بعد برید کسانی که دیپلم دارن ببرن کسانی که دوازدهم هستن کارنامه یازدهم یا ریزنمرات با معدل کل بالای14 سهمیه هم طبق نظر شخص تطبیق دهنده از نیم تا یک نمره ارفاق میشه پس ناامید نشد و برید.
2-پزشکی:ابتدا پول رو پرداخت میکنید و بعد یه برگه دریافت میکنید که اونو همه دکترا باید مهر کنن که شما قبول بشی این مرحله رو:
الف)دندانپزشکی:ملاک اصلی چفت شدن دندان هست که فک بالایی باید مقداری از فک پایینی جلوتر باشه پرکرده کشیده و خراب هم تا چندتا مشکلی نداره هرچند به نظر دکتر هم بستگی داره اما توی این بخش ارفاق هم زیاد میکنن پس خیلی نگران نباشید.
ب)ارتوپد(بیشترین ردی رو داره):به پا پرانتزی تا سه الی چهار انگشت گیر نمیدن اما بازم بستگی به نظر دکتر داره.
آشیل پا:بهتون میگن دستاتون رو پشت سرتون بزارین و بشینین و پاشین اگه نتونید تعادلتون رو حفظ کنید بیفتید یعنی آشیل کوتاهه و رد میشید **یه توصیه این افراد که آشیل پاشون کوتاهه:آشیل کوتاه درمان داره و میشه با تمرین و تلاش این مورد رو حل کرد پس با مراجعه به پزشک یا تمرینات مخصوص که در نت موجوده میتونید این مسئله رو حل کنید وقت هم زیاده ناامید نشید**
انحراف ستون فقرات یا اسکلوزیوس:این مورد رو اگه انحراف کم باشه فقط دکتر خیلی کاربلد میتونه راحت تشخیص بده و باز هم با توجه به میزان انحراف بستگی به نظر دکتر داره که شمارو رد یا قبول کنه.
پ)لرزش دست(اینم ردی زیاد داره):دکتر میگه دستاتونو بیارید بالا دراز کنید در همین یه سوال هم ازتون میپرسه مثلا معدلت چنده از کدوم شهری یادتون باشه هول نشید با صدای بلند و محکم و اعتماد به نفس جواب میدید و دستاتون نباید بلرزه**خواهش میکنم این توصیه رو به یاد داشته باشید اونجا استرستون رو کنترل کنید وگرنه در این بخش کارو خراب میکنید** یک ساعت قبل رفتن یه صبحانه خیلی شیرین بخورید یه مربایی چیزی به هیچ وجه ناشتا نرید اگه دستاتون لرزید و رد شدید ناامید نشد اعتراض بزنید واسه فردا
ت)ارولوژ:واریکوسل به نوع1 معمولا گیر نمیدن نوع 2و3 رد میشید. به جای عمل واریکوسل گیرنمیدن.
ج)عمومی:کل بدنتون گرفتگی و انحراف بینی و نبض و غیره که چیز خاصی نیست خیلی سادست نگران نباشید.
ه)روانشناس:دوستان مطمئن باشید دکترای اونجا انقدر با تجربه هستن که جای خودزنی رو با تصادف و حادثه و غیره تشخیص بدن پس اینم خیلی درگیرش نشید البته بیشتر گیرشون روی ساعد هست دقیقا جاییکه امروزه شاهدش هستیم خیلی از جوونا خود زنی میکنن اما اونم خودشون تشخیص میدن پس اگه جای خودزنی نیست خیلی نگران نباشید و اونجا توضیح بدید ولی اگه جای خودزنی دارید مسئله سخت میشه که باید اونجا دکتر نظر بده.
ی)چشم پزشکی:جمع نمرات دوچشم نباید بیشتر از2بشه و اما مراحل Eها هست که فکرکنم همتون باهاش آشنا باشید،کوررنگی یه کتاب میزاره جلوتون اگه عددو تشخیص بدین یعنی قبول و اگه نتونید رد میشید متاسفانه،دستگاه که باهاش عمق دیدتون رو میسنجن.
و)آزمایش خون و ادرار:قرصی مصرف نکنید تا72ساعت قبل که مشکلی پیش نیاد.اعتیاد هم که تکلیفش معلومه دیگه
شنوایی سنجی هم خیلی سادست یه هدفون میزاره رو گوشتون چند تا نویز پخش میشه باید تشخیص بدین گوشی سمت چپ بود یا راست واقعا آسون فقط دقت میخواد.
مرحله سوم
3-ورزش:وقت تا روز گزینشتون زیاده از همین حالا تمرین رو شروع کنید ردی نداره(انتظار هم نداشته باشید که با 10تا شکم و شنا قبول بشید) ولی هرچی بیشتر برید امتیاز داره واسهدقبولی نهایی به دادتون میرسه پس دست کم نگیرید و تلاش کنید.
شنا و شکم:سعی کنید حداقل 30تا برید دیگه هرچند بازم کمه
دو استقامت و سرعت هم که فقط تمرین میخواد
مصاحبه ها :دوستان در این مورد هرچی بخونید کمه سوالاتی در همین سایت هست که رایگان هم هست خیلی خوبه،رساله مقام معظم رهبری
الف)عقیدتی:ولایت فقیه،مرجع تقلید،اصول دین،فروع دین،نمازه،روزه،مبطلات،ایام مهم شهادت و ولادت ها،وجود خدارو اثبات کن.البته اینا خیلی ساده هست و اگه سوالات همین سایتو بخونید متوجه میشین سخت تر هم هست پس یادتون نره حتما سوالات همین سایت رو رایگان بخونید.
ب)سیاسی:شورای نگهبان،اعضاش،وظیفشون،سه قوه،اعضاش،وظیفشون،وزرا،کشور های همسایه،برجام،FATF،آخرین سخنرانی رهبری،اخبارروز…
از لحاظ سیاسی آماده برید
ج)حفاظت:همش در مورد خودت و خانوادت هست دوستات اخلاقت کتاب میخونی اوقات فراغتت خواهرو مادرت با حجابن یانه مسجد میری سیگارمیکشی سفرخارج از کشور تو خانوادت کسی اعتیاد داره و از این قبیل
مرحله چهارم
4-مصاحبه فرماندهی:چرا میخوای بری نظام،بیوفتی مرز چیکار میکنی،عصبانی بشی چیکار میکنی،نظام حقوقش کمه سخته مطمئنی میخوای بیای،مرخصی نداره ،خانوادتو نمیبینی خلاصه میخواد محکتون بزنه ببینه به درد اینکار میخورید یانه که فقط به جوابای خودتون بستگی داره.
مرحله پنجم
5-تحقیقات محلی
ودر آخر قبول نهایی که اینجا هر امتیازی اعم از:ورزش،مصاحبه،احکام ورزشی،علمی،بسیجی،فرزند جانبازو ایثارگر،فرزندنظامی،عضویابی،معدل و… هرچی که دارید به دادتون میرسه که قبول نهایی بشید یانه
در آخر امیدوارم در مسیری که صلاحتون هست و قدم میزارید موفق و پیروز باشید
به حرف آدم های ناامید گوش ندید
توکل به خدا و توسل به ائمه
تلاش،پشتکار،امید
سوال شخصی لطفا نپرسید جواب نمیدم
مارو هم دعا کنید
یاعلی
نویسنده: علیرضا (مشاهده تجربه)
نویسنده: علیرضا تاریخ ارسال: یکشنبه ۰۴ اسفند ۹۸ ساعت ارسال: ۱۴:۲۷ کد دیدگاه: ۲۷۹۵۴۸۴۰
خب داداشا این تجربه من از پار ساله اگه دردتون خورد منم دعا کنین
خب دوستان دکترا اینطوری که میگن سخت نمیگیرن مگه مشگل حاد باشه دکتر اول دندان: اونروز که رفتم یه مرد تقریبا مسن بود که معاینه میکرد و فقط گفت دندونا رو هم فقط تازه من دو تا خراب داشتم شیش تا هم پر کرده
دکتردوم:دکتر دوم قلب بود الکی مهر کرد رفت
دکتر سوم: ارتوپد هستش که چند نوع معاینه انجام میده که تست کوتاهی اشیل پرانتزی پا یه انگشت قبول میکرد اما به دکترش بستگی داره اونروز دکتر جمالی مال ارتوپد بود محبی نبودش نگاه کلی به گردن میگه چند قدم راه برو و برگرد که کج راه نرین
دکترچهارم:اعصاب روانه که میگه انگشتا باز و کنار هم قرار بدین بعد سوال میپرسن عرق کف دست چک میکنه که سریع من با شرتم و فوت خشکش کردم
دکتر پنجم:داخلی که معلوم نیست چی بود یه نگاهی به مهره پشت کرد و رفت
دکترششم:اورولوژی هست که مشگل نداشتم مهر کرد
دکتر هفتم : روانشناس هست که رد شد و همرو مهر کرد اخر خنده بود
دکتر هشتم: پوست که مریضی پوستی خشکی اگزما و اینچیزا گیر میده جای خط رو اعصاب روان روش حساسه
بعدش دکترا ممکنه چند کارو انجام بدن یعنی کلش پنج شیش دکتر هستندمثلا پوست شاید دو کار پوست و داخلی رو انجام بده تنها مشکل معاینات ارتوپد هست و اعصاب روان فقط چون سخته درمانش اما مشکلات بیضه به راحتی درمان میشن چشمم یادم رفت بگم اول کور رنگی بعد جهت ها بعد تو یه دوربین نگاه میکنی که نمیدونم چیه بعد گوش هست که اسونه من هم سر یه کم لرزش دست رد شدم بودن کسایی که اعتراض میزدن اما می گفتن برو چن روز دیگه بیا منم جا نداشتم تهران و برگشتم اما شما حتما اعتراض بزنیدیه نکته دیگه وقتی مدارک چک میکنن چن چیز بیشتر نمیخوان دیپلم موقت وضعیت نظام وظیفه کارت ملی و شناسنامه
پنج سری فتوکپی و اینچیزا مال وقتیه که معاینات قبول شی و در اخر یه قطعه عکس اضافه داشته باشین برایه برگه معاینات سوالی داشتین در خدمتم
نویسنده: حسین#همدان (مشاهده تجربه)
نویسنده: حسین#همدان تاریخ ارسال: جمعه ۲۰ دی ۹۸ ساعت ارسال: ۱۵:۵۷ کد دیدگاه: ۲۷۲۴۷۳۰۰
سلام. مراحل پزشکی که من تجربه کردم قبل ازتوضیح بگم امسال قَطعا باسال های گذشته تفاوت هایی درمراحل گزینش هست.
دکتراول برای همه دندان هستش. که یه دکترخانم ویه دکترآقا هستش توچندسال گذشته بوده. … که دکترآقا روی میزان خرابی وکشیده و بهداشت دهان حساسه ودکترخانمه روی چفت شدن دهان وفک وسالم بودن دندان های جلویی. حالا کدوم بیفته شانسیه.
دکتردوم بینی شماروباابزاری چک میکنه که ببینه پلیپ و انحراف تیغه های بینی دارید یاخیر. دکترسوم پوسته که نگاه به همه ی جای بدن میکنه ببینه جای درگیری، خودزنی، جراحی، ویا علایم پوستی واسه بیماری های دیگه دارید یانه. دکترچهارم داخلی هستش که همینطورمهرمیزنه ومعاینه خاصی نمیکنه. دکترپنجم اورولوژ هستش که واریکوسل _هیدروسل – بواسررومعاینه میکنه. دکترششم روانشناس هستش که میاد ازت سوال میکنه وهمزمان دستات باید جلوباشه ولرزش نداشته باشه وبه عرق کف دست هم دقت میکنه. دکنرهفتم مغز و اعصاب هستش که اگه روانشناس مهرزده باشه اونم مهرمیزنه یا میگه بیا روی پنجه روی پاشنه و…
دکترهشتم قلب وعروق هست که اونم نهایت میگه چندتانفس بکش وگوشی شو میزاره روقلب ات ببینه صدای اضافی قلب داری یانه. دکتر نهم ارتوپدهستش که به پرانتزی_کوتاهی آشیل _فاصله ی دوزانو ویه سری موارد دیگه که خودشون میدونن ازجمله دفورمیتی واینا….یه دوسه تا دکتردیگه میان که همینطوری نگاه میکنن ومهرمیزنن… البته ترتیب دکتربرای هرکس فرق میکنه. بیشترین ردی توی ارتوپد و روانشناسی ومغزواعصاب هستش.بعدازاینا شنوایی سنجی و اپتومتری و نوارقلب و آزمایشات خونی ایناست…. اصل کاراون دوازده تا مهراولی هستش چون تومراحل چشم وگوش وآزمایش ردی خیلی کم هست.
نویسنده: ابراهیم (مشاهده تجربه)
نویسنده: ابراهیم تاریخ ارسال: پنجشنبه ۱۹ دی ۹۸ ساعت ارسال: ۱۳:۴۷ کد دیدگاه: ۲۷۲۲۸۰۱۰
سلام خدمت دوستان عزیز و افسران اینده ایران زمین
دوستان عزیز من پارسال تا ته گزینش رفتم ولی متاسفانه رد شدم لازم دونستم بیام و یه سری از تجربیاتم رو براتون بگم امیدوارم که به دردتون بخوره
1-ازمون=ازمون ساده ترین مرحله است یه 40یا50 تست بزنید قبول میشید و یه عده ی بسیار کمی قبول نمیشن.
2-اعلام قبولی در سایت=پس از این که انشااله قبول شدید در سایت تاریخ گزینشتون رو مینویسه در اون روز به ادرسی که نوشنه مراجعه میکنید به همراه کلیه مدارک یادتون نره مدارک یا باید اصلشون باشه یا برابر با اصل.
3-روز مراجعه=سعی کنید خیلی زود برید تا زودتر نوبتتون بشه بعد از سخنرانی یه سرگردی مدارکتون رو چک میکنن اگر ناقص بود باید برید بیارید حتی اگر بچه چابهار باشی و راحت دور باشه یعد میرید تو صف و پول میدید برای پزشکی
4- پزشکی= این مرحله سخت ترین مرحله گزینش هست دکتر پوست میاد نباید جای چاقو و خالکوبی و بخیه و شکستگی و جراحی گسترده داشته باشی/دکتر قلب ضربان رو چک میکنه / یه دکتر میاد داخل بینی و گوش رو نگاه میکنه/ ارولوزی میاد به جلو وعقب نگاه میکنه (هیچ چیز بهش نگید و خجالت رو کنار بزارید) نباید واریکوسل و بواسیر داشته باشی/ دکتر اعصاب روان میاد میگه دستتو بگیر جلو و ازتون سوال میپرسه نباید انگشتاتون بلرزه البته لرزش شدید وگرنه این لرزش های کوچیک رو همه دارن سعی کنید باخودتون ابمیوه و کیک ببرید تا بخودید وکرنه شاید دسستون از گرسنگی بلرزه درکل اصلا استرس به خودتون راه ندید شاید هم به جای این کار دستتون رو گرفت تو دستش که نباید کف دستتون عرق کنه ( میتونید قیل اینکه بیان دسستون رو بزنید کف کاشی یا کفشتون البته طوری که ضایع نباشه/ارتوپد میاد همه جای بدن مخصوصا مفاصل رو چک میکنه بعد میگه پاهاتون رو بچسبونید بین زانو ها نباید فاصله ای باشه حتی 1 انگشت بعد میگه بچرخ و اروم اروم پاهاتو جفت کن اصلا نباید فشار بدید چون میفهمه و رد میکنه بعد میگه بشن و پاشو نباید پاشنه پاتون بلند بشه وگرنه کوتاهی اشیل دارید بعد کف پاتون رو نگاه میکنه نباید صاف باشه(بچه هایی که بین زانوهاشون فاصله هست از همین الان برن فیزیوتراپی یا ورزش هاشو از اینترنت بگیرین و انجام بدید )/مرحله بعد چشم پزشکی هست که کوررنگی نباید داشته باشی و مجموع نمرات چشمات نباید بیشتر از2 باشه مثلا چشم چپ1و چشم راست1باشه باهم میشن 2 و قبولی اما اگه یکیش 1/25باشه ردی
5-مصاحبه= دوستان عزیز من دیگه به این مرحله نرسیدم
امیدوارم این مطالب به دردتون خورده باشه و به امید خدای یکتا کسانی که حقشونه و مرد این کارند قبول بشن یا علی

معرفی کتاب‌های مصاحبه

واحد آموزش ایران استخدام جهت کسب آمادگی شما کاربران عزیز در جلسات ارزیابی تکمیلی (مصاحبه) کتاب‌هایی جامع شامل تمام مراحل مصاحبه‌های استخدامی آماده نموده‌ است.

دانلود کتاب الکترونیکی راهنمای جامع تمام مراحل مصاحبه‌های استخدامی

سفارش پستی کتاب چاپی راهنمای مصاحبه حضوری و گزینش

صفحات مرتبط

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=1708334
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k