۷ سال پیش

هدایت منابع صندوق بیمه بیکاری خراسان جنوبی به سمت چرخه تولید و اشتغال
اطلاعات بیشتر

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: هزینه‌ای که صندوق بیمه بیکاری برای حمایت از کارگران بیکار پرداخت می‌کند باید صرف تولید و رفع موانع تولید در استان شود.

جهت مشاهده اخبار بیمه بیکاری اینجا کلیک کنید


به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمد سنجری ظهر امروز در کارگاه آموزشی حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری در استان اظهار داشت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خانه امنی است که کارگران و کارفرمایان می‌توانند در بروز مشکلات به آن پناه ببرند.
وی گفت: این اداره کل حافظ اشتغال و کار در استان است و حفظ کار و اشتغال در استان تنها با بازرسی‌های مداوم و سرکشی از کارگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی سطح استان ممکن است و باید تمامی بنگاه‌های اقتصادی استان رصد شوند و اجازه ندهیم بنگاهی به دلیل مسائل اقتصادی و رکود اقدام به تعدیل نیرو کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به تعدیل نیرو در چند کارگاه در استان گفت: هزینه‌ای که صندوق بیمه بیکاری برای حمایت از کارگران بیکار پرداخت می‌کند باید صرف تولید و رفع موانع تولید در استان شود.
وی گفت: کارگرانی که از مقرری بیمه بیکاری استفاده می‌کنند باید جهت یادگیری مهارت مورد نیاز بازار کار به فنی و حرفه‌ای معرفی شوند تا با یادگیری یک مهارت بتوانند در بنگاه‌های اقتصادی استان به کارگماری شوند و توزیع پول در بین بنگاه‌های استان اشتغال ایجاد نمی‌کند و باید منابع مالی در استان را مدیریت کنیم.
سنجری به بیکاری کارگران و ورشکستگی بنگاه‌های با سابقه در استان اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی کارگروه رفع موانع تولید در استان باید شاهد رونق اقتصادی و اشتغال در استان باشیم و اگر مدیریت این کارگروه در اختیار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی باشد بهترین فرصت را برای رفع موانع تولید برنامه‌ریزی خواهیم کرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی وظیفه کارشناسان بیمه بیکاری در استان را بسیار حساس خواند و افزود: حمایت از مشاغل اولین رسالت ما است و در حفظ اشتغال موجود باید تلاش کنیم و این احساس را داشته باشیم که اگر بنگاهی دچار مشکل شده است باید سریعاً در شهرستان‌ها به فرمانداران منعکس و در صورت عدم نتیجه به این اداره کل منعکس کرده تا نسبت رفع مشکل واحدها اقدام شود.
وی با اشاره به رکود اقتصادی و اخراج کارگران یک معدن گفت: آمار مقرری بگیران ما با بیکاری کارگران بسیار  افزایش پیدا کرده است و آمار مقرری بگیران ما بسیار بالا است و باید تلاش شود از ظرفیت‌های کمیسیون کار و کارگری در استان برای حفظ اشتغال استفاده کنیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در صورتی که بتوانیم سرمایه‌گذاری صندوق بیمه بیکاری را در صندوق کارآفرینی و امید متمرکز کنیم خواهیم توانست از ظرفیت این صندوق برای حمایت از تولید و حفظ اشتغال در استان استفاده کنیم.
وی افزود: صندوق کارآفرینی و امید موظف شده است هر کارآفرینی که تسهیلات دریافت می‌کند اشتغال ۳ تا ۵ نفر از مقرری بگیران را تامین کند و امسال در استان افزایش مقرری بگیران بیمه بیکاری توجیه ندارد و کارشناسان بیمه بیکاری و حمایت از مشاغل باید با دقت نسبت به رصد بنگاه‌های اقتصادی در استان اقدام کنند و وظیفه اول خود را حمایت از مشاغل بدانند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=607264
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد