۷ سال پیش

ورود ۲۵ هزار معلم جدید به مدارس در مهر امسال بر اساس آخرین آمار
اطلاعات بیشتر

ورود ۲۵ هزار معلم جدید به آموزش و پرورش در مهر ۹۵

جهت مشورت و تبادل نظر در رابطه با آزمون استخدامی آموزش و پرورش اینجا کلیک نمایید


معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان از ورود ۲۵ هزار معلم جدید به مدارس در مهر امسال خبر داد و گفت: ترم تابستانی دانشگاه فرهنگیان از ۲۶ تیر ماه آغاز می‌شود.
نعمت‌الله موسی‌پور معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس اظهار داشت: در تابستان جاری، دوره تابستانی خواهیم داشت تا شرایط را برای دانش‌آموختگی دانشجومعلمان سال ۹۱ زودتر از موعد تعیین شده فراهم کند.
وی ادامه داد: زودتر از موعد تعیین شده به معنی زودتر از بهمن ماه است یعنی به طور معمول و بر اساس روال دانشگاه، ورودی‌های بهمن ماه قاعدتاً در بهمن‌ماه فارغ‌التحصیل می‌شوند و در نتیجه فارغ‌التحصیلان بهمن ماه به مدت حداقل ۸ ماه باید منتظر بمانند تا وارد کادر آموزشی وزارت آموزش و پرورش شوند.

* صرفه‌جویی یک‌هزار میلیارد تومانی با ورود ۸ ماه زودتر دانشجومعلمان به مدارس
موسی‌پور با بیان اینکه این ۸ ماه زیان‌های اقتصادی زیادی را برای جامعه و دولت و حتی آثار منفی برای اشخاص دارد، گفت: محاسبات ما نشان می‌دهد که اگر برای ۲۲ هزار دانشجومعلم طوری برنامه‌ریزی کنیم که در شهریور ماه فارغ‌التحصیل شوند و در مهر وارد مدارس شوند، در عمل چیزی بیش‌تر از هزار میلیارد تومان فقط صرفه‌جویی اقتصادی شده است.
وی اضافه کرد: به عبارت دیگر وقتی این افراد از اول مهر سر کلاس می‌روند، یکسال زودتر سر کار حضور می‌یابند که به لحاظ شخصی و اجتماعی حائز اهمیت است؛ نکته اول این است که ارزش یکسال عمر را نباید نادیده گرفت؛ در عین حال جایگزین کسانی که یکسال دیرتر سرکار می‌روند، باید حق‌التدریس گرفته شود و حق‌الزحمه این افراد نیز باید محاسبه شود که مجموع این موارد نشان می‌دهد که یک هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی اقتصادی می‌شود.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان با بان اینکه این اقدام در راستای اقتصاد مقاومتی نیز هست، افزود: اینکه دانشجومعلمان بتوانند به جای دوره ۴ ساله، ۳.۵ ساله فارغ‌التحصیل شوند، خیلی خوب است و جزو شاخص‌های آموزش عالی است و از این منظر، وضع این شاخص یعنی طول دوره تحصیل بهبود می‌یابد و کوتاه‌تر می‌شود.

* برگزاری دوره تابستانی برای ۱۸ هزار دانشجومعلم ورودی سال ۹۲
موسی‌پور با بیان اینکه این شرایط را برای دانشجومعلمان ورودی سال ۹۲ نیز اجرا می‌کنیم، اظهار داشت: در سال ۹۲ هم حدود ۱۸ هزار دانشجومعلم پذیرش کرده‌ایم که آنها هم بهمن‌ماه وارد دانشگاه شدند و برای آنها هم تلاش می‌کنیم که با برگزاری نیم‌سال تابستانی در امسال و سال آینده، بتوانیم آنها را هم به گروهی برسانیم که در مهر سال ۹۶ وارد عرصه کار شوند.
وی ادامه داد: این اقدام نیز صرفه‌جویی چند صد میلیاردی خواهد داشت اما دستاورد آموزشی این کار بیش از فایده اقتصادی آن باید مورد نظر قرار گیرد یعنی بحث ورود تحصیل‌کرده‌های لیسانس به جای کسانی است که ممکن است واجد شرایط نباشند و در آموزش و پرورش به صورت حق‌التدریس کار کنند.

* ایجاد عدالت آموزشی با ورود دانشجومعلمان به مناطق محروم
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشگاه فرهنگیان عملاً اولین گروه فارغ‌التحصیلان خود را امسال به عرصه کار می‌فرستد اما این فارغ‌التحصیلان با رویکرد جدیدی آموزش دیدند و با شرایط جدیدی تربیت شدند و امیدواریم آنها بتوانند به این شعار که «دانشگاه فرهنگیان به عنوان رکن تحول بنیادین آموزش و پرورش ایفای نقش می‌کند»، عمل کنند.
وی با بیان اینکه این معلمان از نظر عدالت آموزشی هم در مناطق محروم مشغول به کار می‌شوند، افزود: حضور دانشجومعلمان در مناطق محروم موجب می‌شود که شرایط آموزشی بهتری با حضور معلمان آموزش‌دیده و تازه‌نفس فراهم شود.

* ورود ۲۵ هزار معلم جدید به آموزش و پرورش در مهر ۹۵
موسی‌پور اضافه کرد: آموزش و پرورش در سال‌جاری حدود ۴۰ هزار نفر بازنشسته دارد و با ورود ۲۲ هزار دانشجومعلم ورودی سال ۹۱ و ۳ هزار پذیرفته شده آزمون استخدامی، حدود ۲۵ هزار نفر جایگزین نیروی‌های بازنشسته وارد آموزش و پرورش می‌کنیم.
وی ادامه داد: سال آینده هم اگر ۱۸ هزار دانشجومعلم ورودی سال ۹۲ در کنار ۱۰ هزار نفری که قرار است بر اساس ماده ۲۸ جذب شوند، در نظر بگیریم، در سال آینده هم ۲۸ هزار نفر وارد آموزش و پرورش خواهند شد.

* امکان مهمان شدن دانشجومعلمان در پردیس‌ها طی دوره تابستانی

* افزایش ۲۰ درصدی حق‌التدریس اساتید در دوره تابستانی
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه مهمان شدن بین پردیس‌ها یکی از امتیازات دوره تابستانی است، گفت: در نیم‌سال تابستانی به دانشجومعلمان اجازه می‌دهیم که در بین پردیس‌ها بتوانند جابه‌جا شوند و در جایی درس‌هایشان را بگیرند که تعداد بیشتری واحد بتوانند انتخاب کنند.
وی افزود: دومین نکته این است که بتوانیم از اساتید با کیفیت بهره بگیریم و علاوه بر دستورالعمل‌هایی که در این زمینه صادر شده و بر کیفیت مدرسان دوره تابستانی تأکید شده است، در عین حال دانشگاه موافقت کرده است که ۲۰ درصد حق‌التدریس دوره تابستانی را افزایش دهد و از این طریق، انگیزه بیشتری را برای تدریس در این دوره فراهم کند. البته جبران زحمات اساتیدی را داشته باشد که می‌پذیرند در دوره تابستان تدریس کنند.

* اجرای طرح تجمیع دروس آزمایشگاهی در دوره تحصیلی تابستان
موسی‌پور ادامه داد: نکته سوم درباره امکانات رفاهی است و دانشگاه شرایطی را ایجاد کرده است و طی بخشنامه‌هایی، بودجه‌هایی را در اختیار پردیس‌ها قرار داده است تا بتوانند امکانات رفاهی تحصیل تابستانی را فراهم کنند، مخصوصاً مناطق گرمسیر امکانات ویژه خواهند داشت.
وی اضافه کرد: نکته چهارم این است که در دروس کارگاهی و آزمایشگاهی پیش‌بینی کردیم که در برخی پردیس‌ها امکانات بیشتری را فراهم کنیم و افرادی که نیاز به این دروس دارند در آنجا درس بخوانند و اسم آن را طرح «تجمیع دروس آزمایشگاهی» گذاشتیم.

* آغاز دوره آموزشی تابستانی برای ۴۰ هزار دانشجومعلم از ۲۶ تیر ماه
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان گفت: دوره تحصیلی تابستانی از ۲۶ تیر ماه آغاز می‌شود و تا این زمان هم انتخاب واحد را داریم که البته مدت انتخاب واحد ۱۰ روز بوده و به صورت اینترنتی انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه دوره تابستانی برای ۲۲ هزار دانشجومعلم ورودی ۹۱ و ۱۸ هزار دانشجومعلم ورودی ۹۲ برگزار می‌شود، افزود: ۶ هفته درس و یک هفته هم امتحانات را خواهیم داشت و حدود دو ماه این دوره طول خواهد کشید.

* دانشجومعلمان ورودی ۹۱ آزمون جامع ندارند
موسی‌پور ادامه داد: دوره آموزشی دانشجومعلمان هفته دوم شهریور تمام می‌شود و از ۱۳، ۱۴ شهریور نیز بررسی پرونده، نهایی کردن نمرات و صدور گواهی موقت برای معرفی به آموزش و پرورش انجام شود.
وی در پاسخ به این پرسش که «آیا آزمون جامع برای دانشجومعلمان ورودی ۹۱ برگزار می‌شود؟»، بیان داشت: آزمون جامع به معنایی که پیش‌بینی شده بود، برگزار نمی‌شود و جایگزینی برای آنها پیش‌بینی شده است؛ در واقع گزارش یا کارنامه‌ای از فعالیت‌هایشان را به محل خدمت آنها ارائه می‌دهیم.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان گفت: ممکن است یک تعدادی از این ۲۲ هزار نفر، حدود ۲۰ واحد باقیمانده داشته باشند که بین ۲ تا ۱۰ درس است؛ وزارت آموزش و پرورش موافقت کرده است که این افراد وارد عرصه کار شوند و واحدهای باقیمانده آنها را بتوانیم به صورت واحد مجازی و حضوری به صورتی که با کار آنها تداخل نداشته باشد، ارائه دهیم.
وی افزود: اگر آموزش و پرورش این افراد را از مهر به کار نگیرد، در نیمه سال که واحدهای درسی آنها تمام می‌شود نیز نمی‌تواند به کار بگیرد و یک‌سال شروع به خدمت آنها به تأخیر می‌افتد.
موسی‌پور بیان کرد: ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر از ۲۲ هزار دانشجومعلم ورودی سال ۹۱، در رشته آموزش ابتدایی تحصیل کردند و حدود ۸۸۰۰ نفر دیگر هم دانشجوی رشته‌های دبیری و مشاوره هستند که موضوع واحد باقیمانده برای ۸۸۰۰ نفر است و رشته‌های آموزش ابتدایی تمام واحدهای درسی خود را در تابستان امسال به پایان خواهند رساند.
وی ادامه داد: از بین ۸۸۰۰ دانشجو معلم رشته‌های دبیری و مشاوره هم حدود ۱۵۰۰ نفر تمام واحدهای خود را خواهند گذراند و مابقی طبق همان روش که اعلام شد، در طول سال تحصیلی و همزمان با تدریس در نزدیک‌ترین پردیس محل کار که رشته آنها را دارد، تحصیل خواهند کرد.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: نکته قابل توجه این است که تا زمانی که این افراد تمام واحدهای درسی خود را بگذرانند احتمالاً با مدرک فوق دیپلم کار می‌کنند و بلافاصله وقتی مدرک لیسانس را گرفتند، با مدرک جدید ادامه کار می‌دهند.
وی همچنین درباره جنسیت ۲۲ هزار دانشجومعلم ورودی ۹۱ گفت: بیش از ۱۲ هزار نفر دانشجومعلم مرد و کمتر از ۱۰ هزار نفر دانشجومعلم زن هستند یعنی نسبت آنها ۵۷ به ۴۳ درصد است.

* دوره آموزشی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی در حال برگزاری است
موسی‌پور با بیان اینکه دوره آموزشی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی دایر است، اظهار داشت: تا ۷ مرداد امتحانات آنها برگزار می‌شود و از ۹ تا ۲۱ مرداد فعالیت‌های فرهنگی آنها اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی از ۲۳ تا ۲۹ مرداد آزمون‌های جبرانی خواهند داشت و ۶ تا ۱۲ شهریور، ارزشیابی پایانی شایستگی معلمی یا آزمون جامع برگزار می‌شود و پس از آن صدور گواهی و اعلام اسامی به آموزش و پرورش صورت می‌گیرد.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=619702
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد