• ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
  • 0k نظر «نمایش»

معرفی ۱۱۰ مددجوی قزوینی برای معافیت سربازی به حوزه نظام وظیفه

معرفی ۱۱۰ مددجوی قزوینی برای معافیت سربازی به حوزه نظام وظیفه

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

جزئیات معافیت سربازی از طریق والدین معلول

جهت ورود به صفحه اخبار نظام وظیفه و معافیت خدمت سربازی اینجا کلیک نمایید


خبر 11 خرداد 98: معرفی 110 مددجوی قزوینی برای معافیت سربازی به حوزه نظام وظیفه

مدیر کل بهزیستی قزوین گفت: در سال گذشته از ۱۵۰ فقره پرونده متقاضی معافیت از خدمت سربازی ۱۱۰ نفر واجد شرایط به حوزه نظام وظیفه معرفی شدند.

علیرضا وارثی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال گذشته ۱۰ جلسه کمیسیون معافیت از خدمت سربازی با حضور اعضای شورای پزشکی به صورت تجمیع شده برگزار شد و در خصوص ۱۵۰ متقاضی تصمیم گیری به عمل آمد.
وی با اشاره به بخشنامه‌های معافیت سربازی قابل اجرا در اداره بهزیستی اضافه کرد: بر اساس بخشنامه ماده ۶ قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، معافیت از طریق والدین معلول، ۲ خواهر یا برادر معلول و همسر معلول در بهزیستی قابل اجرا است.
وارثی ادامه داد: از سال ۱۳۸۵ سازمان وظیفه عمومی ناجا با اجرای این بخشنامه اقدام به حمایت از معلولان کرده است و به موجب ماده ۶ قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، یکی از فرزندان ذکور اولیایی که خود ناتوان و معلول بوده یا حداقل دو نفر از فرزندان آنها ناتوان و معلول باشند، از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند.
به گفته وی درباره معافیت از طریق دو خواهر یا برادر معلول در خانواده، مجرد بودن هر دو الزامی است و معلولان متأهل نیز تنها فرزند خود را می‌توانند معاف کنند.
وارثی اظهار داشت: خانواده‌های بهره مند از این امتیاز، ملزم به مراقبت از فرد یا افراد معلول در منزل بوده و نگهداری آنان در مراکز شبانه روزی تحت پوشش سازمان، مغایر با این قوانین است.
وی خاطرنشان کرد: داشتن معلولیت در حد شدید و خیلی شدید و احراز شرایط نیازمند مراقبت بودن هر دو فرزند معلول خانواده یا والدین ملاک ارزیابی است.
وارثی همچنین با تاکید بر اینکه نسبت معلولان با مشمول باید نسبت تنی باشد، خاطرنشان کرد: هیچیک از معلولان هم نباید قبلاً سبب معافیت فرزند ذکور دیگر خانواده شده باشند.
وی، غیبت نداشتن مشمول یا فرار نکردن از خدمت را نیز از شرایط لازم رسیدگی به درخواست متقاضی عنوان کرد و گفت: همسرانی که زن ناتوان و معلول خود را سرپرستی می‌کنند تا زمانی که سرپرستی همسر ناتوان خود را بر عهده داشته باشند از خدمت سربازی معاف خواهند شد.
وارثی ادامه داد: منظور از داشتن معلولیت جسمی حرکتی در حد شدید یا خیلی شدید دریکی از حوزه‌های جسمی از قبیل ارتوپدی، جراحی مغز و اعصاب و دیگر موارد است و معلولیت‌های ذهنی و روان در این معافیت ملاک رسیدگی نیست.
وی در ادامه معافیت مشمول از طریق مادر فاقد شوهر تحت پوشش حوزه توانبخشی، معافیت از طریق فرزند معلول، سه خواهر و پدر از کار افتاده و همسر معلول را نیز از دیگر بخشنامه‌های معافیت سربازی در سازمان بهزیستی عنوان کرد.
مدیرکل بهزیستی قزوین ادامه داد: در بین متقاضیان سال گذشته در قزوین بیشترین آمار معلولیت‌ها مختص به معلولان جسمی و حرکتی بوده و به ترتیب معلولیت‌های گفتاری و شنوایی، ذهنی، بینایی و روان در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
وارثی افزود: در پایان اسفند ماه سال گذشته تعدادی از مددجویان سازمان در یک برهه زمانی بسیار کوتاه به مدت یک ماه طی بخشنامه خرید خدمت سربازی فرزندان مددجویانی که مدت هشت سال و بیشتر غیبت داشته و مدت موردنظر با تاریخ شروع معلولیت والدین قابل توجیه بوده، موفق به بهره مندی از امتیاز فوق شدند و این دستورالعمل در پایان فروردین ۱۳۹۸ از دایره اعتبار ساقط شد.

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=1398198
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد