• ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
  • 0k نظر «نمایش»

میزان افزایش دستمزد کارگران پاسخگوی معیشت آنان نیست

میزان افزایش دستمزد کارگران پاسخگوی معیشت آنان نیست

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۰ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

دستمزد کارگران پاسخ مخارج زندگی آنان را نمی‌دهد

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار تعیین دستمزد کارگران اینجا کلیک نمایید
جهت ورود به صفحه اخبار حقوق، دستمزد و مزایا اینجا کلیک نمایید


خبر 10 اردیبهشت 99: میزان افزایش دستمزد کارگران پاسخگوی معیشت آنان نیست

 دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین گفت: افزایش 21 درصدی حداقل مزد کارگران که امسال به تصویب رسیده است نسبت به وضعیت معیشت این قشر کمتر است و پاسخ مخارج زندگی آنان را نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عیدعلی کریمی در دیدار با هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین که به مناسبت روز جهانی کارگر انجام شد، اظهار کرد: مقدار حقوق دریافتی کارگران فاصله خیلی زیادی با مخارج زندگی آنان دارد به عنوان مثال کارگری که ماهی 2 میلیون تومان حقوق می‌گیرد با مدیر‌ی که ماهی 30 میلیون تومان حقوق می‌گیرد این فاصله حقوقی عادلانه نیست و این موضوع  باید در بحث تولید رعایت شود و آموزش متقابل هم برای کارگر و هم مدیر لحاظ شود مانند شرکت کنتورسازی که امروز تعداد کارگران آن به 160 نفر رسیده و هنوز هم وضعیت آن به خوبی مدیریت نمی‌شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان افزود: از طرف دیگر افزایش 21 درصدی حقوق کارگران هم قابل قبول نیست و نزدیک به 99 درصد کارگران از این میزان افزایش حقوق ناراضی‌اند و باتوجه به تورم 41 درصدی که در کشور وجود دارد این حقوق پاسخگوی وضعیت معیشتی کارگران نیست.

کریمی عنوان کرد: این افزایش حقوق پاسخگوی معیشت امروز کارگران نیست و همچنین شرایط فعلی کشور با وجود ویروس کرونا اجازه تجمع اعتراض‌آمیز را به کارگران نداد تا این قشر از مشکلات خود بگوید. نمایندگان کارگری پیگیر موضوع افزایش 21 درصدی حداقل مزد کارگران در دیوان عدالت اداری هستند زیرا در جلسه شورایعالی کار مصوبه افزایش مزد، افزایش دستمزد بدون جلب نظر نماینده کارگران با همکاری دولت و کارفرما امضا شده و باید مذاکره‌ای مجدد برگزار شود و این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

به گفته این فعال کارگری، بازنشستگانی هم در استان هستند که بلاتکلیفند و مشخص نیست که چقدر به حقوقشان اضافه شده است و موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هنوز عملی نشده و این موضوع مستلزم توجه جدی از سوی مسئولان استانی است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان ادامه داد: سال گذشته چند شوک ازجمله گرانی نان، بنزین و شیوع ویروس کرونا که مواد بهداشتی را بی‌نهایت گران کرد به جامعه کارگری وارد شد و اقلام مورد نیاز خانوارها در بازار 100 تا 300 درصد افزایش یافته که این موضوع باعث شده تا توان خرید کارگران نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد کاهش یابد.

کریمی در خصوص مراسم هفته کارگر در استان گفت: تاریخ 5 تا 11 اردیبهشت هفته کارگر است که به دلیل شیوع ویروس کرونا تمامی آنها مجازی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در سنوات گذشته از مسئولان استانی درخواست کردیم که به هفته کارگر بها بدهند و توجه بیشتری به این قشر داشته باشند و به واحدهای تولیدی که مشکل دارند، سر بزنند و از نزدیک مشکلات کارگران این واحدها را مشاهده کنند.

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=1816047
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد