۷ سال پیش

وضعیت نامطلوب کارگران شاغل در صنعت سنگ

منقضی شده
اطلاعات بیشتر
بروزرسانی

 

رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان اصفهان گفت:کارگران صنعت سنگ نیاز به امنیت شغلی دارند، برای رونق اقتصادی و صادرات نیز نیاز به اتخاذ سیاستهای جدید است.

جهت ورود به صفحه اصلی اخبار مرتبط با کارگران و کارفرمایان اینجا کلیک کنید


«مجتبی مولیانی» در خصوص مشکلات تعدیل نیرو کارگران خصوصا کارگران صنعت سنگ به ایلنا گفت: عدم امنیت شغلی و قراردادهای دایم باعث شده بسیاری از کارفرمایان نه تنها در صنعت سنگ بلکه در بسیاری از صنایع و کارخانجات به دلایل رکود و مشکلات اقتصادی دست به تعدیل نیرو به تعداد بالا بزنند.
مولیانی افزود:مشکلات بخش صنعت سنگ به دلیل رکود در بخش ساخت و ساز و از دست دادن بازارهای خارجی وجود آمده است ، دولت تدبیر و امید باید با برنامه ریزی دقیق در بخش بازار مسکن تحولی ایجاد کند و به احیای بازارهای هدف صادرات صنعت سنگ که سابقا از مشتریان محصولات کشور ما بودند ،بپردازد .
وی با اشاره بر اینکه کارگران از ابتدای انقلاب پابه پای دیگر اقشار جامعه بودند و فشارهای زیادی را متحمل شدند ،گفت:جامعه کارگری انتظار دارد دولت به عنوان بزرگترین کارفرما به شعار حمایت از صنایع و تولیدات داخلی و کارگران که گرداننده چرخ اقتصاد هستند،جامه عمل بپوشاند.
رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان اصفهان گفت:اکنون که با برداشته شدن تحریم ها برای ایران در جامعه جهانی به جایگاه قابل قبولی رسیده و زمینه افزایش ارتباط با دیگر کشورها فراهم شده است وقت آن رسیده دولت با تدابیر موثر جلوی واردات کالاهایی که در داخل توان تولیدشان را داریم بگیرد و با تقویت تولید کنندگان داخلی برای کارگران امنیت شغلی ایجاد کند.
مولیانی افزود:جامعه کارگری انتظار داشت با پیروزی در برجام تغییرات مثبتی در اقتصاد و به تبع آن در وضعیت معیشتی و امنیت شغلی کارگران حاصل شود اما با وجود گذشت چند ماه از برجام هنوز تاثیری در اقتصاد و اشتغال ایجاد نشده است.
وی ادامه داد:پس از پیروزی در برجام ،مسئولین کشور و مردم درگیر انتخابات حساس اسفند ماه شد و با شروع سال جدید نیز که امید می رفت رسیدگی به مشکلات اقتصادی و اشتغال در عمل در راس امور قرار گیرد فضای کشور درگیر مسایل سیاسی دیگر کشورها شده است و که این امر باعث شده از رسیدگی به امور مهم خود غافل بماند.
رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان اصفهان افزود:ایران در سالهای گذشته در بحث صادرات سنگ در رتبه قابل قبولی قرار داشت اما متاسفانه اکنون به دلیل رکود در صنعت ساخت و ساز و سیاست های صادرات از شرایط خوبی برخوردار نیست.
مولیانی تصریح کرد: دوشهر نجف آباد و رضوان شهر استان اصفهان از بزرگترین شهرهای تولید کننده سنگ های ساختمانی هستند که سالها با حجم بالای تولید به فعالیت مشغول بودند،اما اکنون شاهد هستیم روزانه از تولیداتشان کاسته می شود به حدی که شنیده می شود گاهی تا ۳۰ درصد تولیدات خود را کاهش داده اند.
وی با اشاره به این که کاهش تولید قطعا کاهش نیروی کار را به دنبال خواهد داشت، گفت: تازمانی که دولت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان حمایت نکند بیشترین فشار حاصله از مشکلات اقتصادی به صورت تعدیل نیرو ،کاهش مزد و نبود امنیت شغلی و رعایت نکات ایمنی که مستقیما با جان کارگران در ارتباط است بر دوش کارگران گذاشته می شود.
مولیانی با تاکید بر لزوم نظارت بیشتر دولت بر صنایع داخلی در سال ۹۵ گفت:در سال اقدام و عمل دولت می تواند با برنامه ریزی صحیح و اتخاذ سیاست های درست در رابطه با صادرات هم به رونق اقتصادی و هم به ایجاد اشتغال کشور کمک کند.

اطلاعات تماس
گزارش مشکل آگهی
این آگهی منقضی شده است و بنابراین اطلاعات تماس آن نمایش داده نمی‌شود. جستجوی سایر آگهی‌های مشابه
  • ثبت‌نام
  • ایمیل
  • تلفن
https://iranestekhdam.ir/?p=578617
ابتدای صفحه
مختصری درباره ایران استخدام

سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

نماد اعتماد الکترونیکی
ای نماد