• ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
  • 2k نظر «نمایش»

موافقت دانشگاه فرهنگیان با افزایش سن پذیرش دانشجو

موافقت دانشگاه فرهنگیان با افزایش سن پذیرش دانشجو

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۱,۱۵۶ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

کاهش سن پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان تابع مقررات است

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان اینجا کلیک نمایید
جهت ورود به صفحه اصلی اخبار استخدامی دانشگاه فرهنگیان اینجا کلیک نمایید


 

خبر 23 فروردین 99: موافقت دانشگاه فرهنگیان با افزایش سن پذیرش دانشجو

رییس دانشگاه فرهنگیان گفت: این دانشگاه با افزایش سن پذیرفته‌شدگان موافق است، اما طبق قانون دامنه سنی فرد استخدامی باید به گونه‌ای باشد که بتواند ۳۰ سال به کشور خدمت کند و سیاست‌گذاری در این زمینه تابع مقررات است.

حسین خنیفر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش درباره کاهش سن پذیرش دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: این مساله تابع تصمیم‌گیری مثلث سازمان امور استخدامی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش است.

وی افزود: شورای عالی آموزش و پرورش و معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع در واقع از سمت آموزش و پرورش برای شرایط استخدامی این وزارتخانه باید تصمیم گیری کنند.

به گزارش ایرنا، حداقل سن دانشجو ۱۷ سال و حداکثر آن مطابق اساسنامه مراکز تربیت معلم سابق، ۲۲ سال بوده است که در اولین پذیرش دانشجوی متعهد خدمت برای دانشگاه فرهنگیان، کمیسیون توسعه منابع انسانی شورای‌ عالی آموزش و پرورش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان را ۲۴ سال تعیین کرد و در سال ۱۳۹۱ نیز بر این اساس دانشجو پذیرش شد.

همچنین این کمیسیون در سال ۱۳۹۲ بطور مجدد سن پذیرش را بازنگری کرد و به ۲۲ سال کاهش یافت. اما در حال حاضر برخی از علاقه‌مندان به شغل معلمی درخواست دارند، تا سن ورود به دانشگاه فرهنگیان افزایش یابد و امکان انتخاب افراد گسترده‌تر شود.

رییس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه دانشگاه در کاهش سن استخدامی دخالتی ندارد، عنوان کرد: این دانشگاه برای آموزش و پرورش نیرو تربیت می‌کند، بنابراین محلی که افراد را استخدام‌ می‌کند، می‌تواند در مورد شرایط استخدام نیز تعیین و تکلیف کند.

خنیفر ادامه داد: دانشگاه با افزایش سن پذیرش دانشجویان و ماده ۲۸ قانون موافق است.

وی توضیح داد: بر اساس ماده ۲۸، فارغ التحصیلان دانشگاه‌های مختلف می‌توانند با شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش و گذراندن دوره‌های تدریس برای شغل معلمی و استخدام رسمی آموزش و پرورش آماده شوند.

خنیفر عنوان کرد: دانشگاه فرهنگیان موافق است که سن پذیرش دیپلم به ۲۵ سال، کارشناسی به ۳۰ سال، کارشناسی ارشد به ۳۵ سال و دکتری به ۴۰ سال برسد.

رییس دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد: این دانشگاه خواستار این است که افراد در مقاطع تحصیلات تکمیلی تا ۳۵ سالگی نیز بتوانند به استخدام این وزارتخانه درآیند، اما تصمیم گیری درباره این موضوع درون دستگاهی است و خود آموزش و پرورش باید درباره این موضوع تصمیم گیری ‌کند.

خنیفر با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان مساله افزایش سن پذیرش دانشجو را به دلیل نگرانی از وضعیت نسل بیکار مطرح کرده است، گفت: اما شرایط سنی استخدام رسمی در کشور یک قانون است، هر نهادی از جمله آموزش و پرورش، افرادی را که توانایی ۳۰ سال خدمت داشته باشند، جذب می‌کند. اگر سن افراد افزایش یابد، سنوات خدمت هم افزایش پیدا می کند.

وی اعلام کرد: دانشگاه فرهنگیان آماده آموزش به تمامی دانشجویان و پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش است، بطور مثال فردی که جغرافیا خوانده است در این دانشگاه برای تدریس باید روش آموزش جغرافیا، فنون تدریس، تکنولوژی آموزشی، مشاوره و راهنمایی و غیره را به درستی بیاموزد.

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=1789174
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 2k