• ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
  • 1k نظر «نمایش»

احتمال برگزاری آزمون استخدام معلمان نهضت سوادآموزی در اواخر سال ۹۸

احتمال برگزاری آزمون استخدام معلمان نهضت سوادآموزی در اواخر سال ۹۸

  • بروزرسانی:
  • دیدگاه: ۱۱۳ (نمایش)
  • دیدگاه‌های منتظر: ۰ دیدگاه
اطلاعات بیشتر

نظر شورای نگهبان در مورد استخدام حق التدریسی ها چه خواهد شد؟

به گزارش ایران استخدام و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، معاون منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: آزمون استخدام آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی در اواخر سال آینده (1398) برگزار خواهد شد.

معاون منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش درباره گام این وزارتخانه برای تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس، نهضتی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها پس از مصوبه اخیر مجلس توضیحاتی ارائه کرد.
اسفندیار چهاربند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به مصوبه اخیر مجلس درخصوص تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس و پیش‌دبستانی‌ها که برای تایید به شورای نگهبان ارسال شده است، گفت: آموزش و پرورش همچون مجلس منتظر نظر شورای نگهبان در این رابطه است و پس از تایید شورا، مصوبه به دولت ابلاغ خواهد شد؛ ابتدا در دولت برای اجرایی شدن آن کمیته‌ای تشکیل و در ادامه آیین‌نامه‌ای برای اجرایی شدن مصوبه توسط کمیته نگارش می‌شود.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: مراحل استخدامی، ضوابط گذراندن دوره‌های استخدامی در دانشگاه فرهنگیان، نحوه برگزاری آزمون برای مربیان نهضت سوادآموزی و... مجموع اقداماتی است که پس از ابلاغ قانون به دولت انجام خواهد شد.

احتمالا آزمون نهضت سوادآموزی اواخر سال آینده برگزار خواهد شد

وی با بیان اینکه طبق قانون دولت برای تدوین آیین‌نامه 3 ماه فرصت دارد، افزود: تا زمان طی شدن مراحل ابلاغ قانون، تشکل کمیته، نگارش و تدوین آیین‌نامه احتمالا آزمون نهضت سوادآموزی اواخر سال آینده برگزار خواهد شد.

مشخص شدن تعداد مربیان پیش‌دبستانی و تاریخ معرفی آن‌ها به دانشگاه فرهنگیان در آیین‌نامه‌

چهاربند همچنین با بیان اینکه چه تعداد از مربیان پیش‌دبستانی در چه تاریخی به دانشگاه فرهنگیان معرفی می‌شوند نیز در آیین‌نامه‌ از سوی کمیته‌ مشخص ‌شود، اضافه کرد: علاوه بر موارد فوق باید دید دانشگاه فرهنگیان چه میزان ظرفیت جذب دارد چراکه این دانشگاه فقط امسال با 42هزار ورودی ظرفیت کاملی دارد باید بررسی کرد از چه طریق می‌تواند برای پوشش مربیان پیش دبستانی استفاده کرد.

حدود 30تا 32هزار نفر براساس این مصوبه جذب آموزش و پرورش شوند/مصوبه برای آموزش و پرورش بار مالی ندارد

همچنین درباره تامین بار مالی این مصوبه مجلس توضیح داد: مصوبه تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس و پیش‌دبستانی‌ها برای آموزش و پرورش بار مالی چندانی نخواهد داشت چراکه این افراد اکنون به صورت حق‌التدریس فعال هستند و فقط به رسمی تبدیل وضعیت می‌دهند؛ پیش‌بینی می‌شود با شرط و شروط‌های اعمال شده ازسوی مجلس برای استخدام آن‌ها حدود 30تا 32 هزار نفر در طول 3 سال آینده براساس این مصوبه جذب آموزش و پرورش شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: بر این اساس مربیان نهضت سوادآموزی برمبنای آزمون و حق‌التدریسان نیز براساس نتایج دانشگاه فرهنگیان جذب آموزش و پرورش خواهند شد.

استفاده از نیروهای بازنشسته، حق‌التدریس و خرید خدمات؛ راه‌های جبران کمبود نیرو در آموزش و پرورش

رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش درخصوص آخرین تصمیمات وزراتخانه آموزش و پرورش برای جبران کمبود نیرو در مهرماه سال جاری، گفت: طبق آخرین تصمیمات با استفاده از ساعت تدریس اضافی نیروهای رسمی داوطلب، بازنشستگان مجاز به تدریس 14ساعت در هفته، مربیان پیش‌دبستانی که تا سال گذشته که ابلاغ حق‌التدریس دارند و بخشی نیز از طریق نیروهای خرید خدمات و برون‌سپاری این کمبود نیرو کاملا جبران می‌شود.

مشاهده صفحه جامع استخدام مربیان حق التدریس

مشاهده صفحه جامع آخرین خبر از استخدام آموزش و پرورش

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

  • امکان تأیید نظرات سیاسی وجود ندارد.
  • امکان تایید نظراتی که حاوی اخبار غیر قابل تأیید از طریق خبرگزاری های معتبر می باشند، وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظراتی که حاوی اطلاعات تماس شخصی افراد و یا ID شبکه های مجازی ارتباطی می باشند وجود ندارد.
  • امکان تأیید نظرات کاربرانی که به هر طریقی قصد مأیوس کردن سایرین را دارند وجود ندارد.
  • هرگونه تحریک، تحقیر و کنایه به سایر افراد (مسئول و غیر مسئول) غیر مجاز می باشد.
  • امکان هماهنگی برای هرگونه ملاقات حضوری چه به صورت دسته جمعی و چه فردی توسط کاربران سایت وجود ندارد.

https://iranestekhdam.ir/?p=1037115
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد
نظرات کاربران 1k