۷ سال پیش

نبود امنیت شغلی برای کارگران تولید را کاهش می‌دهد
اطلاعات بیشتر

 

رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار خراسان رضوی گفت: استرس ناشی از عدم امنیت شغلی انرژی کارگران را از سمت تولید منحرف کرده و تولید کاهش می‌یابد.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار مرتبط با کارگران و کارفرمایان اینجا کلیک کنید


رحم‌الله پورموسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، در خصوص حفظ فرصت‌های شغلی برای کارگران، اظهار کرد: بیش از 94 درصد کارگران مان قراردادهای کوتاه مدت دارند که این عدم امنیت شغلی استرس آور بوده و فکر و انرژی کارگر را از سمت و سوی تولید منحرف کرده و بهره‌وری تولید را به لحاظ کمی و کیفی کاهش می‌دهد.
وی اضافه کرد: کارگران بیش از 40 درصد جامعه را تشکیل می‌دهند و نقش به سزایی در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشتند همچنین پس از آن نیز در بعضی از زمینه‌ها همواره در خط مقدم بودند.
رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار خراسان رضوی در ادامه گفت: حتی زمانی که کشور در مقابل تحریم‌ها قرار گرفت و بحث اقتصاد مقاومتی مطرح شد این قشر پرچم‌دار بودند ولی متاسفانه وضعیت کارگری در ایران مطلوب نیست و آنچه که مشخص است مشکلات فراوان این جامعه است.
پورموسی با بیان این مطلب که با حل مشکلات اقتصادی مسائل کارگران و حتی کارفرمایان نیز حل می‌شود، عنوان کرد: مشکلات کارگران در چند سال گذشته آنگونه که باید دیده نشده در این راستا جامعه در جهت حل مشکلات این قشر باید تقویت شود تا به پویایی و انگیزه بیشتر به آن بازگردد.
رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار خراسان رضوی تصریح کرد: در راستای بهبود وضعیت کلیه اقشار باید به سمت رونق اقتصادی و پایداری اندیشه برویم که این امر نیازمند بحث کارشناسی است.
وی در خصوص نامگذاری سال جدید با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل تشریح کرد: در چند سال اخیر مقام معظم رهبری محوریت نامگذاری سال را بر پایه اقتصاد نهاده بودند ولی امسال برای عملی کردن اقدامات، نام کنونی برگزیده شده است.
پورموسی با اشاره به بحث سه جانبه‌گرایی و حضور کارگر، کارفرما و دولت گفت: باید همگی دست به دست هم دهیم تا مشکلات حل شود همانگونه که ما در حل مسائل جامعه تلاش می‌کنیم امیدواریم مسئولان هم به حل مشکلات کارگران توجه داشته باشند و در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل مزین شده مسئولان اقدام عملی انجام دهند.
رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار خراسان رضوی در خصوص خواسته‌های قشر کارگر اظهار کرد: حفظ فرصت‌های شغلی،‌ امنیت شغلی و بهبود وضعیت معیشتی از جمله مهمترین خواسته‌های کارگر کنونی است ولی متاسفانه در سال گذشته خیلی از بنگاه‌های اقتصادی که در این زمینه فعالیت می‌کردند به دلایل مختلف در حال تعطیلی و یا با ظرفیت کمتر از میزان واقعی در حال فعالیت هستند.
وی در خصوص نقص‌های اقدامات برای کارگران ادامه داد: یکی از این اقدامات بیمه بیکاری است که می‌توان از آن به عنوان یک مسکن موقتی یاد کرد که سرانجام کارگران با این موضوع مشخص و معین نیست.
پورموسی گفت: مالیات کارفرمایان و ورود بی‌رویه کالاهای خارجی و چینی از جمله دیگر دغدغه‌های قشر کارگر است که باعث رکود بازار کار شده است.
وی افزود: در تبصره یک و دو ماده 7 قانون کار مواردی مانند این مطلب که کارهایی که در آن‌ها مدت قرارداد ذکر نشده دائمی تلقی می‌شود و مواردی دیگر مطرح شده که در کشور به آن‌ها توجه نشده و به صورت کامل اجرا نمی‌شود.
پورموسی در ادامه گفت: در راستای بی‌توجهی به قوانین و نبود کار به اندازه کافی کارگران قراردادی مجبور به امضای هر مدرکی شده و تن به هر قراردادی می‌دهند.
رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار خراسان رضوی عنوان کرد: اکثر کارفرمایانمان قابل اعتماد و شریف هستند اما عده‌ای هم وجود دارند که خصوصا پس از زمان واگذاری بخش دولتی به خصوصی اصل 44قانون اساسی را رعایت نکرده و به حقوق کارگران احترام نمی‌گذارند.
وی با بیان اینکه دولت باید در زمینه قراردادهای سفید امضاء فکری بکند، افزود: با توجه به اینکه قرارداد باید در چهار نسخه تهیه شود و متاسفانه در این زمینه هیچ اقدامی از سوی اداره کار به عنوان گیرنده یکی از نسخ انجام نمی‌شود.
رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان اضافه کرد: در این راستا پیشنهاد کردیم که نرم‌افزاری تهیه شود تا قراردادها از این طریق در اختیار اداره کار قرار گیرد که متاسفانه در این زمینه هنوز اقدام موثری انجام نشده است.
پورموسی اظهار کرد: کارگرانی که در کارهایی با ماهیت دایم هستند حتما باید قرارداد دایمی داشته باشند که در این زمینه نیز متاسفانه فعالیتی انجام نشده است.
رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار خراسان رضوی خواسته اساسی کارگران از نمایندگان دوره جدید مجلس را اینگونه بیان کرد: بهبود وضعیت معیشتی این قشر یکی از مهمترین خواسته‌های کارگران است.
وی ادامه داد: قراردادهای کار که نمایندگان باید به سمت ساماندهی آن بروند نیز اهمیت فراوانی دارد همچنین در زمینه بحث چهار درصد حق بیمه، نمایندگان باید سازمان تامین اجتماعی را مکلف کنند و برابر با قانون 50 سازمان اجتماعی حقوق کارگر را از کارفرما بدون دخالت کارگر بگیرند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=577259
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد