۷ سال پیش

نقض قانون با برگزاری آزمون استخدامی در آموزش و پرورش
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

دانشگاه فرهنگیان در این چند سال تضعیف شده است

جهت مشورت و تبادل نظر در رابطه با آزمون استخدامی آموزش و پرورش اینجا کلیک نمایید


حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر سابق آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس و با اشاره به موضوع جذب نیروی انسانی از طریق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، اظهار داشت: مجلس یک مصوبه‌ای دارد که می‌گوید تمامی نیروهای آموزش و پرورش باید از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب شوند.

وی افزود: در این خصوص به موارد خاص هم اشاره شده است که ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان است، اما این دانشگاه بعضی رشته‌ها را نمی‌تواند داشته باشد و دلیل این موضوع به خاطر تعداد کم نفرات آن رشته است، ضمن اینکه دانشگاه شهید رجایی هم نمی‌تواند این رشته‌ها را آموزش دهد.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه برگزاری آزمون استخدامی در آموزش و پرورش و در رشته‌های خاص مشکل قانونی ندارد، خاطرنشان کرد: از طریق آزمون استخدامی معلم ابتدایی، معلم ریاضی و موارد دیگر نباید جذب شود و باید از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب شود.

وی تأکید کرد: اگر رشته‌ای در «دانشگاه فرهنگیان» و «دانشگاه شهید رجایی» وجود نداشته باشد باید از طریق آزمون استخدامی جذب آموزش و پرورش شود.

وزیر سابق آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این موارد که در حال اتفاق است نقض قانون و تضعیف دانشگاه فرهنگیان است، گفت: دلیل آن این است که دوستان کنونی در آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان را قبول ندارند و یکی دو بار هم اقدام به برچیدن دانشگاه فرهنگیان کردند که نتوانستند و مجلس مقاومت کرد و مقام معظم رهبری هم بر فعالیت دانشگاه فرهنگیان تأکید دارند.

وی تصریح کرد: برگزاری آزمون استخدامی در تمام رشته‌ها به نوعی ضایع کردن سهمیه جذب نیروی دانشگاه فرهنگیان محسوب می‌شود؛ ادعا می‌کنم که تمام آموزش و پرورش یک طرف و دانشگاه فرهنگیان هم یک طرف است زیرا سازنده نیروی انسانی برای دستگاه تعلیم و تربیت است.

حاجی‌بابایی در پاسخ به این پرسش که «به نظر شما در دو یا ۳ سال اخیر دانشگاه فرهنگیان تضعیف شده است؟»، عنوان کرد: بله، خیلی تضعیف شده است.

وی افزود: از ۲۳ هزار و ۵۰۰ دانشجویی که در دانشگاه فرهنگیان در هر سال جذب می‌شد، به حدود ۴ یا ۵ هزار جذب رسیده است.

وزیر سابق آموزش و پرورش با بیان اینکه در نظر داشتیم از طریق دانشگاه فرهنگیان در یک مدت زمان خاص هم توازن در جنسیت و هم در رشته‌های تحصیلی آموزش و پرورش را ایجاد کنیم، گفت: این دانشگاه رشته‌ها را هم تخصصی می‌کند، در آن زمان دو سوم جذب رشته‌ها را برای دوره ابتدایی در نظر گرفتیم و دو سوم کل هم برای آقایان در نظر گرفته شد تا توازن نیروی انسانی به مرور در آموزش و پرورش ایجاد شود.

وی گفت: این کار باعث می‌شد که تا ۱۰ سال آینده هیچ مدرسه‌ای در کشور نباشد که معلم متخصص ابتدایی با مدرک لیسانس و فوق لیسانس نداشته باشد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=649781
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد