۷ سال پیش

ورود ۲۷ هزار معلم جدید به مدارس

منقضی شده
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

 

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال ۲۷ هزار معلم جدید وارد مدارس می‎شوند که ۲۲ هزار نفر از بین دانشجومعلمان و ۵ هزار نفر از نیروهای استخدامی جدید خواهند بود.

جهت مشورت و تبادل نظر در رابطه با آزمون استخدامی آموزش و پرورش اینجا کلیک نمایید


به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی زرافشان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در بحث تحصیلی چهار عامل استعداد، علاقه، نیازها و امکانات تاثیرگذار است، اظهار کرد: نیاز و امکانات از این جهت است که ممکن است دانش آموزی به موضوعی علاقه داشته باشد اما در محل زندگی او امکانات وجود نداشته باشد که این موضوع هم در رشته‎های نظری و هم هنرستان‎ها اتفاق می‎افتد.
وی با بیان اینکه هنرستان‎ها همه رشته‎ها را ارائه نمی‎کنند و انتخاب محدود است، ادامه داد: هنرستان‎های شبانه‏‎روزی داریم که دانش‌آموزان در خوابگاه‎ها مستقر می‎شوند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه موضوع هدایت تحصیلی موضوع انتخاب رشته نیست، ادامه داد: هدایت تحصیلی به عامل امکانات بستگی دارد و اگر همه دانش‎آموزان علاقمند باشند به رشته فنی و حرفه‎ای بروند به دلیل عدم وجود امکانات نمی‌توانیم این اجازه را بدهیم.
وی با بیان اینکه با توجه به تغییر ترکیب جمعیت دوره متوسطه که در یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‎آموز در سه سال آینده در رشته فنی و حرفه‎ای و کار و دانش خواهند بود، افزود: همچنین حدود یک‎میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در شاخه نظری تحصیل خواهند کرد.
زرافشان با بیان اینکه هم اکنون ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در شاخه نظری مشغول به تحصیل هستند، بیان کرد: در دروس عمومی مدارس دچار کاستی و نگرانی نیستیم اما برای سال‎های آینده در دروس تخصصی شاخه فنی و حرفه‎ای و کارودانش باشد باید هنرآموز تربیت کنیم.
وی با اشاره به اینکه فعالیت‎های قرآنی در دو بخش رسمی و غیر رسمی است، ادامه داد: فعالیت‎های رسمی در برنامه درسی مصوب شده و بحث آموزش قرآن از محورهای اصلی آموزش قرآنی به عنوان یک درس مستقل و رویکرد تلفیقی برای سایر دروس است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در فعالیت‎های فوق برنامه بخش عمده فعالیت‌های قرآنی در دوره متوسطه است که معاونت پرورشی مسؤولیت این بخش را عهده‌دار هستند، افزود: هفته گذشته مسابقات قرآنی را در مشهد مقدس برگزار شد.
وی با بیان اینکه در دولت یازدهم برنامه‌های قرآنی تنوع و گستردگی بیشتری داشته است، افزود: علاوه بر بحث قرآن موضوع عترت نیز جز فعالیت‌های قرآنی اضافه شده است.

* ۳ نوع برنامه برای موضوع اقتصاد مقاومتی در آموزش و پرورش داریم
زرافشان با بیان اینکه در تعابیر دینی چهار نوع رابطه برای انسان تعریف می‌شود که شامل رابطه با خود، رابطه با خدا، رابطه با طبیعت یا خلقت و رابطه با دیگران است، افزود: رابطه انسان با خلقت تحت عنوان رابطه انسان با محیط زیست مطرح می‌شود.
وی با بیان اینکه در دروس جدید در دوره دوم متوسطه در روابط انسان با دیگران و طبیعت را در نظر گرفته‌ایم که انسان و محیط زیست یکی از دروس است، ادامه داد: همچنین سواد رسانه‌ای به عنوان یکی از واقعیت‌های اضافه شده در جهان مورد توجه قرار داده‌ایم.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه همچنین موضوع کارآفرینی به دروس اضافه شده است، افزود: دانش‌آموزانی که از دوره متوسطه فارغ‌التحصیل می‎شوند علاوه بر مباحث علمی، مباحثی را برای زندگی آموزش می‎بینند.
وی با بیان اینکه سه نوع برنامه برای موضوع اقتصاد مقاومتی در آموزش و پرورش داریم، ادامه داد: برنامه اول با تمام دستگاه مشترک است به این معنی که آموزش و پرورش یکی از وزارتخانه‎های دولت است و همه وزارتخانه‎ها مسؤول هستند در عملکرد دستگاه‎های خود موضوع اقتصاد مقاومتی را رعایت کنند؛ آموزش و پرورش هم در بحث بهره‎وری باید اقداماتی داشته باشد.
زرافشان با بیان اینکه آموزش و پرورش یک ارتباط گسترده با بدنه جامعه دارد و حداقل ۴۰ میلیون افراد جامعه مخاطب آموزش و پرورش هستند، افزود: آموزش و پرورش می‎تواند در فرهنگسازی برای دانش‌آموزان و اولیای آنها کمک کنند و این نقش دوم ما در وزارت آموزش و پرورش در بحث اقتصاد مقاومتی است.
وی با بیان اینکه بخش سوم برنامه آموزش و پرورش در اقتصاد مقاومتی این است که فنی و حرفه‎ای و کارودانش مخاطب خاص هستند، ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه‎ها در بحث اقتصاد مقاومتی تربیت و تعلیم کارآفرینی در جامعه است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برنامه جامعی را وزارت آموزش و پرورش در بحث کارآفرینی در نظر گرفته که از دوره اول ابتدایی آغاز شده است، افزود: در دوره اول متوسطه پایشی بین یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار دانش‌آموز دوره متوسطه و دوره تربیت مربی کارآفرینی برای ۲۵۰ نفر از معلمان منتخب کشور انجام شد.

*همه آموزشگاه‎ها تولیدات خود را باید اقتصادی و تجاری‎سازی کنند
وی با بیان اینکه در دوره دوم متوسطه در شاخه فنی و حرفه‌ای و کارودانش آموزش دستورالعمل همراه با تولید را برای هنرستان‎ها ارسال کردیم، افزود: همه آموزشگاه‎ها تولیدات خود را باید اقتصادی و تجاری‎سازی کنند.
زرافشان با بیان اینکه در مدارس شبانه‎روزی نیز درس خوداتکایی برای دانش‎آموزان در نظر گرفته شده است، افزود: دانش‎آموزان چون در مدارس شبانه‎روزی تحصیل می‎کنند وقت بیشتری دارند تا در طول دوران تحصیل یک یا چند مهارت را یاد بگیرند تا وقتی وارد جامعه شدند بتوانند نقش تولیدی نیز داشته باشند.
وی افزود: برنامه جامع کارآفرینی به عنوان یک وظیفه خاص در وزارت آموزش و پرورش برای کمک به اقتصاد مقاومتی را دنبال می‎کنیم.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در ادامه در مورد فارغ‎التحصیلان دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: نخستین دوره دانشجویان دانشگاه فرهنگیان که مشغول به تحصیل شدند امسال فارغ‎التحصیل خواهند شد.
وی با بیان اینکه ۱۳ هزار معلمی که در رشته ابتدایی تحصیل می‎کنند از ابتدای مهرماه مشغول به تدریس خواهند شد، ادامه داد: همچنین ۵ هزار معلمی که در آزمون استخدامی امسال جذب شدند و دوره آموزشی خود را سپری می‎کنند، وارد آموزش و پرورش شده و مشغول تدریس خواهند شد.
زرافشان با بیان اینکه این ۵ هزار معلم در بخش‎های مختلف تقسیم می شوند، افزود: یک‎هزار و ۸۰۰ نفر استادکار هستند و بخشی برای سازمان استثنایی، بخشی برای تربیت بدنی و بخشی برای امور تربیت بدنی و مشاوره توزیع می‎شوند.
وی با بیان اینکه از ۹ هزار دانشجویی که در دوره متوسطه در دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل هستند وزارتخانه تلاش می‎کند که از اول مهرماه وارد مدارس شوند، افزود: باید بخشی از آموزش را در دو ماه تابستان انجام دهیم و بقیه آموزش را در طول سال در پنجشنبه و جمعه داشته باشیم.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اگر این ۹ هزار نفر معلم دوره متوسطه اضافه شوند امسال ۲۷ هزار نفر معلم جدید وارد مدارس می‎شوند که ۲۲ هزار نفر از دانشجو معلمان و ۵ هزار نفر نیز از نیروهای استخدامی جدید خواهند بود.
وی با بیان اینکه براساس قوانین و مصوبات موجود برآوردی وجود دارد که نیاز است ۴۸.۲۶ درصد دانش‌آموزان در شاخه کارودانش و فنی‌وحرفه‎ای تحصیل کنند، افزود: از این میزان باید ۲۶.۲۶ درصد در شاخه کاردانش و ۲۰ درصد در شاخه فنی و حرفه‎ای تحصیل کنند.

*۵۲ درصد دانش‌آموزان باید در شاخه نظری تحصیل کنند
زرافشان با بیان اینکه مصوبه‎ای که قانون است و برای ما تعیین تکلیف می‎کند مصوبه شورای عالی است، ادامه داد: با توجه به هزینه‎بر بودن توسعه آموزش‏‎های فنی و حرفه ای این موضوع در یک برنامه محقق نمی‎شود.
وی با بیان اینکه ۵۲ درصد دانش‌آموزان باید در شاخه نظری تحصیل کنند، ادامه داد: در شاخه نظری نیز دانش‎آموزان به سه گروه انسانی، تجربی و ریاضی تقسیم می‎شوند که سهم همه به یک نسبت است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه عدم توازنی در رشته‎ها ایجاد شده است، افزود: در رشته تجربی از هر سه نفر یک نفر در کنکور سراسری قبول می‎شود در حال که در رشته ریاضی و انسانی هر کس در کنکور شرکت کند پذیرفته می‎شود چراکه تعداد داوطلبان کمتر است.
وی با بیان اینکه میزان بیکاری در بین دانش‎آموزان دیپلم بسیار ناچیز است، ادامه داد: این نشان می‎دهد افرادی با تحصیلات دیپلم بازار کار بهتری دارند اما این نگرانی نیز وجود دارد که آیا اشتغال آنها با رشته تحصیلی آنها ارتباطی دارد؛ که در این زمینه در حال انجام مطالعاتی هستیم.
زرافشان با بیان اینکه حدود ۳۴ میلیارد تومان بودجه خاص وزارت آموزش و پرورش است، ادامه داد: از این میزان ۱۴ میلیارد تومان بودجه‎ای است که از ۲درصد فروش گاز خواهیم داشت و ۴ میلیارد تومان برای تبصره‎ای است که از فروش تجهیزات اسقاطی به دست می‎آید.
این مسؤول با بیان اینکه بیش از ۵۰ میلیارد تومان بودجه به هنرستان‎ها برای تجهیز داده شد، افزود: برای سال آینده نیز ۵۰ میلیارد تومان بودجه برای هنرستان‎ها اختصاص داده خواهد شد.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سال گذشته در مجموع بودجه آموزش و پرورش برای تجهیزات ۱۴۰ میلیارد تومان بود، ادامه داد: پیش‎بینی می‏‎شود امسال نیز بودجه ۱۴۰ میلیارد تومان برای تجهیزات باشد.
وی در خصوص پژوهش‌سراها بیان کرد: در سال تحصیلی ۹۵ـ۹۴ در ۵۰۰ منطقه در کشور پژوهش‌سرا وجود داشت که در تلاش هستیم تعداد پژوهش‌سراها را به ۶۱۵ مورد افزایش دهیم.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=635749
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد